juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Ja dan is het wel anders 19 juni.... ik was tot een week of 6 geleden nauwelijks gegroeid. Hooguit een paar kilotjes extra rondom, maar nauwelijks een buik. En nu geniet ik dus extra van mijn buik en vind ik positiekleding ook mooi.

En ik pas verder ook mijn eigen schoenen enzo nog gewoon!

Vaderdag, ik heb voor de as papa een boekje en een slabbetje gekocht. Vond ik wel leuk.

Mijn man is zondag de hele dag op de atletiekbaan, dus doen verder niet iets aan vaderdag. Owja schoonvader zit trouwens in Duitsland voor een oefening, dus dat wordt hem zoiezo niet!
Wat gaan jullie snel!

Pezuls, wat schrikken. Fijn dat je langs kon komen.

Mango, sterkte met je oom. Is hij al opleeftijd?

Allis, ik denk dat wij heel dicht bij elkaar wonen. Ik woon vlakbij Nienoord.

Tja kleding... ik ben blij dat het zomer is. Ik ga straks voor de rokjes met elastiek. En ik hoop dat als het weer kouder wordt, ik weer in mijn ouder broeken pas.

Moet er nu vandoor, kinderen zijn een beetje aan het miepen....

Kom later vandaag nog wel even terug.
O trouwens, bij de controle afgelopen woensdag moest ik voor het eerst op de weegschaal staan. Hier vragen ze bij de intake je gewicht en ga je met ongeveer 37 weken op de weegschaal. Ik had natuurlijk tussendoor thuis wel eens gewogen maar ik ben 9 kilo aangekomen. Ik stond er zelf van te kijken! Heb wel een enorme buik.. (buikfoto komt echt, ik moet nog even programmaatje installeren, nieuwe camera nml..)
Gelukkig gaat het redelijk goed met oom. Hij is ook al heul oud (83) en heeft echt een prachtig leven (gehad) Maar altijd nog best vitaal. Daarom leek het gister zo erg. Hij heeft plasmedicatie gehad en daar knapte hij al enorm van op. Nu afwachten hoe het verder gaat met z'n hart.Ligt aan de hartbewaking, dus ze houden hem goed in de gaten.

Djeez wat schrijven jullie veel op een dag zeg!

Ik durf nog wel weg hoor. Als er nu wat zou gebeuren krijg ik vast een leuke vlucht met de heli! Of een leuk tochtje met de reddingboot. Heb ik nou altijd al eens mee willen maken. Straks in juli ga ik niet meer. Dit is waarschijnlijk dus een van de laatste keren.

Mijn man en vader zitten wel bij iedere zucht/steun rechtop. Vader hoopt heel erg dat het kindje hier geboren wordt, dan wordt het een eilander.

Keye: Nog maar 9 kg! Dat is netjes!!

Pezuls: He dat is even schrikken, maar wat goed dat je een ctg hebt laten doen. Beter honderd keer te vaak, dan 1x te weinig!

Toch het haar er af... Hoe lijkt het? Hoe is hij er zelf onder? En de kinders?

Allis: Ben helemaal voor een meet! Ik woon in Friesland, het dorp staat op hyves.

Hier ligt iedereen te slapen. Dochter is nog steeds in coma. Ben er net even geweest, maar ze wilde niet wakker worden. Man ligt te snurken op de bank (was pas om 3.00 thuis van wege studio opnames) en m'n vader ligt ook te ronken (die was mee geweest met m'n oom en heeft in het mcdonald huis geslapen) Zal zo eens zien of ik die van mij wakker krijg en dan moeten we er nog maar even op uit.

Merken jullie ook dat je hersenen wat beginnen te verweken? Ik weet heel vaak niet meer hoe ik iets moet schrijven/typen (dus vergeef me de spelvuoten ), kom niet mee rop woorden, vind autorijden eng.

Oh ik hoor dochter! Tot later
O die hersens is bij mij al een tijdje aan de gang hoor haha.

Fijn dat het toch redelijk goed gaat met je oom. Ook al is ie al oud, kan het soms nog schrikken zijn natuurlijk.

9 kilo maar, dat is netjes! Ik ga nu richting de 20 25 kilo (weet niet precies hoe zwaar ik was voor ik zwanger werd, toen begon ik al wat aan te komen wegens stoppen met roken)

Maar, komt goed!! Straks weer lekker sporten en geen ijsjes en zo meer, en ik hoor van veel mensen dat bv ook goed is voor je figuur.

Pff, net nog even door de stad gelopen en ben helemaal kapot. Was al vroeg wakker, we hadden een hoop koper om in te leveren, heeft 350 euro opgebracht!! We hebben zeker 1,5 keer die hoeveelheid in de tuin liggen, is een hoop werk om te strippen, maar wel lekker verdienen!

Moet straks nog boodschappen doen voor morgen want dan ben ik jarig en krijg wat visite.

Misschien een beetje vreemde vraag, maar sinds een paar dagen zijn m'n private parts een beetje geirriteerd. Ik heb zelf niet het idee dat het een schimmelinfectie is (geen jeuk namelijk), maar toch voor de zekerheid even naar de dokter?? Of kan het aan de warmte, doorbloeding of zo liggen, hoort het er een beetje bij?

Goh, nu had ik al last van m'n handen, rug, bekken en weet ik wat nog meer, en dan zit ik ook nog met een zere doos :'(
Hahaha, 19juni, wat klinkt je laatste zin sielug:)

Nee, zonder gekheid. Je private parts raken idd veel meer doorbloed. Er word nu natuurlijk behoorlijk wat meer bloed door je lichaam gepompt met de baby in je buik .Maar als je het niet vertrouwt kun je gewoon even langs je ha hoor.

Ik woog voor de zwangerschap al wat zwaarder als ik had gewild, en heb het idee dat ik daardoor nu minder aan ben gekomen.

Bij de vorige was ik de 1e keer 28 en de tweede keer 31 kilo aangekomen. Helaas is daar flink wat van blijven hangen.

Nu heb ik goede moed dat ik er flink wat af ga krijgen, t is ook best pittig met twee kinderen al rondlopen.

Manlief begon van de week over de kraamweek.

Hij is erg loyaal naar zijn werkgever toe en hij weet dat zijn werkzaamheden niet 1,2,3 kunnen worden overgenomen. De planning was dat hij iig de kraamweek thuis zou zijn. Toen wilde hij graag 1,5 of zelfs twee weken thuis zijn. Ik helemaal blij, krijgen de andere twee ook de nodige aandacht en kan ik me helemaal aan de bv wijden.

Helaas. Hij begint terug te krabbelen. Hij zei al dat als zijn werkgever hem nodig heeft, hij maar hoeft te bellen. Bah. Daar kan ik dan zo van balen he?
@ Mango, fijn dat de situatie met je oom weer een beetje stabieler is!

@ Hersens, dat heb ik ook al een flink tijdje, vooral met autorijden dat ik denk dat had ik eerder moeten zien!

En niet onthouden wat er tegen me gezegd wordt enzo!

@ Keye, zo dat is echt netjes 9 kilo!

Wat vervelend van je man... kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt!

Mijn man heeft te maken met de bouwvak, die begint 2 weken na de uitgerekende datum. In ons geval nu wel positief...

Als de baby in een andere periode geboren was dan weet ik ook niet hoe hij het moeten regelen.

Zo mijn voorgenomen werkzaamheden, toch volbracht vandaag!

Ben best een beetje trots op mijzelf!

Vanavond maar een paar baantjes trekken in het zwembad.

Morgen komt een vriendin nog wat zwangerschapsfoto`s maken en dan `s middags samen voetbal kijken!
Is het bij jullie ook wel eens een dagje rustiger in je buik? Vandaag heeft Skippy er weer helemaal geen zin in om te bewegen. Kan ik niet zo goed tegen merk ik.

Straks als Lief thuis is maar even het ziekenhuis bellen iig.

Eerder schiet toch niet op met Zoon thuis en alleen de fiets als transport
Mango fijn dat het stabiel is, en wat je zegt het is een hele leeftijd!

Grappig dat andere mensen altijd heel voorzichtig zijn met ver weg gaan, eiland bezoeken/etc. maar als je het zelf vaak doet dan doe je het gewoon en is daar ook wel weer een oplossing voor. Ik ga bv nog regelmatig aar mn ouders en zus toe, toch 200 km rijden, geen enkel problemen mee.

Mijn nichtje is 18 juli jarig en zolang ik me goed voel en S. gaat mee dan stap ik weer in de auto hoor, kind kan overal wel geboren worden.

19juni, ik heb een een zere doos hoor! Echt een beurs gevoel, net alsof..mmm. hoe zal ik het netjes zeggen.... nou ja een gezellige orgie heb gehad met groot geschapen heren

Lekker voelt het iig niet!

Hersenen verweken, check, net alsof ik een beetje in mn eigen wereld zit. Veel dingen interesseren me niet zoveel meer, denk joh waar maak je je druk om.

Heb vandaag erg weinig geduld geloof ik, J is vreselijk aan het uitproberen, gillen, krijsen, speelgoed smijten, mij proberen te slaan als ie boos is wat was het ook alweer...oja een FASE! grmbl.

Vrees dat ik er straks toch een flinke dobber aan ga krijgen, hoop maar dat de baby een makkelijke is!

Hoeveel zit er bij jullie eigenlijk tussen?

Kan dat niet in de tabel? Hier is J. nu 21 maanden, van sep 08.

Zo maar eens eten, helaas geen ijsjesweer , heb groentesoep gemaakt, ook lekker met stokbrood en salade!
quote:fussie schreef op 18 juni 2010 @ 17:23:

Is het bij jullie ook wel eens een dagje rustiger in je buik? Vandaag heeft Skippy er weer helemaal geen zin in om te bewegen. Kan ik niet zo goed tegen merk ik.

Straks als Lief thuis is maar even het ziekenhuis bellen iig.

Eerder schiet toch niet op met Zoon thuis en alleen de fiets als transport

he jasses, nee hier niet. Bellen inderdaad, of de baby is zich aan het klaar maken he, dan zijn ze toch ook wat rustiger

Hier lijkt het wel of junior met dag drukker wordt, kan soms echt een knietje of een voetje pakken.
Fussie, hier ook een rustige baby. Heb dit ook al regelmatig tegen de vk gezegd. Zij gaf aan dat als ik de baby minder voelde, ik er echt even voor moest gaan liggen en moest gaan ´porren´. Per dagdeel moet je de baby zeker 1 maal hebben gevoeld. Maar zowiezo naar het ziekenhuis als je het niet vertrouwd, om zo de nacht in te gaan is ook niet fijn...
@ Fussie, de laatste tijd heb ik de mindere beweegdagen eigenlijk niet meer. Mijn VK zegt ook steeds, als ik het niet vertrouw dat ik aan de bel moet trekken!

@ Nut, ik heb dat ook heel erg hoor, dat ik me zonder problemen durf te "verplaatsen" helemaal als K. ook bij me is.

Mijn zusje en zwager gaan morgen op vakantie, maar ik mocht ze niet naar schiphol brengen hoor!

Nu vind ik het achteraf niet zo heel erg, want ze moeten er om 7 uur `s morgens zijn!
Zo,

Vandaag heerlijk dagje gehad !

Vanmorgen vroeg uit bed,dames naar het KDV, om mijn borstkolf geweest, en lekker wat wasjes gedraaid.

Vanmiddag naar een vriendin van 'vroeger' geweest (van school)

en lekker bijgekletst.

Doen we zo 2 a3 x per jaar, altijd gezellig.

Ik ben bij de eerste ook wel eens na het weekend naar het ZH gegaan omdat ik dr al het hele weekend niet gevoeld had. Maken ze helemaal geen probleem van hoor !! Gewoon doen ter geruststelling !!

En boodschappen heb ik ook al wel wat voorraad in de kast hoor, valt immers niet mee voor die mannen om in 1 x voor alles te moeten zorgen.....(beetje 'verwend' mannetje wat dat soort dingen aangaat...)

Heb er natuurlijk nog 2 dames thuis bij, dat gaat gewoon door, en aangezien ik bij een gewone bevalling ook 2 nachten moet blijven wil ik het toch enigszins geregeld hebben thuis.

@Kilo's....alles tot 15 is enorm netjes toch ?? Erboven , ach jammer...strax even extra er tegenaan !!

Ik zit zelf nu op 6,5 kilo, maarrrrr was voor de zwangerschap al te zwaar. Ik

moet wil echt nog 20 kilo kwijt strax !!

Zo, even de dames naar bed bonjouren en de hondjes voeren !!

@Meeting ?? Ja doen !!, moet er wel een eindje voor rijden, maar dat komt goed !!

Grtz M
@ Fussie, ik heb dat ook een tijdje gehad, en het kan te maken hebben met de ligging. Maar zeker bellen als jij het niet vertrouwd hoor!!! Zoals al eerder gezegd, liever 100 keer teveel dan één keer te weinig!
quote:nut schreef op 18 juni 2010 @ 17:23:

19juni, ik heb een een zere doos hoor! Echt een beurs gevoel, net alsof..mmm. hoe zal ik het netjes zeggen.... nou ja een gezellige orgie heb gehad met groot geschapen heren

Lekker voelt het iig niet!

Ja idd, zoiets. Nou, ik wacht maar gewoon even af tot maandag, dan kan ik als het nodig is altijd nog even naar de huisarts. Want een schimmelinfectie wil ik ook niet als de baby eraan komt.

Ach ja, weer iets om bij de 'klaaglijst' toe te voegen.

Niet echt ijsjesweer nee, is maar goed ook, ik heb nog steeds geen ijsje op!! Wel aarbeien met slagroom, jammie!
Fussie, hoe is het? Hoop dat je snel terecht kan en gerust gesteld kan worden.

Mango, mag je bevallen op het eiland (is er een vk) of moet je dan met spoed naar de vaste wal?

Fijn dat je oom stabiel is.

Annicka, heerlijk zo'n dagje voor jezelf!

Nut, J inmiddels op bed? Hier was de oudste vandaag niet te genieten. Niets was goed en ik was maar een stomme mama.... Bij het naar bed brengen was het gelukkig weer goed.
Ja Hezter, hij ligt net en is al stil.

We hebben net ook flink wat kusjes gegeven dus ook hier weer alles goed
Hier nog steeds een heel erg druk kindje, ze heeft nu dagelijks de hik en alleen rondlopen lijkt dan te helpen. Ze heeft haar vaste trap en duwplek in mijn zij, verwacht ieder moment een blauwe plek. Als ze wakker is en ik tik tegen mijn buik beweegt ze terug.. en gisteren duwde ik tegen haar voetje (dat denk ik tenminste) en ze trapte zachtjes.. deden we een paar keer.

De tip die ik kreeg als je de baby wat minder voelt, op je linkerzij liggen en naar je buik ademhalen. Maar wat hier het beste werkt is even met de laptop op schoot, het ding wordt er bijna afgetrapt.

Oh dames, nog leuk nieuws, ik heb dus eindelijk iemand die me gaat vervangen.... en nog maar 3 dagen werken
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Fussie: Hier is baby ook wel eens wat rustiger. Maar je kunt beter 1000 keer voor niks bellen, dan 1x te weinig. Dus bellen!

Hetzer: Tussen 37-42 weken mag je gewoon thuis bevallen, onder leiding van één van de huisartsen. Mochten er complicaties zijn ga je afhankelijk van de spoed met de gewone bood, de reddingboot (sneller) en de heli (super snel)

19 juni: ik zou wel ff heen gaan. Straks krijgt je baby spruw door de bevalling en zit je daar weer mee. (Weet niet of dat kan, maar daar ben ik zo bang voor )

Nut: Kan wel, maar dna doe ik dat thuis even. (Als in de loop van volgende week)

De buitenwereld kan me ook niet zoveel meer schelen. Kan amper een normaal gesprek voeren

Lukt me hier gelukkig nog wel, maar ja wij jeuzelen ook alleen maar over baby's, zwangerschap en aanverwante zaken.

Leuk zwangerschapsfoto;s! Zet je ze op hyves? Man heeft mij ook op de foto gezet. Zal hem binnenkort misschien ook wel ff plaatsen. Is wel naakt hoor!

Zal ff sociaal doen hier!
voor Felice!!! Joehoe! Dan lekker de rust in, meid!
even vanuit het ziekenhuis baby doet het prima gelukkig. Moest wel even bloed laten prikken ivm bloeddruk maar komt vast goed. Ben al een stuk geruster!
even vanuit het ziekenhuis baby doet het prima gelukkig. Moest wel even bloed laten prikken ivm bloeddruk maar komt vast goed. Ben al een stuk geruster!
Fijn Fussie! Volgens mij kan je het beste voor de schrik en ook om het bloed weer aan te vullen zo lekker een ijsje nemen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Fijn om te horen dat alles ok is!

En dan heb je nu idd wel een ijsje verdiend hoor!
Fijn Fussie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven