***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Jeetje rustig hier. 0912 en nog geen bericht haha Zijn alle fervent schrijvers op vakantie???

Goedemorgen allemaal. Zo dat was weer mijn bijdrage voor vandaag
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Haha, inderdaad rustig. Misschien ligt iedereen nog lekker op 1 oor of is aan het werk of op vakantie..

Gister mijn zus uitgezwaaird op Schiphol. Wel bewondering voor haar dat ze helemaal alleen op wereldreis gaat. Ze vond het ook wel spannend, maar ze is nu al geland in Bangkok. Ben wel beetje jaloers, vooral nu het hier weer lekker koud aan het worden is.

Zoon lijkt weer wat beter te worden. Diarree is minder en heb ook geen vreemde dingen meer in z'n luier aangetroffen gelukkig. Vannacht heeft hij geslapen van kwart over 10 tot half 7 en daarna nog tot half 9, dus hij doet het wat dat betreft prima. Geeft weer moed voor als ik straks ook moet gaan werken.

Pippa, ik had inderdaad ook de mail van de Beco Butterfly, hopelijk komen ze hem vandaag bezorgen dan.

CD, succes met werken vandaag!!! Hopelijk is het vanochtend allemaal goed gegaan met alles op tijd klaar hebben.

Ring, lekker een weekje weg in het vooruitzicht!

Chica, ik duim voor je!!! Heb ook zoveel zin om mijn zus ergens volgend jaar op te gaan zoeken. Maar ja, om nou zover te gaan reizen met zo'n kleintje. Aan de andere kant, zoveel mensen doen het. Zou ook zonder zoon kunnen gaan.... nou ja, ga er nog maar niet over nadenken.
Nou... Wat een rust...

Goeiemorgen allemaal!
Nou, inderdaad, wat een drukte!

Heb beide kindjes weggebracht naar BSO en KDV... had me er op verheugd (erg he?) maar voel me nu toch een beetje allenig ofzo... had veel plannen maar kom nog niet tot actie.

Lisa, als ik jou was ging ik zus volgend jaar mooi MET zoon opzoeken, juist als ze zo klein zijn kun je ze nog makkelijk meenemen (is mijn ervaring dan) Merk nu dochter wat groter is dat je toch ook met haar (vakantie)wensen rekening moet gaan houden, als zo'n kind zich de hele dag loopt te vervelen dan is er voor papa en mama ook al snel niets meer aan!
Lisa wij hebben Anniek meegenomen naar Bali toen ze 11 maanden was en dat ging helemaal prima. Het enige waar je op moet letten is dat je niet teveel risico hebt op malaria ed, want daar hebben ze nog geen pillen voor voor die kleintjes. Maar verder is het heel goed te doen hoor op Bali. Dat is toch vrij westers (vind ik) en kan je zo luxe gaan zitten als je wilt. Absolute aanrader. Oh ja,......mag ik dan ook mee
Hey, thanx Chica voor de tip! Wie weet ga ik haar idd nog wel opzoeken met zoon. En van mij mag je mee hoor

Kreeg net al haar 1e mailtje binnen, krijg ook meteen weer helemaal de reiskriebels!!!
Nou het is wel duidelijk dat onze fanatiekste forummers op vakantie zijn!! Rustig hoor...nouja, bijkomend voordeel is dat de dames gemakkelijk kunnen bijlezen als ze terug zijn!
Jeetje, echt stil hier.

Lisa: fijn dat zoon weer beter aan het worden is! en ik sluit me aan bij de rest, ik zou ook gewoon met zoon gaan. Die kleintjes zijn zo flexibel.

Zelf ook weinig te melden, kruip lekker vroeg onder de wol.
Lisa fijn dat je zoon weer aan de beterende hand is!!

Hier alleen maar ff een snelle zwaai, ben namelijk onwijs moe.
quote:Ring1981 schreef op 20 oktober 2009 @ 10:12:

Nou... Wat een rust...

Je kan ook zeker merken dat er alweer veel meiden volop aan het werk zijn. Ik heb ook nauwelijks tijd om te typen. Morgen lekker vrij! Dus dan kom ik uitgebreid bijlezen. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
quote:blogbabe schreef op 20 oktober 2009 @ 23:55:

[...]

Je kan ook zeker merken dat er alweer veel meiden volop aan het werk zijn. Ik heb ook nauwelijks tijd om te typen. Morgen lekker vrij! Dus dan kom ik uitgebreid bijlezen. Dikke knuffel voor jullie allemaal!haha daar zul je geen dagtaak aan hebben in deze tijden!!
Hai dames,

pfff weer een vermoeiende nacht! Meissie slaapt weer erg goed, alleen wordt zoontje nu steeds wakker en is helemaal over zn toeren. Dit gebeurt nu al een week iedere nacht en ik kan daarna helemaal niet meer slapen. Iemand ervaring mee?
Missy, pfff, brakke nachten dus. Hoe oud is je zoontje ook alweer Missy?

En hoe laat wordt hij wakker?

Kan het zijn dat hij gedroomd heeft? Of bang is voor spoken/geesten o.i.d.? In die laatste fase zit Laura nl. Ze moet persé de deur open en een lampje aan, omdat ze ineens bang is in het donker.

Watever: wat fijn van Jasper's billen. Hoeraaaaa.

Ik ben zelf afgelopen maandag ook weer begonnen. Leuk ! Ik vind het super lekker om er weer uit te zijn. Ik denk de hele dag niet meer aan m'n kinderen, hahaha.

Vandaag een vrije dag en morgen weer werken. Daar heb ik nu alweer zin in.

Straks met 't menneke naar het CB voor z'n 4-maands controle en prikjes. Joost zal wel flink gegroeid zijn. Maat 68 past nu goed. Volgende week krijg ik een doos kleertje maat 74 van een collega. Ik kan het maar vast in huis hebben .

Oh ja, over Joost z'n doorslapen: het gaat steeds beter ! Overdrag drinkt hij nu keurig 5 x 200 ml bijna leeg, op vaste tijden. 's Avonds om 23.00 uur de laatste voeding. We zijn sinds een week gestopt met 's nachts voeden, omdat hij overdag z'n max binnen krijgt en hij dus zou moeten kunnen doorslapen.

De eerste paar nachten hoorden we hem even miepen tussen 04.00 - 05.00 uur (soms 5 min., soms 20 min.), maar viel ie toch weer in slaap tot 07.00 uur. Sinds 2 nachten slaapt hij tot 06.00 uur. Dan begint hij onrustig te worden. We rekken het tot 07.00 uur. Ik ben al mega-blij dat ik tegenwoordig slaap van 22.00 uur tot 06.00 uur, hoera !

Hebben we het net een beetje op de rit, gaat a.s. weekend de klok een uur terug, grrrrr. Komt ie dus steevast een uur eerder voor een voeding en wordt hij een uur eerder wakker. Bij Laura kon dat wel een paar dagen duren eer ze eraan gewend was.

Nou ja, komt ook wel weer goed, maar het komt nu net even niet fijn uit .

Ik ga nu in bad samen met Laura en dan over 2 uur bij het CB zijn.

Werk ze of een gezellige thuisdag.
What matters most is how you see yourself
Die klok ben ik ook zo bang voor Jane. Dat kost inderdaad weer een paar dagen voordat alles in het ritme is. Pfff dat gaat weer uurtjes slaap kosten. Fijn dat Joost nu toch een beetje een goed ritme heeft. Hier eigenlijk hetzelfde verhaal, miepen om 05:00 uitstellen tot 06:00 of 06:30 en dan slaapt ze weer tot 07:30 maar ja dan is Anniek geheid wakker. Nou ja, het hoort er een beetje bij allemaal. Ook ik ben al blij met slapen van 23:00 tot 06:00 en soms eerder als ik geen avondvoedingdienst heb. Fijn dat het werk zo goed bevalt.

MissyMB: Oei dat ken ik (nog) niet. Is er iets veranderd in zijn omgeving? Heeft hij meer prikkels ineens te verwerken misschien? Ik neem met Anniek tijdens het avondeten aan tafel, altijd even de dag met haar door. Wat ze heeft gedaan en waar ze is geweest. Heb ooit eens gelezen dat dit helpt in het verwerken van alles zodat ze dit niet tijdens hun slaap allemaal hoeven te doen. Weet niet of het helpt maar het is ook wel leuk om te doen. Dan een vast bedritueel (misschien heb je dat al). Ook van te voren de dag langzaam afbouwen en geen wilde spelletjes meer, even een boekje lezen en dan naar bed (maar dat zal je ook wel allemaal doen)

En inderdaad een nachtlichtje. Bij de Ikea hebben ze van die lampjes in de vorm van spookjes. Zijn wel fijne dingen. Misschien kun je vertellen dat het spookje dan alle nare dingen wegtovert en dat hij dan nergens bang meer voor hoeft te zijn. Ik weet het ook niet hoor, maar misschien helpt het een beetje.

En het feit dat het hier zo rustig is zie ik maar als een goed teken. Betekent dat iedereen een beetje zijn draai gevonden heeft, het druk heeft met werk en er geen hele nare/moeilijke dingen aan de hand zijn. Positief dus.
Goedemorgen!

Missy, oef, zware nachten voor jou! Geloof wel dat ie de leeftijd heeft waarop ze echt gaan dromen enzo he...dochter heeft het niet echt gehad en heb dus geen tips voor je, maar vind die van Chica wel goed klinken. Zo zou ik het ook proberen denk ik...succes!

Voor mij kon de tijd niet op een beter moment verzet worden trouwens! Nu hoef ik bijna niet te wennen aan vroeger opstaan als ik moet werken, hoef het alleen maar in hetzelfde ritme te laten doorlopen (maar dan wat sneller) Moet niet om half 9 klaar zijn volgende week maar om half 8.

Zoon was gisteren (na een hele dag KDV) toch wel wat onrustiger dan anders. Sliep pas echt om half 11 geloof ik. Wel veel nieuwe indrukken te verwerken denk ik, vandaag haal ik hem eerder op, nog een rondje kraambezoek vanmiddag, leuk! Kon gisteren niet wachten hem weer te knuffelen, maar uitgerekend toen ik weg wilde om hem op tijd op te halen was er bezoek en die kon ik echt niet meteen wegsturen...

Nu maar even aan de slag hier, anders is de dag alweer half om...
De dag half om om 10:00 sochtends, hahaha grappig Meis
ja maar het "probleem" is dat ik hier nog steeds zit en dat ik om 14uur de kindjes alweer op ga halen!
Heerlijk dat Joost zijn ritme een beetje begint te krijgen Jane!

En Missy vervelend die gebroken nachten.

Hier is Jasper normaal gesproken echt nooit wakker snachts, maar vanmorgen kwam hij om 5.30 uur en net dat ik zelf helemaal aan het eind van mijn Latijn zat....pffff

Meis, ik denk dat Jasper ook best van slag is achteraf van het KDV, alhoewel het daar echt super perfect gaat. Ze zeiden al: geef mij maar 10 van die baby's, hij is zo makkelijk en tevreden.

En zul je zien, gisteren had hij bij mij echt een hele humeurige, huildag.

Morgen nog een keer wennen, ga ik even lekker naar de kapper!
Haha meis! Hup, doe eens actief! Ga stofzuigen ofzo... hihi...prachtige dag voor ramenlappen.....
Dank voor de tips, maar dat doen we eigenlijk ook allemaal wel! Hij heeft een nachtlichtje en 's avonds hebben we een redelijk uitgebreid ritueel van douchen, boekje, zingen etc. Hij is nu net 2 Jane. Hij lijkt ook niet echt bang... nou ja hopelijk is het een fase... maar leuk is anders!

Jane, fijn dat Joost steeds beter gaat slapen. Hier ging het vorige week steeds slechter en heb nu en dan avond voedingen naar fles overgedaan. Dat ging beter! Nu weer terug naar BV en ook weer ok. Tsjaa... kinderen!!!

Voor ons kan het ook niet beter qua klok terugzetten. Wij zijn dan namelijk een nachtje samen weg.. en hebben dus een vol uur extra slaaptijd!!!!!!!!!!!!!!! (niet denken aan waarschijnlijk te missen uren in nachten erna)!
MissyMB, vervelend dat je zoontje opeens aan het spoken is vannacht. Erg lastig dat je daardoor minder slaap hebt.

Jane, en bij jou gaat het juist steeds beter zo te lezne. Lekker joh!

Slapen is wel het onderwerp op dit moment, want ook Watever heeft nu gebroken nachten zo te zien. Misschien is het inderdaad door het kdv en gaat het straks weer veel beter.

Uk sliep ook redelijk door de laatste week (tot 6 a 7 uur), maar uiteraard niet de nacht voordat ik aan het werk moest. Ze werd eerst wakker om 200 uur en om 300 uur moest ze echt een fles die ze ook heel snel leeg dronk (niets voor haar, want ze is een heel langzame drinker). En vannacht was het ook weer om 500 uur raak. Balen dus, maar ja, ooit zal het wel over gaan.

Op werk bevalt het me trouwens weer erg goed. Ik merk wel dat ik echt mijn best moet doen om weer een beetje in te komen, maar vind het wel leuk en denk ook niet de hele tijd aan uk. Bij opa en oma ging het gisteren perfect en toen ik net met het kdv belde, zeiden ze daar ook dat het erg goed gaat. dus dat is mooi!
Missy: mijn zoontje heeft het ook een poosje gehad, ik denk dat het al met al anderhalve week geduurt heeft en toen was het weer over. Wij gingen altijd zo snel mogelijk naar hem toe, omdat hij ook echt in paniek was en hij zat dan vaak een tijdje bij ons op schoot te knuffelen en dan eigen bedje weer in en dan sliep hij weer verder. Heel af en toe, als hij echt heel erg overstuur was vroeg hij om een fles melk en die kreeg hij dan ook. Weet ook niet precies wat het was, dromen of wat anders maar het ging vanzelf weer weg.

Meer slaapperikelen hier dus, ik denk ook wel dat het te maken heeft met de veranderingen door mama aan het werk en KDV en zo. Het is ook weer even wennen voor die kindjes.

CD: fijn dat werk goed bevalt en dan alles goed gaat/ging bij opa en oma en KDV.
Even vraagje tussendoor aan Chica en Nerwen: heb gister de beco butterfly binnen gekregen en vandaag al flink geoefend met behulp van dvd moet ik erbij zeggen. Mijn vraag is of jullie die 'insert' nog gebruiken en of ik dat dus ook moet doen.... snappen jullie wat ik bedoel?
Ja ik snap het Lisa en ik twijfel zelf ook. Saar zit in maatje 68 (weet niet precies hoe groot ze is want moet volgende week pas naar het CB) maar zonder de insert zitten haar beentjes een beetje raar en met insert is ze eigenlijk net een beetje te groot voor.

Op dit moment wacht ik dus maar even totdat ze nog wat groter is en dus echt zonder kan. Ze zit net op het randje volgens mij. Ik vind het dus ook moeilijk.

Oh ja en ik ging nog even melden dat mijn haar uitvalt en ik daar superblij mee ben hahaha. Voor mij is dat weer een bevestiging dat de hormonen zich steeds verder terugtrekken en dat is reden voor een feestje :-)
Wat balen van die gebroken nachten nu veel mama's weer aan het werk gaan. Hier gaat het nog steeds goed op dat vlak. Ik zelf word alleen telkens wakker, spookt meteen al vanalles door mijn hoofd over werk enzo. Zoon drinkt nog steeds niet super op kdv, maar verder gaat het inmiddels prima. 's Avonds drinkt hij een stuk meer, maar een liter per dag haalt hij bij lange na niet. Nou ja, hij is erg tevreden.

Chica, ik vergat het hier ook nog te melden, maar inmiddels verlies ik ook haar bij bosjes... Vind het ook niet zo erg.

Cd, fijn dat het werken goed gaat en de opvang ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven