Jullie hulp? Zwanger?

27-08-2009 22:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik lees hier al een poosje mee maar heb me nu toch besloten aan te melden omdat ik jullie raad nodig ben en het even van me af wil schrijven.

Ik ben 17 en heb nu anderhalf jaar een vriend van 24. Ik ben nu twee jaar aan de pil en neem hem ook netjes altijd in. Nu ben ik voor een paar weken geleden ziek geweest. sinds een poosje heb ik last van wat kwaaltjes, mn borsten zijn meer gespannen en zo, en ik voel me ook anders. omdat ik aan de pil ben had ik vorige week mijn stopweek en kreeg veel later als anders een bloeding, het was ook veel minder. Omdat we het toch niet helemaal vertrouwen zijn we van plan om toch een test te doen. Mocht ik wel zwanger zijn zou ik niet echt weten wat ik moet, we weten zeker dat we het willen houden, ik ben in principe tegen abortus. Wat zouden jullie in mijn(ons) geval doen en hebben jullie misschien nog raad of iets dergelijks want we willen dit voor ons tweeen houden totdat we de uitslag van de test is.
Ik zou eerst die test doen, misschien is er wel helemaal niet aan de hand. Succes!
Morgen meteen naar de kruitvat, etos whatever. En binnen 2 minuten heb je de uitslag al. Sterkte in ieder geval
Een test doen

En dan goed nadenken

Ik was 17 toen ik de mijne kreeg, de keus was niet makkelijk ,maar nooit spijt van gehad
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik was 19 en mijn dochter is echt geweldig. Toch zou ik het anderen niet aanraden, ik mis nog steeds de ervaring van het jong en ongedwongen zijn. Je moet namelijk in 1 klap volwassen worden, verantwoordelijk zijn ed.
quote:ondersteboven75 schreef op 27 augustus 2009 @ 22:33:

Ik was 19 en mijn dochter is echt geweldig. Toch zou ik het anderen niet aanraden, ik mis nog steeds de ervaring van het jong en ongedwongen zijn. Je moet namelijk in 1 klap volwassen worden, verantwoordelijk zijn ed.

Mijn jeugd is ook geheel aan mij voorbij gegaan maar ja, ik heb nu een zoon van 20

IK ben er trots dat ik mijn kind heb gehouden, en vind ook dat je een verantwoording hebt, als je neukt kan je zwanger raken, zo simpel ligt het voor mij
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Zo snel mogelijk testen. Het is waarschijnlijker dat je niet zwanger bent dan wel.

Blijk je toch zwanger te zijn, ga naar je huisarts voor het medische traject. Voor hulp bij je gedachten, neem dan contact op met http://www.vbok.nl/ Je kunt ze ook bellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb hier op het forum veel positieve verhalen over hen gehoord.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ik ben zelf niet zo voor het vbok, heb niet het idee dat ze onbevooroordeeld zijn. Maar die discussie hebben we hier al eens gehad op het forum geloof ik.

Maak in ieder geval je eigen keuze, de hele wereld zal je van goedbedoelde adviezen voorzien, en je zult er ook veel aan hebben maar uiteindelijk komt het op jouw keuze neer.
Eerst een test doen, dan weet je het zeker. Probeer (als je dat lukt) morgenochtend wat ochtendurine (de eeste plas morgenochtend) op te vangen in een (wegwerp)bekertje. Dat kan je even wegzetten, om negen uur een test halen en dan testen met de bewaarde urine. Het zwangerschapshormoon is het meest aanwezig in ochtendurine, vandaar.

Ik weet niet of je in of voor de stopweek ook al het vermoeden had dat je misschien zwanger kon zijn? Als je er heel bang voor bent kan je allerlei dingen gaan voelen die er normaal ook zijn maar waar je dan niet op let. Het kan bijvoorbeeld best zijn dat je borsten in de eerste week van de pil altijd wat groter/gespannen zijn. Nu let je er extra op en valt het je op, normaal merk je het niet. Zo ook met misselijkheid. Door de spanning en de stress kan je misselijk worden. Daarom denk je nog harder dat je zwanger bent en heb je nog meer spanning. En zo is het cirkeltje weer rond. Als je bang bent om zwanger te zijn kan je je menstruatie (onbewust) zelfs uitstellen of onderdrukken. Dat je vanalles voelt hoeft dus nog helemaal niks te zeggen. Pas na een test weet je het. Veel succes morgen!
quote:ondersteboven75 schreef op 27 augustus 2009 @ 22:48:

ik ben zelf niet zo voor het vbok, heb niet het idee dat ze onbevooroordeeld zijn. Maar die discussie hebben we hier al eens gehad op het forum geloof ik.

Maak in ieder geval je eigen keuze, de hele wereld zal je van goedbedoelde adviezen voorzien, en je zult er ook veel aan hebben maar uiteindelijk komt het op jouw keuze neer.

Onderstaand citaat van mezelf heb ik even van een ander topic geplukt. TO geeft aan geen abortus te willen. Persoonlijk denk ik dat de VBOK dan geen slechte optie is. Juist omdat zij zich ook richten op de andere opties dan abortus. Maar je kunt er dus ook terecht als je wel een abortus wil (net zoals je ook bij het FIOM terecht kunt als je geen abortus wil).

quote:Christiane04 schreef op 10 augustus 2009 @ 16:27:

[...]

VBOK is een christelijke instelling, maar niet tegen abortus. Ze zullen je vanwege hun levensbeschouwing de andere alternatieven aanraden, maar ook als je wel kiest voor een abortus kun je bij de VBOK terecht. Ik denk dat je als je twijfelt over een abortus - zoals TO - juist goed terecht kan bij de VBOK. Omdat je dan toch met name de consequenties krijgt te horen van het houden van de baby. Op basis daarvan kan je dan kijken wat in jouw situatie het beste is. Ik ben voor mijn werk vroeger zijdelings betrokken geweest bij de VBOK en ik vond hen juist een integere organisatie.TO: sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven