Jubelei!! #25
woensdag 7 december 2011 om 16:11
Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09
86 cm / 12,5kg
22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/108990 gr 76 cm, Leonor
M: 17/09/09
79cm / 9,68kg
C: 09/07/2011 Some stats??Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg
30/03/12 02/02 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/114196 gram 52 cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg
M: 10/01/1253 cm 3635HuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg
R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg
FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg
RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr
BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr
02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg
MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg
KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr
21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 11650 gram 78 cm Poll
Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
dinsdag 13 december 2011 om 16:28
maya. de x-as deed een beetje gek bij j2. ik denk omdat je bij 2weken geen lengte had ingevuld. ik had nu dezelfde lengte als bij geboorte maar aangehouden, en toen deed ie het opeens wel! zo te zien zijn A en J2 even lang te noemen, alleen is j2 wel wat lichter (gewicht technisch). Snap nog steeds niet waarom ze hem achter vinden blijven in groei hoor!
dinsdag 13 december 2011 om 18:50
Moom, de afstand tot de middellijn was nu groter dan eerst. ik vind t zelf wel wat meevallen hoor, maar volgens verpl. hoort dat niet. maar toen j1 van ver boven middellijn naar eronder ging was dat geen probleem.
ik werd vanmorgen nog gebeld door zh dat ze volgende week woensdag middag een afzegging hadden of ik dan wilde. Ik ben dan vrij dus nu kunnen we dan al terecht.
ik werd vanmorgen nog gebeld door zh dat ze volgende week woensdag middag een afzegging hadden of ik dan wilde. Ik ben dan vrij dus nu kunnen we dan al terecht.
dinsdag 13 december 2011 om 19:23
Moom: wow das lekker, maar 1 euro minder toeslag, wij krijgen meteen minder 12 euro per maand minder. (voor alleen T).. Straks met 2 kindjes gaan we ook gewoon het dubbele betalen per maand zo'n beetje... Dus hoezo, 2e kindje stukken goedkoper??? (is wat ik altijd hoor tenminste, nou dat gaat hier mooi niet op..)
Zal even op hyves reageren!
Zal even op hyves reageren!
dinsdag 13 december 2011 om 19:30
Duuv: ik heb wat menthol-gel gekregen van de vk tegen de jeuk, maar het helpt totaal niet...
Zal het gek zijn als ik morgen de vk even bel, of er nog wat anders tegen de jeuk is??? En dat ook mijn linkerkant behoorlijk wat vocht vasthoud??
Rechts is echt veel minder, maar links.... pfoe... Dikke hand, dik been, dikke enkel en voet...
Wil natuurlijk niet voor niets bellen he, dan voel ik me ook zo'n zeurderd.
Zal het gek zijn als ik morgen de vk even bel, of er nog wat anders tegen de jeuk is??? En dat ook mijn linkerkant behoorlijk wat vocht vasthoud??
Rechts is echt veel minder, maar links.... pfoe... Dikke hand, dik been, dikke enkel en voet...
Wil natuurlijk niet voor niets bellen he, dan voel ik me ook zo'n zeurderd.
dinsdag 13 december 2011 om 20:18
Ja Rain, kost veel geld dat opvang... Maar zolang ik nog altijd een aantal keren meer verdien, dan wat de opvang kost, kan het nog uit...
Alleen voor T betalen we straks rond de 200 euro per maand, voor 2 dagen (4 dagdelen) in de week, op flexibele basis.. Met 2e er straks bij, betalen we w.s rond de 300-400 euro p/m voor 2 kids, voor 2 dagen (4 dagdelen) per week, flexibele opvang...
Pfoe wat een geld....
(mja, voor T 12 euro p/m minder toeslag terug, en uurprijs op het kdv dat wel omhoog gaat, ja dan wil het wel)
Char: das helemaal mooi sh*t, dat je er meteen zoveel op achteruit gaat... En 2e moet/gaat straks ook naar kdv??
Alleen voor T betalen we straks rond de 200 euro per maand, voor 2 dagen (4 dagdelen) in de week, op flexibele basis.. Met 2e er straks bij, betalen we w.s rond de 300-400 euro p/m voor 2 kids, voor 2 dagen (4 dagdelen) per week, flexibele opvang...
Pfoe wat een geld....
(mja, voor T 12 euro p/m minder toeslag terug, en uurprijs op het kdv dat wel omhoog gaat, ja dan wil het wel)
Char: das helemaal mooi sh*t, dat je er meteen zoveel op achteruit gaat... En 2e moet/gaat straks ook naar kdv??
dinsdag 13 december 2011 om 21:04
Wij gaan er 40 euro op achteruit. Had een brief van de belastingdienst binnen, volgens mij niet helemaal correct maar ik heb liever aan het eind van het jaar wat over dan tekort.
We betalen 839 bruto en 532 netto. Veel geld hoor maar ja, een andere oplossing heb ik niet, geen opa's of oma's die een dag willen oppassen.
Ik zou trouwens niet stoppen met werken, ik vind werken veel te leuk en zou echt helemaal knettergek worden thuis.
We betalen 839 bruto en 532 netto. Veel geld hoor maar ja, een andere oplossing heb ik niet, geen opa's of oma's die een dag willen oppassen.
Ik zou trouwens niet stoppen met werken, ik vind werken veel te leuk en zou echt helemaal knettergek worden thuis.
dinsdag 13 december 2011 om 21:05
quote:DJ.Momo schreef op 13 december 2011 @ 14:51:
[...]
mijn verzamelinkomen, vents verzamelinkomen, uurprijs, aantal uren opvang. en voila. of even inloggen op www.mijntoeslagen.nl (met je digid), de beldienst heeft het nl al voor je gedaan. ik had er alleen (nog) geen brief van thuis gezien.
begreep dat mensen met 2 kindjes op opvang er wel behoorlijk op achteruit gaan.link doet het niet.
[...]
mijn verzamelinkomen, vents verzamelinkomen, uurprijs, aantal uren opvang. en voila. of even inloggen op www.mijntoeslagen.nl (met je digid), de beldienst heeft het nl al voor je gedaan. ik had er alleen (nog) geen brief van thuis gezien.
begreep dat mensen met 2 kindjes op opvang er wel behoorlijk op achteruit gaan.link doet het niet.
dinsdag 13 december 2011 om 21:09
dinsdag 13 december 2011 om 21:21
das interessanter, thanx. Geloof niet dat wij voor andere toeslagen in aanmerking komen.
pff het gaat hier niet zo goed met me. ik heb verkeerd gelegen van zondag op maandag en ik heb sindsdien zo'n last van mijn nek/schouders/rug en nu ook rechterarm. ik kan mezelf maar amper bewegen en mijn arm niet echt meer optillen. is nie goed. Heb net nog wel plintjes gelakt, want ook dat moet gebeuren.
pff het gaat hier niet zo goed met me. ik heb verkeerd gelegen van zondag op maandag en ik heb sindsdien zo'n last van mijn nek/schouders/rug en nu ook rechterarm. ik kan mezelf maar amper bewegen en mijn arm niet echt meer optillen. is nie goed. Heb net nog wel plintjes gelakt, want ook dat moet gebeuren.
dinsdag 13 december 2011 om 21:34
Wij hebben vandaag de brief gekregen van de BD en gaan er ¤ 109 op achteruit voor het hele jaar voor één kind. Voor M. moeten we het nog aanvragen.
Charlotte, je lekt van boven (neem ik aan)?
Justdeb, mijn ervaring is dat de VK weinig aandacht had voor mijn klachten, zoals vocht vasthouden. Zolang de Hellp symptomen er niet zijn, hoort het erbij. Maar dat kan bij jouw praktijk anders zijn natuurlijk. De jeuk heb ik niet gehad, maar het lijkt me erg lastig. ’s Nachts is alles ook nog erger. Maak je je zorgen dat je niet uitgerust aan de bevalling kan beginnen doordat je zo slecht slaapt?
GW, kun je de bondolino snel omdoen? Voor nu ben ik op zoek naar een drager voor binnenshuis die niet te ingewikkeld is om aan te doen. Ik heb nu een bod gedaan op een bondolino op MP en ook op een beco.
Becky, ben je ook rechts? Wat beperkt ben je dan hè?
Charlotte, je lekt van boven (neem ik aan)?
Justdeb, mijn ervaring is dat de VK weinig aandacht had voor mijn klachten, zoals vocht vasthouden. Zolang de Hellp symptomen er niet zijn, hoort het erbij. Maar dat kan bij jouw praktijk anders zijn natuurlijk. De jeuk heb ik niet gehad, maar het lijkt me erg lastig. ’s Nachts is alles ook nog erger. Maak je je zorgen dat je niet uitgerust aan de bevalling kan beginnen doordat je zo slecht slaapt?
GW, kun je de bondolino snel omdoen? Voor nu ben ik op zoek naar een drager voor binnenshuis die niet te ingewikkeld is om aan te doen. Ik heb nu een bod gedaan op een bondolino op MP en ook op een beco.
Becky, ben je ook rechts? Wat beperkt ben je dan hè?
dinsdag 13 december 2011 om 21:43
Maar is het zo dat je als je drie dagen werkt, je niet meer verdient dat netto drie dagen kdv voor twee kindjes?
Ik zat te kijken als je twee kindjes drie dagen op ons kdv zou hebben met een bruto gezinsinkomen van 48.000 euro dat je van de 1700 euro al 1350 terugkrijgt. Je netto salaris voor drie dagen werk is toch wel meer dan 350 euro? ik weet niet hoe het met het kindgebonden budget zit. Dat kan ook nog veel schelen denk ik.
Ik zat te kijken als je twee kindjes drie dagen op ons kdv zou hebben met een bruto gezinsinkomen van 48.000 euro dat je van de 1700 euro al 1350 terugkrijgt. Je netto salaris voor drie dagen werk is toch wel meer dan 350 euro? ik weet niet hoe het met het kindgebonden budget zit. Dat kan ook nog veel schelen denk ik.
dinsdag 13 december 2011 om 22:05
Char, kun jij volgend jaar S sowieso nog naar het kdv doen? want je mag volgend jaar toch ook nog maar 140% van het aantal uren dat je werkt afnemen? In de periode dat je dan geen werk hebt maar S wel naar opvang doet neem je dan niet te veel af?
becky, het is wel zo dat lagere inkomens er meer op achteruit gaan dan hogere inkomens (en de 48.000 waar jij vanuit gaat schaar ik wel onder de hogere inkomens modaal is rond de 30.000 dacht ik). Als je dan ook nog minder aan andere toeslagen krijgt zal het mss best lonen om te stoppen met werken
becky, het is wel zo dat lagere inkomens er meer op achteruit gaan dan hogere inkomens (en de 48.000 waar jij vanuit gaat schaar ik wel onder de hogere inkomens modaal is rond de 30.000 dacht ik). Als je dan ook nog minder aan andere toeslagen krijgt zal het mss best lonen om te stoppen met werken
dinsdag 13 december 2011 om 22:11
Moom: sorry, had nog niet gereageerd erop zag ik, maar heb de link gezien hoor! Thanx!
Becky: Ik zou ook absoluut niet zonder mijn werk kunnen.. Vind het heerlijk om ook even mezelf te zijn, ipv altijd thuis...En zoals ik ook zei, ik ben blij dat ik nog altijd een aantal keren meer verdien, als wat de opvang ons gaat kosten met 2 kids.
Murron: dat idee heb ik ook wel eens bij de vk, dat ze een beetje zoiets hebben van "wat zeur je toch, dat hoort erbij". En dat zal ook best, maar heb er zo'n last van, dat ik mijn huid al op meerdere plekken tot bloedens toe kapot heb gekrabt.
En ja, ik ben, doordat ik zo slecht slaap, idd ook wel wat bang dat ik zo vermoeid ben straks, dat ik idd niet meer de kracht heb om te gaan bevallen.. Dinsdag toch maar even bespreken met vk..
Becky: Ik zou ook absoluut niet zonder mijn werk kunnen.. Vind het heerlijk om ook even mezelf te zijn, ipv altijd thuis...En zoals ik ook zei, ik ben blij dat ik nog altijd een aantal keren meer verdien, als wat de opvang ons gaat kosten met 2 kids.
Murron: dat idee heb ik ook wel eens bij de vk, dat ze een beetje zoiets hebben van "wat zeur je toch, dat hoort erbij". En dat zal ook best, maar heb er zo'n last van, dat ik mijn huid al op meerdere plekken tot bloedens toe kapot heb gekrabt.
En ja, ik ben, doordat ik zo slecht slaap, idd ook wel wat bang dat ik zo vermoeid ben straks, dat ik idd niet meer de kracht heb om te gaan bevallen.. Dinsdag toch maar even bespreken met vk..
dinsdag 13 december 2011 om 22:13
dinsdag 13 december 2011 om 22:13
quote:maya_bee schreef op 13 december 2011 @ 22:05: want je mag volgend jaar toch ook nog maar 140% van het aantal uren dat je werkt afnemen?Hoe en waar kun je dat invullen/uitzoeken dan?? Want wij hebben het ook zo gedaan als Moom, en de b.d heeft alles al voor je ingevuld op de site, en daar staat niets over die uren en die 140%.
dinsdag 13 december 2011 om 22:27
Ik dacht dat modaal gezinsinkomen rond de 30.00 zat maar is dus per persoon. Weer wat geleerd.
Dat van die 140% staat wel op de site van de rijksoverheid (iig daar kwam ik met google terecht). Had het laatst al ergens gelezen maar wist niet meer precies wat t % was. Maar normaal kom je daarniet boven lijkt mij. Als je bijv. 24 uur werkt, dan kun je je kids 33.6 uur naar t kdv brengen per week. Dan heb je 9.6 uur voor woon-werk verkeer
Dat van die 140% staat wel op de site van de rijksoverheid (iig daar kwam ik met google terecht). Had het laatst al ergens gelezen maar wist niet meer precies wat t % was. Maar normaal kom je daarniet boven lijkt mij. Als je bijv. 24 uur werkt, dan kun je je kids 33.6 uur naar t kdv brengen per week. Dan heb je 9.6 uur voor woon-werk verkeer
dinsdag 13 december 2011 om 22:39
Deb, ik vind echt dat je de VK moet bellen... de jeuk is soms een symptoon van Hellp... en aangezien je ook al vocht vasthoudt... bel ze alsjeblieft op morgen...
Hier verder alles goed. Toeslagen hier ook uitgerekend. Krijgen flink wat terug per maand voor het kdv. Ook recht op kindgebonden budget (wel 3 euro per maand!) en zorgtoeslag.
Hier verder alles goed. Toeslagen hier ook uitgerekend. Krijgen flink wat terug per maand voor het kdv. Ook recht op kindgebonden budget (wel 3 euro per maand!) en zorgtoeslag.