= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Haha volgens mij heeft iedereen nu meldplicht vanaf vandaag, want als ik goed reken is Dufty vandaag ook 37 weken.

Check: Blog, Jane, Engelbengel, Nerwen, Quintie, Randy, Meis, Chica, Watever

Nog-geen-check: MissyMB, Wyfke, Loekie, MissBR, Pippa, Dufty.
Goed lijstje Jojon!

Ik had nog ff een stomme actie: ik ga die bladzijde uit de krant scheuren, gooi ik zo m'n glas water om wat naast de laptop staat. Weigert het toetsenbord...... Oeps. Nu een tijdje later is het weer droog en alles lijkt het gewoon weer te doen. Gelukkig maar. Maare: het is al op de post!

Verder een beetje een baaldag vandaag. Veel harde buiken vanochtend, maar toen ik maar eens rustig ging zitten, trok het wel weer weg. Kleine is lomp druk, schopt me een blauwe zij, maar ach. Beter dit dan dat ik 'm bijna niet voel, dat is helemaal niks.

Manlief is net terug van de super en heeft een leuk tijdschrift meegebracht. Heb ik wat te lezen. een boek, daar kan ik omeen of andere reden mijn aandacht niet bij houden. Het wachten is best frustrerend af en toe. Ik kan me voorstellen dat de dames die de houdbaarheidsdatum al voorbij zijn, het nu echt zat zijn.

Ik kom vanavond nog ff checken of iedereen zich braaf heeft gemeld.
MELD!

Vanochtend even uitgeslapen na een zware nacht, veel wakker door krampen en plassen. Nu alles weer redelijk rustig. Heb even snel gelezen, nu geen energie voor reactie. Maar Sanloes, van harte!!!!
Ik heb voor de liefhebber op Hyves even een overzicht gemaakt van welke forummer bij welke baby hoort en wanneer hij/zij is geboren. Las namelijk al een aantal keer dat iemand (weet niet wie) vroeg of dat niet handig was.

Aangezien er nog meer baby's aankomen, dacht ik: ik neem die taak even op me zodat we het overzicht houden!
MissyMB: die krampen zijn vast een goed teken.Het zal nu niet lang meer duren.... (hoop ik dan maar).

Thanks Ring, voor de handige lijst!

Hier ook maar een tijdschrift gehaald en net in de tuin gegeten met een vriendin. Was gezellig! Pff... vind het steeds lastiger om de dag door te komen. En dat over een opgeruimd huis en dat je daarna pas rust in je hoofd hebt. Ik heb al weken rust!!!!!!!!!! Baby, kom maar!
Even een weeen dansje vanaf de tribune

*ploft neer en neemt meteen een groot glas limonade met ijsblokjes*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
*MELD*

beetje laat he? zaterdag is altijd erg drukke dag hier, zwemles, scouting, boodschappen enzo.. en vandaag ook nog eens de oudste twee die nu aan het kamperen zijn met opa en oma. vriendlief heeft ze weggebracht, ik ben even gaan slapen. dat was erg prettig.

en!

ik heb de babywasjes gedaan!!!! hiep hiep hoera! moet alles nog vouwen en het kan nog niet in de kast (namelijk nog vol met kleren van jongste die moet verhuizen naar een kamertje dat nog niet klaar is), maar ik vind het toch weer doorbraak..

sanloes: gefeliciteerd!!! geweldig hoor, nu er zoveel van jullie al aan het bevallen zijn, komt het toch wel dichtbij. ik kom zo langzamerhand wel weer op het punt dat ik ook wil. nog eventjes wachten tot vriendlief echt weer op de been is (gelukkig elke dag beter), maar eind deze week mag het wat mij betreft gebeuren!

ok, ga even kopje thee drinken. fijne avond allemaal!
Wyfke, Pippa en Dufty. Waar zijn julllieieieieieie. We missen jullie vandaag. Stiekum aan het bevallen???

Lekker dagje gehad maar nu heel veel harde buiken. Iets teveel gedaan dus. Morgen ook nog drukke dag want mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en we hebben een heel ochtendprogramma. Nou ja, wel leuk natuurlijk, maar wel vermoeiend.

Slijmprop heb ik vorige keer ook helemaal gemist. Ik vraag me nu nog af hoe ik een slijmkwal heb kunnen missen Maar blijkbaar heeft niet iedereen dat en kun je hem ook met hele kleine stukjes verliezen of gewoon doortrekken.

Zet 'm op Jane, Missy en Blog, ik duim voor jullie alle drie.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: veel plezier morgen op de bruiloft! Dat wordt vast een druk daggie!

Ik begin me trouwens nu wel erg te vervelen. Alle baby-dingen zijn nu wel geregeld, huis is schoon... Wat nu? Bevallen dan maar?!?!
Ik kwam hier even snel spieken of er nog nieuws is.

In ieder geval van Sanloes: gefeliciteerd! Op dezelfde dag geboren als mijn zoon dus...

Verder volgens mij geen echte aankondigingen van bevallingen, dacht ik zo snel te zien. Jammer! Hopelijk zijn de uitgerekenden snel aan de beurt.

Hier nog erg wennen, voor mijn gevoel alleen bezig met voeden en jongetje stil krijgen. Hij was eerst heel misselijk van bevalling (veel binnen gekregen) en nu veel last van darmkrampjes. Soms hele periode tussen twee voedingen in. Dus aan rust en slapen komen wij nog niet echt toe... En borstvoeding loopt ook nog niet super, dus nu ook na het voeden nog aan de borstkolf om te stimuleren. Maar.... het is wel echt een schatje. Als ik wat meer tijd heb zal ik wat foto's plaatsen op hyves.

En ook nog beetje stress van babyfoon... Ik vertrouw hem niet echt, terwijl het een van de duurdere is. Hoor telkens een baby, maar das niet de onze maar ergens verderop in de straat. Dacht dat hier helemaal geen baby's in de buurt woonden, dus even een raadsel.
blog: ben jaloers!! ik wil me ook gaan vervelen.. als het nu zou gebeuren zijn de belangrijkste dingen wel in de buurt en ok, maar echt zoals ik het wil hebben, is het nog lang niet. Heb ook nog een heerlijk dik boek liggen, dat ik nog niet eens opengemaakt heb. en dat was voor tijdens mijn verlof: mooi weer, ik met de beentjes omhoog in de tuin met mijn boek. alles geregeld... hmm: misschien ook wat te rooskleurig voorgesteld, maar dat er nog niets van uit is gekomen is toch op zijn minst een beetje jammer.

Maria: zwaar kunnen die eerste dagen/weken zijn he? vaak niet helemaal zoals je je had voorgesteld. dan is de roze wolk soms ver te zoeken.. komt allemaal wel weer natuurlijk, maar geef er gewoon aan toe hoor: je mag het soms best even niet leuk vinden (ook al lijkt iedereen om je heen wel een roze wolk te hebben).

ok dames, ik ga zo naar bed, ben weer bekaf van vandaag (hoewel ik wel lekker geslapen heb vanmiddag). tot morgen!
Nou... dat zijn er nog altijd 4 die zich niet gemeld hebben dus... Loekie heeft geen internet vertelde ze toch? Te veel stress met de provider als ik me niet vergis, staat geloof ik ook op haar hyve..rest 3 dames die aan het puffen zijn???

Ring, goed gedaan dat lijstje op hyves! Heb het nog niet gezien, maar heel goed plan!

Maria, das lastig, een vreemde baby op de babyfoon...is er een optie om het naar een ander kanaal te switchen??? Meen dat die van onze buren dat ook kan, onze niet...
Herkenbaar dat je niet goed aan je rust toe komt Maria. Darmkrampjes vallen hier wel mee maar Miep komt soms elk uur. Om dan vervolgens ineens 4,5 uur door te slapen. Helaas is dat meestal pas het tweede gedeelte van de nacht... Op die momenten dat je net wilt slapen en ze is alweer wakker denk ik wel eens: GRRR. NU. EVEN. NIET! Maar als ik dan weer goed wakker ben en ze ligt zo tevreden te drinken raak ik weer helemaal vertederd.

Ik kan nu in ieder geval beamen dat borstvoeding soms best hard werken is. Maar het geeft ook wel weer veel voldoening.

De roze wolk is trouwens wel luid en duidelijk aanwezig hier hoor! In tegenstelling tot mijn zwangerschap. Daar heb ik gewoon echt geen plezier in gehad. Het schoppen vond ik leuk, maar meer ook niet. En nu... Is ze zoveel leuker en beter en liever als je je had voorgesteld!
Dus we missen vandaag Wyfke, Pippa en Dufty? Voor Dufty is het wel wat vroeg om te bevallen, maar je weet maar nooit. Spannend zeg.

Verder leuk om alle verse-baby-verhalen te lezen. Ik heb me er (al heel lang) op ingesteld dat het echt niet altijd leuk gaat zijn, dus dan valt het niet zo tegen. Ik ben sowieso niet zo'n babymens, klinkt wel raar om te zeggen nu. Maar ik bedoel, ik heb nooit zoveel gehad met baby's. Waar anderen helemaal gaan oeh-en en aah-en als er iemand met een baby binnenkomt en hem/haar willen vasthouden enzo, dat heb ik nooit gehad. Ook kleine kindertjes vond ik nooit zo leuk, vanaf een jaar of 8 vind ik het leuk worden. Maar ja, het begint nu eenmaal bij het begin. En het enige kindje in mijn familie vind ik wel heel erg leuk. Dat is "eigen" he? Ik ben dus wel heel erg benieuwd hoe het met onze eigen kleine zal gaan. Raar verhaal zo hoogzwanger zijnde....

Fijne avond allemaal en hopelijk morgen meer babynieuws!
Dufty heb ik gesignaleerd op hyves, dus die is nog niet aan het bevallen volgens mij.

Dan resten vandaag idd Wyfke en Pippa. Wyfke had toch twee weken geleden al 2 cm ontsluiting? En haar dochter werd volgens mij bij ruim 38 wkn geboren, dus die zou zomaar aan het puffen kunnen zijn. En Pippa gun ik het ook wel om te bevallen, dat vocht vasthouden lijkt me heus geen pretje!!!

Vanavond weer gezellig kraambezoek gehad, alleen ligt manlief hier al de hele middag hondsberoerd in bed, erge migraine aanval en erg aan het hoesten. Gelukkig goede vrienden die er waren die ook zelf een beschuitje smeren en drinken inschenken, dat scheelt dan wel weer. Dus ik kan meepraten over zieke mannen, ben hem nu al zat eerlijk gezegd. Het is ook niet handig gepland natuurlijk, de eerste dag zonder kraamverzorgstrer en ik kan meteen flink aan de bak. Plus dat ik nog niet kan traplopen, een keer per dag is wel meer dan genoeg. Gelukkig zijn zowel dochterlief als zoonlief erg makkelijk geweest vandaag. Manlief moet er straks toch nog even uit om Tobias mee naar boven te nemen want ik heb m'n beide armen nodig om mezelf naar boven te hijsen.

Ring; bv is idd soms hard werken, maar dat is flesvoeding denk ik ook of heb ik het mis (geen idee of je fv ook op verzoek geeft ofzo verder). Je zult wrsch wel merken in de komende weken dat er vanzelf wat meer regelmaat zal komen in de voedingen, ikzelf tel nu ook al af naar dat moment want soms is het best lastig om dingen te plannen nu. Ik heb er bij sommige visite helemaal geen problemen mee om in het openbaar te voeden, maar het loopt nog niet zodanig lekker dat ik dat ook doe, moet me er namelijk wel op concentreren met aanleggen nu.
Ola,

Nee hoor, ik ben niet aan het bevallen, al had ik best gewild Kanonnen zeg, ben mijn lijf zo zat. Alles doet zeer, ben de hele dag maar een beetje aan het hangen, niks voor mij. Vanmorgen nog wel een heel stuk naar Naarden gefietst, maar de terugweg heb ik in wel 100 etappes moeten doen, ik kreeg er gewoon harde buiken van. Ik voel me dus niet helemaal top vandaag.

@Sanloes, dat heb je even mooi gedaan zeg. Je bent er even niet en huppekee, er is weer een juli babietje bij. Van harte gefeliciteerd!

@Maria, ik vond het bij mijn eerste ook wel lastig om in een soort ritme te komen en had ook het gevoel alleen maar met voeden en troosten bezig te zijn. Het komt uiteindelijk allemaal goed, maar de eerste periode is gewoon best zwaar.

@Jojon, jouw verhalen geven me wel weer hoop, dat het met een tweede gewoon veel relaxter en ontspannen is. Het geluk straalt van je berichtjes af en ik krijg er helemaal zin in. Zie onze dochter ook al helemaal zwijmelen met haar nieuwe broertje, doet ze nu nl. al. Vind het mooi om de balans in jullie gezinnetje te lezen, misschien dat ik je tzt nog om wat tips ga vragen

Slijmprop heb ik trouwens wel meegekregen tijdens mijn 1e bevalling maar het breken van de vliezen niet. Nogal weird, achteraf bezien, maar het schijnt dat ze destijds in bad zijn gebroken, maar ik heb daar dus echt niks van gemerkt.
Oh en Quintie dat ik zo populair ben??? Hahahha valt wel mee hoor, het zijn mijn vriendinnetjes van het november 2007 forum. Van mijn dochter Anniek dus waar we nog altijd met een groep schrijven. Ik heb ze gevraagd om af en toe te komen omdat ik het zo zat ben dat zwanger zijn.

En Frans ben ik tegengekomen omdat Ibbel (dus ook van nov 2007 forum) zwanger was van de tweede in feb. En dus heb ik het feb topic ook aangemoedigd van de tribune en in feb zat Frans ook. Kunnen jullie het nog volgen? hahaha

Zo kom je af en toe bekenden tegen dus dat is helemaal leuk.

Pippa en Wyfke, te druk, of weg. of toch................?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jojon dat plannen is inderdaad best lastig met bezoek! Want voeden is nog redelijk onregelmatig. Ik probeer nu wel elke avond als vast moment het badje te plannen zodat Miep lekker rozig wordt en hopelijk het eerste gedeelte van de nacht ook wat beter slaapt. 't Is een uitprobeersel hoor...

Hebben jullie ook dat de BV de ene dag als een trein loopt en dat je de andere dag alleen maar zit te mieren? Gisteren was een fantastische dag maar vandaag valt weer tegen. Ik ben alleen nu tot een uur of vier vanwege vriend zijn optreden. Hopelijk heb ik wel al lekker geslapen als vriend thuiskomt!

Maar ondanks het 'gemier' ben ik nog steeds heel gelukkig!
Vraagje tussendoor: hebben jullie ook 'last' van mensen die steeds bellen met de vraag: en? is er al iets geboren?

En ik maar weer 'nee' zeggen. Aan de ene kant vind ik het superlief en betrokken, maar telkens als die telefoon rinkelt denk ik: ah nee, niet weer! Ik vind het ook stom, want als er iets geboren zou zijn dan zou ik toch wel bellen? Dus waarom moet je mij bellen?
Late-meld-MET-baby-IN-buik. Nog geen weeën of iets dat daarop lijkt, maar sinds een half uur wel veel buikpijn helemaal onderin, het lijkt wel of de baby met hoofd en schouders op volle kracht tegen de bmm en m'n endeldarm aan het duwen is Het zal wel met de indaling te maken hebben denk ik?! Ik heb geen idee maar alles gaat ook zo anders dan de eerste keer!

Ring: het geeft toch niks dat je af en toe het gevoel hebt dat je zit te 'mieren'. Je bent nog maar een paar weken bezig! Vind je het lastig om te voeden als er bezoek is, trek je dan gerust terug. En die onregelmatigheid hoort er helaas ook bij, al zul je na verloop van tijd merken dat je steeds meer naar vastere voedingsmomenten gaat, maar dat was bij mij pas zo toen de regeldagen over waren (dochter was toen 3 maand). Maar dat is ook meteen het voordeel van bv geven vind ik, want flesmelk kun je niet onbeperkt geven en bv wel, wat betekent dat je de hele dag een oplossing bij de hand hebt om te troosten, de honger te stillen of de hik te laten stoppen!

Waah wat een lang verhaal alweer over de bv.

Jojon: lastig die migraine. En dat zul je toch net zien als de kraamhulp weg is, life's a bitch! Maar zo te horen gaat het met zoon- en dochterlief helemaal goed dus daar zul je vast hartstikke blij mee zijn! Je weet nu dus ook hoe het zit met de onvoorwaardelijke liefde voor je tweede kindje...én én én....hoe voelt dat nou??? Ik kan me er nu nog helemaal niks bij voorstellen! Soms vraag ik me af of ik geestelijk wel helemaal voorbereid ben op de babytijd die weer voor de deur staat...

Blog: heb geen 'last' van bellende mensen. Wel van mensen op straat die roepen "nou, jij hoeft zeker niet lang meer!!!" waarop ik dan zeg dat het elk moment kan gebeuren en dan zie je ze schrikken.

Chica: ben je weer een beetje bijgekomen nu het wat minder warm is? En Blog: ook geen enge vlekken meer voor je ogen? Merk je al iets van de staalpillen?

Er was laatst nog iemand die vroeg naar een geschikt boek over de ontwikkeling van je kind. Door "Ouders van Nu" is een aantal boeken uitgegeven, waaronder "De ontwikkeling van je kind". Ik heb het vanavond nog eens doorgekeken en eigenlijk is het wel een heel leuk boek. Het is veel realistischer dan "Oei ik groei". Heb het destijds besteld via Bol.
Jemig, er is nog een baby geboren!!!! Zie de krabbels op Hyves!
quote:jojon schreef op 04 juli 2009 @ 21:44:

alleen ligt manlief hier al de hele middag hondsberoerd in bed, erge migraine aanval Ai, lastig! Zou alle spanning er nu uitkomen bij hem? Sterkte, zowel voor jou als voor hem!
quote:Wyfke schreef op 05 juli 2009 @ 00:02:

Jemig, er is nog een baby geboren!!!! Zie de krabbels op Hyves!Jááá! Ben gelijk op hyves gaan spieken na jouw berichtje. Jee, iedereen haalt me in. Maar we hebben er iig weer een beeb bij. Eentje met een hele mooi naam! (vind ik)
Spannond, wie??? Nou ja, ik zie het morgen waarschijnlijk wel...Weltrusten allemaal!
Nee mieren is niet erg, maar je vraagt je soms wel af of je het wel goed doet! Gelukkig is het herkenbaar!

Ik voed niet waar bezoek bij is. De kraam en de lactatiekundige zeiden allebei dat er dan teveel prikkels zijn voor een kleintje, vooral in het begin. Vandaar dat ik dus een goed excuus heb om me even terug te trekken... En daarnaast: aan mijn tiet geen polonaise!

Normaal laat ik toch ook niet te pas en te onpas mijn tepel zien?

Van wie is de baby? Ga gelijk even kijken!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven