* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Hey Malar, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Kan gebeuren en knap dat je aan jezelf denkt door thuis te blijven !

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die doelen. Laat ik nou net gisteren van de voedingsdeskundige een formulier mee hebben gekregen waarop ik mijn doel(en) moet zetten. En dat was inderdaad : gezond(er) eten/minder snoepen. Maar ik merkte dat ik de afgelopen 2 weken toch weer langzaam 'afvallen' als doelstelling kreeg. Dat moet niet, want dat is geen goede en blijvende motivator, zeker niet op momenten dat ik niet goed in mijn vel zit. Zij leert me om er op een ander manier tegenaan te kijken. En dat werkt.

Over je huis verkopen: tja, best een zorg, lijkt me. Gelukkig zit je in een gewilde buurt en loopt het daarom misschien makkelijker. Maar goed, de kogel is toch nog niet helemaal door de kerk qua opleiding en baan manlief, dus verkopen/kopen is een punt van latere zorg.

Over opleiding gesproken. Nu ik in een potentieel traject zit, wordt van mij verwacht dat ik opleidingen/cursussen ga doen. Ws. sowieso een individueel coachingsprogramma, maar daarnaast zinspeelt mijn baas op het volgen van een Mastersopleiding. Whaaaaaa, waar moet ik de tijd vandaan halen? Op zich heel gaaf om te mogen doen (en om te krijgen), maar ik geloof niet dat ik dat ga trekken: 1 middag+avond p/w naar college, 20 uur p/w studeren, tentamens doen ens scripties maken. Ieks !

Ik ben al 40 uur p/w van huis door werk+reistijd. Ik zie Laura al zo weinig en ik wil graag een 2e kindje.

Tinok doet het natuurlijk ook al een tijd en dat lijkt me zó zwaar !

Lastig dilemma, al weet ik eigenlijk het antwoord al....

En Zonnie, heb je de VK al gebeld? Gaaf hoor om dat weer te mogen doen. Joh, je bent al ruim 7 wkn dus je mag al lang bellen. Hopelijk al snel een echo !

dag dames ..

de vk had duidelijk advies: 2 paracetamol, warm bad, bijslapen

en eten wat ik nu nog naar binnen krijg.

Dit schijnt dan bij een 2e weer heel normaal te zijn, maar ik moet me niet verheugen op effect van deze vage weeën.

Urine had ik vanmorgen door vin bij de HA laten afleveren, na 14uur weet ik of er niet gewoon een blaasontsteking zit.

Daarna bel ik de vk, en zien we wel of ze vanmiddag nog langskomt om evt. weer te strippen.

Net na een warm bad een uurtje echt diep geslapen gelukkig, nu maar kop soep eten en eens zien wat mijn lichaam gaat doen. Voorlopig voel ik nu gewoon weer de krampen zoals vannacht. Misschien moet ik mijn definitie voor 'voorwee' maar gaan bijstellen en hier niet meer van onder de indruk zijn ?

en ik reageer nieteens op jullie verhalen!

Malar, rustig aan doen vandaag!

Jane, dank voor je oppeppende sms.. ik ben er blij om hier te lezen dat je aanpak bij die vrouw goed voelt, ook al gaat het soms niet snel genoeg

UM, ik ben benieuwd naar wat die kerel van het assessment te zeggen heeft! Je schrijft dat je je al veel meer de oude voelt. Kan dat zo snel al?

Zonnetje, heb je je afsrpaak?

Marit: Tja, ik weet het niet, ben geen vk maar als je nu nog die krampen hebt lijkt het mij dat er toch wel degelijk eea aan de gang is. Doe rustig aan vandaag, probeer idd lekker te slapen, even lekker in bad ed.

UM: Fijn dat jij je weer wat beter voelt. Ik vind je ook erg sterk overkomen: je bent gewoon een stoer wijf!

Malar: Balen dat je niet lekker bent. Inderdaad goed dat je aan jezelf denkt en lekker thuis blijft. Spannend dan nog allemaal qua wel doen/niet doen.

Zon: Vk al gebeld?

Marianne: Haha wat een draakje die Zoë, maar je schrikt je rot dan. Je moet inderdaad onderhand ogen in je achterhoofd hebben en ze zijn ook nog eens zo gruwelijk snel.

Jane: Knap hoor al 1 kg er af. Kan me voorstellen dat je de kilo's er wel af wil kijken (ik ken het) maar probeer je er niet te veel op te focussen. Je bent goed en gezond bezig en dat is het voornaamste.

Die dingen die je zegt herken ik wel van Eva, heel leuk. Laatst was ik de keukenkastjes aan het schoonmaken. Komt Eva erbij met een doekje en gaat ook diep zuchtend het kastje poetsen

En idd als er iets valt: ohoh! Zelfs als ze ergens een fiets op de grond ziet liggen. Klinkt ook wel eigenwijs. En "Hallo" is nu favoriet. Overal waar het van toepassing is zegt ze dat. Heel lief.

Nah ja, kan wel uren doorgaan zo, dus ik hou maar op

Gisteren test dus gehad. Was, zacht uitgedrukt, geen prettig onderzoek maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. Nu 100% zekerheid wat het is en daar is toch ook wel wat voor te zeggen. Kreeg 3 testen. Eerste test moest ik met mondstuk en neusklem zo diep mogelijk in, - en uitademen. Duurde kwartiertje, dat viel wel mee. Daarna moest ik bloed laten prikken, het jammere was dat dat moest gebeuren in slagader van pols. Toch minder fijn plekje dan binnenkant elleboog En toen de uiteindelijke provocatietest. Weer een mondstuk in en neusklem op. Kreeg overal plakkers opgeplakt voor ecg. Eerst 5 min rustig ademen, gingen ze kijken/registreren wat mijn normale koolstofdioxidegehalte is. Na die 5 min moest ik 2 min hyperventileren, dus heel hard hijgen.koolstofdioxide daalt dan heel erg, daarna moest je weer 5 min rustig ademen en om die 5 min gaat het dan ook. Normaal gesproken gaat het gehalte koolstofdioxide dan direct weer terug naar oorspronkelijke waarde, bij mij blijft tie dus heel laag en blijven de klachten dus doorgaan. Hyperventilatie dus. Man, man, was me toch beroerd na die 2 min. Zit je daar paniekerig aan zo'n apparaat. En, best genant, moest ik ook nog huilen (nah t was meer hysterisch huilen) en dat klinkt erg raar met mondstuk in en neusklem op

Nu moet ik maandag naar de cardioloog en die gaat verder bespreken welk traject nu te volgen. Ook krijg ik dan die hartecho ivm die lichte ruis die ik had/heb. Dus wordt vervolgd nog allemaal.

Oh was trouwens wel lief, voor de testen werd mijn lengte en gewicht genoteerd. Dus ik naar een kamertje om op weegschaal te gaan staan en onder meetlat. In dat kamertje zat een ouder echtpaar en de man zat naast de weegschaal. Toen ik daarop wilde gaan staan, liep hij meteen naar de andere kant om mij wat privacy te geven. Wel heel lief van hem dat tie daar aan dacht.
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 08-10-2008 20:00
Reden: Geen koolmonoxide natuurlijk
% gewijzigd
28 oktober mag ik.. Vind het nog wel lang duren hoor.. Spannend weer.

Marit, bij een tweede zijn voorweeën dus heel normaal? Laten we er maar vanuit gaan dat alles zn doel dient (het zal toch wel érgens goed voor zijn??), succes vandaag!

Jane, wooow, jij bent wel in een onwijze stroomversnelling terecht gekomen zeg! Master opleiding? Tsja, super dat het je aangeboden wordt natuurlijk, maar je moet het ook allemaal maar 'ff' doen.. Heel zwaar, lijkt mij niet heel gezond, maar dat weet je zelf ook wel, geloof ik

Schattig die uitspraken van Lau! Wat wijs zeg! Even denken wat Notie allemaal doet..

* Komt naar ons toe kruipen/lopen met een hoog piepstemmetje om ons in de nek/op de buik te kietelen

* Kondigt al door "òh" aan dat er iets op de grond zal belanden, om daarna heel verbaasd nog een keer "òh" te zeggen

* 's avonds bij het verhaaltje lezen weet ie al wat er op de 2e blz komt (dansen) en kondigt dat aan door "dada" (dansen) te roepen en op en neer te hupsen/dansen (zo lief!)

* Komt af en toe heel lief een kusje geven (buigt zich dan voorover met een "mmmm"-geluidje

* Lampen en schilderijen zijn helemaal geweldig. Hij wil alles bekijken onder een luidkeels "òòòòòh"

* Loopt heel vaak in zichzelf te lachen, waardoor wij weer in een deuk liggen

* Als ie in bed ligt, wordt zijn knuffel omhoog gehouden om ons een kusje te laten geven. Daarna houdt ie hem heel stevig tegen zich aan gedrukt (vaak slaapt ie ook met dat ding op zijn hoofd )

Ik ga weer even werken
Hahaha geweldig die dingen van Eva en Noot.

Eva die luid zuchtend de keukenkastjes uitpoetst en Noah die zijn knuffel laat bedelven onder kusjes.

Errug schattig !!!

Hier weer een verse:

Laura gaat voor de kattenbrokjes zitten, kijkt me aan en zwaait met haar wijsvingertje op en neer

We gaan een broodje eten.
quote:Jane 1973 schreef op 08 oktober 2008 @ 12:48:

Hier weer een verse:

Laura gaat voor de kattenbrokjes zitten, kijkt me aan en zwaait met haar wijsvingertje op en neer

Hahaha dat doet Eva ook altijd. Ergens bij gaan zitten waar ze niet aan mag komen. Kijkt ze me aan, schudt haar hoofdje en idd dat vingertje.

Laatst was de kat aan het klieren, daar zeg ik dan natuurlijk altijd wat van tegen kat in kwestie. Eva kan zich daar ook mee bemoeien hoor. Gaat ze ook mopperen tegen de kat met bijbehorend vingertje. Eigenwijs ding is het.

En wat Noot doet van het aankondigen "ohoh" is hier ook gebruikelijk. En dan na het te hebben laten vallen presteren stomverbaasd te kijken "ohoh"

Kusjes geven doet Eva ook op. Ze geeft nu wel kusjes op je mond mét gesloten mondje. De kwijlkusjes worden wel minder.

Ik moet ook altijd al haar knuffels welterusten wensen en een kusje geven, ben dus lange tijd bezig altijd.

Eva heeft nu sinds kort de tic om heel overdreven en hartstikke nep te kuchen. Kijkt ze ook heel serieus ons aan van "hoor mij eens hoesten/flink verkouden zijn". Werkt ook wel op de lachspieren.

Of als ik M roep, ik roep dan gewoon zijn naam voluit. Kijkt ze me aan en roept dan ook mee "paaaaa-paaaaa" Zal nog wel komen dat ze ook M gewoon bij naam gaat roepen dan om mij na te doen.
Grappig dit!

Dat kuchen was ik idd vergeten. Ik zeg altijd als hij moest hoesten: he, foei toch jochie. Dus dan doet ie t nog eens dunnetjes over, met een big smile, van: kijk mij es hard hoesten!

Hondenbrokjes zijn hier ook reuze interessant. We zijn inmiddels zover dat ie het bakje water niet meer omgooit (pfff, wat een strijd hebben we daarover geleverd)

De brokjes is een ander verhaal. Hij wil de hond namelijk zelf voeren. Brokje voor brokje uiteraard.. *zucht* Gelukkig is ons dametje wel geduldig en vindt ze het wel prima. Maar soms geef ik haar maar gewoon haar bakje op de gang

Als hij een hard geluid hoort, maakt hij met een verschrikt gezicht een soort grommend keelgeluid. Zo doet ie ook de hond na als ze blaft/gromt.
quote:Metis schreef op 08 oktober 2008 @ 12:56:

[...]

Laatst was de kat aan het klieren, daar zeg ik dan natuurlijk altijd wat van tegen kat in kwestie. Eva kan zich daar ook mee bemoeien hoor. Gaat ze ook mopperen tegen de kat met bijbehorend vingertje. Eigenwijs ding is het.

Wat een bijdehandje he..
Poeh, poeh, wat een drukte hier vandaag.

Metis, lijkt me ook geen pretje zo'n test. Ik kan me best voorstellen dat je de tranen over de wangen stromen. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook gewoon een paniekreactie van je lichaam, logisch dus en niets om je voor te schamen.

Jane en Metis, leuke anekdotes van onze kids hier. Ik vond Carlijn best bijdehand maar als ik dit zo hoor dan valt het nog wel mee/tegen. Ze weet wel steeds duidelijker waar dingen voor zijn en wat de volgende gebeurtenis zal zijn. Als ze haar vader op de gang iets hoort doen dat ze dan heel goed weet dat het papaaaa is. Dat zegt ze dan ook met grote overtuiging. Maar ech nadoen zoals jullie dat hier beschrijven heb ik nog niet gezien Geniaal, Eva die puffend een keukenkastje uitsopt, vooral dat puffen erbij. Iemand nadoen moet je natuurlijk ook tot in de kleinste details doen, nietwaar. Misschien komt het omdat ik gewoon aartslui ben en ze weinig van mij na kan doen.

Jane, jij krijgt ook mooie kansen op je werk. Maar lastig die afweging thuis/werk. Ik kan me voorstellen dat je dit soort opleidingen liever wat later zou doen, als de kids naar school gaan bijvoorbeeld. Maar ja, die kans krijg je meestal niet want tegen die tijd ben je te oud in de ogen van je werkgever. Kan je niet afspreken dat je een deel van die opleiding en de studie-uren in de baas zijn tijd mag doen?

Goed over opleiding gesproken ik ga maar eens internet afstruinen om te kijken wat ik eventueel zou willen als alternatief traject.

quote:Zonnetjexx schreef op 08 oktober 2008 @ 13:14:

Hondenbrokjes zijn hier ook reuze interessant. We zijn inmiddels zover dat ie het bakje water niet meer omgooit (pfff, wat een strijd hebben we daarover geleverd)

Vertel...hoe is je dat gelukt? Krijg het Eva maar niet afgeleerd, net zoals het gooien van de brokjes in het water. *zucht* Zet dus maar vaak drinken en brokjes in de gang als noodoplossing maar ja, ze moet toch echt leren dat het niet mag ipv dat weg te zetten.

Als hij een hard geluid hoort, maakt hij met een verschrikt gezicht een soort grommend keelgeluid. Zo doet ie ook de hond na als ze blaft/gromt.

[quote]malar schreef op 08 oktober 2008 @ 13:36:

Misschien komt het omdat ik gewoon aartslui ben en ze weinig van mij na kan doen.

Maar ze houden je, door het nadoen van alles, wel een spiegel voor en da's wel heel leuk.

t Weekend had ze trouwens een actie...ze heeft zo'n instrumentensetje (toeter, trommel, sambaballen, tamboerijn) Ik denk: leuk ik ga gezellig trommelen met haar. Vond ze ook erg leuk. Toen ging ik erbij zingen...ze kijkt me aan, draait zich om en zet hetzelfde liedje aan op speelgoed waar ook die liedjes op staan en ging daar wel met mee dansen. nu weet ik dat ik niet kan zingen maar iets subtieler had ook wel gemogen.

hahahahaha Metis, ik moet erg lachen om haar subtiele hint qua je zangkunsten

Heerlijke leeftijd nu he ?!

Ik herken ilse in allerlei dingen die jullie ook beschrijven.

Erg leuk vindt ze het vooral om 'af' te zeggen tegen de hond als hij tegen haar eetstoel gaat staan om mee te eten.

Dan ook echt dat handje erbij, en ons aankijken zo van "goed he!?"

hier 'goed' nieuws: geen blaasontsteking

en de krampen nemen af !

Prima.... ik krijg hoop op een goede nachtrust.

Morgenochtend komt de vk langs om weer te strippen. Ik heb haar gezegd dat ik niet nu nog tot vrijdag wil wachten daarmee. hihi.

Metis, tsja, gewoon elke keer "nee" zeggen. Als ie dan toch doorging, weghalen (stuk of 10 keer, want dat kan wel eens een leuk spel zijn). Uiteindelijk voldoet "nee" meestal.. (t gaat nog wel eens mis en dan is ie nat (vindt ie ook niet leuk)

Die spiegel is soms wel confronterend he. Laatst maakte mijn vriend een of andere vage opmerking waarop ik hem tegen zijn schouder stompte (wel zachtjes hoor ). Begint Noot hem meteen met vlakke hand keihard op zn hoofd te slaan

Marit, gelukkig geen blaasontsteking, zal je er ook maar bij hebben.. Hopelijk vannacht een rustige nacht, kan je nog wat energie opdoen.

Had jij (en Emmetje) trouwens ook zo vroeg al weer een buikje? Hier heb ik juist (met 6 weken dus) getest omdat mijn buik zo opgezet was (anders had ik t nu misschien nog niet geweten, haha)
Metis, helemaal genezen van je Popstars-ambitie nu?
Hahahaha tja popstars moet ik inderdaad maar uit mijn hoofd zetten. Jammer hoor, zo gehoopt op levensgrote posters van mezelf.

We hanteren dan zelfde manier zo te lezen. Inderdaad "nee" zeggen en haar daarbij vandaan halen. Alleen komen we dus geen steek verder dan dat. Ze kijkt wel als ik "nee" zeg maar ze doet er niks mee. En nat worden vindt zij juist leuk. Niks leuker dan met 2 handjes in het waterbakje plonzen. Raar kind

Hoe is het nu Marit? In ieder geval goed nieuws dat het geen blaasontsteking is. Duik er maar lekker vroeg in vanavond.
Tsja, ik weet het ook niet.. soms ben ik ook 5 keer bezig, maar uiteindelijk geeft ie het wel op. Misschien is Eva wat meer volhardend..

Hm, over dat waterbakje heb ik ook te vroeg gejuicht. Zonet met zijn hand erin en daarna lekker zn handje aflikken.. *zucht* Maar moet er stiekem ook wel om lachen.

Ook voor de verandering weer een hondebrokje geproefd. Ach ja, het houdt de smaak gevarieerd zullen we maar zeggen.

Marit, ik blijf je gewoon veel succes en een goede nachtust wensen

Hier een beetje buikpijn. Niks geks denk ik, misschien gewoon weer een beetje rekken enzo. Ik ga maar lekker op de bank kijken of er nog iets leuks op tv komt.
he ladies, voor ik naar bed ga, eventjes hier een groetje achterlaten. Maritjuh goeie nacht toegewenst (gelukkig geen blaasontsteking) voor jou en Emmetje sterkte bij deze laatste loodjes...Malar beterschap. Metis heftig geweest bij jou. Lachen al jullie verhalen en zooo herkenbaar! De telefoongesprekken, de ondeugende blikken, het uitdagen, het kopiëren, geweldig he. Morgen gaan we een dagje naar de Efteling. Zal dus (overdag) niet online zijn. Welterustuh allemaal en tot morgen, wie weet hebben we dan beschuit met muisjes!

DD (f)
Hahaha Zon ja gevarieerd is het inderdaad en dat is ook belangrijk zegt het voedingscentrum. Alleen maar goed dus.

DD: heel veel plezier morgen!

Marit: goeie nachtrust!

Welterusten allemaal

Leuk DD, dagje efteling ! Veel plezier

ik heb super goed geslapen,

ilse nu al 2x bij schoonouders om 6uur wakker, dus hebben we wel geluk met haar logeer-partijtje

Om 10uur ongeveer komt de vk, en dan gaan we maar eens los he ?!

Crisis Marit, nog steeds geen weeën?

Ik rende vanochtend al naar m'n mobiel op zoek naar bevallingsnieuws .

Je bent nu tenminste wel goed uitgerust. Laat die VK maar eens even flink wroeten. Let the party begin !!!

nee, geen weeën

en ook nog geen vk

zo komen we er nooit !!!

Hier nog geen actie, had gisteren idd die afspraak bij de gyn. Wat een debiel was dat! Had geen idee waar het over ging, wilde ineens niet gaan inleiden, want zo hoog was mijn bloeddruk niet ( , ik heb geen hoge bloeddruk, dat was de vórige zwangerschap!) Dus ik heb moeten afdwingen dat ik volgende week terecht kan (datum houd ik nog even voor me) Man heeft na die afspraak meteen het ziekenhuis zelf gebeld en hij heeft daar een andere gyn gesproken die wel op de hoogte was van onze situatie. Maar die wil ook pas volgende week actie ondernemen. Ik ben er gewoon niet gerust op...weet ook niet wat het is. Ik heb geen prettig gevoel bij volgende week pas inleiden. Ben nu dus ongerust en bloedchagerijnig, man belt straks de huisarts om zijn mening te horen.

Wat raar en inderdaad debiel. Er was toch al gezegd/afgesproken dat je deze week ingeleid zou worden? En lekker snugger van die bloeddruk, te zot voor woorden. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Vervelend allemaal zeg

En bij jou, Marit, dus ook nog niks. Wel fijn dat je goed hebt kunnen slapen. Verloskundige zal er nu ongeveer wel zijn denk (hoop) ik?

de vk is net weg .. met bericht dat baarm.mond half verstreken is, er zo'n 2cm ontsluiting is en het waarschijnlijk NIET binnen nu en 48uur al op gang zal komen.

Van het weekend strippen vond ze niet zinnig, dus ik zie haar maandag op het spreekuur weer.

Nouja, het strippen nu ging wel goed vond ze.. dat is dan tenminste toch soort van poging iets op te wekken.

Ook besproken dat ze bij een 2e kindje vaak wel eerder gaan inleiden dan na 42wkn pas, dus dat we maandag gaan bespreken wat/hoe. Inleiden zal hier dan 'breken vliezen' betekenen in het ziekenhuis. Ik heb nu zoiets van: vanaf woensdag of donderdag wil ik dat wel hoor !

De 42wkn grens valt op een zaterdag, dus wat mij betreft voor het weekend aktie.

helaas, ik reken dus echt niet meer op vandaag of morgen

Hallo,

Pff...blij dat ik weekend heb, ik heb het weer helemaal gehad met het werk. Lastige , vervelende mensen vandaag, assistentes die niet meer tevreden zijn maar waar niet naar wordt geluisterd, dus de sfeer wordt er ook niet beter op en daar kan ik hélemaal niet tegen, dan vind ik er helemaal niets aan.

Zo, tot zover mijn ego-berichtje, nu eerst maar snel gaan sporten zodat ik m'n agressie kwijt kan en dan zal ik hier eens bijlezen en reageren. P. en Femke zijn er niet, dus ik heb geen goede smoes om niet te gaan...

Wel even nog gelezen dat Marit en Emmetje nog niet bevallen zijn. Jammer hoor, de tijd lijkt steeds trager te gaan zo, of niet? Wat raar Emmetje dat ze opeens wilden wachten. Ik dacht dat je ingeleid zou worden, of zou je wel eerst een gesprek krijgen? Vervelend dat je nu zo ongerust bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven