* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Ring: gaaf dat jullie kaartje af is en helemaal naar je zin!
Quintie:

Ring, wij zijn ook bij dat 'babypaleis' geweest. Ben nu zeker blij dat ik daar niks gekocht heb. Heb je al iets meer gehoord?

Wat raar trouwens dat we onze Blije Dozen allemaal op verschillende momenten kunnen afhalen. Ik bedoel: sommigen van jullie zijn eerder uitgerekend dan ik maar hebben nog geen brief gekregen. Best vreemd! Ik geloof dat dit mijn laatste cadeautjesdoos was. Die van Kruidvat vond ik zo-zo maar de Blije versie zat echt veel leuk spul in!

Ik hou het even kort vandaag!
Ik heb zo'n slaaaaaap! De bouwvakkers stonden vanochtend om half acht op de stoep en zijn al uren aan het hakken en breken...

Het stof begint nu ook in de woonkamer door te dringen (gelukkig ben ik nu te moe voor schoonmaakwoede en ach, dinsdag komen de schoonmakers al weer ... Ze liggen voor op schema en daarom wordt morgen al de nieuwe zoldertrap geplaatst en zijn ze daarna voorlopig weer even weg.

Dan mogen wij zelf weer aan de bak op zolder: elektra aanleggen, het dakbeschot aftimmeren, schilderen, laminaat leggen, etc. zodat we daar zelf kunnen gaan slapen. En daarna...kunnen we eindelijk aan de babykamer beginnen. Maar niet te hopen dat het kindje te vroeg komt, hahaha. Voorlopig vind ik het zwanger zijn ook nog veel te leuk, dus ze mag van mij nog rustig even blijven zitten waar ze zit...
Ik heb nog stééds problemen met Viva. Gisteren kon ik helemaal niet in dit topic komen. Viva klapte er steeds uit. Jane-man heeft gisteren de nieuwste versie van Internet Explorer geïnstalleerd. Nu kan ik wel hier komen, maar ik hou m'n hart vast of ik dit kan posten...

Nou goed, ik moet zo aan het werk, maar even een korte update van ons gyn. gesprek gisteren en de echo van vanochtend.

Gesprek gyn. gisteren:

Héél goed gesprek gehad over de bevalling. Al mijn wensen (en eisen) en angsten kenbaar gemaakt. We hebben duidelijke afspraken gemaakt, die als een pop-up op hun scherm komen, zodra ze mijn electronische dossier openen.

- Géén draaiing bij dwars- of stuitligging. Dan wordt het een ks.

- Laagdrempelige ruggeprik. Dus zodra ik erom vraag.

- Bij teveel bekkenpijn of te langzame ontsluiting: op mijn verzoek een ks. Ze laten me niet meer zolang modderen als de vorige keer.

- Bij (te lang) overtijd lopen: gesprek over ks. Inleiden mag nl. niet i.v.m. het litteken van de ks in de baarmoeder.

Dus: in 1e instantie ga ik wel een natuurlijke bevalling proberen, maar onder deze condities. En dat voelt héél goed !

Ik ben echt gerustgesteld dat ik dit heb laten vastleggen.

32-weken echo vanochtend:

Het was zowel een uitwendige- als inwendige echo. De placenta ligt niet meer voor de uitgang gelukkig. Dus dat is mooi. Het mannetje leek helemaal mooi gezond.

Wel 2 andere punten: de kleine man lag nu dwars (goh.... Laura lag ook dwars bij 38 weken, vandaar toen die draaiing). En.... ik heb wéér teveel vruchtwater. Dat had ik bij Laura ook. Toen heb ik halsoverkop allerlei (bloed)onderzoeken in het zh gehad, omdat een teveel aan vruchtwater een indicatie kàn zijn van een afwijking/syndroom bij het kindje. Nu heb ik dus wéér teveel vruchtwater (zo'n 20%) en moet ik weer onderzoeken laten uitvoeren. Bah... Ik maak me nu wel minder zorgen dan de vorige keer, maar echt heel fijn is het niet.

Ik moet nu naar m'n werk, dus sorry voor dit eenzijdige berichtje. Later meer.

XXX
What matters most is how you see yourself
Nee niks meer gehoord. We wachten het nu even af, want het vervoersbedrijf moest vandaag toch naar die winkel toe en ze hoopten het kamertje (plus de wagen, die vergeet ik steeds hier te vermelden) toch mee te krijgen. Dan zouden ze ons bellen. (Het vervoersbedrijf neemt het wel hoog op, dat is fijn. Terwijl zij er eigenlijk niet veel mee te maken hebben.) Krijgen ze de spullen niet mee... Dan is het absoluut tijd om eens even stevig met die winkel te gaan praten en te gaan onderhandelen.

Leuk dat je pufgym hebt gehad Meis. Gezellig.

Jojon, fijn dat alles goed was bij de tandarts!

Engel, ook al vroeg op dus? Ik net zo... Vanochtend kwam de dame van de kraamzorg en de schilder komt ook. Ik kan niet wachten op de dag dat mijn huis ook weer gewoon van mij is. De afgelopen weken is de vriend van schoonmoeder op al mijn vrije dagen hier geweest om te werken aan de zolder en de babykamer. Nu hij weg is komt de schilder. Ik kan gewoon niet lekker in mijn bed blijven lummelen als ik dat wil... Maar ja, het wordt er wel mooier van! Dat hou ik maar voor ogen. (Alleen het geld he? Het vliegt weg met al die 'verbouwingen' en schilderwerkzaamheden.)

Net is de mevrouw van de kraamzorg dus geweest. Was wel gezellig. Zij raadde mij aan om nu nog niks in huis te halen qua flesjes/kolven en sterilisatoren. (Ik wil borstvoeding geven.) Ze zei dat je beter dingen kan kopen als je ze nodig hebt, dan dat je van te voren al een schitterende verzameling spullen hebt waarvan je de helft niet gebruikt. Een flesje is zo gehaald, een kolf is zo gekocht (of geleend, dat kan voor 1 euro per dag zei ze). De kraamverzorgster regelt dat allemaal in de kraamtijd. Ik wacht dus nog maar even met flesjes kopen enzo.

Verder komt de kraamverzorgster over een week of 5 langs om kennis te maken. Zodat we weten wie we krijgen als het zover is. Ik ben benieuwd!
Klinkt als een fijn gesprek Jane! Maar wat onzeker dat je nu weer allerlei onderzoeken moet. Sterkte ermee.
Met alle respect voor je kraam hoor Ring maar ik snap dat advies van niet in huis halen niet zo goed. Ik wil zelf die dingen uitzoeken en op de hoogte zijn. Ik wil zelf de flesjes uitzoeken en wat kan er nu mis zijn aan een sterilisator van de Hema? Een kolf snap ik wel, maar ook daar wil ik wel weten wat er te koop is enzo.

Nou ja ieder moet het ook voorzichzelf weten maar ik vond het wel fijn om toch de flesjes ed zelf uit te zoeken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hm, ik heb ook de starterset van Avent al (en een magnetronsterilisator) terwijl ik toch echt van plan ben bv te gaan geven. Als blijkt dat baby Avent niet wil zien we wel weer verder. Naïef als ik ben ga ik er vanuit dat bv lukt, en huldig ik de stelling 'een fles is een fles'. Hoewel ik het wel bizar vind dat er zoveel verschillende soorten zijn dus het is mooi ruk als je allerlei merken moet gaan kopen voor je 'dé fles' vindt die je kind blieft...

Kolf heb ik gekregen van een vriendin van mijn zus maar als blijkt dat die niet prettig werkt laat ik de kraamhulp wel een andere regelen (huren). Ik ga niet zo'n Klara 33 kolf (dubbele electrische) kopen voor ik weet dat ie bevalt, daarvoor is ie te duur! En tot zover mijn kort-door-de-bocht-reacties.

Ik herinner me trouwens dat ik een mededeling heb gezien dat er gisteren werkzaamheden zouden worden uitgevoerd aan het forum. Misschien komen daar jullie problemen vandaan? Ik heb gek genoeg nergens last van. Wil ik ook wel graag zo houden want het klinkt bloedirritant.

Jane, wat fijn dat je zo'n goed gesprek had over de bevalling. En balen dat je zoveel vruchtwater hebt en dus weer allerlei onderzoeken moet ondergaan! Hopelijk valt het allemaal mee, net als de vorige keer.
Chica, natuurlijk is er niks mis met een set van de Hema. (Of iets anders.) Dat heb ik toch ook niet gezegd? Misschien haal ik die straks ook wel.

Ik vind het geen raar advies van die mevrouw hoor. Ze zei: 'ik wil je gewoon behoeden voor een aankoop waarvan je straks de helft niet gaat gebruiken. Dat zou zonde zijn. Dan kan je beter straks met de kraamverzorgster kijken wat handig is voor jou. Wat de een namelijk heel handig vindt, vindt de ander vreselijk.' Lijkt mij wel logisch. Ze verkopen overal flesjes en sets, dat komt helemaal goed.

Mijn moeder is ook kraamverzorgster geweest, die gaf dit advies ook al. Maar ze vond dat ik het wel even moest navragen, omdat ze misschien tegenwoordig wel weer een andere mening erover hebben!
@Jane: wat jammer dat je al die onderzoeken moet ondergaan. Gelukkig heb je de ervaring dat teveel vruchtwater niet erg hoeft te zijn!

@Ring: ik vrees dat de dag dat mijn huis weer van mij is, nog lang op zich laat wachten. Tot aan de bevalling zijn we volgens mij nog wel in de weer, samen met de hulptroepen. En daarna begint het feest volgens mij pas echt: verloskundige, kraamzorg, familie, visite....Pfoeh, ik zie mezelf op een dag iedereen het huis al uit bonjouren!

Ik ben ook niet van plan om al allerlei flesjes, kolfapparaten, speentjes en sterilisatiespullen te gaan kopen. Eerst maar eens zien of het lukt met de borstvoeding en zo nodig heb je zo iemand naar een winkel gestuurd. Ik heb altijd al een hekel aan winkelen en ik vind het dan ook helemaal niet erg als iemand voor mij dat soort spul gaat halen.

Inmiddels hebben we trouwens bij Ikea de commode opgehaald en m'n vader bood aan een Tripp Trapp voor ons te kopen. Van m'n moeder krijgen we een aanhangertje voor achter de fiets en vanavond gaan we bij iemand van de yoga kijken naar een gebruikte wandelwagen/buggy. Zo langzamerhand hebben we nu de meest noodzakelijke spullen toch al verzameld (al staat alles nu nog opgestapeld op zolder).

Fijne dag allemaal!
Leuk Engel!

Wij krijgen ook een Tripp Trapp van mijn ouders. Dat wilden we zelf graag, een kind heeft daar z'n hele (kinder)leven eigenlijk wel wat aan! Mijn schoonouders betalen de kamer. Eigenlijk te gek, maar zo is het bij mijn schoonzus ook gegaan. Dus dat scheelt. (Moet hij alleen wel geleverd worden, ik val in herhaling!)
Engelbengel: zucht! Wat een werk! Nee, jullie kindje moet maar gewoon lekker blijven zitten en niet te vroeg de wijde wereld in willen trekken. Wat leuk dat je een Tripp Trapp krijgt. Die willen wij ook aanschaffen. Maar wat zijn die krengen duur, zeg! M’n collega zegt wel dat ze superhandig zijn. Haar dochter van 8(!!!) zit er nog steeds in, omdat het dus zo’n meegroei-systeem is. Pfff... en jij Ring, jij krijgt gewoon de hele kamer! Wat een verwennerij. Nou, ik heb ook niks te klagen hoor. Mijn ouders hebben de kinderwagen betaald en mijn schoonouders de box. Hartstikke leuk!

Jane: wat fijn dat je zo gerustgesteld bent. Ook fijn dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt. Gelukkig maak je je nu minder zorgen om dat vruchtwater. Moet je ook echt niet doen. Bij mij zeiden ze weer dat ik te weinig vruchtwater heb. Maar ja, ik kan er toch echt niet meer van maken. Komt vast goed allemaal.

Heb vandaag voor de verandering eens flink gepoetst, gewassen, gestreken.... Dus toch al een klein ietsiepietsie beetje nesteldrang?!?!
haha nee hoor Ring je hebt niks gezegd over een sterilisator van de Hema. Ik had het meer over het advies van de kraam. Dat snap ik niet zo goed. Maar misschien ligt het aan mij maar als ik iemand anders laat winkelen krijg ik altijd net het geen ik niet wil. Tevens hou ik ervan om een weloverwogen keus te maken en dan moet je natuurlijk wel weten wát er te koop is.

En tja die flessen blijven altijd een gok, ook als je ze door de kraam laat kopen. Misschien vinden ze Avent niks en vind juist de ouders de Difrax s-fles lekker. Of inderdaad net als bij mij de tommee tippee. Zo moet je toch altijd een paar flesjes kopen van een merk en deze uitproberen om echt te weten wat bij jou en je kind past. Gewoon niet in 1x heel veel van iets kopen, maar langzaamaan proberen. Dan maakt het tijdstip waarop je het koopt niet zoveel uit.

Ik snapte dus het advies van de kolf heel goed maar van de flesjes en de sterilisator niet zo goed (die moet gewoon zijn werk doen welke je ook koopt, maakt niet zoveel uit) Ook als je BV gaat geven ga je op een gegeven moment met flesjes (of een ander opberg systeem) aan de weer om af te kolven (die dan vaak weer anders zijn dan de flessen om de fles mee te geven). Je moet ze dan dus toch steriliseren. Die komt dus altijd van pas.

Nou ja, eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit en moet je lekker doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk. Ik voel me beter als ik het juist van te voren geregeld heb (hmm wist niet dat ik zon controle freak was en een ander maakt het niet uit of besteed het liever uit. Ieder zijn ding.
Nou, net gebeld door de Babydump en kamertje komt pas 26 mei. En dan moet ik het nog zien, want ze hopen dat de kamer dan bij hen binnen is. Waardeloos. Wilde net met de Hemelvaart alles gaan inrichten, maar dat kan dus niet. En moet ik op een van mijn laatste werkdagen ook nog een halve dag thuisblijven.

Sorry, moet even mijn frustratie kwijt!!!
Jeetje wat klote Maria. Echt balen, begrijp je frustratie heel goed...

Chica, ik heb er niet zoveel problemen mee als iemand anders dingen voor mij gaat halen. Dat vind ik juist wel makkelijk... (Niet bij alles hoor, maar dingen als flesjes word ik echt helemaal gestrest van... Er zijn zoveel soorten, en merken! Help!) Dus voor mij zal het misschien beter werken dan voor jou. Ik snap jou ook wel, dat je graag zelf alles wil uitzoeken. Zo is iedereen toch weer anders?

Nou het beddengoed nog... Weer zoiets. Vind ik ook zo lastig om allemaal te halen! Maar ik neem binnenkort gewoon m'n moeder op sleeptouw, als het kamertje er is.
Hier ook de TripTrap stoel van opa en oma! Dochter heeft er ook een en die bevalt prima, dus straks staan er gezellig twee naast elkaar!

Jane, mixed feelings kan ik me voorstellen. Aan de ene kant moet het een opluchting voor je zijn dat er zo goed naar je wordt geluisterd wat betreft het bevallings/keizersnede verhaal. Geeft vast vertrouwen voor de nabije toekomst. Aan de andere kant dan dat teveel vruchtwater. En alle spanning die daar weer bij komt kijken. Kwam er destijds bij Laura iets bijzonders uit? Wanneer weet je er meer over?

Ring, wat leuk dat je kraamverzorgster al kennis komt maken van te voren, wow! (is dat gebruikelijk of gebeurt dat alleen bij mij niet?!)

Beddengoed: loop de eerste de beste hema/prenatal binnen en binnen een kwartier heb je alles wat je nodig hebt! Voor de creatievelingen onder ons: het is ook leuk om een lakentje zelf te maken/ te laten maken! Destijds bij dochter heeft m'n moeder een lakentje bijpassend bij de babykamer gemaakt, nu heb ik een lakentje gekregen met een nijntjelint erop, zo leuk!

Trouwens nog even: op alle lijstjes staat dat je van die zeiltjes moet kopen (als matrasbeschermer ofzo?). Ik heb hier twee van die krengen liggen, maar heb ze nog nooit gebruikt. (misschien als je kind 's nachts zindelijk gaat worden ofzo, maar waarom staat het dan nu al op zo'n lijst!) Vind het eigenlijk maar gevaarlijk, madame is hier een buikslaper en zwerft d'r hele bed door 's nachts. Je moet er toch niet aan denken dat een kind erdoor stikt! Het laatst trouwens ipd daarvan een airosleep ofzo gekregen, hadden een oom en tante van me over. Schijnt erg veilig te zijn.

Pippa: haha "Klara-33". Zie het al helemaal voor me! Ja met het kolven krijg je soms wel een beetje zo'n melkkoe gevoel, dat moet ik toegeven. Dat was ook de reden waarom ik een handkolf had ipv een elektrische, alleen al van dat geluid stopte m'n melk acuut met stromen!

Eerst even dit posten, wil niet zo'n gedoe als gisteren dat ik er telkens werd uitgegooid!
Jojon, bedankt voor je tips over beddengoed. Het komt vast goed nu!

Over dat voorstellen... Ik heb bewust gekozen voor dit particuliere kraamzorgbureau, na wat 'shoppen.' Het kraamzorgbureau garandeert namelijk acht dagen dezelfde kraamverzorgster. Dat sprak me erg aan, omdat ik weet dat een hele grote organisatie hier in de omgeving dat niet heeft. Daar kan je soms wel tot drie verschillende kraamverzorgsters in een periode krijgen! En dat de kraamverzorgster zich van te voren komt voorstellen vind ik helemaal bijzonder. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar toch kan het schijnbaar. En mijn verzekering vergoedt het gewoon omdat ze ook een contract met hen hebben, dat is toch fijn.

Ik heb ooit eens stage gelopen in de kraamzorg bij die hele grote organisatie, en ik wist daardoor in elk geval wat ik niet wilde!
Ok onderstaande bericht is gelukt zonder problemen. Dan schrijf ik nog even door!

Vandaag is m'n moeder de hele dag geweest om mij te helpen en voor dochter te zorgen. Want dat lukt me niet meer een hele dag alleen met m'n dochter, dat is helaas gewoon te zwaar met m'n bekken. Ma/di/woe gaat ze naar de creche en vrijdagmiddag is manlief tussende middag al thuis van z'n werk meestal, alleen de donderdag bleef dus nog. Nu past m'n moeder sowieso eens in de twee weken een dag op normaal, nu voorlopig gelukkig iedere donderdag. Scheelt enorm en is ook wel gezellig. (dochter en ik worden allebei lekker verwend op zo'n dag!)

Vanmiddag naar de vk geweest. Laatste bezoekje voorlopig want vanaf nu ga ik helemaal over naar de gyn. Omdat ik anders wel heel veel controles krijg en da's ook overbodig. Bloeddruk was gelukkig weer iets beter dan bij de gyn van de week, nu 130/68. Doen we het voor!

Toen ik ging liggen had ik al meteen een knetterharde buik. Vk zag ook wel dat dit menens was maar er is niks aan te doen.

Toen de echo. Kleine man is echt klein. Op alle metingen is hij zo'n twee tot drie weken kleiner dan gemiddeld. Best veel dus. Dit wordt wrsch geen zevenponder, laat staan als hij te vroeg wordt geboren/gehaald. Even afwachten hoe dit zich ontwikkelt. Ben nog niet meteen in paniek geschoten, maar fijn vind ik dit toch niet. (had bij de gyn afgelopen disndag nog de hoop dat z'n metingen niet helemaal goed waren, maar twee keer in een week dezelfde meting, deze mss nog wel slechter... moet ik het toch maar geloven dat het zo is). Verder wel fijn dat 'ie met z'n koppie beneden ligt en wrsch wel blijft liggen zo. Handje naast z'n hoofd bij z'n oor, zo schattig om te zien. Hij lag lekker te slapen dus dat was voor de metingen wel ideaal!

Trouwens zij de vk dat, mocht de baby echt zo klein blijven de komende weken, het ook kan zijn dat ze het bewust vroeg gaan inleiden, omdat hij dan buiten de baarmoeder beter kan groeien dan binnenin. Hoor het over drie weken bij de gyn wel weer hoe de zaker ervoor staan, probeer tot die tijd maar positief te blijven.

Verder, believe it or not, was ik toch wéér afgevallen. Stond vanmorgen weer op de weegschaal en baalde wel een beetje. Manlief is aan het opletten op z'n gewicht, daardoor super gezond eten 's avonds en niks lekkers in huis. Dus nu ben ik door de vk op een dieet gezet met roomboter, volle melk/yohurt etc. En moet op m'n ijzer letten, nu op het randje dus opletten dat ik genoet ijzer eet.

Was hoe dan ook wel een fijn gesprek en een goede afsluiting daar. Zie de vk wel weer in het kraambed als ik thuis ben.
Hoi!!

Jane, wat fijn dat je zo'n goed gesprek had bij de gyn! En vooral dat je de hele bevalling nu met meer vertrouwen tegemoet ziet, moet een hele opluchting voor je zijn.

Over leuke lakentjes: kent iemand www.bulbby.com al? Hele leuke lakentjes etc, en ook gepersonalisserde kleertjes, tassen, fotoalbums etc. Superleuk! Heb er een tas van waar ik nog steeds leuke reacties op krijg.

Ring dat kraamzorgbureau van je klinkt goed! En ook fijn dat je van te voren weet wie je krijgt, dan weet je meteen of het een beetje klikt zeg maar... je zal maar zo'n draak treffen...

Blog al lekker aan het poetsen geslagen? Bij de eerste had ik rond deze tijd ook alles al klaar, kan niet wachten tot ik nu ook echt wat kan gaan doen! Hopelijk dit weekend beginnen met behangen...
Jeetje Jojon wat een verhaal toch weer. Jij hebt het ook niet makkelijk hoor met al die medische toestanden. Ik vind dat je er nog erg positief onder blijft. Petja af en schouder klopje.

Oh ja dat ijzer gedoe heb ik ook. Waar zit allemaal ijzer in. Weet alleen spinazie en appelstroop haha. Neem je wel netjes je Floradix in dan? En inderdaad lekker eten hoor dat is alleen maar goed voor de groei van de kleine man.

Ring: Het is inderdaad bijzonder dat je je kraam van te voren te zien krijgt. Lekker hoor, maar ach ik zie ook wel wie er komt. Maakt me niet zo heel veel uit.

Beddengoed: Inderdaad zon stom zeiltje heb ik ook en nooit gebruikt. Snap het ook niet helemaal waarom dat ding op de lijst staat. Over zeiltjes gesproken, weet wat er wel op zou moeten staan? Maar dat is meer voor jezelf, voor vlak voor de bevalling. Een waterdichte molton van de Hema. Eentje voor over je eigen matras als de vliezen ineens snachts breken. Die matjes die je gekregen hebt in het kraampakket en waar ze van zeggen dat je die op je bed moet leggen zijn echt heel lawaierig. Net alsof je op een zak chips slaapt haha. Maar zon waterdichte molton helemaal onderop (dus onder je gewone molton en matras overtrek) is niet zo lawaaierig. Hopelijk wordt het alleen niet te warm want echt lucht doorlaten doet hij natuurlijk niet Ik vond dat vorige keer de tip van de eeuw zon ding. Hij is ook niet te duur en daarna gooi je hem gewoon weg ofzo.
Chica, dat zei die vrouw vandaag ook al... Van die molton van de Hema. De Action schijnt ze ook te hebben voor nog geen 6 euro?! Lijkt mij een hele goede tip. Niks geen zeiltjes. Brrr.
Hier ben ik ook weer eens. Heb wel actief meegelezen hoor.

Ik ben ook weer bezig met een ijzerdieetje Elke dag drie eetlepels Roosvicee Ferro aanlengen met water en met dichtgeknepen neus opdrinken...blegh het is niet lekker maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. De vorige keer ging m'n hb daardoor in enkele weken van 7.3 naar 8.3 dus misschien is dat een aanrader? Verder zit in biefstuk ook heel veel ijzer. Maar ja, vlees eet ik sinds ik zwanger ben amper omdat ik het gewoon niet meer lekker vind! En ik drink ook nog eens geen melk dus mijn B12 gehalte is ook aan de lage kant.

Gewicht: ik groei veel minder hard dan de vorige keer en ik ben nu zelfs afgevallen! Slechts een pondje, maar toch. Vorige keer kwam er per week zo'n kilo bij maar nu ben ik nog maar 9,5 kilo zwaarder.

Spullen kopen voordat de baby er is: ik heb toen alleen de meeste dingen van het lijstje dat door de kraamzorg werd aanbevolen gekocht. Flessen en flesvoeding heb ik niet eens bij stilgestaan, het is dus maar een geluk dat mijn dochter meteen goed aan de borst dronk! Anders had ik niet eens eten voor haar gehad! Want ze is op een zaterdagavond geboren....

Wat gaaf dat jullie zulke mooie kado's krijgen van de opa's en oma's. Wij krijgen niks en moeten alles zelf kopen. Gelukkig kunnen we dat ook best betalen.

Vorige keer was ik een ware controlfreak en tijdens deze zwangerschap laat ik het er zo op aankomen, echt niet normaal meer! Aan het babykamertje is gewoon nog helemaal niets gedaan. Alleen een kast besteld dinsdag en die wordt als alles goed gaat nog net op tijd geleverd (in de 37e of 38e week). We moeten de muren nog sauzen, dekentjes, hemeltje, leuk lakentje aanschaffen...ik heb echt bewondering voor degenen hier die alles tot in de puntjes geregeld hebben.
Maria, wat balen zeg! Babydump sucks! Ik hoor er eigenlijk best veel klachten over, al zijn ze wel heel goedkoop. Dat dan weer wel...

Jojon: wat een lieve mams heb jij. Fijn dat ze je zo goed helpt! Is echt goud waard.
quote:Wyfke schreef op 07 mei 2009 @ 21:57:

ik heb echt bewondering voor degenen hier die alles tot in de puntjes geregeld hebben.En ik heb juist bewondering voor diegenen die zo relaxed kunnen blijven en rustig aan doen!
haha ik heb bewondering voor iedereen die het klaar speelt om alles op tijd af te hebben. En volgens mij gebeurd dat bij ons allemaal

Roosvicee Ferro, check, daar had ik nog niet aan gedacht voor het ijzer. Das een goeie tip Wyfke. En voor zon control freak als jij is het juist een hele prestatie dat je nog niet zoveel hebt gedaan

Jane: nog niet eens op jouw gereageerd. Jeetje meid bij jou is het ook huilen met de pet op hoor. Wel fijn dat je een goed gesprek had met de gyn en wellicht iets van je angsten zijn weggenomen maar dan krijg je dat vruchtwater verhaal er weer overheen. Ik hoop maar dat de onderzoeken goed zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven