* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Wat sielie !!!

Ligt ie nu nog te huilen? Arm menneke. Er is zo weinig aan te doen hè?

Geef 'em een dikke smok van Laura. Misschien helpt dat.

XXX
quote:Jane 1973 schreef op 01 juli 2008 @ 20:40:

Voor betere pyschologische adviezen, verwijs ik je naar Malar .

Wel ja, toe maar weer, no pressure, ahuh

Maar eh, ik heb niet zo veel toe te voegen hoor, prachtige commentaren. Maar moeilijk is het altijd he als anderen kritiek hebben, vooral op je kind. Ik ben altijd zo jaloers op die mensen die zich helemaal niet bezig lijken te houden met wat anderen vinden, goedkeuring niet nodig hebben en alles voor elkaar lijken te hebben en ook nog eens aardig zijn. Ik lag vroeger al briesend achter de baseline als een leeftijdsgenootje op, in mijn ogen, iets te belerende toon zei: "goed zo Malar, mooie bal" als ik toevallig eens een bal sloeg die ze niet kon halen (zij was namelijk veel beter) *Hmmm, jeugdtrauma, is een beetje off topic geloof ik* Maar goed, we zijn nou eenmaal kudde dieren en de mening van anderen is voor kuddedieren belangrijk. Ik probeer me altijd af te vragen waar die hang naar "goed genoeg" willen zijn en niet achterblijven bij anderen (in wat dan ook) vandaan komt en hoe ik die gedachten minder macht kan geven zodat ik me er minder aan gelegen laat liggen wat anderen vinden. Want eigenlijk weten we allemaal natuurlijk heel goed dat er met ons kind niks mis is en dat het gedrag zoals je nichtje dat laat zien volstrekt niet door de beugel kan. Met andere woorden zij zit fout en jij voelt(wij voelen) je rot. Als je er nou achter kunt komen hoe dat komt kun je ook er voor zorgen dat je jezelf minder rot voelt. En ben je beter in staat haar aan te spreken op haar gedrag.

Pfoeh, nou ff uitblazen Ik praat nu ook maar vanuit een stukje zelfanalyse hoor. Negeer het vooral als je er niets mee kunt of wat ik geschreven heb irritant vindt. 't is en blijft allemaal reuze moeilijk. Ik heb net het gevoel dat ik een en ander wat mezelf betreft een beetje onder controle heb * Ik ben geloof ik wel goed genoeg, denk ik* krijg ik het weer dubbel en dwars over me heen wat betreft mijn kindje; is ze wel goed genoeg? Komt ze wel mee? Je wordt er moe van, dus tijd om te gaan slapen.

Metis, veel plezier op de verjaardag van je vader, concentreer je lekker op Eva en zie hoe zij geniet dan kunnen ze je het minste raken. En hou vooral die opmerking van Marit achter de hand, vond hem erg goed.

Trouwens Marit, bedoel je nou dat 90% van de kindjes met 12 maanden los loopt? Want dan loopt Carlijn achter help

NEE !

18 maanden schreef ik toch !?

*sjeest naar haar werk ... *

Malar: TOUCHÉ !! Mooi gezegd. Het was niet bedoeld om je onder druk te zetten hoor

Marit, , ik snapte je opmerking ook al niet, omdat de '18 maanden' er niet bij stond. Maar nu is het duidelijk. No worries voor iedereen.

Wat een heerlijke dag vandaag .Het zal maar nèt je vrije dag zijn.

Tuinset uitgestald. Kinderstoel erbij. Lekker buiten vandaag !

XXX
hihi, weet ik toch.

Ik voel me ook niet persé geroepen om reactie te geven en zal dat zeker ook niet gauw vanuit professioneel oogpunt doen. Maar ik vond de situatie van Metis zó herkenbaar. Dus toch een reactie uit eigen ervaring. Al laat ik mijn psychologische zelf nooit thuis, merk ik al.
Malar: Nee, niet irritant ik kan er juist heel wat mee! Jij ook bedankt

Lag vannacht eens te denken hé, het komt toch niet zo over dat ik me schaam of zelf twijfel aan Eva? Dat is niet zo hoor. Alleen als men begint over achterstanden en hoe verschrikkelijk laat ze wel niet is blijft dat toch in mijn hoofd malen ofzo. Nah ja, jullie hebben gelijk. Het gaat gewoon hartstikke goed met Eva en dat is het belangrijkste.

Zonnetje: Hoe is t nu met Nootje? Zielig hoor

Marit: En hoe is het met Ilse, die is ziek toch? Haha leuk weekend voor de boeg dus. Veel plezier alvast! En ik ga vandaag ook even de viva halen, wist niet meer dat het deze week was.

Ik moet vanmiddag weer naar fysio, weer een uur sporten. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat.
Jeetje Metis, volgens mij is de enige met een ontwikkelingsachterstand je nichtje zelf (oke, kort en krachtig, maar wel onaardig) Ik sluit me aan bij de rest, vind juist dat Eva zo snel is met haar praatjes en opstook-in-de-creche-gedrag . Maar goed...het blijft lastig om die praatjes de wereld uit te helpen, misschien kun je Eva voor zaterdag nog leren dat ze zelf zegt dat ze geen ontwikkelingsachterstand heeft (sorry, draaf door )

Succes met sporten vanmiddag, jullie hebben toch ook de Wii, helpt dat niet een beetje? We hebben hier al een paar avonden ipv voor de tv gehangen, heel fanatiek getennist. Scheelt sowieso het chippie op de bank, maar ook het hangen

Zonnetje, is Nootje weer een beetje bijgekomen? Arme vent

Malar, in het kader van beter laat dan nooit. Ik heb voor Salomé's verjaardag zelf taart gebakken, wel met suiker. Maar volgens mij kun je ook een heel gedeelte vervangen door kokos als zoetmaker. En ipv gezoete slagroom, ongezoete of een beetje kwark met wat vruchtenhageltjes ofzo. Het gaat toch een beetje om het splash-effect Misschien hebben ze in de reformzaak ook wel cakemix zonder suiker. Ik weet dat ze hier sesamstraatkoekjes hebben die gezoet zijn met kokos, daar kun je ook een kwarktaart ofzo mee maken.

Jane, lekker met je voetjes omhoog in de tuin vandaag? Ik doe mee, als ik tenminste niet teveel hoef te doen qua werk. Ach en wat dan nog, de telefoon doet het buiten ook

Marit, al weer wat beter?

Diddle en Tinok, jullie kleintjes (kleintjes?) alweer wat bijgekomen van de festiviteiten?

Peetje, moeten we al gaan duimen voor je ivm de ovulatietesten?

Hoe gaat het met de tandjes van Femke? Had ze die al wel of nog niet? Bij Salomé komt nu ein-de-lijk de eerste door lijkt het, een hoektand nog wel haha...

Zo ik ga weer even wat doen, fijne dag allemaal!

quote:emmetje81 schreef op 02 juli 2008 @ 10:19:

misschien kun je Eva voor zaterdag nog leren dat ze zelf zegt dat ze geen ontwikkelingsachterstand heeft (sorry, draaf door )

Succes met sporten vanmiddag, jullie hebben toch ook de Wii, helpt dat niet een beetje? We hebben hier al een paar avonden ipv voor de tv gehangen, heel fanatiek getennist. Scheelt sowieso het chippie op de bank, maar ook het hangen

Ja, scheelt wel wat hoor geloof ik. Wij hebben maandag ook weer de hele avond getennist, gebowld en baseball gespeeld. Echt leuk! En tijd vliegt, je bent zo een paar uur bezig. Wil trouwens eigenlijk die wii-fit aanschaffen, lijkt me ook wel wat.

Zo ik ga weer even wat doen, fijne dag allemaal!

Jij ook!

Ja die Wii fit lijkt me ook wel wat, ben totaaal niet van de spelcomputers enzo, maar dit vind ik toch wel heel leuk. En je hoeft niet verplicht de deur uit om te gaan sporten. Ik merk dat ik het toch wel regelmatig even doe als Salomé op bed ligt. Wii mag niet aan van mezelf als ze wakker is, ben veelste bang dat ik haar in mijn fanatisme een zwieper geef

Wat een herkenbaarheid he, wat betreft ontwikkeling van de kindjes en opmerkingen daarover. Hihi, het scheelt af en toe wel dat nog niet veel vrienden van ons kindjes hebben, die vinden alles wat Noot doet kei-vroeg! (weten niet beter dus..)

En verder moet gewoon iedereen zn kop houwe.. Ik heb gezegd.
moet ff om mezelf lachen hoor..
Haha, anders zeg je gewoon dat je het zo sneu vindt dat je kind al zo snel op de top van zijn/haar kunnen zit.

De Wii is leuk he!! Mijn broertje heeft m, supergrappig. En de Wii Fit schijnt ook echt een aanrader te zijn, hoor regelmatig collega's met spierpijn, haha.

Emmetje, ik zie het al voor me, jij springend en zwaaiend voor de Wii, tegelijk Salome door de kamer slingerend..

Wij hebben Playstation 3, vind er niet zoveel aan (vriend natuurlijk wel, FIFA en GTA, t blijven kleine jongetjes he ), maar Singstar is wel een groot succes. Buzz lijkt me ook nog wel grappig, maar ik vind t allemaal wel onwijs duur.

De kleine man heeft redelijk geslapen vannacht, maar blijft wat mopperig. Vandaag kdv, dus hoop dat het goed gaat..

Metis, succes met sporten straks!

Jane, geniet van de zon!

Malar, jij hebt een psychologische achtergrond begrijp ik? *schrijft tel.nr. in agenda* No pressure he
Whahaha inderdaad. Ik zie Salomé al vliegen.

Wij hadden een keer vrienden op bezoek die de wii even wilden uitproberen. Eva was toen wakker. Vrienden gingen tennissen, nah heb nog nooit zulke grote ogen gezien compleet met een hoop geschater. Eva vond het er blijkbaar hylarisch uitzien.

Heb al regelmatig spierpijn gehad. Zeker toen we hem net hadden, begonnen we erg fanatiek, gelijk uren bezig. Volgende dag...auch!

Kan natuurlijk ook nog zeggen: kop houwe, anders stuur ik Zonnetje op je af! \\:-)// Goed idee, Zon? Kan jij gelijk ook weer even oefenen in de praktijk!
Goed idee! Maar dan wordt het geen verbaal gebeuren hoor, moet af en toe ook wat agressie kwijt..

En het grappige van de Wii is, dat je het ook gewoon zittend op de bank met een enkele polsbeweging kan doen

Doen jullie ook altijd de gordijnen dicht?
Haha, nee wij doen de gordijnen niet dicht, de overburen hebben zelf ook een Wii. Dus die hebben helemaal geen tijd om naar ons te kijken

Wat een humor hier weer op de vroege late ochtend !

Die van Emmetje vind ik ook goed: dat het zielig is als ze zo jong op de top van hun kunnen zitten. Whiehahahahaaaa.

Oh jongens, (voor de werkenden: niet verder lezen) wat is het leven toch héérlijk. Ik zit in de tuin, onder de parasol. Pluk hier en daar wat overbodige klimop weg en Laura vermaakt zich uitstekend (op dit moment in bed ).

Vanmiddag ga ik naar een vriendin met 2 kleine kindjes, lekker in hun tuin met een zwembadje.
Ja, ik zit nu echt te smachten naar een laptop, lijkt me heerlijk...buiten zitten en internetten. Of klink ik nu heel verslaafd? Eva is naar de opvang. Zwembroekje mee want ze hebben badje buiten staan. Dus ze zal zich opperbest vermaken daar.

Gisteren wel (bijna) de hele dag buiten gezeten toen Eva gewoon thuis was. Lekker samen op balkon, buiten gegeten etc, supergezellig. Kan natuurlijk nu ook zelf buiten gaan zitten maar heb m'n boeken uit en buiten lezen vind ik juist zo lekker en ik kan geen klimop weghalen.

Hier ook geen gordijnen dicht. Wekken we meteen de indruk dat we ontzettend sportief zijn.
jane: klinkt heerlijk!!!.....ben jaloers. wij hebben maar een klein balkonnetje waar smiddags de volle zon op staat. maar ik ga zo ff boodschappen doen en dan lekker de tuin in bij mijn moeder.

vanmiddag mijn nieuwe fiets ophalen. een echte mama fiets. voor wie er nog een wil gaan kopen moet je is bij hema gaan kijken de fietsen nu met 45% korting!!!

De wii klinkt super leuk. k. wil misschien hem ook gaan kopen. dan maar gelijk wii fit er bij. er moeten toch nog wat kilootjes af voor de bruiloft.

ik hoor dat zoë wakker is. geniet van het weer en tot later
[quote]Metis schreef op 02 juli 2008 @ 11:52:

Hier ook geen gordijnen dicht. Wekken we meteen de indruk dat we ontzettend sportief zijn. [/quote]

Een tijdje terug liep er een buurman voorbij en die stak zijn duim op toen wij druk in de weer waren met de Wii. Maar of dat nu bedoeld was als positieve-goed-bezig-duim, of als wat-knap-dat-jullie-dat-durven-met-de-gordijnen-open-duim.

Hee, de kleurtjes zijn omgedraaid...hmm nouja
Wij hebben geluk, alleen 's ochtend de felle zon op balkon. Dus 's middags kan ik heerlijk hele dag met Eva buiten zitten. Baal er ook wel van hoor dat we geen tuin hebben. Gelukkig hebben wij een vrij groot balkon, dat scheelt.

Tsssk ja joh, jat even mijn kleurtje.

Hmmz ja hij kan natuurlijk van alles bedoeld hebben haha maar gok op het feit dat jullie sportief bezig waren.
goeiedag allemaal!

allereerst iedereen bedankt voor de lieve krabbels, mooie ! kaarten en felicitaties hier. Mijn poppetje alweer 1 jaar, wat is de tijd omgevlogen.

De dag zelf is rustig verlopen. Papa was ziek (griep) dus ons uitje naar CP ging niet door. Helaas. Maar a.s. zaterdag vieren we het met familie en vrienden. (nou maar hopen dat het weer mooi weer wordt, maar ik vrees het ergste)

Gister heeft ze op de creche getrakteerd. Ze kreeg een mooie kroon en er zijn foto's gemaakt, die worden mij nog toegemaild.

Metis, je hebt genoeg adviezen en opstekers gehad, ik kan me daar alleen maar hartgrondig bij aansluiten. Als ik Jayda moet vergelijken met haar neefje (precies 1 jaar+ 6 dagen ouder) dan heb ik ook 'niet' getroffen met 'r vijfenhalve tand en net kunnen staan. Ook qua eten loopt ze dan achter. En dan met name voedsel wat ze moet kauwen... Nou ik maak me niet druk hoor, zolang ze zelf tevreden oogt, genoeg eet en drinkt en gezellig brabbelt (de mooiste verhalen "vertelt" ze ons) komen die lichamelijke ontwikkelingen vanzelf wel hoor!

Dus kin omhoog (lipjes getuit en borstjes vooruit) en hup geniet van die verjaardag!!!

Alle anderen, heb jullie berichtjes wel gelezen maar ben het alweer ff kwijt Marit, fijne fiets-broek-kijk-dag! Jane, geniet ze in de tuin bij je vriendin, Marianne veel plezier met je moeder, Zonnetje sterkte met Nootje en z'n tandje.

oja, dat uitje wat in de planning ligt... heb hier nog niet veel reacties gehad. Had 10 augustus voorgesteld, maar dan kunnen Jane en Punkertje moeilijk. Ik zal nog eens op de polls van Marit kijken naar een alternatieve datum, als die er al was...maar dat horen jullie dan nog, oke?

tot snel weer liefs DiddleDee

Diddle, ff snel.. Had zaterdag al wel aangegeven dat ik 10 aug ook niet kan, helaas.

Zal vanavond proberen op Hyves wat data aan te geven die wel lukken!

Moet weer aan t werk!
Ach, what the heck.. :-o

Jane, wat heerlijk! Gister had ik zo'n dagje.. Eerst een heel stuk gelopen met Noot en hond (die hij trouwens al een hele poos bij 'naam' noemt, zo schattig! Volgens mij was het zelfs zijn eerste woordje toen ie een mnd of 9 (? kweet t al niet meer)

daarna tijdens zijn slaapje zelf lekker in de zon gezeten (dát was lang geleden! Zeker een dik jaar..) en daarna nog een heel stuk met hem gefietst. Super! (Volgens buienradar is binnen nu en een uur de grote onweersbui hier, dus ik ga mooi iets eerder weg om kleine Boef op tijd thuis te hebben)

Marianne, lekker gefietst? Altijd leuk, iets nieuws voor jezelf

Emmetje lachen van die buurman, haha! Ik zou het ook gewoon positief opvatten als compliment voor jullie sportiviteit hoor

Metis, ik zou ook het liefst met een laptop buiten zitten met dit weer hoor, net zo verslaafd.. Ben je niet zo 'alleen' he?

Diddle, Papa weer helemaal opgeknapt? Jammer van jullie uitje, maar dat komt wel goed toch. Leuk dat er foto's zijn gemaakt op het kdv, dat ben ik vergeten

Moest wel lachen om je Marijke-Hellwegen-motto, zie het haar zo zeggen..

Nu ga ik echt de laatste dingetjes afronden en mijn kleine liefie ophalen.

Tschüss!
quote:DiddleDee schreef op 02 juli 2008 @ 13:50:

Dus kin omhoog (lipjes getuit en borstjes vooruit) en hup geniet van die verjaardag!!!

ghegheghe....

Ik ben niet naar m'n vriendin gegaan. Laura heeft wéér luieruitslag en heeft de billen nu helemaal open liggen. (en nu mét zand erin ). Ik heb buiten het zwembadje opgezet, en een speelkleed èn de zandbak. Ze heeft zich prima vermaakt. Nu ligt ze even te pitten.

Ik heb inmiddels de hele tuin aan de kant (nog een klein stukje doen). Alles gekortwiekt en gewied. Hm, ziet er weer fris en fruitig uit !

By the way Malar, je hebt je adresgegevens niet achtergelaten op Mijn Album. Is natuurlijk nie verplig, maar ehm... ik wou Karlijn graag een kaartje sturen... Als je dat soort dingen liever niet wilt, hey: even goeie vrienden hè? (dat meen ik).

XXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven