* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Nou wordt het wat moeilijker pippa, dus goed opletten. Als een meisje zin in sex krijgt wordt ze helemaal heet van binnen in haar vagina en als je dan die bevroren saucijs erin doet wordt hij vanzelf gaar en hoef je niet meer te koken. Snappie?
quote:Scuba schreef op 12 november 2008 @ 16:43:

Nou wordt het wat moeilijker pippa, dus goed opletten. Als een meisje zin in sex krijgt wordt ze helemaal heet van binnen in haar vagina en als je dan die bevroren saucijs erin doet wordt hij vanzelf gaar en hoef je niet meer te koken. Snappie?

En dan komt er een baby? Tjee zeg, als ik dit Tina forum niet had...
Ja, dan komt er 9 mnd later een baby want de liefde van een man gaat door de maag. Graag gedaan hoor Pippa, ik sta altijd klaar voor goede raad hoor, geen enkel probleem. Ook voor de lastige/moeilijke en genante vragen kun je mij vinden hier op het Tinaforum. Tot ziens.
Ik heb geen saucijzen in huis. Kan het ook met andere vleeswaren? Heb hier nog wel een kippenpoot liggen!
Ach joh, een kippenpoot werkt vast ook wel.
Hallo allemaal,

Ik hoop ook zwanger te zijn, had vandaag ongesteld moeten worden. Ik ga vrijdag testen, spannend! Ben namelijk ook weleens wat later ongesteld.

Nu nog geen voortekenen van ongesteldheid. Omdat het allemaal nog zo vroeg is lijkt het me leuk om hier op het forum te kletsen.

Ik heb al een zoontje van bijna 1 jaar. Als ik nu zwanger blijk, ben ik uitgerekend op 22-07-09.
Ik vind het ook best laat... de echo is niet bij de VK maar apart. Eerste afspraak bij 13 weken, geen idee waarom ze dat zo doen. Bij mijn eerste zwangerschap woonde ik aan de andere kant van de stad en zat ik bij een andere praktijk, daar had ik eerste intake met 8 of 9 weken en echo bij 12 weken. Nou ja maakt niet uit... nog 5 weken te gaan tot de echo.

Maffe meiden jullie! Haha blijf om jullie lachen hier
quote:Ring1981 schreef op 12 november 2008 @ 17:02:

Ach joh, een kippenpoot werkt vast ook wel.Zolang hij maar stijf en bevroren is, want dat is het geheim.
quote:annetje80 schreef op 12 november 2008 @ 17:06:

Hallo allemaal,

Ik hoop ook zwanger te zijn, had vandaag ongesteld moeten worden. Ik ga vrijdag testen, spannend! Ben namelijk ook weleens wat later ongesteld.

Nu nog geen voortekenen van ongesteldheid. Omdat het allemaal nog zo vroeg is lijkt het me leuk om hier op het forum te kletsen.

Ik heb al een zoontje van bijna 1 jaar. Als ik nu zwanger blijk, ben ik uitgerekend op 22-07-09.

Nou weer even serieus

Welkom Annetje. Ik hoop ook voor je dat je zwanger bent.Kun je zolanf wachten tot vrijdag? Ik was veel te ongeduldig daarvoor En jij ook een zoontje in dezelfde leeftijd als mijn dochter, leuk hoor. Laat je snel weten wat het geworden is qua test?
Welkom Annetje!!!!!! Hopelijk test je straks positief....Je bent wel vroeg hoor, je eerst aanmelden op een maandtopic en daarna pas testen?!?!?! Dan had ik me geloof ik op zo'n 36 maandtopics aan kunnen melden.
quote:blogbabe schreef op 12 november 2008 @ 17:20:

Welkom Annetje!!!!!! Hopelijk test je straks positief....Je bent wel vroeg hoor, je eerst aanmelden op een maandtopic en daarna pas testen?!?!?! Dan had ik me geloof ik op zo'n 36 maandtopics aan kunnen melden. Ooohhh daar ken ik je van
En de meligheid is weer terug.
quote:quintie schreef op 12 november 2008 @ 17:09:

Ik vind het ook best laat... de echo is niet bij de VK maar apart.

Heb ik ook. Eerst een afspraak bij de VK en twee dagen later de echo. Die doen ze bij de Huisartsenpost. Wel jammer, een vriendin loopt bij een VK praktijk waar ze elke keer een echo maken maar dat zit er bij mij dus niet in.

Gelukkig was daar de serie 'Hoe word ik mama in Amsterdam Zuid' (okay Bridget sucks maar ik vond de serie wel grappig) dus nu ga ik maar naar Dokter Papa (what's in a name) voor die extra echo's.
Hoi Blogbabe en Scuba,

Ja, ik ben hard voor mezelf. Maar ik wil een teleurstelling voorkomen. Vandaag had ik ongesteld moeten worden, maar ik heb dus ook weleens opeens een langere cyclus. Heb al eens eerder op de NOD getest, was toen negatief. Ben trouwens wel de afgelopen twee weken af en toe erg misselijk geweest!

Ik laat het weten als ik de uitslag van de test heb.
quote:blogbabe schreef op 12 november 2008 @ 17:23:

En de meligheid is weer terug. Ja, jouw schuld, want jij begint over 36 maandtopics
Ik zit in dubio... Wie helpt me? Please?

Ik ben dus in 'mijn eigen ziekenhuis' geweest voor een echo gisteren. Het is een fijn ziekenhuis, al zeg ik het zelf. Ik zou daar voor controle mogen komen over drie weken, bij de gynaecoloog die gisteren de echo deed. Maar omdat ik de laatste keer in een ander ziekenhuis ben gecuretteerd (met al die toestanden in die OK) zou ik daar weer heen gaan voor de controles. Dan mag ik dus om de twee weken een echo. Alleen... Iedereen raadt het me af en nu begin ik zelf te twijfelen.

Mijn vader bijvoorbeeld, die zegt: 'wacht toch drie weekjes, dan kan je gewoon in je 'eigen' ziekenhuis in plaats van in die andere.' Mijn vriend vind 'mijn eigen' ziekenhuis ook veel makkelijker, want hij werkt in dezelfde plaats. Ik kan makkelijk even tussendoor van mijn werk weg naar de poli gyn, want die zit naast 'mijn' poli.

Wat zouden jullie doen? De enige reden om naar dat ene ziekenhuis te gaan is de extra echo's. En zij hebben de gegevens van de laatste keer en het chromosomenonderzoek.

Zal ik toch maar afbellen? Met als gevolg dat ik dus nu drie weken moet wachten op de volgende controle? (Wat ik vast wel doorkom...)

Ik denk dat ik in noodgevallen (bloedverlies) altijd wel weer tussendoor mag in 'mijn eigen' ziekenhuis. Maar gebeurt er niks, dan zal ik echt moeten wachten. Ik weet het even niet meer...
Ooh, wat schrijven jullie veel zeg!!!! Ik heb alles gelezen sinds mijn laatste post en weet nu alweer niet meer wie wie nou was enzo. Ik kan dat niet bijhouden ben ik bang.....Maar ik ga mijn best doen. Voor nu ben ik druk met 's ochtends misselijk zijn, dan werken, 's avonds proberen te eten en dan rusten/boekje lezen/slapen. Tjonge, en dat bij 5,5 weken.... En ikben normaal gesproken echt een bikkel (voor zover je dat van jezelf mag zeggen).

Voor de tabel, ik ben 28 en het wordt ons eerste kindje.
Ring, ik denk dat je dat alleen samen met je vriend kan beslissen. Kijk waar je je het meeste thuisvoelt. Je kan je dossier zelf opvragen en doorsturen naar het andere ziekenhuis, als je graag wilt dat die gegevens ook bij je eigen ziekenhuis bekend zijn.

Wat die controles betreft (en ik praat nu ook tegen mezelf, want ik vind het ook allemaal supereng): een extra controle kan een miskraam niet tegenhouden. Als je die krijgt, komt ie toch. Je weet het pas zeker als je je kindje in je armen houd en dan beginnen de zorgen pas echt. Dus die ene week eerder of later zou mijn beslissing bij de keuze voor een ziekenhuis niet beinvloeden.

Heb je al eens gekeken hoe het er verder aan toe gaat op de kraamafdeling en zuigelingenzorg? Op deze site:

http://www.kindenziekenhuis.nl/

kun je bekijken hoe het zit met gezinsvriendelijke zorg (mag je pasgeboren baby bij jou op de kamer liggen bijvoorbeeld) en met voorzieningen (24 uur per dag mogelijkheid tot pijnstilling bij een bevalling, lactatiekundige in dienst etc.). Dat zou bij mij de doorslag geven als ik een ziekenhuis moest kiezen.

Succes met je beslissing.
Thanks voor je nuttige antwoord. Je hebt absoluut gelijk, dat is dan ook mijn twijfel. Daarom wil ook graag even van 'vreemden' een mening horen...

Ik wil eigenlijk sowieso in mijn eigen ziekenhuis bevallen of thuis. Dus die keuze heb ik al min of meer gemaakt.
Ik ben eruit, na overleg met mijn vriend.

Ik ga over naar mijn eigen ziekenhuis en laat die andere voor wat het is. Ik ga even overleggen met de meiden wat de mogelijkheden zijn voor een volgende controle. Misschien kunnen we een overeenstemming bereiken?

Een miskraam zou ik toch niet tegen kunnen houden nu. En die echo volgende week maandag is ook wel erg snel op die van gisteren. Terwijl ik meer bang ben voor die 8/9 weken, vanwege de vorige keer (en dat duurt nog even).
Ring, ik wilde je net advies gaan geven. Maar ik zie dat jullie al een beslissing hebben genomen. Goed zo! (en jullie beslissing was trouwens ook mijn advies!)

Nerwen: wat een handige site! Daar ga ik nu maar eens even rondsurfen!
quote:Scuba schreef op 12 november 2008 @ 14:15:

[...]

Nou dat is toch niet zo kort op elkaar???? Ik ken mensen die na 6 maanden weer zwanger waren of zelfs eerder. , ben meteen weer weg hoor...
quote:annetje80 schreef op 12 november 2008 @ 17:25:

Hoi Blogbabe en Scuba,

Ja, ik ben hard voor mezelf. Maar ik wil een teleurstelling voorkomen. Vandaag had ik ongesteld moeten worden, maar ik heb dus ook weleens opeens een langere cyclus. Heb al eens eerder op de NOD getest, was toen negatief. Ben trouwens wel de afgelopen twee weken af en toe erg misselijk geweest!

Ik laat het weten als ik de uitslag van de test heb.

Annetje... come on.....

Ik hoop voor je dat je zwanger bent... al is het alleen maar omdat jezelf anders enorm voor schut zet hier....
Goedemorgen!

Tjeee wat is er gisteren veel geschreven! Ring en Scuba hadden zich zonder dit forum vreselijk verveeld gistermiddag! Maar ik ben weer bijgelezen...

Hier ook een "speurneus", je komt er bij mij niet in zonder gepoetste tanden en de boterhammen met pindakaas svp buiten bewaren en vooral niet in mijn huis! Vieze parfums en deo bah, en ik moet elke dag in een overvolle trein, met al die vieze luchtjes, brrr. Manlief wilde dit weekend voor dochters verjaardag pannekoeken bakken maar dat heb ik hem verboden, en gisteren toen we friet gingen halen ben ik heel hard de frietzaak uitgelopen want het ging bijna mis....

Ring ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt om in je eigen ziekenhuis te blijven. Ik denk dat de gyn de gegevens van het chromosoomonderzoek wel kan opvragen bij het andere ziekenhuis.

Net nog even een zwangerschapstest gedaan (had die van het kruidvat, zitten er twee in dus had er nog een liggen) en gelukkig, nog steeds twee streepjes. Deze keer was het tweede streepje een stuk sneller te zien en ook een stuk donkerder dan twee weken geleden. Die bevestiging had ik even nodig! Straks naar verjaardag van schoonmoeder en dochtertje ophalen die daar vannacht heeft gelogeerd. Maar eerst even shoppen! Even wat Sint kadootjes, en voor mezelf nieuwe schoenen en misschien wat leuke positiekleding als ik wat leuks zie. Vorige keer kon ik bij 10 wkn m'n eigen broeken niet meer dichtkrijgen, denk dat het nu ergens de komende weken ook wel gaat gebeuren. (verheug me daar stiekem ook wel een beetje op!)

MissyMB: mijn dochter is net een jaar geworden, als alles goed gaat zit er straks dus 20 mnd tussen die twee. Ook voor ons een heel bewuste keuze, hoewel het natuurlijk wel afwachten was of het snel zou gaan lukken. Alleen schoonmoeder vroeg tussen twee zinnen door of het gepland was, maar daar kon ik gelukkig wel om lachen. Gelukkig sta ik wel stevig genoeg in m'n schoenen om de reacties die ook wij ongetwijfeld gaan krijgen de komende tijd te relativeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven