* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Maar ik heb pijnlijke harde buiken hoor, die zijn er echt. Ik vind dat maar zo raar dat verhaal. Nou ja, het zal wel.

Wyfke: Tja dat is het probleem, ik weet het niet zeker van die aambeien. Hoe weet je dat zeker dan? Door zeker de dokter te laten checken. Nou daar heb ik lekker even geen zin in hahahaha, moet al veel te vaak heen. Het voelt echt als een bult trouwens dus dan is het toch geen wondje?

Ja dat ws ik van die jurkjes. Kijk op www.schurkenjurken.nl

Trouwens net op de cursus had ze het ineens over volle buiken. Die dus heel vol aanvoelen. Het kan dus heel goed dat dat betekent dat de kleine weer een groeispurt maakt (ze groeien nooit geleidelijk) en je buik daar even aan moet aanpassen. Ook dat is me dus weer verteld hoor. Klinkt best logisch. Dusssss voor alle "volle" buiken dames. Misschien is het een groeispurt??
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Snelle ego-'meld' (ben nu immers 37 weken ).

Vanochtend de stad in geweest voor diverse boodschapjes. Vanmiddag uitgerust en vanavond uit eten geweest met een collegaatje. Erg gezellig !

Vandaag voor het eerst 'gerommel' in de buik.

Constant een soort van menstruatiepijn. De baby beweegt veel en dat geeft een onaangenaam gevoel in mijn bekken. Ook krijg ik er steeds een harde buik van. Veel harde buiken gehad vandaag, ook in rusttoestand.

Ik begrijp de VK van Ring niet helemaal. Ik vind een harde buik weliswaar pijnloos (niet te vergelijken met een wee, want die vergeet ik nooit meer), maar ik vind een harde buik wel héél erg onaangenaam. Dat gevoel alsof je een te strak opgeblazen basketbal in je buik hebt, vind ik echt rot. Dus de scheidslijn tussen een harde buik en een voorwee kan ik niet benoemen. Volgens mijn informatie IS een harde buik een ander woord voor voorwee. Wat zou anders de functie van een harde buik zijn?

Nou ja, ik ga maar lekker naar bed. Boekje lezen.

Morgenochtend naar de tandarts, bleehhhhh.

XXX
Zo he! Ben echt aan verlof toe want ik kan het hier niet meer bijhouden

Ben al een uur aan het bijlezen maar gelijk alweer vergeten waar ik op wilde reageren....

Quintie, super dat ze gedraaid is!! Weer een overeenkomst samen!

Meis, ik heb de sticks hier voor je hoor, maar hopelijk draait alles vanzelf! Beterschap met je blaasontsteking!

Pippa, fijn dat alles goed vordert! Ik heb ook even naar je foto's gespiekt, ziet er mooi uit!

Blog, gaat het een beetje met jullie?

En met jou Jojon?

MissBR, lekker dat de controle goed was.

Ring, ik had de vorige keer al een week of 4 voor weeen. Maar wel een hele goede bevalling. Hopelijk geldt dat voor jou dan ook!

Slechte nachten ken ik gelukkig niet. Omdat ik gister al zo vroeg op was, lag ik al om 20.00 uur in bed. Ik heb aan 1 stuk door geslapen tot 6.00 uur. En werd alleen maar wakker van de wekker. Was al om 7.00 uur in de winkel en pas om 20.15 uur klaar. Errug lange dag dus, maar ik heb me prima gehouden, al zeg ik het zelf! En morgen is de baas terug. Hoera!

Ga nu lekker m'n mandje in en zal morgen maar wat vaker hier langs komen, dan kan ik het tenminste een beetje bijhouden
Ff snel, wel bijgelezen maar ik kan het allemaal niet onthouden...

Hier gisteren wakker geworden met menstruatie-achtige pijn, maar dat was zo weg. Later op de dag beetje gerommel in buik, maar hield niet echt aan. Bevalling zal nog wel even op zich laten wachten...

Wel een leuke dag gehad. Met zwangere vriendin op kraamvisite geweest bij andere vriendin. Leuk mannetje geboren! Voor ons alledrie de eerste, dus natuurlijk vooral over zwangerschap e.d. gebept.

Nou, ik ga maar eens zwemmen. Tot laters!
Ik herhaalde alleen maar wat zij mij heeft verteld, ik neem toch aa dat zij er verstand van heeft. Zij zei echt: een harde buik is altijd pijnloos (maar kan wel 'vervelend' aanvoelen door ingeslikte basketbalgevoel) en een voorwee voelt onaangenaam tot pijnlijk maar leidt nog niet tot echte ontsluiting. Het een kan wel tot het ander leiden en de grens is dus schijnbaar vaag.

Maar ja, voor mij maakt het niks uit hoor. Voor jullie wel? Feit blijft dat het niet lekker aanvoelt. En dat we straks toch allemaal moeten gaan bevallen. Of het nou wel of niet rommelt, we zijn allemaal aan de beurt binnenkort. Spannend!

Wel frappant inderdaad dat iedereen last van z'n buik heeft hier!

Die jurkjes zijn echt leuk Chica!
Goeiemorgen allemaal!

weet even niet meer wie dat ook alweer was van de aambeien (sorry hoor, ben een zeef!), maar curalnol is echt een geweldig middel! heb het vorige keer bij de jongste ook gebruikt en het hielp heeeel snel! hoop dat het jou ook zo goed helpt!

verder onrustige nacht. jongste beetje ziek (klein beetje koorts en overgeven bij het eten) en vaak wakker. ik dus ook. hij lijkt nu gelukkig weer redelijk opgeknapt. het zonnetje schijnt, vriendlief is bezig op kinderkamer, buuf is aan het poetsen, is prima begin van de dag zo...

hier ook veel harde buiken trouwens, vanmorgen toen ik e jongens naar school had gebracht, kon ik ineens geen stap meer zetten. het deed zo'n pijn! heb ook het idee dat mijn darmen een beetje van slag zijn, dus dat zal ook niet helpen.. maar ze moet wel nog even blijven zitten, er zijn toch nog wel wat dingen die nog moeten gebeuren (auto!)

ok, fijne dag allemaal en tot later!
Meld! Heb verder weinig te vertellen. Jullie hebben allemaal wel last van je buik, zeg! Voorweeën, harde buiken, gerommel.... Ik voel nog helemaal niks! (maar da's eigenlijk best fijn! )
Ik heb nog geen meldingsplicht want 'slechts' 35,5 weken maar als iedereen zich hier meldt doe ik het ook.

Chica, wij hebben geen draagdoek (leek me heel ingewikkeld) (hm, letterlijk realiseer ik me nu) maar misschien wil ik dat tzt toch nog proberen. Wel hebben we op de 9 maanden beurs 2 minimonkeys gekocht. Iemand, ik dacht Jojon, gaf die tip. We hebben ze daar geprobeerd en voorzover je dat in een paar minuten kan vaststellen beviel het wel. Nu nog afwachten of dat ook echt zo is als meneer er is. Ze zijn niet duur en wel multifunctioneel inzetbaar. Ook als hangmatje in de box. Als je googelt op minimonkey kom je vast op die site.

Iemand, ben vergeten wie, zei dat haar VK had gezegd dat de baby misschien een groeispurt maakte en dat haar buik daarom zo naar aanvoelde. Wel grappig als we dat allemaal tegelijk hebben maar het lijkt me niet zo waarschijnlijk omdat we qua uitgerekende data best nog wel uit elkaar zitten, toch? Nou ja, voor mij is het belangrijkste dat m'n buik vandaag weer redelijk normaal aanvoelt. Lekker is anders, maar toch. Ik kijk uit om net als Coppie weer gewoon op m'n buik te kunnen liggen, hihi.
Chica: bij mij zat er ook een zwelling cq. bult destijds. Ik zou toch even voor een check langs de ha gaan geloof ik, want tijdens de bevalling komt er een enorme druk op en straks ben je nog verder van huis. Maar als het zalfje je ook van de klachten afhelpt zullen het toch wel aambeien zijn!

Ik denk dat ik het mysterie rond de harde buiken op kan lossen. Van een voorwee wordt je buik natuurlijk ook hard, want de baarmoeder trekt zich samen. Bij een harde buik gebeurt dat ook, maar een wee doet pijn. Da's het verschil denk ik. Een harde buik kan aangeven dat je rustiger aan moet doen, maar is ook een oefening voor het lijfje van de baby, heb ik eens gelezen.

Ik ben morgen jarig, maar ik heb er helemaal niet zoveel zin meer in. Had wat mensen uitgenodigd die ik er graag bij wilde hebben, maar ze kunnen niet. Op deze manier krijg ik echt ieder jaar minder zin om m'n verjaardag te vieren, bah.
OK, een harde buik doet geen pijn, voelt alleen akelig. Zover waren we. Een voorwee doet wel pijn.

Hoe herken je het verschil tussen een voorwee en een ontsluitingswee? (behalve dat de één geen ontsluiting geeft en de ander wel)?

Ik heb bij Laura's bevalling 28 uur weeën gehad. Na de eerste 12 uur bleek ik pas 2 cm ontsluiting te hebben. Daarna ging de de ontsluiting verder. Maar ik heb nooit het verschil gevoeld tussen een voorwee en een ontsluitingswee. Voor mij voelde het als één pot nat. Deed verrottig zeer .

Ben gewoon nieuwsgierig hoor....

Wyfke: alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen ! Flauw dat je bezoek niet komt trouwens ! Wij vieren onze verjaardagen al járen niet meer. Geen zin in die drukte .
Hoihoi,

net bij VK geweest en alles gaat prima! De echo was goed, maar de kleine is nu (36+2) nog neit ingedaald. Is op zich geen probleem. Vanaf nu iedere week op controle, er bleek wat verwarring dat het nu bijna 4 weken geleden was en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Ach zo lang alles goed gaat!

de kleine heeft lange benen (maar daar zijn er hier meer van!) en het geboortegewicht wordt nu geschat op 6,5-7 pond. Dus niet al te groot. Dat is toch wel weer geruststellend.

Wisten jullie trouwens (volgens onze VK) dat alle afrikaanse vrouwen pas een indalend kindje hebben tijdens de bevalling. Dat schijnt dus met de vorm van het bekken te maken te hebben. Het komt overigens ook bij "blanke" vrouwen voor!

ook nog even over het blaasontsteking / uitstrijkje verhaal gehad. VK heeft contact met assistente gelegd. en na heen en weer geklets kwam er eigenlijk geen verduidelijking (dus lag niet aan mij). Ik ben net door de assistente terug gebeld en na overleg met huisarts besloten dat als VK het niet noodzakelijk vindt ik geen onderzoek hoef te ondergaan.

Oja voor ik het vergeet: Kraamzorg...ook datmaar besproken met VK. Zij hebben in onze praktijk afgesproken standaard deze zomer iedereen te indiceren voor ten minste 49 uur!. Mooi, nu afwachten. Ze vinden het ook belachelijk dat er zo weinig zorg geleverd wordt.

Wyfke: alvast gefeliciteerd!!

Rest van de dames: doe het rustig aan want volgens mij geven die buiken bij sommigen aan dat we nog te veel willen doen (inclusief ikzelf...gisteren hele stad oorgesjouwd met senseo + ale toebehoren als bekers).

nu even naar hyves en dan lunchen met mijn klussende schoonmoeder....(zei ze schuldbewust hangend op de bank als een walrus)
Jane: Ik had de eerste paar uur weeën met een paar minuten pauze ertussen, dat wil zeggen: ik had dan even geen pijn. Maar op een gegeven moment kwamen ze veel sneller achter elkaar, had ik meer pijn en amper tijd om bij te komen tussen de weeën door. Ik denk dat dat de ontsluitingsweeën waren. En het is inderdaad een verschrikkelijke rotpijn, waar ik niet te veel bij stil moet staan want dan ga ik nog tegen de bevalling op zien!!!

En bedankt voor de felicitaties! Het lijkt mij ook wel een goed idee om die verjaardagsfeestjes af te schaffen. Behalve die van Lucia dan. Maar gaan jullie wel altijd bij anderen op verjaardagsvisite inclusief kado's?
quote:Jane 1973 schreef op 12 juni 2009 @ 11:46:

Hoe herken je het verschil tussen een voorwee en een ontsluitingswee? (behalve dat de één geen ontsluiting geeft en de ander wel)?

De verloskundige zei dat voorweeën meestal niet regelmatig komen en weer helemaal afzakken. Bovendien duren ze kort. Vandaar dat ze ook de grens aanhouden dat je pas mag bellen als je een uur lang weeën hebt van een minuut lang die om de vijf minuten komen.

Zoiets?
Ring, zo had ik het verschil ook begrepen tussen voorwee en ontsluitingswee. Vriendin van mij is laatst bevallen en had twee dagen voorweeën. In nacht volgden ze elkaar best snel op, maar overdag had ze er maar 4 of 5 per uur. Bij haar is trouwens ook het kindje pas ingedaald tijdens de bevalling. Dus dat is zeker mogelijk!
Ik ben benieuwd. Het lijkt me doodeng, bevallen. Maar ik word nou toch ook wel nieuwsgierig hoe het voelt. Is de pijn te verdragen? Kan ik een beetje ontspannen tussendoor? Hoe reageert mijn vriend op alles?

We hebben gisteravond samen de yoga ademhalingsoefeningen nog een keer doorgenomen. Wilde mijn vriend graag. Ik zei nog: 'maar misschien heb ik er op dat moment helemaal geen boodschap aan en ga ik heel boos roepen dat je moet ophoepelen!' Hij: 'maar dan nog vind ik het prettig dat we alles nog even geoefend hebben van te voren en ik jou een beetje kan bijstaan in alles als je in paniek dreigt te raken.'

Ik vind het wel heel lief van hem... Hij wil alleen zelfs massageolie meenemen naar het ziekenhuis. Toen ik daarom smakelijk begon te lachen zei hij: 'tsja lach maar, je kan het maar beter bij je hebben, misschien kan ik je rug daar tussendoor mee masseren.'

Dus. Ik laat het maar zo.
Ring, dat is toch alleen maar fijn dat hij je rug wil masseren? Zowel bij hapto als op de 'gewone' zwangerschapscursus zeggen ze dat het tussen de weeën door wel helpt. En tijdens de weeën tegendruk geven in de rug wil ook helpen.

Ik snap dat ophoepelen wel trouwens, zou ik ook kunnen roepen (alleen iets minder vriendelijk vrees ik) maar volgens mij (of de hapto/fysiotherapeuten die ik nu napraat) is het juist de bedoeling dat de partner blijft doorademen als degene die het werk moet doen in paniek raakt. Dan kan ze op die manier het juiste ritme weer oppakken. Ik heb wel eens gehoord over iemand die zó de weg kwijt was dat ze een klap in haar gezicht en een heel boze tekst van een verpleegster of VK nodig had om weer bij zinnen te komen. Dan heb ik liever dat vriend overdreven zijn best doet mij ademtechnisch weer op het juiste pad te krijgen!

Verder ben ik nog steeds niet bang voor de bevalling. Misschien komt dat na de verhuizing wel. Hij moet er toch uit want ik begin het behoorlijk zat te worden. Dan maar pijn. En gelukkig vergeet je na afloop hoe het voelt, anders zou wrs niemand een tweede willen!
Ach ja, die ademhalingsoefeningen. Haha, was alles vergeten op het moment van bevallen en heb helemaal geen enkele oefening gedaan. Vriend trouwens ook niet.

Ik had in het begin kamelen weeen. Dus een flinke wee, dan denk je dat hij afzakt, maar dat gebeurd alleen maar een heel klein beetje en dan krijg je er meteen eentje achteraan. Dus een beetje als de bulten van een kameel. Vreselijk irritant en meteen om de 4min dus veel tijd om te onstpannen tussendoor was er echt niet. Maar ja, nu kan het helemaal anders gaan dat weet je nooit.

Ik had trouwens de dagen ervoor 0,0 gerommel of pijn of weet ik veel, dus Blog het kan zomaar ineens komen hoor.

Dat gedoe over die harde buiken en voorweeen en onstluitingsweeen, volgens mij heeft iedere VK weer zijn eigen definitie, want iedereen zegt wat anders. Pijnlijke/vervelend aanvoelende harde buiken en weeen zijn altijd shit en het is helemaal shit als ze geen enkel nut hebben (lees geen ontsluiting veroorzaken). Zo..... dat is mijn definitie haha

Net naar Vk en laatste Cesar Therapie geweest. Ging allemaal over bevallen. Goede tips gekregen van de Cesar voor na de bevalling en bij de vk was bloedruk helemaal goed (110/60), ze ligt met koppie naar beneden maar is nog niet ingedaald. Ze liet me even voelen hoe je dat zelf kan voelen, das wel grappig. Verder schat ze ongeveer 3500 a 3600 gram (bij 40 weken) dus dat is ook helemaal goed. Verder het ziek zijn besproken, we houden het er maar op dat het inderdaad een fikse buikgriep was. En gelukkig was ze heel makkelijk met het uitschrijven van een receptje voor Curanal dus dat is ook geregeld.

Oh ja, misschien nog goede tip tegen de slapeloosheid. Mijn VK zie dat je ijzergehalt invloed kan hebben op hoe goed je slaapt. Dus laag ijzer = slecht slapen. Ga dan toch die Roosvicee Ferro maar weer kopen en drinken, daar hoor ik hier iedereen goede verhalen over vertellen.

Geboortekaartje: modelkaart ook binnen gehad en het ziet er helemaal leuk uit. We zijn er dus in ieder geval uit welke het wordt. Nu nog alles gaan aanpassen naar eigen wens enzo. Het schiet op zo, heerlijk.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Kraamverzorgster belde net. Ze komt maandag kennis maken. Ik ben benieuwd, ze klonk heel aardig aan de telefoon.
Kamelenweeën... Jaiks! Dat is rot.
Goeiemiddag, lekker weertje! Vanochtend lekker met zoontje naar park geweest en nu met de beentjes omhoog op de bank.

Begint spannend te worden met al die voorweeen, harde buiken en volle buiken . Bij mij was het vorige keer echt heel duidelijk wanneer de echte weeen begonnen... geen twijfel mogelijk (allejezus wat was dat prettig ). Voorweeen/harde buiken worden over het algemeen minder als je rustig gaat ziiten of liggen, echte weeen zijn meedogenloos.

Hier weinig gerommel. Meeste mensen in mijn omgeving vinden me nog behoorlijk fit voor mijn 37 en halve week... ik denk dus nog steeds niet dat ik nummer 2 ga worden.

Aambeien: vrezelijk. Ik had ze nooit gehad tot de geboorte van zoonlief. Kan wel door diarree komen weet ik. Sterkte ermee!!
Even een zwaai... niet zoveel puf om uitgebreid te posten nu (hele ochtend weer op pad geweest). Misschien tot later, liefs voor allemaal
hier geen goeie dag. voel me beroerd, ben heel erg moe en kan geen stap zetten zonder dat het pijn doet. Ik word er gek van en ik vind mezelf zo'n loser dan.. vriendlief wil natuurlijk verder met het kamertje (wl ik ook), maar ik kan eignlijk niks met de kinderen.. zucht...

nou ja, sorry voor geklaag. voel me morgen vast weer beter..
Lekker hier je hart luchten MissBR! En hopelijk morgen een goede dag!
MissBR, doe rustig aan en denk aan jezelf!

Missy, het weer beloofd inderdaad wat he? Lekker hoor.

Ik ben te druk geweest... Alles doet zeer nu. Had ook weer last van mijn buik. Maar het goede nieuws is: de badkamer blinkt van vloer tot plafond. Heerlijk. Elke dag wat doen, zo kom ik mijn verlof wel door.
MissBR, ik heb ook een offday. Ik denk vanochtend te fanatiek gezwommen, want nu ben ik alleen maar moe en moe en moe. Het lopen gaat me vandaag ook niet zo vloeiend af.

Hopelijk morgen een betere dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven