***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Jojon ik moet maar eens op les bij jou. ik krijg het vaak echt niet voor elkaar, om voor 22.00 uur zelf het avond eten klaar te hebben, ook al is het kant en klaar. Naja klaar lukt wel, maar dan ook nog opeten.

Jasper ligt nu gewoon lekker te spelen in de box. Volgens mij gaat het helemaal prima!
Ring: fijn dat er niets uit de onderzoeken gekomen is, maar wel vervelend dat je nog steeds vloeit.

CD: succes vrijdag bij de gyn!

Jojon: wat ligt je ukkie er al vroeg in. Maar.... dan is het over een paar uur weer brullen, lijkt mij. Of niet soms? Bij mij zou ze dan rond 12 uur wel weer gaan huilen.

Mijn 1e werkdag was top! Heerlijk om weer lekker met die kids bezig te zijn. Heb genoten! Thuiskomen is natuurlijk ook erg leuk, als man en kind op je wachten. En vanavond naar de nagym van mijn zwangerschapscluppie! Gezellie!!!!!
quote:Ring1981 schreef op 12 oktober 2009 @ 17:27:

Maria, ik snap dat je wilt stoppen met de borstvoeding en dat je daarom afbouwt. Maar de waterigheid van borstvoeding zegt toch niks over de voedingswaarde? Bij mij is het ook wel eens waterig. Het varieert nogal. Schijnt allemaal te kunnen. Wat ik wil zeggen: volgens mij heeft afbouwen geen invloed op de kwaliteit en kan je het dus nog best geven tot het helemaal klaar is. Toch? Zonde om zomaar weg te gooien, of doe je dat niet.Ik weet niet precies hoe het werkt. Eerst merkte ik dat hij na een borstvoeding sneller weer wilde drinken dan na een kv. Zaterdag gaf ik een nogal waterig flesje gekolfde melk en die wilde zoon niet, een flesje met kv wel. Later die dag dronk hij driemaal een slokje uit de borst en werd toen telkens driftig en sloeg tegen mijn borst. Vervolgens ging een flesje kv er met veel smaak in. Volgens mij een teken einde BV. Heel misschien als ik wat meer mijn best had gedaan was het nog gelukt met de bv, maar leek mij een kleine kans en erg veel gedoe in mijn eerste werkweek. Mijn gevoel ging toch al naar helemaal afbouwen, dus nu was het des te makkelijker om dit besluit te nemen!
Nou, het eerste liefdeskoppel is al gevormd. Wat fijn toch dat er hier zoveel meiden zijn, heeft mijn zoon het lekker voor het uitkiezen Alleen uk is dus al vergeven. Misschien wat dichterbij huis zoeken..., Chica? Misschien dat onze baby's samen kunnen krom liggen vanwege de darmkrampjes? Ook heel gezellig!

Watever, wat een tijdstip om te eten, 22 uur?! Ik zeur al als het na 20 uur wordt omdat vriend driemaal per week pas tegen half 8 thuis is…
Blog en Maria, fijn dat jullie eerste werkdag goed is gegaan.

Wat een verschil tussen blog en nerwen met wanneer jullie weer moeten werken, of niet?

Blog je hebt gelijk hoor, hij lag maar een uurtje in bed. Even bijkomen van een drukke dag op het kdv, en nu ligt hij weer druk te ouwehoeren bij mij op schoot....
Ik krijg hier trouwens wel weer bevestiging dat die van ons nu lang en dun is met 63 cm en 5670 gram!
Geinig, Watever. al die overeenkomsten tussen onze ukkies. Het eeste koppeltje is gevormd :-)

Jojon, wat fijn dat je alles lekker snel voor elkaar had vandaag! Best goed om jezelf ook af en toe eens een schouderklopje te geven :-)

Blog, fijn dat je eerste werkdagje zo goed bevallen is!
quote:Ring1981 schreef op 12 oktober 2009 @ 17:45:

Het is puur toeval hoor, maar toen ik het las dacht ik: hee, dit heb ik vandaag eerder gelezen. En verrek, dat klopte.

Miepje is ook ongeveer net zo groot als jouw Jasper nu. Zij was afgelopen week 60 cm en 5230 gram. Maar ze is wel 7 weken jonger. Kleintje dus. Heeft ze niet van mij! Was je zo lekker oplettend vandaag, maarre, nu ging het toch ff mis hoor. Volgens mij is jouw Miepje juist 7 weken ouder dan Jasper :-)
Zo, even (ahum) bijgelezen.

Tja, waar las ik dat van die knuffels en wiegendood? In de velig slapen folder van het cb? Ik weet het niet meer. Als ik het weer weet/lees, hoor je het Chica.

Watever, is het nog steeds niet goed met Jasper z'n billen? Zo sneu voor het ventje! Ik hoop echt dat het snel beter gaat, anders nog eens naar laten kijken? Ben je al bij een dermatoloog geweest?

Die poep, hier is het ook zo wisselend. De ene dag poept hij niet, de andere dag drie volle luiers, dan is het echt dun en veeeeeel.

Gaat het nog steeds goed met hem en de prikken? Oftwel, geen narigheden?

Chica, wat een rotziekte is het he? In mijn familie en vriendenkring twee mensen met CU (MissBR, colitus ulserosa heet dat dus ;) ). Dat is wat minder heftig wat betreft opname van voedingsstoffen, maar verder is het dikke ellende. Het zou kunnen dat je meer kans hebt om het te krijgen, dus in die mate telt erfelijkheid. Maar goed, een van de twee die ik ken mocht haar kind geen bv geven i.v.m. de medicijnen die ze neemt. Blijkbaar is het dus toch niet belangrijk genoeg om het te voorkomen bij een kindje. Probeer je dus niet schuldig te voelen!

Ze weten er gewoon echt (nog) te weinig van helaas.

Wat naar dat je meisje zo'n last heeft van krampjes. Ze groeien er wel overheen toch? Hopelijk komt dat moment voor jullie snel.

Lisa, fijn dat de vader van je zoon echt werk heeft gemaakt van een plekje voor hem. Toch een geruststellend gevoel denk ik?

Stokje, ik heb op aanraden van enkele moeders met succesverhalen ook een Tommee Tippee fles gekocht (van een andere moeder die hem niet gebruikt had), maar ook die pakt zoonlief hier niet. Nu heb ik mijn hoop nog gevestigd op de breastflowfles. Als dat niet werkt, geef ik het op en gaan me met 6 maanden maar gewoon met een bekertje beginnen.

Ring, hoe gaat het nu met spugen? Zelf zou ik ook niet kiezen voor Nutriton, zeker niet als ze er vrolijk bij is.

Ik geef zoon trouwens nooit een slab om bij de bv, alleen bij het drinken (Lees: prutsen) met de fles. Ik vouw een spuugdoek of hydrofiel (die laatste 's ochtends bij veel melk) om de onderrand van mijn bh. Als hij dan los laat, vangt dat de melk op die eruit stroomt. Die doek haal ik dan weg en leg ik over mijn schouder voor de boer. Maar zoon boert eigenlijk altijd spuugloos.

Fijn dat de gyn niks heeft gevonden, maar wel rottig dat je het dus even moet uitzingen.

Ooh en zoon vind hier rondkijken af en toe ook interessanter dan drinken. Blijkbaar is de honger dan toch niet zo groot. Na twee keer loslaten stop ik er ook mee dan hoor. Soms komt hij een kwartier later tot de ontdekking dat hij toch niet genoeg had en drinkt dan zeer geconcentreerd en soms laat hij het erbij en was het dus inderdaad geen honger meer. Wat wel prachtig is, is dat hij me nu ook vaak wil aankijken tijdens het drinken. Alleen lukt dat nog niet zo goed en glijdt de tepel uit z'n mond. Maar dan krijg ik een grote lach en hapt hij met veel enthousiastme weer opnieuw aan. Zo mooi. (zucht)

Jane, fijn dat de nachten al beter gaan. Hopelijk gaat het zo door. En ik vind het leuk dat je hier weer af en toe mee leest en post. Ieder kiest haar eigen weg daarin toch?

Padababa, ik heb hetzelfde als jij als ik lees over flesvoeding. Ik zou niet weten hoe en wat. Maar ik leer hier veel, dat is zeker.

Blog, fijn zo'n eerste werkdag. Veel plezier vanavond. (ik zou ook vanavond gaan, naar de nagym, maar aangezien zoon geen fles wil zit het er niet in.)

Over foto's: manlief heeft een boek gemaakt bij de hema van de eerste week.Nu is hij bezig met de tijd daarna. Boek vol = afdrukken en op naar de volgende. Kost wel wat, maar dat kost foto's afdrukken ook. Ik vind het ook erg leuk zo, met grote en kleine foto's. En het neemt niet veel plaats in beslag. Bovendien ben ik geen plakker.
Ooh ja, ik wilde nog wat vragen. Aangezien zoon zo hard groeit en groot is, heeft hij nog maar een cm of 5 over in de wandelwagenbak. Hellup!!! Nu hebben we wel een zitgedeelte dat goed plat kan, maar dan moet hij daar met een maand of 4 al in? Dat kan toch helemaal niet? Hoe gaan we dat oplossen dan?

Net als de maxi cosi, daar had ik het eerder al over. Hij kan nog lang niet zitten. Iemand een briljant idee? (behalve zoon bij de knieen afzagen, zoals schoonpapas suggestie. )
Pfff beetje bijgelezen.

Dametje drinkt ook erg veel, 5 a 6 voedingen van zo'n 200 cc. Een hiervan is KV. Maar tip van Jane om soms beetje water te geven is misschien wel goede. De laatste dagen kreeg ze laatste voeding steeds vroeg omdat alles beetje naar voren was geschoven, maar dan wordt ze ook weer vroeg wakker.

Spugen doet ze ook na elke voeding, een goede mond terug, Ik doe haar geen slab om maar heb hydrofiel in de buurt.

Nerwen, ik ken het probleem van de wandelwagen bak, dame is nu bijna 13 weken en vrees al ruim 7 kilo. Ze begint ook redelijk klem te liggen.

Als dame onrustig drinkt hier moet ze meestal poepen trouwens. Maar ik ken het ook wel van zoontje die deed dat inderdaad nu ik het lees ook bij zo'n 3 a 4 maanden, ik ben toen ook gestopt omdat ik erg twijfelde aan voedingswaarde van melk.

Watever, goed dat Jasper goed reageerd op de prikjes. Schreef jij nou dat je 20 min per borst voedde?? Vind ik wel veel, ik koppel dame wel eerder af als ze mij als speen aan het gebruiken is.
Haha, Nerwen, jouw zoontje voert inderdaad de lijst aan qua grootte! Geen idee wat je dan zou moeten doen, misschien weet een (meer) ervaren moeder hier een oplossing voor? Collega van mij heeft ook een grote zoon, die zat tussen de 4 en 5 maanden al in de buggy-versie van de wandelwagen. Weet nog dat ik haar tegenkwam, toen ik een van de 1e keren naar buiten ging met zoon. Ik kon mijn ogen niet geloven! En al helemaal niet dat mijn kleine hummeltje over een maandje of 5 net zo groot zou zijn.

O ja, en lief he dat lachen naar je tijdens het voeden, Ik smelt echt weg op zo'n moment!

Maria en Blog, fijn dat jullie 1e werkdag goed is gegaan. Geeft mij ook moed, moet ik zeggen als ik straks ook weer mag beginnen..

Chica, mijn zus gaat naar Azie (Thailand, Vietnam, Laos, Indonesië etc.) en Australie... ben ook zeer jaloers! Zelf een jaar in Australie en NZ 'rondgezworven' en dat was echt een toptoptopjaar!! Zou haar ook wel op willen zoeken, maar weet niet of ik zoon een paar weken kan missen en meenemen vind ik ook geen optie.

Het is me gister inderdaad alles meegevallen dat zoon bij ex was. Typisch een geval van hoe meer je er tegenopziet en hoe drukker je je maakt, kan het alleen nog maar meevallen.. en zo was het ook. Het hielp natuurlijk erg dat ex zo'n goede voorbereiding had getroffen voor de komst van zoon. En het voelde ook anders dan toen zoon weekend bij mijn zus was toen ik de bruiloft had. ik heb dan nog steeds de verantwoordelijkheid, althans zo voelt het voor mij. En als zoon bij ex is, draagt hij de verantwoordelijkheid, het is immers ook zijn zoon. Nou ja, kan het niet zo goed uitleggen. Het is in ieder geval goed geweest voor mijn vertrouwen in de toekomst en dat is erg belangrijk.

MissBR, ik heb ook die opemrking gelezen van een 5e kind, zou het wel stoer van je vinden
Nerwen, wat een grote vent zeg. Heb je een Bugaboo? Ik vroeg me namelijk ook af of baby's dan niet al heel snel in de buggy kunnen aangezien die vrijwel horizontaal kan.

Kun je nu geen enkele voeding van huis weg? Dat moet toch slopend voor je zijn?
quote:Nerwen schreef op 12 oktober 2009 @ 20:29:

Stokje, ik heb op aanraden van enkele moeders met succesverhalen ook een Tommee Tippee fles gekocht (van een andere moeder die hem niet gebruikt had), maar ook die pakt zoonlief hier niet. Nu heb ik mijn hoop nog gevestigd op de breastflowfles. Als dat niet werkt, geef ik het op en gaan me met 6 maanden maar gewoon met een bekertje beginnen.

Wij gebruiken de flessen van Dr. Brown en die bevallen prima. Dus die zou je ook nog kunnen proberen, ze hebben deze bij Prenatal (en één van onze plaatselijke drogisten maar aangezien niemand van jullie hier woont is dat overbodige info). Junior doet het daar beter op dan op Avent, al spuugt ie nog steeds. Het begint wel minder te worden, in die zin dat ie nu niet meer bij alle voedingen spuugt. Soms is het heel weinig en dan nét als ik denk "zouden we er vanaf zijn" is het bij de volgende voeding weer een enorme golf. Voeden zonder slab is dus ook ondenkbaar en hij moet regelmatig andere kleren aan omdat z'n slab zo drijfnat is geworden dat shirt en romper dat ook zijn. Hij heeft dus ook meestal de hele dag een slab om. Wel balen, want dan zie je een stuk minder van zijn stoere outfitjes. Maar, hij kijkt er heel blij bij, net als Miep dus ik heb niet het idee dat ie er last van heeft.

Volgens mij is junior een stuk dunner dan gemiddeld hier... vorige week was hij 59,3 cm en 5025 gram. Hij doet het goed dus ik maak me maar geen zorgen om zijn gebrek aan gewicht, dat gaat ie vast nog wel inhalen. Ik zie bij ons op het cb trouwens nooit curves dus ik ga er maar vanuit dat er niks mis is. Behalve dat ze weer zeurden over zijn nekspieren. Toen ik zei dat ie met 16 heus wel zijn hoofd rechtop zou kunnen houden kwam er een "u moet het zelf weten hoor". Tja, we houden hem heel vaak rechtop en hij richt z'n hoofd ook op als ie iets wil zien dus ik ga er vanuit dat ook dat wel goed komt. Ik laat hem wel meer oefenen door zelf onderuit op de bank te hangen en hem dan op z'n buik op me te leggen (mocht ook volgens cb-arts de eerste keer) maar in de box vindt ie echt niks. Misschien was het boxkleed te dik dus ik heb nu de dunnere delfts blauwe er maar weer in gelegd. Op z'n buik op ons tempur matras was ook geen succes.

Ik ga misschien ook die voedingstijden maar eens aanhouden ipv op verzoek. Zal op sommige momenten wel moeilijk worden vrees ik want hij heeft overdag korter tussen de voedingen omdat hij er 's nachts langer tussen heeft. Denk ik. Hoe dan ook: afgelopen weekend zwijnde vriend weer met zijn nachtdienst. Beide dagen kwam junior pas om 7.30. Vannacht heb ik kunnen rekken tot 6.00 maar het leek erop dat ik gewoon om 4.30 de pineut zou zijn. Ik verdenk de mannen in mijn leven van stiekeme afspraken... Lauw water ga ik trouwens ook onthouden. Mag dat uit de kraan of moet je het koken en laten afkoelen? Hoop op eerste optie...

Heb me vandaag ingeschreven bij UWV of CWI, weet ik veel, ivm de WW-uitkering. Hopelijk heb ik 'm niet nodig maar het is wel zo veilig het alvast maar geregeld te hebben. Ivm mijn lange dienstverband heb ik nl een wachtperiode van 3 maanden voor de uitkering start. Vanaf januari dus, en vandaar dat ik ook pas dan aan het werk wil. In de ontslagvergoeding zat nog een bedrag voor de komende 3 maanden dus die zijn gedekt. Ik heb me afgelopen weekend ingeschreven bij een aantal bemiddelaars en nu maar hopen dat in hun vacatures iets voor mij zit. Hoewel dat op dit moment nog niet zo heel veel zin heeft. Ik wil dus heel graag

maar knijp 'm wel een beetje, wat als het nou niet lukt?

Chica, schiet eens op met je hyves berichtje! Je maakt ons lekker met info en laat ons dan nieuwsgierig achter! Wel snel dat je een gesprek hebt, is het via relaties of zo? Of had je al gesolliciteerd zonder het ons te melden? (haha, alsof je dat verplicht bent! )

Ben ook benieuwd naar reacties op wandelwagenbak. Niet dat junior al zo groot is maar ik vraag me wel af hoe het zit. Wanneer mag een ukkie in principe over naar de zitversie van de wagen? Nerwen, afzagen bij de knietjes zou een oplossing kunnen zijn maar dan leert ie zo moeilijk lopen, straks. Niet doen dus.
Oh ja, doordat de 'Utrechtse tak' van hier over scholen begon ben ik me er ook maar vast in gaan verdiepen. Er is tenslotte maar 1 Montessorischool hier en daar wil ik denk ik wel een plek voor junior. Heb dus maar even gemaild met de directeur met als resultaat dat hij een schoolgids en een inschrijfformulier gaat opsturen. Ik lijk wel zot, een baby van nog geen 3 maanden inschrijven voor de basisschool, ik woon niet eens in een grote stad!

(ben ik nou toch nog de eerste? )
Oeps, ff weekend bijgelezen! Ben echt serieus half uur verder!

Grappig, in het dorp waar ik woon zijn 6! scholen.. en volgens mij is er altijd plek als er andere kindjes uit gezin al op school zitten dus daar hoef ik me voorlopig geen zorgen om te maken!

Zo, wij hebben afgelopen weekend verjaardag van ons dametje gevierd. 5 jaar! Helemaal boel veel verwend, precies zoals het hoort als je jarig bent dus. Was leuk weekend, maar wel heel erg druk. Ook voor mannetje, die was helemaal over de rooie gisterenavond. Wilde graag slapen, maar was er gewoon te moe voor. Had goede hoop op een doorslaapnacht, maar dat was valse.

Ik word er echt erg wanhopig van, op dit moment.

Vannacht kwam hij om 5.00 uur met als gevolg dat ik me verslaap 's ochtends omdat ik dan net te diep slaap om de wekker te horen.

Heb net ziekenhuis gebeld (mag nog met voedingsadviesvragen) om te vragen of ik een papje van zijn laatste fles mag maken. Bijvoeding of niet, het interesseerde me even niet, maar het mag dus nog niet! Minstens 4 maanden, nog te vroeg! Ok, nog even doorbikkelen dus.

Ga tassen klaarmaken voor morgen, en dan lekker slapen want morgen weer werken!
Ik heb geen tijd, geen tijd, geen tijd, voor de Hyves. sorry sorry sorry. Ik probeer het morgen, echt waar. Het is trouwens ook helemaal geen spannend verhaal want gesprek was bij werving en selectie buro en ging goed. Nu hoppekee naar bed want morgen mama-dag en dat is altijd vermoeiend :-
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even een snelle zwaai....

Thijs is ziek en ligt nu heeeel zeilig op de bank onder een dekentje. Moet eerlijk bekennen dat ik dat stiekem ook wel gezellig vind. Maar wel heel sneu voor hem natuurlijk.

En voor mij, want zou morgen naar jojon gaan. (heb je mijn sms ontvangen?)

Nica is ook een beetje aan het hoesten maar lijkt er verder niet zoveel last van te hebben.

Fijn dat er weer een paar meiden blij naar het werk gaan.

Lisa, fijn dat het goed ging bij ex!

Ik ga naar bed met een warm kinderlijfje tegen me aan...
goeiemorgen!

nu ophouden hoor! er komt GEEN 5e (zorgen jullie nou eerst maar eens dat jullie er 4 krijgen, dan kun je beginnen over nummer 5 bij mij! )

wandelwagen: jongste zoon (en de rest trouwens ook) zat ook al met 4 maanden in de wagen. die vond het liggen niks en wilde rondkijken. vanaf het moment dat ie in de zitstand mocht, wilde hij wel in de wagen. daarvoor was het alleen maar krijsen. had trouwens wel een bugaboo, en zette die dan op de halve stand. Ik kan me nu ook nog niet voorstellen dat hummel over maand/anderhalf al naar zitten gaat, maar ze veranderen snel!

ze moet trouwens vandaag naar CB voor prikjes, denk eigenlijk dat ze behoorlijk gaat lijken op jouw mannetje Pippa, ze was vorige keer 4600 gr en 57 cm. moet de uitslagen nog binnen krijgen, maar denk niet dta ze explosief gegroeid is.. we wachten af (en ik hou jullie op de hoogte!)

was trouwens een enorm ontaarde moeder, bij het nageltjes knippen gisteravond wilde ik dat iets te snel doen en heb ik gewoon een stuk van haar duim afgeknipt. zielig.. heb er nu nog een knoop van in mijn maag,... naja.. het was vanmorgen al weer behoorlijk genezen, maar het bloedde wel heel egr gisteren.. zielig he?

Randy: Thijs wel lekker geslapen vannacht?

o.. krijg net sms vanuit CB: 5370 en 59,5 cm...bij 3 maanden dus. geen enom kind, maar precies goed!

ga werken!
MissBR, achh gossie... kan iedereen overkomen (volgens mij bij Ring ook al een keer gebeurd), maar wel heeel zielig!

Randy, beterschap voor je mannetje!
Goedemorgen allemaal,

Gisteren hier niet meer geweest want gesport en daarna had man de PC ingepikt.

Jojon: heb gereageerd op je hyves vraag, ik woon daar vlakbij!

Maria: ik denk dat inderdaad je productie dan zover is teruggelopen dat het voor zoon niet snel genoeg meer gaat, maar volgens mij heeft de waterigeheid van de melk daar niets mee te maken. Ik kolf de laatste dagen regelmatig waterige melk en als je die dan in de koelkast zet staat er na een uur een cm vet op.

En jouw zoon volgt ongeveer de lijn die mijn zoontje ook volgde. Hij is ook altijd lang en dun geweest. Heb vorige week voordat ik met dochter naar het CB ging zijn lengte en gewicht eens opgezocht en hij was 3 cm langer, maar een dikke kilo lichter.

Watever: Die Jasper is wel een bikkel! Heeft hij nog last gekregen van de prikjes? En had het CB nog iets te melden over de billen?

Randy: Ach, die arme Thijs, knuffel hem maar lekker zodat hij snel weer beter is. Hopelijk krijgt Nica het niet. Hier in huis word ook veel geroggeld en geniest, hopelijk blijft het daar bij maar je hoort veel dat mensen ziek zijn.

MissBr: Och, die arme hummel! Ik heb het bij zoon ook een keer gedaan, zo sneu! En bloeden....

Sas: nog gefeliciteerd met dochter!

Nerwen: geen tips over de kinderwagenbak, denk inderdaad dat hij dan in de lig- of laagste zitstand ind e wandelwagen moet. Als dat nodig is misschien nog wat ondersteunen met kussens? Of gewoon zijn voeten over de rand van de bak.......

Zo en nu aan het werk!
MissBR, hier ook al eens een stuk van pinkje afgeknipt...vond het ook zo erg!! Moet nu ook zijn nageltjes weer knippen want hij krabt zijn gezichtje nu zelf tot bloedens toe open, das ook zielig!!

Randy, beterschap voor Thijs! Jammer dat jullie date niet door kan gaan...

Sjonge, gisteren even wat minder online geweest en moest gelijk 4 pag bijlezen! Straks op mijn werk ga ik helemaal hopeloos achter lopen hier, kan van daaruit niet op viva komen...(is maar goed ook misschien, anders zou er van werken helemaal niks meer terecht komen..)

Jane, goed te horen dat Joost snel door gaat slapen, zoon doet hier nl hetzelfde, dan een nachtje wel, dan weer 3 niet, en 2 wel doorslapen. Afgelopen nacht weer wel, en dat is dan zoooo lekker wakker worden he!

Ben al wel een beetje aan het oefenen met het ochtendritueel, moet de goede volgorde nog vinden, eerst ik, dan zoon, dan dochter of eerst dochter dan zoon, maar welke ik ook eerst doe, de ander komt altijd terwijl ik met de eerste bezig ben...

Als ik moet gaan werken dan mag ik echt wel om half 6 opstaan...
gek genoeg doet het me goed dat het jullie ook al eens is overkomen. raar is dat

hummel was verder ok bevonden. geen moeilijke vragen (ze geloven toch wel dat het allemaal goed gaat als je bij nummer 4 bezig bent), boos toen ze prikjes kreeg (bij de tweede dan) en helemaal in de curve. komt dus allemaal goed met haar

Meis half 6 opstaan?? hoe laat wil je dan weg? Ik sta om half 7 op en ben om half 8/kwart voor 8 weg. ben ik zelf klaar, zijn de kinderen in de kleren en heeft hummel de fles gehad. de rest doet vriendlief.

en nerwen: waarom zou het niet kunnen in de zitstand eigenlijk? lekkere warme voetenzak en ze slapen nog net zo lekker hoor!
quote:Nerwen schreef op 12 oktober 2009 @ 20:35:

Ooh ja, ik wilde nog wat vragen. Aangezien zoon zo hard groeit en groot is, heeft hij nog maar een cm of 5 over in de wandelwagenbak. Hellup!!! Nu hebben we wel een zitgedeelte dat goed plat kan, maar dan moet hij daar met een maand of 4 al in? Dat kan toch helemaal niet? Hoe gaan we dat oplossen dan?

Net als de maxi cosi, daar had ik het eerder al over. Hij kan nog lang niet zitten. Iemand een briljant idee? (behalve zoon bij de knieen afzagen, zoals schoonpapas suggestie. )Fijne schoonpapa :-) Als hij er niet meer inpast, dan zal hij inderdaad wel plat in het zitgedeelte moeten, toch? Ik zou het anders ook niet weten. Maar wellicht doet hij over die 5 cm nog wel een hele poos en kan hij dan al wel zitten? Uk is bijvoorbeeld vorige maand 7 cm gegroeid en de afgelopen maand maar 2 cm.
Watever, hoe is het bij jou gegaan vannacht? Heeft je mannetje nog gereageerd op de prikjes? Uk wel, die was vannacht om 3.00 uur echt ontroostbaar. Heel zielig. Ik heb een klein flesje voor haar gemaakt en die dronk ze gretig op en toen werd ze weer rustig en heeft ze nog doorgeslapen tot 8.00 uur.

Nerwen, wel heftig zeg dat je mannetje helemaal niet uit een fles drinkt, dat is inderdaad een zware aanslag op jou. Ik heb zelf nooit gekolfd met de bv, dus ik weet hoe het is als je nooit langer dan 3 a 4 uur bij je kleintje weg kan zijn.

Pippa, bij mij hamerden ze gisteren bij het cb ook weer op oefenen met op de buik leggen. Uk deed gisteren haar hoofdje wel goed omhoog toen ze op haar buik lag, maar ze vindt het ook verschrikkelijk op haar buik. Dat vertelde ik en toen zei ze dat ik het toch moet blijven doen, zo'n keer of 5 per dag 5 minuten. Ze moet het schijnbaar leren waarderen. Vanochtend heb ik het geprobeerd 5 minuten vol te houden, maar na 3 minuten begint ze te huilen. Dan vind ik het ook zielig.

Sas, wat naar dat je kleintje nog niet doorslaapt. Uk doet het ook niet, dus ik ben bang dat het voor mij straks ook wel bikkelen wordt als ik weer aan het werk ga.

Randy, sneu dat Thijs ziek is. Hopelijk is het gauw over.

MissBr, ik heb laatst ook een keer in een vingertje van uk geknipt bij het nagels knippen. Keihard huilen natuurlijk. En bloeden dat het deed. Zo zielig. Ik voelde me inderdaad ook megaschuldig. Had er een blogje over geplaatst op hyves en toen bleek inderdaad ook dat ik lang niet de enige was, die dit was overkomen :-)

Meis, half 6 opstaan is wel heel vroeg! Pff, dat zou ik echt niet trekken. Ik hoop het met 6.30 te redden, maar ik heb natuurlijk ook maar 1 kindje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven