Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Peetje, het gaat best goed met kolven, moet wel weer beetje op gang komen ('s nachts kolf ik niet, alleen overdag om de 3 a 4 uur) en kan nu alweer zo'n 3 a 4 voedingen BV geven...nog even de productie opvoeren, maar gaat de goede kant op!

Fijn dat de BV zo goed loopt Roro, en dat je helemaal blij en tevreden bent met Madelief in je coconnetje! Ps, mijn vriend zit nog steeds te zeuren dat hij Madelief zo'n leuke naam vindt hahaha, wij hadden echt een Madelief/ Frederique strijd Zet de foto's anders even op hyves, ben zo benieuwd!

Bedankt Nijntje (bloos bloos)...ik ben ook helemaal verliefd op ons mooie meisje.

Pfff wat is het weer warm vandaag zeg. Normaal gesproken ben ik echt een mooi weer fan, kan mij niet warm genoeg zijn. Maar nu hoeft het van mij niet zo. Heb ook (als ik eventjes naar buiten ga voor een wandelingetje) het gevoel alsof ik uit een ei gekropen ben. Heb helemaal niet het gevoel deel te nemen aan de maatschappij...aan het leven buiten. Dan zie ik al die mensen op straat, in het park...Zal ook wel door dat coconnetje komen denk ik...Dan vind ik het toch fijn om met mijn baby weer lekker thuis te zijn...

Fijne dag vandaag
Zo, ik heb ook een paar foto's van Luuk toegevoegd op hyves.

Vanochtend is de wijkverpleegkundige langsgeweest.

Vannacht ging best goed, Luuk kwam rond 12 uur/half 1 en daarna om 5 uur weer en vervolgens om 8 uur.

Na de voeding van 8 uur is hij een uur wakker geweest en nu slaapt hij nog steeds. Het is inmiddels alweer 4 uur geleden dat hij wat heeft gehad. Nu zit ik te twijfelen of ik hem wakker zal maken of nog even laat slapen. Nou ja, ik zal zo eens bij hem kijken. Hij heeft vanochtend wel wat meer gedronken. Meestal krijgt hij één borst, vanochtend heeft hij nog een toetje gehad uit de andere borst.

Bosbes, mooi dat het kolven goed gaat! Dan kun je toch bv geven en weet je ook dat ze genoeg binnen krijgt. En je zou 's avonds of 's nachts je man/vriend een keer het flesje kunnen laten geven en zelf doorslapen.

Gisteren heb ik Femke opgehaald met de duowagen. Luuk lag eerst redelijk tevreden erin, maar ik was eerst even naar de Etos en de groenteboer geweest, en toen vond ie het al minder leuk. Bij het kdv aangekomen begon hij al wat meer te mopperen. Femke werd ook een beetje hangerig. Ze wilde per sé haar map vasthouden (daar schrijven ze altijd een verhaaltje in) en ze wilde lopen. Na zo'n 100 meter heb ik haar toch maar in de duowagen gezet want Luuk huilde hard inmiddels en Femke schoot niet op. Gelukkig vond ze het in de wagen wel leuk, want ze kon Luuk zien. Ze probeerde hem te troosten en ging hem steeds aaien, heel lief.

Alleen zonder resultaat, want hij huilde alleen maar harder. Toen heb ik hem maar in m'n armen gehouden, daarna was hij stil en viel hij heel snel in slaap en kon ik hem weer terug leggen.

ben hier het weer ook wel weer zat. Beide ukkies hier zijn hangerig en huilerig. Gelukkig heeft merel gisteren wel weer beter geslapen en ligt ze nu ook even op bed. Vandaag een dag zonder kraamvistite erg prettig.

Peet, knap ventje hoor, leuke foto´s op hyves.

Bosbes, fijn dat het al zo goed gaat met kolven.

Vibeke, succes ermee he meid, nog 2 daagjes en dan is het zaterdag.
[
Hee dames...ben ik weer eens

De termen "eigen coconnetje","uit het ei gekropen" en "terug op aarde" zijn heel op mij van toepassing merk ik.

Zoon is inmiddels al 3 weken en na het gedoe met de foutmeldingen hier op het forum heb ik het bevallingsverhaal op hyves geplaatst en verder nog niets.

Ik loop nu inmiddels zo ontzettend ver achter dat ik niet meer weet hoe het met iedereen zit. Reageren lukt daarom helemaal niet, heb inmiddels al wel een paar keer bijgelezen maar heb daarna serieus geen puf meer om te reageren...sorry!

Natuurlijk iedereen enorm gefeliciteerd met de juni kindjes die in de tussen tijd geboren zijn!

Vibeke nog heel heel eventjes geduld, zet hem op meid vanaf zaterdag! Hoop dat het allemaal meevalt en je heel snel je kindje in je armen hebt!

Hier gaat alles eigenlijk heel heel erg goed! durf het niet echt hardop te zeggen want ben bang dat dat de goden verzoeken is, maar ons mannetje is echt een modelkindje. Hij is zo relaxt en makkelijk. Slaapt heel veel en huilt eigenlijk alleen als er wat is. Zit rond de 7 voedingen per dag, s nachts gaat ook goed. Desondanks lijk ik wel met de dag onzekerder te worden, heel gek. Maak me druk of hij wel genoeg drinkt, of ik hem niet te veel in zijn bedje laat liggen, ik moet gaan kolven maar heb geen idee welk apparaat ik moet ik moet kopen of huren en hoe te beginnen.

en nu....huilt ie!!

hahaa,...heeft vast dorst!

doeg
ilja, vertrouw op jezelf meid!! (op je moeder instinct)
Ilja: OOH wat heerlijk een modelkindje!! Vertrouw idd op jezelf, je doet het niet snel fout..

Rebel: HIer is inbakeren geen opgave..soms leggen we haar zelfs slapend en al in de bakerzak...soms wordt ze wel wakker en tja dan is het 5 tot 10 min huilen geblazen en hop ze slaapt..

Al heeft ze vandaag errug weinig geslapen. Heeft veel wakker gelegen en dan niet alleen maar huilend ofzo, maar wel beetje jengelig...Heeft denk ik last van de watmte. Infacol lijkt ook niet helemaal heeel erg goed te helpen, heeft nog steeds heel regelmatig krampjes hoor..Maarja wie weet was ik ook wel iets te positief en ging ik er te makkelijk vanuit dat het zo goed als over zou zijn...

Nu huilt ze ook en ze heeft net de borst gehad...nouja...om 19.15...denk dat ik ik (als ze blijft huilen) rond 21.15 maar weer aanleg. Komt ecvht wel door de warmte denk ik hoor..

AFgelopen nacht kwam ze maar 1 keer!! Om 21.30 laatste voeding en toen om 3.15 pas weer en om 6.30 weer..Ideaal hoor..Hoop dat het vannacht ook weer zo goed zal gaan..maar daar durf ik niet heel hard op te hopen...

Ga nog even buiten zitten in de tuin met een boek
iedereen krijgt de groetjes van FF.

Het gaat goed met haar en de kleine spruit!
GM

Hou vol Vibeke, als je kleintje er nu nog neit is, komt hij morgen! Dan is het (eindelijk voor jou) zaterdag!
Geen nieuws hier, dus ben vanaf nu een paar dagen offline. Hopelijk straks terug met een mooie zoon... Alvast een prettig weekend allemaal! Het zou iets minder warm worden, toch?
Jemig, net het topic '10 dagen over tijd' gelezen, maar wat wordt dáár belachelijk gereageerd op FF zeg. Kan me helemaal voorstellen dat ze er hier klaar mee is...

Bosbes, fijn dat het kolven goed gaat! Hopelijk groeit je grietje er lekker op!

Ilja, niet gek hoor, die cocon. Fijn dat het allemaal zo goed gaat! En maak je niet te druk over je onzekerheid, die hoort er bij.

Wij hangen hier wat af... Mieke hangt al de hele dag voor de tv ('t is hier beneden nu 29 graden, boven maarliefst 32...), ikzelf achter de computer... alleen manlief had bedacht dat het een prachtige dag is om de auto te gaan wassen. Die ligt nu dus op bed omdat hij door te actief bewegen met deze hitte opeens lekkere wegtrekkers kreeg, zag sterretjes en het werd hem zwart voor de ogen... gek he...

Willem is ook aan het rommelen, het is te warm voor het ventje, net als voor ons, en hij is er erg ongedurig door. Hij lijkt zo snel mogelijk te willen drinken om zo snel mogelijk ook weer van mij af te kunnen, en komt daardoor veel vaker (elke twee uur) omdat hij volgens mij gewoon niet drinkt tot hij voldaan is, maar tot hij geen dorst meer heeft. Net te weinig om het wat langer op te doen dus. Ik drink me suf om alles aan te vullen, zweet me een ongeluk dus raak zo ook veel vocht kwijt, zit nu al op de twee liter drinken vandaag...

Ik hoop dat het snel afkoelt, ik word hier écht niet blij van...
Om een kort verhaal lang te maken...
[
Vibeke, zet em op meid. We denken aan je en hopen snel van je te horen hoe het gegaan is en hoe mooi jullie zoon is, hoe hij heet etc etc...

WW, ik word ook niet blij van dit weer...pffff wat warm. Hier in huis ook erg warm. Ook te warm om er eventjes tussenuit te gaan met Frederique in draagdoek, want dat zijn allemaal lagen stof en dan krijgt ze het echt veel te warm.

Fijn dat je kunt gaan afbouwen Indian, ben benieuwd hoe het gaat!

Hier ook een beetje een onrustig, jengelig meisje. Denk ook door de warmte. Ze ligt nu even naast me in het "grote mensen bed" helemaal in de relax houding.

Morgen wordt het minder warm gelukkig, nog even volhouden iedereen!
PPPFFF hier ook stikheet

Bij Jente is het 26 graden, bij Yara 28/29 dus die was ook al heel snel weer uit bed vanmiddag..Arm meisje..

Vibeke: Sterkte de laatste dag...hoop snel weer wat te horen!

Indian: Volgens mij mag je wel inbakeren in zo'n inbaker zak, want daa liggen de heupjes los..

En wat fijn dat je mag afbouwen, ben benieuwd!

Oh hier qua lichaam trouwens ook niet heeel blij...Op zich ben ik weer op mijn oude gewicht, zelfs wat eronder (al na 1,5 week), maar die buik.......erg slap...niet dat ie nu voor de zs mooi strak was, maar daarom was ik ook nlij met mijn mooie zwangere buik..nouja we hebben er iets moois voor terug gekregen zal ik maar zeggen.

HIer weer fijne nacht gehad trouwens...Om 21.30 gevoed en om 3.15 kwam ze pas weer..en toen om 6.30...Ging dus gelukkig weer goed na een wat minder dagje...

Vriend komt weer binnen, heeft lekkere salades gehaald voor vanavond..BIj de appie van die maaltijdsalades met garnalen...mmmmmm lekker en vooral lekker makkelijk!
Vibeke, succes! Spannend hoor!

Hier is het ook warm. Het regent nu sinds 5 minuten, hopelijk koelt het wat af.

Femke heeft vandaag ook al veel tv gekeken, maar gelukkig lees ik dat Mieke dat ook doet.

Ik ben ook voornamelijk binnen, buiten is het zó benauwd.

Nu slapen ze allebei weer. Luuk slaapt best veel nog.

Vanochtend kwam hij om 3 uur, daarna gevoed en meteen weer in bed gelegd waarna hij meteen ging slapen. Rond 7 uur was hij weer wakker. Luier verschoond, gevoed. Opeens liet hij los en begon flink te poepen. Dus weer luier verschoond toen ik dacht dat hij klaar was en de andere borst gegeven. Om ongeveer kwart voor negen sliep hij weer tot 12 uur. Schone kleertjes aangedaan, gevoed (weer 2 borsten), weer schone kleertjes aangedaan want hij spuugde een hoop weer uit over z'n kleertjes. Rond half 2 sliep hij weer en nu slaapt ie nog lekker.

Hij slaapt nu voor het eerst in z'n eigen ledikantje. Vannacht leg ik hem weer in de kinderwagen bij ons op de kamer.

groetjes, peetje
Hallo allemaal!

Even een heel kort berichtje. Zie al wel dat ik nog genoeg heb bij te lezen!

Ben sinds gisteren weer thuis. Beide maken we het goed. Ben alleen echt kapot! Pff... wilde net slapen en meneer dacht er even anders over... terwijl hij de hele ochtend heerlijk geslapen heeft.

Ook al last van kraamtranen. Moet eerlijk bekennen dat het allemaal nog niet helemaal 'eigen' aanvoelt als ware. We hebben helaas een slechte start gehad. Komt allemaal wel goed;-)

BV wilt nog niet echt, last van kloven en doet erg pijn. Gisteren alleen gekolfd, vanaf vandaag om de voeding aan borst. Vanmorgen 'pijnloos', maar vanmiddag helaas een stuk 'gevoeliger'. Ik hoop dta het vanavond weer wat beter gaat. We hebben gelukkig nog wat uren kraamhulp (tm maandag), dus we proberen er wat van te maken!

Ik laat gauw weten hoe bevalling was gegaan, ik hoop dat van t weekend even tijd voor te hebben.

Liefs!
He lieve ikol,

Wat goed om van je te horen. Fijn dat jullie weer thuis zijn! Het zal inderdaad nog wel behoorlijk onwennig zijn en je bent natuurlijk gewoon nog vreselijk vermoeid van zo'n bevalling/prestatie!!! Ik vond het ook zo onwennig, 9 maanden wacht je op je kindje en heb je het idee dat je hem/haar al een beetje kent, maar dat is natuurlijk niet zo. Dat begint pas echt na de bevalling, elkaar leren kennen. Vond dat ook best onwennig....Vervelend dat de BV nog niet helemaal goed verloopt, kost ook zoveel energie he? Neem rustig je tijd, en probeer goed uit te rusten wanneer mogelijk..

Nijntje, fijn dat jullie een goede nacht hadden! Zo he, ben je alweer onder je startgewicht? Hoe doe je dat?? Ik ben best erg tevreden over mijn lichaam/buik, spring weer redelijk terug in vorm (ietsje slappere buik nog)... maarrrrrr er moet nog wel zo'n 5 a 6 kilo af...woog voor zwangerschap zo'n 64 kg, nu nog 69 kg (en ongeveer 75 op eind zwangerschap). Eet smakelijk vanavond Nijntje, lekker de salades van de appie he? Heb gisteren die met van die Surimi sticks gegeten, en soort van cocktail-achtig sausje...yammies...

He regent het daar Peetje? Hier nog niets...wel wat meer wind..dat zorgt ook al voor verkoeling gelukkig...

Fijne avond (en nacht) iedereen!!!
[
ikol, fijn om te horen dat je weer thuis bent. En het kan echt wel even duren voordat alles eigen is. Je hebt de zorg voor zo´n kleine hummel opeens en alles wat je mee maakt is een nieuwe ervaring. Sterkte ermee en geniet nog even van de kraamzorg.

Vibeke, succes meid, hopelijk mag je snel je ukkie in je armen houden.

Nou hier geen regen en geen verkoeling, merel en s. zijn het goed zat en ik eigenlijk ook wel.

Indian, zo fijn zijn als de puckababy wel zou kunnen.
Vibeke succes!! We duimen met je mee op het emgratietopic dat alles voorspoedig gaat!
[
Hier heeft het gisteren dus keihard geregend, gestormd en geonweerd. Dus gisteren was het even lekker afgekoeld. We zijn met z'n viertjes nog even naar de winkel gelopen, met de duowagen. Toch handig zo'n ding. Luuk sliep en Femke vond het er ook wel leuk in. Alleen op de terugweg wilde ze lopen, maar dat mocht ook wel met P. in de buurt.

Vibeke, heel veel succes vandaag!! Hopelijk gaat alles voorspoedig.

Ikol, fijn dat je weer thuis bent. Die kraamtranen zijn heel normaal. Ik moet zeggen dat ik er deze keer niet zo heel veel last van heb (zal nog wel komen denk ik zo) maar bij Femke had ik het zeker wel.

En dat het in het begin niet zo "eigen" voelt is idd heel normaal. Je wereld wordt toch een beetje op z'n kop gezet, "opeens" een nieuw mensje erbij waar je de verantwoordelijk- heid voor hebt. Hopelijk heb je een fijne kraamhulp die je nog even lekker kan verwennen.

Vannacht had Luuk wel veel last van krampjes, ik ben van 3 tot 5 uur met hem bezig geweest. Eerst gevoed zonder schone luier, want ik dacht lekker snel weer te kunnen gaan slapen, maar nee. Ik heb hem uiteindelijk 3 keer een schone luier gegeven want hij had 3 keer gepoept. En veel windjes en rommelende darmpjes. Wel zielig. Maar tegen me aan met de pink in z'n mond ging het al een stuk beter. Tegen vijfen was ie rustig en ging hij weer slapen tot half negen vanochtend. Femke gelukkig ook...

Zo'n draagzak lijkt me ook wel handig, maar hebben wij niet. En volgens mij ben ik daar ook niet handig in om hem goed in te wikkelen.
Vandaag is dé dag voor Vibeke!! You GO girl!!

Ikol, 't is voor iedereen wennen, hoor. Wat eerder al gezegd is, je denkt je kindje al te kennen omdat het zo lang in je buik zat, maar dat is natuurlijk niet zo. Komt vanzelf! En zodra je hem denkt te kennen gaat hij het toch weer anders doen, hoor, dus wat dat betreft....

Gisteren ging het gelukkig om een uur of twee regenen... wat een zegen kan er toch van boven komen . Het koelde meteen 5 graden af, heerlijk! En Willem heeft sinds die regenbui zo'n beetje non-stop geslapen tot vanochtend 9 uur (met om de drie en een half uur een voeding tussendoor, dat wel, hoor!). Toen was hij klaar met slapen, vond hij. Om half elf vond ik toch wel dat hij wel weer klaar was met wakker zijn, mannetje lag te gapen en te oogwrijven... maar mooi niet slapen, he. Ben maar naast z'n bedje gaan zitten en over z'n buik gaan wrijven, als een echte vent is hij daar érg gevoelig voor . Dus die ligt al weer lekker een uurtje te pitten.
Om een kort verhaal lang te maken...
[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven