juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Hier ook een pyamadag. Ben gisteravond begonnen in 'de gelukkige huisvrouw' en kan hem haast niet wegleggen. Zit nu beneden omdat ik zo'n honger kreeg.

Nut: Werkse op je laatste dagje en succes voor met de groei echo!

19juni: Ik herken het gevoel niet. Is je kindje misschien aan eht indalen? Typen is heeeeel goed om je vingers in beweging te houden!

Ga gauw weer op bed mét boek! :-D
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik las nog iets over massage down there. Heb vorige week wel zo'n flesje gekocht, en dacht, dat smeer je daar gewoon ergens wat op. Maar nu ga ik kijken op internet en zie dat je hele duimen (meervoud!!!!!) erin moet duwen... Ik weet dat er straks nog veel meer doorheen moet, maar dit vind ik toch ook niet zo'n relaxed idee eigenlijk...

Had het er gisteren nog met vriend over, ik zei: probeer jij maar eens een bowlingbal uit te poepen. Ja maar, bij jou wordt dat gat eerst nog groter hoor, wel 10 cm! Dat is toch ontsluiting of zoiets, zei hij. De schat...

@ nut, succes de laatste dag!

@ Mango, groot gelijk! relax ze!
@ Nut, geniet van je laatste dagje en succes bij de Gyn.!

Jullie dus lekker lui dagjes, heerlijk hoor! Die ga ik het weekend inlassen!

Ben vandaag nog de puntjes op de i aan het zetten voor de bruiloft van morgen en dan morgen een pittig dagje en dan las ik ook een relax dag in!

Ben er aan toe, maar kijk ook al met heel veel plezier naar morgen uit!

Net nog even slippers gehaald, ik denk dat ik aan het einde van de dag morgen niet meer in de ballerina`s pas, dus dan maar op slippers verder! Niet echt charmant, maar kan der niks aan doen!
Eerst even ego hoor.

Vamnorgen bij de gyn geweest en er is een datum gepland, 28 juni word onze baby gehaald!!! Dat is al over 2,5 week!!!!

De baby weegt nu 2550 gram, netjes dus.

voolgende week woensdag naar de anesthesist en 24 juni nog een controle van de gyn. en dan dus nog een paar dagen en dan is de baby er. Wel raar dat we het al wetten, maar ik werd er ook wel een beetje ongedurig van dat er nog geen datum gepland was.

Nou zal ik de rest ook even lezen! :-)
Dát is lekker snel!!! Lijkt me geweldig om al te weten. Maar wel heel vreemd om naar toe te leven, dan is het pas echt aftellen, niet?
Het lijkt me inderdaad een fijn vooruitzicht dat je weet wanneer de kleine komt, kan je echt naar toe leven! En een beetje rekening houden met dingen plannen enzo!
Wauw mango een pyamdag, dat zou ik wel willen maar dat lukt me toch niet. Ik kan alleen een hele dag op bed liggen als ik ziek ben, ik ben toch wel een bezige bij. :-) Maar geniet ervan. De gelukkig huisvrouw, daar is toch ook een film van gemaakt?

19juni, nee dat klinkt alles behalve fijn! Jeuj heb ik nooit geweten, de vorige keer dus ook niet gedaan.

Ja het is idd onwerkelijk, maar fijn om te weten!

Wij gaan zo nog even op boodschap naat de appie en dan kan zoon straks nog even buiten spelen. Die heeft energie voor tien.... Ik zit met de laptop op de bank, zoon zit naamst me met de muggenmepper en doet net alsof we op een boot zitten. Maar mijn benen steken wel uit boord, volgens zoon gingen ze der niet stuk van! haha Heerlijk die fantasie!
Ienieinie, dat is al heeeel snel!! Wauw meid, wat spannend!! En wat wordt het dan concreet.Waarom krijg je nog maar een keizersnee?

Mn kindje schatten ze nu, met de groeiecho van gister, op zo'n 2800 gram, ook best flink, met 33.5 week, toch?

Niet dat ik er verstand van heb hoor...

Ben de speelgoedkasten van mn dochter aan het uitmesten, beetje orde op zaken he, voor de bevalling.

Maar nu eerst boterham smeren voor mn dochter, die heeft trek!
zwaai zwaai Nut,

hoe was t vanmorgen?
*breekt even in voor Allis*

Hoe gaat het met je? Hadden we bij de prikbitches nou het nieuws dat je zwanger bent helemaal gemist of heb ik je gewoon vergeten te verplaatsen in de tabel? Enigme kwam even langs en miste je bij de zwangeren in het lijstje. Ik heb je verplaatst maar als je wil dat ik wat verander of als je er uit wil moet je het gewoon zeggen hoor!

Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt gehad tot nu toe en dat ook de laatste weken erg goed gaan. En hetzelfde natuurlijk voor iedereen hier!

*breekt weer uit*
@ Zusje, ja lijkt op zich wel redelijk formaat... toch wil het lang niet altijd wat zeggen....

Bij een vriendin hadden ze bij groeiecho al bijna 7 pond gemeten, na 4 weken is ze bevallen van een nette 6 ponder!
Zusje, ja dat is wel flink hoor. Maar idd net wat Kena schrijft, het zegt niet altijd wat.

Toen ik zwanger was van de eerste zoon zeiden ze dat het een kleine baby werd. Hij was bijna 8 pond toen hij geboren is, dus dat is niet heel klein. Ik krijg een keizersnede omdat mijn bekken te smal is en ook scheef, een baby past er niet door in elk geval.

Ja heel concreet word het nu, en écht aftellen!
Hier beetje hetzelfde IM, ook een smal bekken, want mn 9 pondertje paste er echt niet door............Maar ja, nu is er twijfel, hoe nu verder.............Ze willen het eigenlijk nog een keer gewoon proberen, terwijl mn meissie er niet eens een beetje doorpaste....

Ik geloof ook wel dat het maar een schatting is hoor, maar ik was tien pond bij de geboorte en 55 cm, mn vriend ietsje lichter, een zware dochter (bij 39 weken) dus ik verwacht geen kleintje, maar afwachten blijft het !!

Bij jou gaat het heel snel, 2,5 weken.. wauwie!!
Zo, beetje vroeg in de morgen, maar ik kan echt niet meer slapen. Last van buikkrampen, maar ik denk dat dat van het indalen is, niet weeën.

Fussie, wat fijn dat je op schema ligt aan de hand van de groeiecho, geniet ervan! een crematie is niet leuk, gecondoleerd.

Smurf, ik hoop dat de kleine gauw nog indaalt dan.

Annickaatje, wat fijn voor je man dat ze hem zsm willen aannemen. Ja, van 3 ploegen naar dagdienst schilt wel veel in loon, hoe lang heeft je man in 3 ploegen gewerkt? De mijne heeft het 4 jaar volgehouden en is blij dat hij in dagdienst zit, hij vond het best vermoeiend.

Kena, veel plezier op de bruiloft straks, rustig aan he?

19juni, jaaah weer mooie schoenen aan kunnen, hier staat een nieuw paar te wachten tot het vocht uit mijn voeten weg is!

Die druk voel ik ook, is volgens mij gewoon een "laatste-paar-weken-kwaal".

Nut, yes, verlof, geniet ervan!

IM, jemig, je weet de datum al, wat fijn om naar vooruit te kijken!

Hier is t rustig, het haar van mijn man zit er nog steeds aan, alleen zijn baardgroei is al gestopt, scheelt 's ochtends weer met scheren Hij is ondertussen weer 1 kilo aangekomen, gelukkig, want hij is normaal vrij lang, slank en gespierd en daar is nu al niet veel meer van over.

Morgen gaan we lekker een ijscoupe eten bij de ijssalon, ik weet nu al wat ik wil, coupe citrus, met citroen-, mango- en sinaasappelijs, in verse jus d'orange en een heleboel slagroom erbovenop
@Im : Whow , 28 juni.....dat is echt aftellen voor jullie !!! ( en lekker voor 1 juli, krijg je in oktober al kinderbijslag..)

@ Kena : Fijne dag vandaag !! Hopelijk hebben jullie mooi weer, dat is toch altijd zo fijn op een bruiloft.

@Pezuls : Hij heeft nu 2 jaar daar gewerkt, en voorheen ook bij andere bedrijven in 2 ploegen. Hij draaide de hele week dezelfde dienst en alleen de nacht vond hij zwaar.

Vandaag moet hij naar P&O voor de exacte voorwaarden....ben benieuwd....

Maar dat ijsje klinkt erg goed moet ik zeggen,.....

Succes met de krampen !!

Ik ga even iedereen hier de deur uitwerken,...en dan rust !!

Grtz M
Pezuls dat je nu al weet wat je wilt eten bij de ijssalon.

Wat vervelend dat je zo midden in de nacht wakker ligt, denk je wel goed om jezelf?

Woehaa Iniemama, je hebt gewoon al een datum, en sneller dan je denkt. jeumig over 2 weken is het zover, poef ik zou er de kriebels van krijgen.

Zo om 7.05 wakker op mn 1ste verlofdag, zooo balen dat J. op de vrije dagen om 7.00 wakker is en als ie naar de crèche moet, moet ik hem om 7.30 wakker maken

Straks even boodschapjes doen en dan relaxen, wel vanavond weer een uurtje werken (oja ik had verlof ), kwam zo uit, ach op papier heb ik verlof en hoef me nu niet schuldig te voelen als ik wat langer op de bank blijf zitten. Maar ja eigen bedrijf, dan ga je toch langer door.

En dan gaat het WK vandaag echt beginnen

zijn jullie ook fanatieke supporters? Ik wel hoor, heb mn huis weliswaar niet oranje geverfd, maar vind het echt niet erg om alle wedstrijden te kijken
Dan heb je dat goed gepland Nut, je verlof tijdens het WK

Normaal ben ik gek op voetbal, ga ook vaak kijken maar vind een wk of ek nooit zo boeiend.

Inniemama, wat spannend zeg! Had je nog inspraak in de datum?

Pezuls, hier ook al voorweeën hoor. Was er gisteren heilig van overtuigd dat Skippy zou komen. Ben zelfs de ziekenhuistas nog maar gaan inpakken Maar nee, we gaan gewoon nog lekker door. Geniet van je ijs! En je klinkt zo rustig, vind het zo knap van jullie!

Annickaatje, spannend, naar P&O. Hopelijk pakth et goed uit!

Kena, veel plezier met de bruiloft. Fijn dat je morgen kunt rusten.

Voel me hier weer iets beter, na de drukke woensdag. Gisteren én in bad gelegen én twee ! uur geslapen overdag. Niets voor mij. En nog moe. Nu gaat het weer

Gisteren ook maar vast het zeiltje op het bed gelegd. Bah bah, wat slaapt dat irritant. Het kraakt zo Maar goed, een nieuw matras is vervelender!

Zo even naar de markt, en riempjes halen voor de kinderwagen. Dat is nog eentje uit de jaren zeventig, die werken met riempjes voor de vering. Dus die mogen wel vervangen

Fijne dag allemaal!

Oh, Mamax, ik schrijf straks even een update in het andere topic. Lief dat je meeleest hier!
Nut: Dat kleine huftertje!! Dat mispunt van ons slaapt bij de opa's en oma's ook altijd giga uit. En als wij er dan ook logeren, is ze er gewoon om 7.00 (of eerder) En dan horen opa en oma niks.

Ik ben niet zo van voetbal. Man vindt het wel leuk, maar is niet superfanatiek. We kijken dan wel samen, maar ik met de laptop op schoot.

IM: Wauw, al een datum! Over twee weken al! Dat is echt snel!! Ben je verder al helemaal klaar?

Dat de hele dag in bed liggen lukt mij ook alleen maar in de zwangerschap hoor! Anders word ik gillend gek!

Pezuls: Mmh dat ijsje klinkt lekker! Ga je er een foto van maken? Kunnen wij ook mee genieten! Fijn dat man weer wat aangekomen is. Anders blijft er ook niks over van zo'n stoere man.

En niet meer scheren, ach zo heeft ieder nadeel z'n voordeel ook weer!

Vandaag heeft man ook vrij (z'n 'papadag') Hij gaat straks met dochter een nieuwe gitaar kopen. Dus zo weer even heerlijk tijd voor mezelf. Maar schoonouders komen vanmiddag ook weer, dus waarschijnlijk gooi ik even de bezem er door.

Ben zwaar verslaafd aan patience op de computer. Lekker dom klikken.

Zo ga even tafel dekken, als het goed is komen man en dochter zo thuis van de bakker. Mmmmh!!
Fussie: Wat gaaf een ouderwetse kinderwagen!!

Ik had het zeiltje ook al op het bed gelegd. Man kwam op bed en werd direct gek! Ik kon er ook niet van slapen dus heb hem er maar weer afgehaald. Aangezien het toch nog ongeveer 7 wk duurt bij mij, nemen we het risico nog maar even. Man wil trouwens heel graag een nieuw bed, dus ik vermoed dat hij er op gokt dat het mis gaat.
Ik heb vorige keer over het zeiltje nog een groot badlaken gelegd, geen kraakje gehoord.
hier moet het zeiltje er ook eigenlijk wel eens op, maar ik zie idd op tegen het gekraak en vooral de warmte. Brit zweet zich nu al een ongeluk dus met al dat plastic slaapt hij straks helemaal niet meer...
De vorige keer heb ik niet het plastic zeiltje uit het kraampakket gebruikt, maar een geplastificeerd moltononderlaken van de hema. Dat kraakt alvast niet. Zweterig vond ik het wel (zelfs in december), maar daar hielp een groot badlaken tegen, net als bij Nut. In de kraamweek heb ik de boel op m'n bed laten liggen (goed, wel met af en toe een schoon badlaken ) zodat het matras ook beschermd was tegen melklekkages.

Molton ligt nu bij zoon in bed, want die wil 's nachts zijn luiers nog wel eens verzuipen, maar binnenkort ga ik het maar naar mijn eigen bed verhuizen.

Nut, zo'n peuter die op de verkeerde dagen uitslaapt, heb ik ook in huis.

Pezuls, dat nachtelijke ijs van jou

Fussie, 36 weken, toch? Nog maar een paar dagen en je bevalt gewoon op tijd. Gefeliciteerd!
Ha, ik wilde net vragen welke zeiltjes jullie ervoor gebruikten! Ik ga het eerst wel eens proberen met die uit het kraampakket, is dat niets kan ik er een kopen bij de hema.

Ik heb ook een hele oude kinderwagen, de mijne is geloof ik uit de jaren '60, een Mutsearts of zoiets. Is wel echt een heel gaaf ding, hoewel ik betwijfel of hij een beetje praktisch is (inklappen en in de auto en zo). Maar ik wil ook veel gaan dragen, dus dat komt vast goed.

Wat rot dat jullie allemaal zo slecht slapen! Ik slaap zelf ook niet geweldig, maar heb wel de luxe dat ik lang kan blijven liggen en veel kan rusten overdag. Ik krijg nu ook weer meer last van slapende vingers, en dan ligt m'n buik weer in de weg, dan moet ik plassen en even later heb ik kramp. Heerlijk die laatste weken!

@ Pezuls, klinkt lekker hoor, dat ijs!!

Wat ik me nu afvraag: als straks de weeen echt beginnen, heb je daar dan ook steeds een harde buik bij? Zijn het, zeg maar, heel pijnlijke harde buiken, of is het toch anders?? Ik vraag het me af omdat ik overal lees dat bij weeen de baarmoeder samentrekt, en dat levert toch een harde buik op, niet?

Wil vandaag even bij de Kringloopwinkel gaan kijken, en ga dan denk ik lekker een leuke serie op dvd halen uit de videotheek. Nog aanraders? Heb laatst alles van Lost al gezien, en 24 en prison break ook al. Dat zijn wel series die ik leuk vind.
Ff snel.

19juni,

Weeen herken je doordat het flinke krampen zijn die erger worden en dan weer afzwakken. Gewone menstruatie/achtige krampen blijven qua pijn gelijk zeg maar en weeen krijgen een piek en zakken dan weer.

Zeiltje, ik heb bij de thuiszorg een soort zeil gehaald dat je over je hele matras kan doen. Hielp erg goed, heb er een handdoek overheen gedaan tegen het zweten. Bij de 1e gekocht en nu nog in huis. Ik ga het maar even zoeken en op het matras doen, ben inmiddels alweer 36 weken....

Maar ik reken er niet op dat ik het nodig heb, ga in ziekenhuis bevallen en mijn vliezen zijn tot nu toe door de vk gebroken en niet spontaan ...

Ga rennen, kindjes halen!
Ha meisjes, even een levensteken van mij. Kindje gaat goed, is al flink ingedaald en ik moet nog 2 weken werken. Wilde eigenlijk een week eerder stoppen maar vriend vindt dat slecht voor mijn carrière. En is van mening dat ik toch best rustig aan kan doen op mijn werk, zijn baan is veul zwaarder.

Ook hebben we nog steeds discussies over het voor de geboorte erkennen, hij is bang voor onderhoudsplicht, maar dat heeft niks met het erkennen te maken.

En zo zijn er nog meer dingen, ik weet niet of het met de aanstaande geboorte te maken heeft, een soort paniekvoetbal, maar ik weet wel dat ik het er niet bij kan en wil hebben. Ik geloof dat we in een soort crisis aan het belanden zijn en iets zegt me dat ik er straks alleen voor sta.

Dit alles maakt dat ik even niet zo veel op het forum zit hoor.

Tot snel, Felice
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven