* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:MissyMB schreef op 12 november 2008 @ 12:07:

Een aantal reageren toch wel als: dat is snel... (na de eerste dus). Ik vind het naar van mezelf maar ga dan toch liggen piekeren, terwijl ik weet dat we er lang genoeg over nagedacht hebben. Niet doen, meis! Ik heb dat soort opmerkingen geloof ik ook vaak gemaakt tegen anderen. Maar dat was meer uit jaloezie. Dan dacht ik: potverdorie, is het bij jullie nu alweer raak!?! Zij kregen dan 2 kinderen in de tijd dat ik bezig was voor de eerste. Daar hoef je niet over te piekeren, joh! Dat is jouw geluk! Het is gewoon hartstikke fijn dat het bij jou zo snel lukt (niet piekeren dus, maar dankbaar zijn! ).
Ik geloof niet dat ik extra goed ruik nu, maar ben eigenlijk ook wel verkouden nu. Misschien is dat mijn voordeel!

Jane, bedoel je dat je bij een kloppend hartje bij zes weken 97% kans hebt dat het goed blijft gaan? Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg onzeker blijf en me nu focus op de echo bij 9 weken, met het idee van 'dan geloof ik het pas echt'. We hebben het overigens nog niemand verteld, mijn vriend wil liever wachten tot 9 weken, maar ik herken het verhaal van het 'niet drinken' bij vriendinnen ook al te goed en denk niet dat ik het zo lang voor me kan houden. Daarnaast vind ik dat sommige mensen die altijd belangstellend zijn m.b.t. medische molen het ook wel 'verdienen' om het nieuws al te horen. Maar goed, mijn vriend is gewoon wat minder open daarin. We verzinnen nog wel een oplossing.
Oh, ik heb me trouwens ook opgegeven voor Moeders voor Moeders. Bij ons halen ze die flessen op maar kun je ze ook zelf wegbrengen als je het zwanger zijn voor je buurt nog even geheim wilt houden.
Missy, wat jammer die reacties van vriendinnen. Ik zou er niet over gaan piekeren hoor. Het is toch jouw keuze?

Jane, zet me maar in het schema... Dan zien we wel of ik daar mag blijven of niet. Ik ben 27 jaar, UD is 7 juli, het is kind nr. 1 en ik mag dus 17 november weer voor een echo, de tweede...

Padababa, ik ben nu 6 hele weken en een dag. Nog niet veel dus...

Ik heb zelf meegemaakt dat na een goede echo met 7,5 week het niet goed bleek te zijn met 10 weken. En helaas ken ik nog een paar van zulke verhalen. Dus dat met die percentages maakt mij niet echt geruster en het klopt volgens mij ook niet... Er was volgens de gynaecoloog nog steeds een reële kans dat het alsnog mis gaat. Het meeste risico loop je tussen de 6 en 9 weken zei hij. Het hartje gaat dan kloppen en de hersenen worden ontwikkeld. Spannende tijd dus. Maar goed, als het hartje klopt is die hindernis dus wel overwonnen. Fijn.

Ik ben zelf pas blij als ik die psychologische grens van 10 weken heb gehaald. Nog maar vier weken, haha. (Hoe komen we de tijd door...)
Padababa, spannend zeg. Nog maar 2 nachtjes slapen voor je eerste 'kijkje.'
He gatsie Ring wat een vervelende verhalen allemaal dat het alsnog misging tussen de 7,5 week en de 10de week. Helemaal omdat ik me toch een beetje focus op de echo die ik heb met 7,5 week. Ik ga er eigenlijk gewoon maar vanuit dat het goed gaat. Maar ik heb dan ook makkelijk praten want ik heb niet zon voorgeschiedenis als een aantal van jullie.

Hier is het weeige (raar woord) gevoel ook begonnen en ook ik voel me meer moe. Of zal het er toch mee te maken hebben dat ik nu weet dat ik zwanger ben??? Soort psychologische reactie Ik heb bij mijn eerste dan ook nooit misselijkheid gehad maar ja, elke zwangerschap is natuurlijk anders, dus ik hoop maar dat zich dat niet doorzet. Wel heb ik het snel koud en veel dorst. Had jij dat nou ook Blogbabe? Of was dat iemand anders? Extra ruiken heb ik nu nog niet, maar had dat de vorige keer wel. Dan kon ik op een markt de stroopwafels van heel ver al ruiken

Yeah ik sta in het schema, dank je Jane, voor het toevoegen. Kun je wellicht ook nog een kolom toevoegen met -bijzonderheden- zodat we een beetje op een rijtje hebben wie welke MMM heeft gehad enzo en bijv eentje waar een hartje komt te staan als het ook daadwerkelijk klopt? Dat zie ik ook vaak op topics en dat is zo leuk om te zien. Ik weet niet of dat gaat lukken en of anderen dat ook leuk vinden, maar volgens mij is dat wel handig.

Padababa: Inderdaad spannend hoor, nog twee nachtjes en dus echt aftellen voor de echo.

MissyMB: Wat raar dat ze zulke opmerkingen maken. En je moet maar denken: jij hebt er goed over nagedacht en dus is het een goede en juiste beslissing geweest. Het is toch super dat het alweer gelukt is. Wat andere mensen er ook van denken. Er zitten toch ook heel veel voordelen aan zo snel op elkaar. Hoe oud is jouw eerste ook alweer?

Maria: dat mensen het "verdienen" om het te weten, degene met je meegeleeft hebben, kan ik wel begrijpen. Toch moet het helemaal je eigen beslissing zijn en je moet je niet laten leiden door wat je dan evt "verplicht" bent naar andere mensen toe. Het is jouw eigen keus wanneer je het vertelt. Toch ga ik er ook niet al te lang mee wachten. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als het nog misgaat je ook veel steun aan die mensen kunt hebben en dat vind ik ook een erg belangrijk aspect.
Heeee btw, ik hoop niet dat ik de laatste ben hoor in de tabel, dan moet ik het langste wachten op het einde :(

Er moeten nog een paar meiden komen bij die later zijn hoor
Tja, het is naar. Maar gelukkig schijnt de kans dat het wel goed gaat veel groter te zijn dan de kans dat het niet goed gaat.

Ik heb het ook steeds zo koud, en met vlagen heb ik zo'n dorst! Tot nu toe is het in ieder geval wel de zwangerschap met de meeste 'kwaaltjes.' Daar hou ik me maar aan vast.
Na jou (Scuba) komen er vast nog wel meiden bij hoor. De meiden die eind juli uitgerekend gaan zijn zitten nog zo'n week in spanning voor ze het weten... Dus daar wachten we maar op he? Dan stroomt het vanzelf wel vol hier.
Ik heb het ook vaak koud enne Scuba mijn eerste is bijna 14 maanden.
quote:MissyMB schreef op 12 november 2008 @ 14:10:

Ik heb het ook vaak koud enne Scuba mijn eerste is bijna 14 maanden.Nou dat is toch niet zo kort op elkaar???? Ik ken mensen die na 6 maanden weer zwanger waren of zelfs eerder. Mijn dochter is nog niet eens 13 maanden , ik vind dat eigenlijk wel mooi op elkaar aansluiten.
quote:Ring1981 schreef op 12 november 2008 @ 14:03:

Na jou (Scuba) komen er vast nog wel meiden bij hoor. De meiden die eind juli uitgerekend gaan zijn zitten nog zo'n week in spanning voor ze het weten... Dus daar wachten we maar op he? Dan stroomt het vanzelf wel vol hier.

Ja das waar, die hebben wss nog niet eens getest Ik mis trouwens ook wat meiden tussen de 14de en de 20ste.

Misschien wachten er wel meer totdat ze zekerheid hebben en gaan dan pas meeschrijven.
Ja precies. Er zijn er vast ook een paar die nog wachten met zich hier aanmelden. Of die gewoon niet in een maandtopic willen.

Missy, een collega van me heeft net haar tweede zoontje gekregen, precies een jaar na de eerste. En wat dacht je van (dom voorbeeld) Britney Spears? Die zoontjes verschillen precies één jaar. Het kan allemaal...
quote:Ring1981 schreef op 12 november 2008 @ 14:21:

Ja precies. Er zijn er vast ook een paar die nog wachten met zich hier aanmelden. Of die gewoon niet in een maandtopic willen.

Missy, een collega van me heeft net haar tweede zoontje gekregen, precies een jaar na de eerste. En wat dacht je van (dom voorbeeld) Britney Spears? Die zoontjes verschillen precies één jaar. Het kan allemaal...

Niet in een maandtopic willen???? Gekkenhuis

We hebben het mooiste, leukste, grappigste, meest bijzondere, topic van allemaal, wie wil er nou niet bij ons komen.

Dus zingt nu heel luid:...... komt allen tezamen...... (en de rest van die tekst ken ik niet want ik ben niet echt katholiek opgevoed)

(ik wordt blijkbaar ook een beetje melig van deze zwangerschap:))
Dank voor alle lieve reacties!

Het is ook prima zo, maar ik trek me nu (ws door de hormonen ook) wat meer aan van de mening van anderen.
MissyMB, dat roken blijft ie gewoon doen, ondanks rookverbod op de werkvloer. "Ik heb het raam toch open?" Ik heb zelfs gedreigd met de Arbo maar toen keek ie me alleen maar aan en zei dat hij graag de boete zou betalen. Grrr! Net in de kantine rook ik trouwens ook opeens een collega (adem, lichaamsgeur, whatever) en daar werd ik ook un peu onpasselijk van. Lang leve een sterk reukvermogen

En niet dat ik nou zo'n drankorgel ben maar ik heb zaterdag een etentje waarbij het geheid gaat opvallen als ik niet een wijntje mee drink. Sterker nog: een van die vrienden heeft vorige maand (is een maandelijks ding, vandaar) al geroepen dat ie er direct het zijne van zou denken als een van de dames in het gezelschap niet meer zou drinken. Ik ga het er dus maar op gooien dat ik de Bob ben maar weet niet of ze daar in gaan trappen. Vrees van niet. En ergens wil ik het ook best aan een paar mensen vertellen (zwangere collega, vriendin die ook probeert zwanger te worden) maar ik vind dat niet zo aardig ten opzichte van de toekomstige opa's en oma's. En voor hen heb ik bedacht dat ze een kaartje krijgen met 'opa en oma' als tekst en tekeningetje op de voorkant en dan een kopietje van de echo aan de binnenkant. Dan moet ik dus echt wachten tot 11 december. Best jammer.
quote:Scuba schreef op 12 november 2008 @ 14:28:

[...]

Niet in een maandtopic willen???? Gekkenhuis

We hebben het mooiste, leukste, grappigste, meest bijzondere, topic van allemaal, wie wil er nou niet bij ons komen.

Dus zingt nu heel luid:...... komt allen tezamen...... (en de rest van die tekst ken ik niet want ik ben niet echt katholiek opgevoed)

Komt allen tezamen

Jubelend van vreugde

Komt nu, o komt nu naar ons maandtopic!

Zie bij ons de spanning en kinderen hier geboren

Komt, laten wij aanbidden,

komt, laten wij aanbidden,

komt, laten wij aanbidden die kinderen.

(Schaam, schaam... In een blauw verleden ging ik nog wel eens naar de kerk. Nu nooit meer.)

(ik wordt blijkbaar ook een beetje melig van deze zwangerschap:))
Ik word dus ook melig...

We kunnen wel naar het Tinaforum gaan. Daar mag je ongegeneerd melig zijn!
quote:Ring1981 schreef op 12 november 2008 @ 14:36:

[...]

Jaaaa we gaan verhuizen naar het Tina forum, of nee misschien dan toch maar het Yes forum aangezien we toch zwanger zijn
Bij de Tina is het zo shockerend he?
Gekkies!

Wat betreft de nare opmerkingen, vaak hebben mensen het niet eens in de gaten hoe lomp iets overkomt. Toen ik zwanger was van de eerste was ik 23 en zoveel mensen vroeg me toen of het soms een ongelukje was. Ik kende m'n vriend toen al 6 jaar, we woonden samen, allebei een baan... maar toch leek het allemaal niet zo stabiel ofzo. Dat kwetste me soms ook maar ik denk niet dat mensen het echt gemeen bedoelen. Laten we het inderdaad maar op jaloezie houden!

Mijn reukvermogen is niet ineens sterker geworden. Ik ruik altijd eigenlijk heel goed. Wel heb ik steeds een verstopte neus maar ik ben verder niet verkouden. Op kindjeopkomst.nl las ik dat een verstopte neus ook een zwangerschapskwaaltje is, dus ik heb er toch een!
quote:Ring1981 schreef op 12 november 2008 @ 14:45:

Bij de Tina is het zo shockerend he?En dan moet je weer helemaal gaan uitleggen van die bijtjes en die bloemetje en dat babies niet geboren worden door je navel enzo.
Ze kwamen toch uit de bloemkool? Shit, heb ik wat gemist?
quote:Scuba schreef op 12 november 2008 @ 13:56:

Wel heb ik het snel koud en veel dorst. Had jij dat nou ook Blogbabe? Dat was ik, ja!
quote:Scuba schreef op 12 november 2008 @ 15:05:

[...]

En dan moet je weer helemaal gaan uitleggen van die bijtjes en die bloemetje en dat babies niet geboren worden door je navel enzo.Zal ik ze dan gaan uitleggen van de reageerbuisjes in het ziekenhuis. Of wordt dat te ingewikkeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven