= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ring: is je vader eigenlijk thuis of nog in het zh? Ik hoop dat hij snel weer opknapt hoor!

Chica: wat zul jij het ZWAAR hebben, pfoeh, 28,5 graad???? Niet gezond zeg. Kun je geen ventilator aan gaan schaffen? Of ergens heen gaan waar het koeler is?

Ring en Jojon: wat een heerlijke verhalen over jullie kraamtijd. Ik krijg er helemaal zin in! Fijn dat het met het voeden ook allemaal zo goed gaat, dat is een hele zorg minder.

Wow Randy, jij bent ook een snellerd met bevallen zeg.

Trouwens nog bedankt voor het delen van al jullie ervaringen met een opstandige "puberdreumes" Ik merk dat ik me al een stuk minder druk maak. Volgens mij heeft m'n dochter het er zelf ook wel wat moeilijk mee, want als ik haar gegil/gehuil negeer komt ze op een gegeven moment bij me en legt ze haar hoofdje op m'n schoot, zo lief. Ik troost haar dan en de puberbui is weer over.

Ik ga een lekker perenwaterijsje scoren. En dan straks barbecuen...
Hij is nog steeds in het ziekenhuis. Met een beetje mazzel komt hij dit weekend weer thuis. Maar eerst wordt de microbioloog nog in consult geroepen om te kijken of hij voldoende heeft aan deze antibiotica en of alle ontstekingen daarmee aangepakt worden. Als de antibiotica er ook in tabletvorm is en de koorts wegblijft, mag hij naar huis. Mijn moeder wil dat hij liever nog even in het ziekenhuis blijft 'just in case' maar mijn vader weet niet hoe snel hij naar huis moet komen. Omdat hij de kleine ook weer wil zien.

Enne... Barbecue? Hoe wil je dat gaan doen met het noodweer?
Hier nog geen regen, wel verkoelende wind en het koelt iets af. Pffff net op tijd, ik trok het niet meer. Wilde even ijsjes halen in de winkel maar op de trap naar beneden zag ik allemaal vlekken voor mijn ogen en kon niks meer zien. Ben maar weer terug gegaan, op bed gaan liggen, voor de fan en hopen dat het weg zou trekken. Gelukkig werd het op dat moment iets koeler.

Ben ook zo moe, echt niet normaal.

Ring: wat fijn voor je vader dat de koorts gezakt is. Betekent dat structurele vooruitgang??? Ooohhhh ik was vergeten dat je kaarjtes had voor U2. Wil het eigenlijk niet weten, want ben zoooo jaloers. En wat fijn dat miep het zo goed doet zeg. Heerlijk.

Jojon: Ook al zon goed slapertje. Echt fijn voor jullie hoor, dat gun ik jullie allemaal.

He blog allemaal leuke data hoor zo te horen. Kies er maar eentje uit, het is je gegund.

Randy: Geluk bij een ongeluk de meubels. Dat scheelt dan weer.

Meis: Toch nog een erg emotioneel afscheid dus. Kan me voorstellen dat dat energie kost. Heb je er wel een goed gevoel bij? Heb je goed afscheid kunnen nemen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Dees is voor ons die nu op de tribune zitten in de regen

En dees is voor Chica

Hier ook 28,5 graden op de thermometer. (zo'n 20 km van Chica vandaan geloof ik) en helaas voor ons geloof ik niet dat het hier nog gaat regenen vandaag...

Net de kraamverzorgster uitgezwaaid, mis haar nu al! Ze heeft nog een lief stukje in het zorgplan geschreven dat ze ons zo leuk en gastvrij gezin vond en van ons geluk genoot. Leuk om dat te lezen hoor. Ze heeft ons helemaal verzorgd achtergelaten, hele huis glanst ons tegemoet, grote schaal verse fruitsalade in de koelkast en net voordat ze wegging viel nog mooi het navelstompje van Tobias eraf! Heb haar een kado kaart van de hema gegeven met een geboortekaartje en daar nog iets opgeschreven voor haar. Het is dat ik niet nog meer kinderen wil, anders zou ik haar de volgende keer weer vragen!!! Mannetje heeft het ook warm, volgens mij vandaag al een regeldag want hij komt elke 1,5 uur nu. Prima hoor van mij mag hij want goed drinken kan geen kwaad. Verder vandaag voor het eerst geen kruikjes, alleen nog een mutsje onder de dekentjes en hij lijkt redelijk op temperatuur te blijven (hoe kan het ook anders eigenlijk )

En nu zijn we dan echt met zijn vieren!!! Vanavond geen kraambezoek en morgen overdags ook niet. Dus alle tijd om even met elkaar te wennen aan de nieuwe situatie en ik hoop morgen een mini-blokje-om te kunnen wandelen achter de kinderwagen!!!
Ring ga je echt naar U2? Dast is al best snel toch, hoorde op Veronica dat er nog kaarten schijnen te zijn. Ik denk dat ik moet overslaan. Fijn dat het zoveel beter gaat met je vader trouwens. Hopelijk mag hij snel naar huis! Die regen is trouwens best plaatselijk, hier was het dreigend donker en ik heb onweer gehoord maar meer dan een paar dikke druppels zijn er niet gevallen. En bij jou vlogen de ruiten er bijna uit?

Chica pas je goed op jezelf? Goed dat je niet weg bent gegaan, zwarte vlekken klinkt echt niet okay!

Watever: ik denk net als Randy dat het stucwerk sneller droogt, zeker met dit weer. Het was bij ons ook heel snel droog en toen was het nog lang niet zo warm. Maar wij hebben toen wel dag en nacht gestookt tot een graad of 20. Die temperatuur zit nu echt wel in je huis, vraag maar aan Chica. (die temperatuur is echt extreem!!!)

Meis gaat het nu weer een beetje?

Jane en Blog, nemen jullie komend weekend dan maar als bevaldag(en). Wel graag resultaat maandag!

Engelbengel: ik vrees dat ik een aangespoelde walvis bén. Durf echt niet naar het strand want als ik daar op een handdoekje lig slepen ze me terug in zee! Aan het eind van de nacht heb ik zittend geslapen met m'n voeten hangend over het voedingskussen. Ik had zowaar enkels vanochtend! Alleen jammer dat op m'n benen vervolgens een soort geulen zaten van dat kussen en het duurde nogal lang voor die waren weggetrokken. En enkels waren binnen een half uur weer verdwenen...
quote:randy schreef op 03 juli 2009 @ 15:20:

Zo optimistisch als ik vanmorgen was over de verbouwing, zo dichtbij zijn de tranen nu. Van die paar laatste dingen zit echt alles tegen. Dus maandag nog steeds bouwvakkers over de vloer..... BAH!!!

Randy ik snap je heeeeeeeeeeeeeeelemaal!!!!

En hier komen de meubeltjes toch....pffffffffff
Oh crap hebben jullie effe pech!
Pippa, wat maf dat het bij jou meeviel qua regen. Hemelsbreed zitten we niet zover van elkaar af. Het begint hier nu een beetje droger te worden. Hopelijk is het lekker wat koeler buiten.

Chica, die zwarte vlekken klinkt niet echt lekker. Doe je wel rustig aan? Structurele vooruitgang durf ik het nog niet te noemen, al is het natuurlijk wel positief dat de koortsvrije periodes steeds groter worden.

Meis, ik was jou even helemaal vergeten. Schaam me diep. Een hele dikke knuffel, het is niet niks zo hoogzwanger naar een crematie van je lieve oma te gaan.

Jojon, wat jammer he dat de kraamverzorgster weg is. Jij had volgens mij net zo'n lieverd als wij. Als ik ooit nog eens een kindje krijg ga ik in ieder geval absoluut die van ons weer vragen. Ze was echt precies wat wij stiekem hadden gehoopt - maar nooit durfden te verwachten...

Of ik echt naar U2 ga? Ik weet het niet. Het is aanlokkelijk. Miep is dan bijna een maand en we hebben zitplaatsen. Kolven gaat goed dus qua voeding zou het ook moeten kunnen. Mijn moeder staat te springen om hier te komen oppassen. Mijn kraamverzorgster zei dat het ook vast wel kon, als ik me er goed bij voelde. Maar ja. Nu is ze nog zo klein dat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen. Gelukkig kan ik altijd op het laatste moment nog beslissen. De kaartjes zijn in huis, en een vervanger is zo gevonden (er zijn een aantal bekenden die staan te dringen om het kaartje wat eventueel over is).

We zullen het zien.
Watever wat een gedoe zeg.
quote:Chica34 schreef op 03 juli 2009 @ 15:36:

op de trap naar beneden zag ik allemaal vlekken voor mijn ogen en kon niks meer zien. Ben maar weer terug gegaan, op bed gaan liggen, voor de fan en hopen dat het weg zou trekken. Gelukkig werd het op dat moment iets koeler.

Ben ook zo moe, echt niet normaal.

Hier precies hetzelfde. Ben net zelfs nog even langs gegaan bij m'n vk ivm die vlekken voor mijn ogen en hoofdpijn. Maar er was niets aan de hand! Het zal de hitte wel zijn geweest.
Jojon: je berichten knallen uit elkaar van geluk! Fijn!!!!!! O, ik wil ook zo'n kraamzorg, zeg!
Ik lees nog even vlug bij voor ik ga koken (ouders komen na 't vroege avondeten nog helpen met de tuin jippie), en ik wil toch even reageren op Chica. Let je wel op met die vlekken, want dat kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging! Daar hoort bijvoorbeeld ook misselijkheid en overgeven bij, dat had je van de week toch nog? Bel anders even je vk. Ik wil je niet ongerust maken, maar als je het hebt, kan het heel gevaarlijk zijn.

Randy: voor jou.

Hier valt trouwens nog niks, ik zie op buienradar.nl dat alles zo'n beetje vanaf half Nederland tot in het noorden zit. Hebben wij ff pech. Al lijkt het wel wat koeler te worden, dus dat is iets. Aangezien ouders straks nog voor de tuin komen, mag de regen even wachten tot vannacht van mij.

Tot morgen, hopelijk een stuk koeler dan!
Ik denk dat ik ga baren midden tussen de Polen!! hihihi
En hier regent het al een uurtje of 2-3 onafgebroken! Tis heerlijk nu buiten en omdat het niet of nauwelijks waait heb ik ook alle ramen en deuren open staan en het ruikt toch lekker!!

Nu even snel eten en dan dochter ophalen van haar BSO-feestje...
Hier is het ook wel een beetje afgekoeld zonder de regen. Alleen de wind heeft ook al wonderen gedaan want nu is het heerlijk buiten. Zin om te gaan wandelen, alleen daar zal ik nog maar even mee wachten.

Net nieuwe foto's geplaatst op hyves.

Jane hoe is het met jou? Nog nieuwe activiteit in je buik, nog steeds zoveel slijmverlies? Hoop het echt voor je dat je morgen misschien al zal bevallen, duim-duim-duim!
Het is nu inderdaad ontzettend lekker buiten!

En weten jullie wat??? De babykamer is gestuct!!! Ze zijn net weg. In de loop van volgende week komen ze ook nog de boel schilderen en kunnen volgend weekend de meubeltjes ook echt in de kamer. Dan de badkamer, dan de hal en de overloop bij de trap nog.

Meubeltjes moeten dus maar even hier beneden staan, tis niet anders. Heb toch niet het gevoel dat onze jongen zich eerdaags aandient.

Vriendlief heeft vandaag ramen gelapt, klimop geknipt, babywas opgehangen....het kan allemaal nietop!!
jojon prachtige foto's en het geluk straalt er inderdaad af!
Hallo allemaal,

Dank voor jullie felicitaties! Ik heb het nog niet allemaal gelezen, hopelijk lukt het morgen. Wat een druk leventje opeens, zeg! Maar vriend en ik zijn helemaal verliefd, en kapot...

In het ziekenhuis duurde de overdracht vanochtend erg lang, dus toen we thuiskwamen was de kraamverzorgster er ook net (we krijgen 43 uur, jippie!). Wel extra veel handelingen door die hitte, voeden gaat bij meeste baby's lastiger (en die van ons ook), extra temperaturen, dekentje eraf en erbij, mutsje op/af etc.

De bevalling was binnen 10 uur geklaard, maar niet helemaal volgens het boekje. Ontsluiting ging heel rap, persen daarentegen helemaal niet! Uitgebreider verhaal probeer ik dit weekend op hyves te plaatsen.

O ja, en de eerste echte juli-baby is dus een feit!
Hallo allemaal,

Dank voor jullie felicitaties! Ik heb het nog niet allemaal gelezen, hopelijk lukt het morgen. Wat een druk leventje opeens, zeg! Maar vriend en ik zijn helemaal verliefd, en kapot...

In het ziekenhuis duurde de overdracht vanochtend erg lang, dus toen we thuiskwamen was de kraamverzorgster er ook net (we krijgen 43 uur, jippie!). Wel extra veel handelingen door die hitte, voeden gaat bij meeste baby's lastiger (en die van ons ook), extra temperaturen, dekentje eraf en erbij, mutsje op/af etc.

De bevalling was binnen 10 uur geklaard, maar niet helemaal volgens het boekje. Ontsluiting ging heel rap, persen daarentegen helemaal niet! Uitgebreider verhaal probeer ik dit weekend op hyves te plaatsen.

O ja, en de eerste echte juli-baby is dus een feit!
Nou kijk eens aan Watever!! Hoe blij kun je worden van zulke produktieve dagen!?!?!

Maarrehhh...heb je poolse bouwvakkers of hoe moet ik je voorlaatste post begrijpen?

Maria, ben erg benieuwd naar je verhaal en foto's natuurlijk! Naam zag ik tussen je hyve-krabbels staan, leuk! (wedden dat de rest nu ook gaat spieken???) En inderdaad, de eerste echte juli-baby is de jouwe!! Hoera!
Heey daar is Maria! Hoop dat verder alles goed gaat met je Maria!!

Alleen voor het stucen meis, oke en misschien verfen..... ik hoef geen walking fridge ofzo hihihi
Ik ben een heks, denk ik. Vriendlief is met z'n vader aan het klussen (planken en rolgordijn ophangen) en schoonmoeder heeft net het hele huis gezogen. Heel lief dus. En toch denk ik: "ga weg! ik wil geen mensen in m'n huis!". Dat heeft niks met hen te maken want als ik m'n moeder weer eens onaangekondigd zie aankomen om iets te brengen (allemaal goed bedoeld, en ze blijven ook echt niet hangen), denk ik hetzelfde. Ik heb echt de neiging ze weg te kijken...

Wat denken jullie: horrormonen of ben ik echt verschrikkelijk?
Horrormonen hoor. Bij ons is het gelukkig onmogelijk, maar moet er inderdaad niet aan denken momenteel.
Wat een heerlijke babyfoto's op Hyves *smelt*.

Sas, ook hier nog even een dikke . Hoe gaat het nu?

Maria, leuk om van je te lezen hier !! Druk leven hè? Hihi.... Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Watever, die walking fridge lijkt me trouwens op dit moment wel wat .

Behalve uit de tuinsproeier van de buren, valt hier ook nog steeds niets ! Toch woon ik niet zo ver bij een aantal van jullie vandaan. Gek dat 't zo plaatselijk kan zijn hè? Het is wel wat afgekoeld, gelukkig.

Verder geen nieuws te melden.

Het slijmverlies is vanmiddag afgenomen tot bijna niets. Ik ben dus maar een klein gedeelte van het totaal verloren, vermoed ik (af te meten aan de vorige keer). Ik ben benieuwd wat ik de komende dagen kan verwachten. Nog geen weeën, op wat voorweeën na, zo'n 2x per uur.

We zien 't wel. Ik was er vanmiddag even chaggie van, maar nu gaat 't wel weer. Na een flinke portie patat, een broodje hamburger en een heerlijk bad ben ik weer wat positiever .

Straks lekker naar bed en zien wat morgen brengt.

Truste allemaal.
What matters most is how you see yourself

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven