Juli "04

10-07-2007 08:50 680 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poehee, 'k heb nog nooit een nieuw topic geopend!! Maar ja... "Discussion locked"......

Ook hier weer alle ruimte voor de mooie en minder mooie belevenissen van de Juli 2004 beebs en hun familie!
Heeeeee Joyce met een willekeurig getalletje

Leuk weer even van je te horen.

Ach joh, met een beetje mazzel blijven die meiden gewoon lief tegen elkaar, kan ook hoor!

Vinnig? Tssss, ze zijn gewoon hasske slim en komen voor zichzelf op!
Thanx, Toet!
Net als sommigen van jullie twijfels over welke basisschool, bij ons in dorp 1 openbare, rest PC. Vind dat PC nogal hoogdrempelig, ze geven geloof ik wel 2 uur pw godsdienst. Vind het toch wat té voor ons, op die openbare geven ze ook godsdienst, maar dan in bredere zin. Heb me uiteindelijk op de openbare ingeschreven -lekker dichtbij ook-, voor de zekerheid als escape ook op de jenaplanschool 2 km verderop in ander dorp, hier is wachtlijst. Volgens mij moet je toch een beetje mazzel hebben, ligt het heel erg aan wat voor type er voor de klas staat en dat kan ineens weer veranderen..

Gaan jullie trouwens al oefenen in juni of direct de grote vuurdoop in september??

Ik vind het trouwens af en toe wel heftig hoor met een kreeftje van 3 1/2 !!! Meis d'r zus is ook kreeft maar lijkt wat bedeesder. Soms is ze zo wijs aan het praten en bemoederen over haar poppen, het volgende moment stort ze zich vol frustratie en boosheid op de vloer. Ze huilt sommige dagen de hele dag om 'niets', zet zich ook erg tegen mij af. We kunnen echt enorme confrontaties hebben waar ik een uur later bij wijze van nog door van het pad ben.

Komt vooral doordat we allebei zeer vasthoudend zijn in onze doelen en die zijn nogal eens tegengesteld haha. Je merkt dat zij nu op een leeftijd komt dat ze echt haar zin wil doordrijven. Zijn wel fases, soms gaat het dagen goed en dan ineens is het mis. Ik lees er in jullie verhalen ook wel eens wat over, maar dat komt wat luchtiger op mij over..hoewel net bij het scrollen las ik wel iets anders bij Lieke. oeps, ja zoiets is het hier ook ja.

Maar meis is echt enorm lief voor haar zus, ook niet jaloers over de aandachtverdeling. Daar ben ik erg blijf mee!
Manybe, wat een schrik...Ik hoop dat het heel snel heel veel beter gaat met je lieve meiske, en dat ze snel weer thuis is; waar ze hoort!

Hey Joyce-met-zomaar-een-nummertje, wat leuk dat je weer eens langs komt. Koffie?

Is Meis zo'n temperamentvol grietje, joh? Ik kan haar allen nog voor me halen van de eerste meeting, bij Wind thuis. Toen lag ze werkelijk niet te bewegen zo kalm op een kussentje naar de babygym te stralen, knipperend met die prachtige wimpers! Heel kalm en rustig, terwijl Mops toen al rug-rupsend de hele woonkamer door wilde schuiven, BJ vooral op de speen van Mops uit was, en KW alles in de gaten hield.

Qua school hier trouwens geen de door jou genoemde opties, maar oefenen als de scholen beginnen (hier is dat al half augustus, shock!). Oefenen in juni vind ik onzin, omdat beginnende kleutertjes na 6 weken vakantie weer "ontwent" zijn, de groep dan heel anders is omdat groep 2 weg is gegaan, en er ook soms verschuivingen zijn in de leerkrachtsamenstelling op een groep.

Direct een grote vuurdoop vind ik ook echter wat zwaar, en dus beginnen we de eerste weken van het jaar rustig zodat ze kan wennen en zo rolt ze erin. Het wordt wat goochelen met mijn werk, maar dat komt vast wel goed.

Trouwens, Mops kan wel de "r" zeggen. Verder praat ze nog erg onduidelijk, maar toch is het wel "groen" en "rood". Soms brauwelt ze alleen een beetje, dan heeft ze een "keel-r", die twee wisselt te nog af. Maar eigenlijk vind ik dat brauwelen wel charmant, net een frans accentje, hihi...

Ze kan trouwens geen "zw" zeggen, bij haar sjemme alle eendjes in het water, en staat zij ze aan de oever uit te sjaaje.

Maar verder gaat die taal zo bizar snel. Ongelooflijk wat er soms al uit dat strotje komt aan wijsneuzigheid.

"Mamma, hoeveel euroos heb jij. Weet jij dat wel, eigenlijk?"

Overigens gaat ze volgens eigen zeggen ook om zeven euro naar bed. Mmm, kleine geldwolf!
Wat wilde ik nou toch typen?
, wat knap dat Mops de "r" kan zeggen, zeg! Lieke dus niet, maar die zegt ook niet zo goed de "zw". Hahaha, voordat jullie denken dat ze echt een spraakgebrek heeft.... over het algemeen is ze heel prima te verstaan, hoor! En als we echt even oefenen met de "zw", dan wil die wel. Net als andere combi's, soms. Is gewoon luiheid tijdens praten. Maar die "rrrrrr".... dat KAN ze gewoon nog niet .

Hier een ontaarde moeder die Lieke gewoon vanaf eerste schooldag huppatee heenstuurt. Maar ach.... bij ons is groep 1 alleen maar 's ochtends, en 't is voor haar niet veel drukker dan haar leventje nu, denk ik. Denk ik......!!!

Lastig, Joyce, die schoolkeuze. Wij wisten het ook niet, totdat we overal een kijkje gingen nemen. Toen was de keuze snel gemaakt!!

Wat je schrijft over karakterbotsingen Meis en jij.... het had mijn stukkie kunnen zijn. Werkelijk... ook wij hebben wel eens aanvaringen waar ik een halve dag van van slag ben!
Alleen 's ochtends..wat een luizenleventje hebben die eerstegroepers,

(heb het even snel gecontroleerd, schrok me wild, maar nee, hier een "gewoon"rooster..pfieuw..Voorzag héél veel geregel, want de NSO heeft nog maar voor 1 middag plaats; de vrijdagmiddag)
Dat is lekker zeg Mims, alleen op vrijdagmiddag! Zou dan maar wel meteen dat dagdeel inschrijven, heb je als deelnemer straks misschien voorrang als er een plekje op een andere dag vrijkomt?!!!

Ik ga ook niet wennen voor de vakantie hoor, hier begint die vakantie al op 28 juni ofzo. En de scholen starten dan weer op 11 augustus. Groep 1 (en 2 en 3 ook ) hebben elke woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij. Ik ga hem misschien de eerste weken alleen de ochtende er naar toe brengen, maar al gauw zal ie helemaal mee moeten draaien. Zien we wel hoe dat dan gaat.....
Nou mims die wimpers zijn er nog, maar voor het overige zou je haar niet meer herkennen haha. Ze heeft eigenlijk wel meerdere kanten, kan erg schuw en rustig zijn en ook - vooral thuis - ontzettend druk, gezellig, soms wat minder gezellig. Vandaag ook weer behoorlijk geruzied, soms bekijk ik van een afstandje ons tafereeltje en dan lijkt het wel een scene uit EHBO. Ik loop echt op eieren de hele dag, alles moet in viervoud ingediend worden en echt alles is aanleiding tot strijd....opruimen, tandenpoetsen, broodbeleg, aankleden, gezicht wassen, als ik iets doe wat zij had willen doen...tv aanzetten, gordijnen open doen, als eerste naar zus gaan, als eerste trap op/af, ...zucht. Ik mag haar ook niet helpen, en als ik niet help wordt ze weer boos omdat ik niet help. Ik snap deze fase helemaal, ben ook blij dat het gebeurt, hoop ook wel dat het snel weer voorbij is!!

Zingt de hele dag, vooral 'hai pipi langkous DIE DOET HAAR EIGEN ZIN (levensmotto geworden). Kennen jullie het tv-programma knofje?? Dat is echt haar held en inspiratiebron. Knofje is een erg ondernemend en ondeugend meisje van 4 1/2 en meis doet alles na, inclusief mimiek..

Na jullie verhalen ga ik ws. ook pas in aug/sep starten op school, dan evt. wat opbouwen. Lijkt me prima idee.
Die vrijdag is ook gereserveerd hoor, Toet. En ik sta op de wachtlijst voor de maandag (daar was de rij het kortst voor, evenals die van de woensdag. Maar om Mops zowel woensdag op haar vrije middag naar de NSO te laten gaan, evenals op de vrijdagmidddag, dat vond ik wel een hele zware week worden dan...).

Mops vanmiddag opgehaald van het KDV; ze was ziek. Zucht, viel te verwachten na mijn eigen feestje dit weekend, maar ik ben al die bacillen zo zat! Pff, ik wil lente, maar het enige wat we krijgen is storm en natte sneeuw, geloof ik...

En nog een Knofje-fan in tha house. Volgens mij zijn alle meiden hier bijna wel kleine Knofjes. Mops krijgt er in ieder geval geen genoeg van, nog steeds niet.
Ze is weer thuis!!!

Gister nog wel een rotonderzoek gehad, katheter ingebracht, dan blaas vol laten lopen en dan moest ze weer plassen, was om te kijken of er misschien urine terug loopt naar de nieren, was gelukkig niet te zien. Maar die katheter vond ze echt níet leuk, geef haar geen ongelijk, maar was dus brullen en ik kon wel meejanken mén... uur later had ik nog tranen als ik er over vertelde, maar gelukkig is alles voorbij en zijn we weer lekker thuis!

Maandag zijn we van ons kamertje alleen naar de "zaal" gegaan (max 3 personen, dus zaal valt wel mee) en daar lag een meisje van ook bijna 4, dikke vriendinnen en die hebben de boel flink op stelten gezet! M'n wervelwind was/is weer terug! Jihoe!!!

Hoop wel dat we er nu vanaf zijn, want vanaf begin december is dit nu al de 3e keer en dat is niet goed en vanaf toen is ze ook niet meer de oude geweest, steeds moe, ik heb zelf het vermoeden dat het toen niet goed genezen is en dat ze daarom zo moe bleef. Ze heeft nu nog antibiotica en dat is nog even spannend hoe ze daarop reageert, ze zou er allergisch voor kunnen zijn, maar tot nu nog niks te merken, gelukkig!

Ik denk dat ik haar nog wel laat wennen voor de vakantie, maar meer omdat de meesten van de peuterzaal dan al naar school zijn en haar vriendinnetje ook, dus kan ze daar lekker een paar ochtenden mee spelen. Hier gaat groep 1 ook alleen 's morgens naar school en ik laat haar dan ook meteen volledig mee draaien (of ze moet té moe zijn, dan hou ik haar gewoon een dagje thuis).

Hier ook 2 kreeftjes en pfff... da's idd wel heftig zo nu en dan, ze kúnnen leuk spelen, maar doen dat niet altijd, er is vaker ruzie. En jongste is nu 1 1/2 en wil vooral alles zelf doen en altijd hebben wat de anderen ook hebben, vermoeidend, maar het gaat over... ooit.... toch????

Nog 1/2 jaartje en dan gaat Nynke naar school en heb ik alleen Berber 's ochtends en die gaat 's middags dan op bed als Nynke er is, dus het is nog even doorbijten....

Zal maar 's boodschappen gaan doen, flink gat geslagen hier...

Oh en Pippi is hier ook een favoriet, was het al van oudste en nu ook van Nynke...
Wat fijn dat je meisje weer thuis is! Pfff... lijkt me heftig, je kind in het ziekenhuis. Hopelijk knapt ze snel weer op!

He Joyce met een willekeurig getalletje!

Leuk dat je weer eens komt buurten. We are still alive and kicking Oeh.. dat klinkt als een heftig dametje en inderddad helemaal niet zoals ik me kan herinneren. Lijkt me echt een kloteperiode zoals je het omschrjift op het moment. Kan je geen adviezen geven in deze. Hopelijk een ander wel!

In ieder geval leuk dat je er weer, even?, bent!

Ik het net even gecheckt en de zomervakantie begint hier, als we midden zijn tenminste maar daar ga ik maar even van uit, op 19 juli. Dat is twee weken na KW zijn 4e (4e? pff..) verjaardag dus zou hij al eind juni kunnen gaan wennen. Ik denk niet dat we dat doen. Dan maar na de zomervakantie langzaam opbouwen.

Geen idee of KW de 'r' uit kan spreken. Volgens mij wel...

Ik heb Knofje eens gekeken en ik vond er echt niets aan. Vond het maar een irritant en brutaal kind. Ligt zeker aan mij?
Ja, Wind, dat ligt aan jou, .
Ja, dat ligt aan jou!!! Ze briljant en brutaal, da's héél wat anders!

Manybe, wat ontzettend fijn dat je meisje weer thuis is zeg!!
Oh jee.. die hard Knofje fans.

En toch vind ik het een briljant irritant kind
Wanneer komt Knofje eigenlijk op tv dan, zie het eigenlijk nooit...

Mops al beter?
Fijn manybe dat je dochter weer uit het ziekenhuis is! Ik hoop voor jullie dat ze lekker aansterkt weer! Knofje was een tv-serie, nu alleen op dvd verkrijgbaar.

De laatste 2 dagen verliepen gelukkig wat beter tussen meis en mij. De vermoeidheid speelt denk ook parten, de jongste slaapt nog lang niet altijd door (vanmorgen 5.00) en meis komt de laatste week s nachts ook vaak uit haar bed, waardoor we allemaal moe zijn. Ook eet ze gewoon erg slecht, soms krijg ik er gelukkig wel zo'n berenvitaminesnoepje in! Over het algemeen is het wel een energiek kind gelukkig, dus het zal wel meevallen.

Meis is vandaag voor het eerst alleen gaan spelen bij een ander kindje, weer een nieuwe stap naar groot worden!!
Een ontzettend leuk stap vind ik dat, trouwens. Lieke heeft nu ook eenpaar keer bij haar vriendinnetje gespeeld, en was zelf ook zo enthousiast! Zo leuk....

Ha, en Sophie en Lieke krijgen ook standaard zo'n berensnoepje, hoor . Bij tijd en wijle eten ze supergezond en goed, maar er zijn ook tijden.... arrgh.

manybe, wat ontzettend fijn dat ze weer thuis is en alles goed lijkt. Oehhh... zo vreselijk naar om je kindje in het ziekenhuis te hebben en toe te moeten zien hoe allerlei vervelende onderzoeken gedaan moeten worden, lijkt me. Volgens mij lig er er 100keer liever zelf!

Wind, hahaha, ik ben ook Knofje-fan. Net als Lieke. Hihihi, mss was je in de verkeerde bui toen je het zag? Probeer het nog eens....

Sophie heeft waterpokken en is er goed ziek van. Arme wichie....
Och, arme Sophie....hoe gaat het nu?

Spelen bij vriendinnetjes doet Nynke al een tijdje, maar dat komt ook doordat ze dat bij Marije ziet (en ik ken de moeders van haar vriendinnetjes weer goed, zijn mijn vriendinnetjes, hahaha).

Het meiske is er weer bijna! Nog wel sneller moe, maar haar ogen staan weer goed, ze stralen/glansen weer, heb ik lang (veels te lang, vanaf begin dec) niet meer gezien!

En ze is een rokjes/jurkjesfan, oudste maakt het niet uit wat ik haar aan doe, maar Nynke heeft een zeer eigen mening, leuk maar soms ook wel wat lastig, want wat ik dan zo leuk vind, wil zij dan weer niet aan....

(ach, bewaren we het gewoon voor Berber, hahaha)
Heee, Manybe, heb jij DRIE meiden! Wat leuk, zeg! Ik had steeds in gedachten dat je 2 van die wijffies had........ Ze hebben ook mooie namen, vind ik.

En wat fijn dat het weer zo goed gaat met Nynke. Wat waren eigenlijk de symptomen? Een beetje als blaasontsteking? Kennelijk heeft het dus heel lang "gesudderd".....

Sophietje gaat wel aardig.... Ze heeft veel last van de jeuk, maar is niet meer ziek in de zin van koorts en hangerigheid enzo. Nah ja... een kort lontje heeft ze nog wel. Maar dat is ook wel wat haar aard .
Even omhoog, hoor. Ik kon ons niet eens meer vinden!!

Maar goed, geen nieuws dus. Vannacht enigszins bijgeslapen, dus mijn wereld is weer wat eh ... hoe zal ik het zeggen... mooier gekleurd ofzo.
Slapen... dat wil ik oohook!!!!

Vannacht uur wakker gelegen van migraine, lang leve het ongesteld zijn

En yep, ik heb 3 meiden, 6 1/2, 3 1/2 en 1 1/2 en oudste is een drama op het moment, gewoon níet luisteren, maakt niet uit wat ik vertel/zeg, zó frustrerend!! En jongste is een monster, wil alles (zelf) doen wat grote zussen ook doen. Had nooit verwacht dat ik het zou zeggen, maar Nynke is nu gewoon het makkelijkst! Puzzelen is nu favoriet bij haar, leuk leuk!

Oké, ik ga broodje eten en dan maar 's bank liggen, hoofd voelt nog niet echt oké

(en Xop, bedankt voor namencompliment! Jou namen vind ik trouwens ook erg leuk!)
anoniem_27955 wijzigde dit bericht op 08-02-2008 13:18
Reden: bedankje
% gewijzigd
He bah, migrain. Vreselijk lijkt me dat; sterkte, Manybe!

Poehee, als jij een drieeneenhalf jarige de makkelijkste vindt..... dan neem ik m'n petje voor je af! Wow, dat zegt wel wat over de rest!
over de 'r' gesproken, meis zong vandaag:

Belend botje ging uit valen met zijn scheepje naal zijn vadel (eigen invulling)

weg was lecht, de weg was klom

nooit kwam belend botje om

...

hij is naal amelica

Aaaamelica aaamelica dlie maal in de londte van je hopsasa...

ik vind het wel schattig, het komt vast weer goed!
Hihi, jaaaa komt wel goed.

Leuk he, hoe goed ze liedjes mee kunnen zingen. Hier gaan er ook hele K3-liedjes doorheen enzo. Super!
Pfoe, even omhoog. We waren bijna onvindbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven