= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Jane wie weet wat een nachtje ontspanning brengt!

Na die zondag met gel heb ik maandagochtend onder de douche de slijmprop verloren, net voor het inleiden. Wat was dat een ranzig ding zeg. Yuk. Maar toch dacht ik: 'dit is vast een goed teken.' En inderdaad, dat was het ook bleek later bij het toucheren.

Dus wie weet Jane. Je kan maar zo aan de beurt zijn...
Iemand omschreef het toch ook als een kwal in de wc toen ze 'm was verloren? Ik weet niet meer wie maar de omschrijving vond ik heel erg grappig. Ring, ff praktisch: kon je dat ding door het doucheputje wegspoelen (dat zeggen ze van die stolsels van formaat tennisbal tenslotte ook) of moest je 'm nog oppakken en wegmikken ook? *griezel* Ik probeer me voor te bereiden, hihi...
Volgens mij heb ik de vorige keer nooit een slijmprop verloren. Kan dat, of heb ik die gewoon gemist????

Pippa, kan me het heel goed voorstellen hoor. Je hebt gewoon behoefte aan je eigen plekje zonder allemaal mensen om je heen. Hier lopen dan die bouwvakkers, nog erger.

Watever, nu toch die meubels in huis. Nou ja, in ieder geval is er gestuucd en dat is al super fijn!

Hmmm Chica, ik hoop dat Nerwen ongelijk heeft. Hou het maar goed in de gaten!

Wij waren vanavond naar de Ikea, wat een feest.....

Maar goed, nu wel alle kasten in huis en morgen in elkaar zetten. Kan ik eindelijk wat gaan inrichten.

En nu snel naar Hyves!
Dames, kijk even op hyves. Er is weer babynieuws!!!!

Jaja...van mij!

niet gemist, maar wel bevallen: een DOCHTER! ze is lief klein mooi etc. mar ook goed in afspraken maken want ze kwam keurig na 1 juli en ons laatste bios-bezoekje!

later een update..nu lekker mama zijn!
Haha, nee die meldplicht is ook niet alles geloof ik

Mij hebben ze gister ook niet gemist. En nu je bedje in en lekker dromen over je mooie meisje!!
Yoehoeeeeeee Sanloes van harte!!!!! Geniet lekker van jullie prachtige dochter.
Joehoe Sanloes!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter.

Maria: leuk hoor, een berichtje van jou. Je zal het idd wel heel druk hebben nu.

Chica: ik ben gisteren nog naar de vk geweest ivm zwarte vlekken voor m'n ogen en hoofdpijn. Bloeddruk was goed, maar HB bleek te laag. Heb nu staalpillen gekregen. Misschien moet je je HB even laten checken? Is ook handig voor de tijd na de bevalling.

Watever: fijn dat de babykamer gestuct is!

*Blog surft naar hyves in de hoop meer babynieuws van Sanloes te vinden!*
Yeah Saloes, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !!!!

Wowie. Ik surf gauw even naar Hyves !

(hier alles weer helemaal rustig, helaas. Geen slijm meer te bespeuren en geen krampen o.i.d. ).
Shit alles weg, nog een keertje dan.

Gefeliciteerd Sanloes met je dochter, super mooie naam. Stiekumerd zomaar ineens bevallen Ik ga vanaf nu iedereen tellen hoor Ennuh een bioscoopje helpt dus ook goed voor een bevalling. Hmmm moet ik ook maar eens plannen dan haha. De foto's zijn ook helemaal mooi

Kleine tip. Willen jullie bij de foto's op Hyves even je naam en naam van baby zetten want ik weer nu al niet meer wie, wie precies is

Ik ga naar schoonouders vandaag, ben ik er ook weer eens uit.

Ik zal Ma bij de VK eens mijn HB checken want ik zit altijd tegen de ondergrens aan en ik vermoed dat het wel eens dat kan zijn. Drink me suf aan Roosvicee Ferro. Zw vergifitiging geloof ik niet, ik was wel misselijk maar geen hoofdpijn ofzo en mijn bloeddruk is altijd super goed. Maar ik zal het allemaal maar eens goed laten checken maandag. ik denk eerder dat het gewoon de hitte was die me even teveel werd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Goedemorgen!!

Hahaha stelletje mutsen zijn wij ook... stellen we zo leuk een meldplicht in, maar niemand die je opmerkt als je niet langskomt hoor

In ieder geval; gefeliciteerd Sanloes!!!! Wat fijn dat jullie kleine meid er is. Lekker bijkomen en genieten nu.

Maria ik weet niet of ik jou nou al had gefeliciteerd.... maar in ieder geval van harte!!! Jij ook lekker gaan genieten en foto's plaatsen natuurlijk he??

Jane ik had echt gehoopt dat ik jou vandaag kon feliciteren met de geboorte van je kleintje... maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk. Hou vol hoor meid! Schematechnisch gezien zou een blauw balkje nu weer op z'n plek zijn vind ik

Chica ik moet vaak zo lachen om jouw reacties je schrijft alles zo lekker helder op. Maarre, vervelend zeg van die vlekken. Hou je het goed in de gaten?? En wat ben jij populair!! Iedereen op de tribune komt voor jou, zelf Frans waarvan ik dacht dat ze alleen voor mij kwam....

Watever fijn hoor, dat er toch nog gestuct is! En dat de meubels er al zijn, ik zou er alleen maar blij van worden denk ik. Stel je zou volgende week ineens gebeld worden dat er een probleem met de levering is ofzo, en je moet nog wat langer wachten.... brrrr. Nee hoor, nog even en dan kan je ook lekker de babykamer helemaal afmaken en wegdromen!

Randy volgens mij heb ik ook nooit een slijmprop verloren, geen idee hoe het eruit ziet. Hoewel de omschrijvingen hier wel om je oren vliegen zeg

Fijn dat je nu alle kasten in huis hebt en kunt gaan inrichten!!

Pippa de heks neeeee hoor, het klinkt herkenbaar! Misschien een soort van territoriumdrift ofzo? In ieder geval voel ik het zelf ook een beetje zo hoor, dus don't worry! Komt vast wel weer goed als de baby er is. Dan wil je graag je kleine aan mensen showen dus is bezoek juist weer welkom!

Meis hoe was het BSO-feestje van je dochter?? Gingen ze leuke dingen doen?

Ik heb nog lang niet iedereen gehad maar heb ineens zo'n honger.... even ontbijtje maken!
*Meld!* Alles nog rustig...ik ga nog steeds voor 7/7!

Sanloes, van harte gefeliciteerd! En alle andere dames, een heel fijne dag gewenst, hopelijk zonder al te veel last van de warmte...
He Sanloes, gefeliciteerd! Je ziet er op de foto erg gelukkig uit en je dochtertje heeft een schitterende naam. Geniet van een heerlijke kraamtijd, laat je maar lekker verwennen!

Maria: even op je hyves gespiekt voor de naam van je zoontje, mooi hoor!

MissyMB: kan me voorstellen dat je een beetje gefrustreerd begint te raken, al zeven mensen die hebben "voorgedrongen"... hopelijk duurt het voor jou ook niet meer al te lang!

Zit vandaag de hele dag terug te denken aan een week geleden, gek hoor! Toen zat 't ventje nog gewoon in m'n buik en nu is hij er alweer een week!!! Time flies when you're having fun.....

Trouwens tijdens de bevalling ergens nog in het begin was er opeens dikke paniek bij ons op de verloskamer (nou ja niet bij ons maar bij de verpleging) want ze hoorden opeens de harttonen niet meer. Bleek dat meneertje zich nog even had omgedraaid en met z'n ruggetje aan de andere kant was gaan liggen. Heb het zelf eigenlijk niet eens doorgehad dat ze zo geschrokken waren, maar nu herinnerde ik het me opeens weer. Ik heb hem trouwens die hele dag echt heel veel voelen bewegen, meer dan in de weken daarvoor bij elkaar volgens mij. Zelfs een paar minuten voor hij geboren werd voelde ik hem nog trappen.

Vandaag zo'n heerlijk dagje, niks gepland dus we zien wel hoe het loopt. Sinds een week weer eens gewoon met man en dochterlief aan tafel ontbeten en lekker aan het rommelen nu in huis. Manlief is met dochter naar de stad om nieuwe schoenen te kopen... meestal doe ik dat soort dingen dus ik ben benieuwd waar ze straks mee thuiskomen. (heb hem op het hart gedrukt dat ze ze nog niet meteen aanmag en dat het bonnetje eraan moet blijven zitten, zodat hij ze nog terug kan brengen, ben ik dan een erge controlfreak )

Alleen vanavond bezoek en dat vind ik niet zo erg, wel lekker rustig zo. Vannacht en vanmorgen gaat het voeden opeens weer veel moeilijker en pijnlijker. Balen want gisteren ging het juist zo goed en had ik genoeg zelfvertrouwen toen de kraamhulp wegging. Ga de volgende voeding proberen met tepelhoedjes en als het echt niet lukt dan maar gewoon afkolven voordat ik knap . Straks komt de vk ook nog voor het afsluiten van het kraambed. Ben trouwens al van het kraamverband afgestapt, was eigenlijk al een paar dagen niet meer nodig en nu was ik het zat. Een gewoon maandverbandje is eigenlijk ruim voldoende en zit een stuk prettiger!

Rustige dag allemaal en ik hoop dat er dit weekend nog weer iemand gaat bevallen, want volgens mij staan er hier een paar dames te dringen om de volgende baby te werpen!!!
Meld...... voorzover het zin heeft hihi (zie onze arme Sanloes)

We gaan zo ff klossen halen bij de thuiswinkel.

Quintie, je hebt helemaal gelijk! zo moet ik het maar zien met die meubeltjes. Van uitsel komt tenslotte afstel.

Jane: jij bent hoor, ook al vind ik het sneu voor Missy en Blog.....maar ja dat zijn meisjes...en eerlijk is eerlijk, er is weer een jongen aan de beurt.

Chica, hoop dat je je weer wat beter voelt. Het is hier in iedergeval wat tempratuur betreft een stuk aangenamer. Ik hoop voor jou ook.

Randy, gelukkig dat je nu de kasten hebt. Maar ff voor jou. Met deze tempraturen op een vrijdagavond nota bene naar Ikea.......Pffffffffffffffffffffffffffffffffff
En nog even voor Jojon. Als ik het allemaal van jou lees, krijg ik er echt zoveel zin in. prachtige positieve verhalen!!!! Ik geniet gewoon met je mee.
quote:jojon schreef op 04 juli 2009 @ 10:53:

Ik heb hem trouwens die hele dag echt heel veel voelen bewegen, meer dan in de weken daarvoor bij elkaar volgens mij. Zelfs een paar minuten voor hij geboren werd voelde ik hem nog trappen. Dat biedt perspectief, want mijn kleine meid is vanaf gisteravond héééél actief!

Wat eng trouwens, van dat hartje wat ze niet meer hoorden. Gelukkig kreeg je er zelf niet heel veel van mee.
quote:Watever schreef op 04 juli 2009 @ 11:25:

Meld...... voorzover het zin heeft hihi (zie onze arme Sanloes)

Ja, suf inderdaad, dat we Sanloes niet eens gemist hadden.

Sorry hoor meis .

Jane: jij bent hoor, ook al vind ik het sneu voor Missy en Blog.....maar ja dat zijn meisjes...en eerlijk is eerlijk, er is weer een jongen aan de beurt.

Hahaha, ik gun het Missy en Blog net zo goed als mezelf hoor. Als er nu maar verder geen voorkruipsels meer zijn. Nu zijn wij een keer aan de beurt .Hier wéér slijmverlies (gelukkig). Ik had al zo'n idee dat er nog een heleboel moet zitten, dus het rommelt gestaag door. Maar ja, er valt nog steeds niets te zeggen over de afloop...

Onze huishoudelijke hulp is vandaag ziek , dus we zijn nu zelf het huis aan het schoonmaken. Ik heb de hele bovenverdieping gedaan, incl. badkamer, maar of het verstandig was.... Ik ga nu maar even op de bank liggen. Laura hebben we (heel onverantwoord) voor een DVD van K3 gezet .

*meld*

Balen Jane, ik had er echt gisteren een beetje op gerekend dat die kleine van jou er nu wel zou zijn!

Ben je nu klaar met poetsen? Kind komt ook vast niet als het huis een zooitje is... Rustig aan hoor, alleen je buik mag nu nog actief zijn hihi!!

Ja echt stom van ons dat we Sanloes niet gemist hadden *schaam*

BSO-feestje van dochter was erg leuk, thema cowboys en indianen, incl verkleden, tipi's en schmink. Bijkomend voordeel: ze lag pas om 9 uur in bed en zodoende kon ik vanmorgen ook lekker uitslapen!!!
Jammer Jane... Nog niks.

Sanloes, gefeliciteerd!!! Een meisje, wat leuk. Ga zo even kijken naar de naam.

Ik kon de slijmprop door het putje spoelen hoor... Maar het was inderdaad een ranzig ding.

Vannacht weer beroerd geslapen. Gisteren deed madam het zo goed. Vannacht lag ze alleen maar de clown uit te hangen!

Aankomende nacht ben ik de eerste helft alleen... Vriend moet ergens in Drenthe optreden met z'n band. Raar, dit was eigenlijk mijn uitgerekende datum!
Sanloes: van harte gefeliciteerd!!!!!!!

Jane: zet 'm op he! Het duurt vast niet meer zo lang. "Ze zeggen" wel dat als je rust hebt in je hoofd (en alles klaar is in huis) dat je dan pas gaat bevallen.Misschien nu je huis helemaal gepoetst is, dat je er echt klaar voor bent? Ik weet niet of ik in die praatjes geloof hoor, maar je weet maar nooit.

Chica: hou het goed in de gaten he? Het kan natuurlijk ook van de warmte zijn, hier is het gewoon weer 27 graden binnen.

Wij hebben hier trouwens geen regen gehad gisteren. De tuin is wel leuk opgeknapt door mijn ouders. Ook nog een superlief t-shirt en broekje gekregen voor onze kleine. Ze kunnen het niet laten.....

Randy: wat erg dat we jou ook een dag niet gemist hebben, terwijl je niet postte. Ik zal er eens op gaan letten, hier duurt het toch nog wel even.

Jojon: volgens mij heb ik vandaag in de krant (stadkrant) jullie kindje voorbij zien komen (bij de familieberichten). Anders zou het wel heel toevallig zijn!! Kan dat?

Zo, nu even naar hyves, naam nieuwe baby checken!!
Nerwen: klopt!!! Goed zeg dat je dat hebt gezien! Zelf heb ik het nog niet gezien omdat wij zelf niet in de regio van die krant wonen. Kadootje van de opa's en oma's, leuk he? Mocht je de krant nog hebben, mag ik dan zo brutaal zijn om te vragen of je het stukje wil uitknippen en opsturen?

Verloskundige is ook nog geweest. Wel gezellig ze bleef even een kopje koffie drinken. Heb de bevalling volgens mij al wel redelijk verwerkt. Het scheelt ook dat ik, behalve mijn bekken, geheel ongeschonden uit de strijd ben gekomen denk ik. Alleen de vk denkt dat we nog geen doorverwijzing voor manliefs sterilisatie zullen krijgen van de huisarts omdat we nog te jong zijn. Nou ja dat zullen we tzt wel eens zien. Wil eigenlijk liever niet meer aan de pil, vind het wel prima zonder. Alleen altijd condooms is het ook niet helemaal vind ik. Misschien eens aan zo'n nuvaring ofzo gaan denken (heb twee keer zo'n implanonstaafje in m'n arm gehad maar daar kwam ik behoorlijk van aan). Haha waar heb ik het ook over eigenlijk, de meesten van jullie moeten nog bevallen en ik ben alweer aan het nadenken over anticonceptie .

Manliefs schoenenmissie met dochter is redelijk geslaagd. Tja voor speelschoentjes zijn ze wel errug wit en hebben ze niet echt een handige neus en zool maar ze zien er wel leuk uit en... dochterlief is reuze trots want omdat het klittenband schoentjes zijn kan ze nu zelf haar schoenen aan- en uittrekken. (dit doet ze dan ook iedere vijf minuten). Huis is in diepe rust, kindjes slapen en manlief doet ook een tukkie. Ga zo met een liter ijswater in de schaduw zitten met een boekje, wat is het leven toch goed!!!
Jojon: tuurlijk, ik ga meteen knippen! Ik zag jullie kaartje op hyves, dus je adres heb ik ook. Het komt eraan!
quote:Nerwen schreef op 04 juli 2009 @ 13:20:

Jojon: tuurlijk, ik ga meteen knippen! Ik zag jullie kaartje op hyves, dus je adres heb ik ook. Het komt eraan!Gaaf! Alvast heel erg bedankt!!!
Dag allemaal,

Ben ik ook weer eens, heb wel steeds bijgelezen maar kon niet de rust vinden om eens lekker te schrijven.

Als eerste:

Sanloes: gefeliciteerd met jullie dochter! Ben heel nieuwsgierig naar de naam en je verhaal, maar nu vooral eerst gaan genieten.

Maria: jij ook hier even gefeliciteerd (had het op hyves al wel gedaan). Heb ook even op je eigen hyves gespiekt voor de naam, leuk, een bekende naam die je niet zo vaak meer hoort. Tenminste hier in de omgeving niet.

Jane: balen dat het niet doorgezet heeft nog, duim voor je dat het nu echt zo gaat beginnen en je dit weekend nog gaat bevallen.

En voor MIssyMB en blog hetzelfde. Hopelijk komt het zo ineens op gang en hebben jullie je kleintjes in jullie armen.

Hier gaat alles super. Ben net als jojon vandaag wel veel aan het terugdenken aan vorige week, een week geleden lag ik met die heerlijke meid op mijn borst bij te komen van de bevalling en nu ligt ze hier naast me in de kinderwagen en hoort ze er al helemaal bij.

Kraamhulp was gisteren voor het laatst, geweldig mens! Ze heeft gisteren het hele huis nog even gedaan zodat we er even weer tegen konden en heeft ons de hele week heerlijk verwend. Ook met zoontje ging het hartstikke goed, ze is zelfs nog een keer een stuk met hem gaan fietsen!

De kleine meid doet het ook super. Gisteren zat ze weer 10 gram onde haar geboortegewicht, BV is super op gang, ze hapt super aan, alles gaat volgens het boekje. Ik voel me ook prima, voordeel van die turbobevallingen zonder hechtingen enz. is dat je heel snel weer op de been bent. Moet er wel om denken dat ik af en toe overdag ook even rust, want de nachten zijn natuurlijk wel gebroken maar kan verder alles wel weer.

Vannacht kwam mevrouw om 23.00 - 3.30 - 7.15 dus dat is ook lekker.

Ga nu snel even op hyves spieken naar de naam van sanloes.
Meld! ( voor als jullie nu wel gaan tellen wie zich heeft gemeld )

Hou het alleen kort want we zijn hier eindelijk heerlijk aan het werk in huis! Ben helemaal in m'n element, al heb ik volgens mij alweer te veel gedaan.

Alle nieuwe mama's: Wat klinken jullie verhalen aanstekelijk!! Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven