Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Oh Lieve Corien, wat erg!!! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Ikol, veel sterkte!!!! Komt goed meid, ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen!

Roro, vervelend meid, dat je je niet goed voelt.

Ik heb het ook steeds koud, bloeddruk nu weet ik niet.

Maar krijg ook weer regelmatig blauwe nagels, wat duid op te weinig zuurstof in het bloed. Heb dat zo ie zo al wel vaker, maar ga het volgende week nog even met de gyn over hebben.

Moet dus volgende week naar de gyn, dan 10 weken en 2 dagen. Volgende gyn/echo bezoek is dan met 14 weken, dacht tenminste dat ik elke 4 weken er heen moest.

Manlief hoopt dat hij di mee kan. Vriendin, die peettante wordt gaat de volgende keer mee (niet nu dinsdag maar de keer erop)

Nee Bosbes, gelukkig heb ik nu ook weekend, had vandaag alleen teamvergadering!! Heb nu (eindelijk) 3 weekenden vrij!!

Fijn WW dat je weer energie hebt!!!

Hier vandaag ook hele huis gesopt, nog een half uur gewandeld met de hond. (moet van de fysio deze week 30min wandelen en dan elke week er 5 min bij tot een uur. Daarna gaan we weer wat afbouwen. Dit ivm mijn benauwdheidsklachten.)

Nou ga even naar man en zoon. Man komt net binnen heeft bij iemand allemaal tractoren en ene kraan gekocht. Is zoon helemaal gek van!! (alsof hij nog neit genoeg van die spullen hefet, haha)
Lieve Corien,

Wat ontzettend erg dat het hartje niet bleek te kloppen. Wat zul je verdrietig zijn, zo ben je zwanger, en zo ben je het toch eigenlijk ook weer niet. Heel veel sterkte! Ik heb het een paar maanden geleden helaas ook meegemaakt (dat ik er bij de echo achter kwam dat het hartje niet meer klopte) en heb uiteindelijk voor een curettage gekozen. Heb je volgende week een afspraak om alles nog een keer door te spreken? Nogmaals veel sterkte!

Morgen ga ik de rest even bijlezen en reageren.

groetjes, peetje

Corien, wat een shock zeg. Heel veel sterkte voor jou en je partner.

Leuk dat er al een paar over de 12 weken zitten! Ik kan niet wachten. Dan kan ik eindelijk meerdere mensen vertellen dat ik zwanger ben. Op dit moment weten alleen mijn ouders, zussen en broer en de ouders en broers van mijn vriend het.

Nog steeds niets veranderd hier, nog niet misselijk geweest (hopelijk blijft het zo), erg moe. Had afgelopen weken veel honger, maar nu juist weinig eetlust.
Corien, wat erg meis.. Wat een schok en een verdriet. Ook ik heb het 2,5 jaar geleden meegemaakt en na 2 weken kwam het vruchtje zelf los. Het was naar, maar ik kon het voor mijn gevoel wel goed verwerken.. Maar zoals je leest, heeft iedereen hier andere ervaringen mee, dus neem je tijd en doe wat voor jou het beste voelt.

Heel veel sterkte voor jou en je man!
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ben niet iemand die hier mijn verhaal kwijt kan, maar ik ben het nu ook zelf aan het kwijt raken, a.s. donderdag nog een controle of alles weg is.

Echt verdrietig.
He Corien,

fijn dat je nog even komt kijken! Ook ik heb het een keer meegemaakt een paar maanden geleden. Je ziet het, het komt echt veel voor, en heel belangrijk: het ligt niet aan jou!

Ik wens je nog veel gezonde zwangerschappen en kinderen toe!

Dat bijtanken helpt echt! Voel me honderd keer beter. Ik voel me dan zo schuldig, als ik me ziek meld. Maar ja, het was wel echt nodig. Als ik de dames hoor die over de 12-weken grens zijn, dan kan ik niet wachten!!
GM,

Fijn Corien dat je nog even kwamkijken. Hopelijk is alles schoon als je op controle moet, en hopelijk snel weer zwanger!!

Kom straks nog even.
Goedemorgen,

Iemand had het over snel/veel koud hebben. Ik heb dat ook heel erg. Ben sowieso wel ene koukleum, maar lijkt nu toch wel wat erger. Hoe kom ik in hemelsnaam de winter zo door:-s Ga nu elke avond met een warme kruik naar bed. Kruik bij de buik en mijn mannetje lekker achter me, en die straalt ook een hoop warmte af! :-)

Mijn bloeddruk was goed 112/65 en volgens mij was er bij de HA met bloedprikken ook naar schildklier gekeken. VK-assistent vertelde dat dat ook goed was.

Verder erg moe (maar ook mijn hele ritme is weg; te laat naar bed en te laat opstaan) en nog steeds last van misselijkheid. Medicijnen helpen wel (doorgaan tot misselijkheid over is), maar nog steeds zo nu en dan nog steeds overgeven en het gevoel blijft aanwezig. Wel erg wisselend.

Onze VK vertelde trouwens dat de kans op miskraam (nu na een goede echo) zo klein is, dat 10weken of 3maanden geen verschil meer uitmaakt. We kunnen het nu dus ook meer mensen vertellen:-) Voordat ik dan bepaalde mensen weer zie of spreek zijn we al bijna op de 3mnd, haha. Ach, kan mijn moeder het in ieder geval aan haar vriendinnen kwijt;-) Die zit te springen. Zo leuk, we zijn van beide families de eerste uit het gezin die aan kinderen beginnen, dus beide ouders worden voor het eerst opa/oma. En trots dat ze zijn:-)

Ik ga nu met een kruik lekker op de bank liggen en wat tv kijken (genoeg opgenomen), even eindelijk weer een moment rust na paar hectische dagen!

Fijn weekend allemaal alvast! En iedereen sterkte met de klachten!
Hey Ikol, is dat jouw echo in je avator?? Leuk!!!

Mijn gyn zei dat ook, maar hij zei dit al bij de echo van 6 weken. Dat de kans nu ook al flink was afgenomen omdat het hartje al klopte. Wat hij overigens nog neit verwacht had met 6 weken en 1 a 2 dagen. Meestal zei hij, is dat pas met 6 weken en minimaal 5 dagen!!!

Hihi en je moeder staat op springen om het te vertellen, leuk hoor!

Ik heb gister mijn schoonmoeder nogmaals gezegd haar mond te houden, omdat ze vanavond een feestje hebben van de peettante van mijn man. Daar ging ze de vorige keer met de zw en het huis wat we toen gekocht hadden ook de mist in.

Hoi,

Heb al heel lang niet meer geschreven, ben echt vreselijk beroerd en zo vreselijk moe. Ook ben ik ongelooflijk zenuwachtig voor de echo morgen. Als alles goed blijkt te zijn durf ik het aan om hier weer mee te gaan lezen en schrijven!
Corien....wat een vreselijk bericht! Heel veel sterkte met de verwerking en hopelijk gaat het snel weer goed en ben je snel weer zwanger!

Hier zijn we echt heel druk met het klussen in het nieuwe huis. Ik heb dus alleen van gisteren en vandaag bij kunnen lezen. Ben verder echt even te moe. Dochter slaapt dus ik ga zo ook even liggen.

Leuk al die kloppende hartjes!

Aanstaande maandag heb ik weer een echo in verband met de nekplooimeting. Daarna moet ik 17 december pas weer naar de verloskundige. Ik kan haast niet wachten.

Vorig weekend al wel twee nieuwe positiebroeken gekocht. Op zich passen mijn wijde normale broeken nog, maar ik dacht 'dan heb ik ze maar vast in huis.' Ik weet nog dat je van de ene op de andere dag behoefte kan krijgen aan ruimere kleding.

Nou alvast een fijn weekend allemaal!

groetjes!
Yes, man belde net, hij kan di mee naar de GYN!!! Kunnen we weer samen ons kindje bewonderen. Vind dat zo fijn als hij erbij is. Bij de eerste zw is hij op 1 of 2 keer na er elke keer bij geweest!!!

Als je bij een VK loopt moet je dan ook elke 4 weken? (later in de zw vaker, weet ik) Weet wel dat je dan niet elke keer een echo krijgt, maar luister je dan wel elke keer naar het hartje??
hier werd er idd elke keer na het hartje geluisterd, alleen kan het bij de eerste keer zijn dat ze het nog niet goed kunnen horen. Hier bij de vk om de 4 weken en na 23 om de 3 weken. Naast het luisteren checken ze bloeddruk, en voelen ze hoe je kindje groeit.

Corien heel veel sterkte ermee, wat onzettend verdrietig zeg. Hopelijk krijgen jij en je vriend veel steun.

Hier weinig nieuws, vooral naar de echo aan het toeleven (en daarvoor nog sinterklaas) dochterlief is ziekjes dus daar zijn we ook druk mee bezig.

fijn weekend allemaal
Bij mijn eerste moest ik in het begin om de 6 weken naar de vk, daarna om de 4 weken en op het laatst om de 3 weken. Toen ik overtijd was elke week geloof ik.

Ik heb het trouwens ook koud. Heb de verwarming op 21 staan maar echt warm heb ik het nog niet. Ik zal maar even een trui aandoen straks.

Verder ben ik nu 's avonds vaak misselijk, vooral na het tandenpoetsen. Nu trouwens ook een beetje. Misschien moet ik juist wat gaan eten ofzo.

Femke (m'n dochtertje) slaapt al ruim 1,5 uur. Vanochtend heeft ze ook al een uurtje geslapen. Maar vannacht was ze een paar keer wakker. Wij dus ook....Ze is heel erg aan het hoesten en hoest zichzelf dan wakker volgens mij. Dan begint ze te huilen, soms valt ze wel weer in slaap maar gisteren begon ze alleen maar harder te huilen.

Ik moet nu 9 december 's avonds naar de vk. Moet dan ook urine meenemen en volgens mij krijg ik dan ook een verwijzing mee om nuchter bloed te laten prikken.

groetjes, peetje
Peetje, dat heetft mijn dochter ook geregeld, zij heeft dan pufjes nodig om er weer overheen te komen. Is zo zielig z´n meisje dat wil slapen maar door het hoesten zichzelf wakker houdt. Hier helpt het om iets onder het hoofdeind van het matras te leggen zodat ze een beetje schuin omhoog ligt en stomen voor het slapen gaan als ze het erg te pakken heeft.

oh angela wil je 8 december echo in de lijst zetten bij mij?
Aha, dus eigenlijk weinig verschil met een gyn!! Alleen krijgen wij elke keer een echo, en horen we maar zelden het hartje. Bij zoon maar 1 keer gehoord. Ga er wel een keer om vragen, vond dat heel bijzonder!!

Peetje, onze zoon heeft ook pufjes (Airomir en Qvar dat is ventolin en flixotide, maar dan extra fijne!) Daarnaast staat standaard zijn hoofdeind wat omhoog, dmv een balk onder zijn ledikant. Maar ook hier hoest hij zich dan nog wel eens wakker. Wat wij verder doen, en bij ons goed helpt is Luuf, soort hoestdrankje van VSM (druppels) en menthol/mint op een speciale steen. Toen hij nog niet uit zijn ledikantje kon (nu hebben we er 1 zijde vanaf gehaald) zette wij altijd een pannetje kokend water met menthol op zijn kamer. Als zijn kamer een beetje vochtig is, scheelt bij hem ook wel voor het hoesten. En die damp zorgde ervoor dat de droge lucht verdween en daarnaast gaat je neus en luchtwegen open van de menthol. (dacht tenminste dat er menthol in zit, wil het wel voor je nazoeken als je wilt) Google wel effe voor je van vsm

Misschien zit er iets bij waar je wat aan hebt!
Toepassing

Tussikind siroop suikervrij is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij vastzittende hoest en kriebelhoest bij kinderen. Bij hoest wordt er een onderscheid gemaakt tussen productieve hoest, waarbij slijm wordt opgehoest, en niet-productieve hoest. Dit laatste kan een droge prikkelhoest / kriebelhoest of hoest met vastzittend slijm zijn, welke kenmerkend is voor het homeopathisch geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Tussikind siroop suikervrij. Tussikind siroop suikervrij bevat xylitol als zoetstof. Xylitol is een natuuridentieke zoetstof die in veel fruitsoorten voorkomt. Tussikind siroop suikervrij is ook geschikt voor diabetici. Naast het gebruik van Tussikind siroop suikervrij is het belangrijk je kind veel te laten drinken.

Samenstelling

Per 100 g de volgende bestanddelen: Antimonium sulfuratum auratum D6 5 g, Bryonia cretica D3 5 g, Drosera rotundifolia D3 5 g, Eucalyptus globulus D3 5 g, Ipecacuanha D4 5 g en Spongia tosta D6 5 g. Hulpstoffen: water, glycerol (E422), xylitol en alcohol; alcoholgehalte 1,7 % (v/v).

Dosering en gebruiksaanwijzing

Door de druppelaar kun u de siroop in kleine hoeveelheden goed doseren. Tussikind siroop suikervrij kunt u op een theelepeltje druppelen of verdund met water in een flesje geven. Bij de eerste verschijnselen elk uur een dosis, tot er verbetering optreedt. Daarna nog enkele dagen 3 maal daags. Geef baby´s van 0 tot 1 jaar 5 druppels per keer, kinderen van 1 tot 3 jaar 10 druppels per keer, kinderen van 4 tot 6 jaar 15 druppels per keer. Tussikind siroop suikervrij bij voorkeur een half uur voor of na de maaltijd toedienen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Indien na 7 dagen geen verbetering is opgetreden of de klachten zich dikwijls herhalen, doet u er goed aan uw huisarts te raadplegen.

Tussikind is ook verkrijgbaar als:

Tussikind tabletten

Prijs

€5,25 (50 ml)
Wat ook super spul is van VSM, als je kindje ooit waterpokken heeft. Hebben ze echt super spul voor. Onze zoon was er zo vanaf, en had er weinig last van door dat spul erop te smeren!!!

(wij gebruiken veel van vsm, mmm loop hier reclame te maken geloof ik)
Owwwwwwneee Corien wat erg!!!!

Heel veel sterkte voor jullie!
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn eerste afspraak in het ziekenhuis gehad, ze hadden er een brief over gestuurd maar die had ik nooit ontvangen en ik kwam er afgelopen maandag pas achter door zelf te bellen...

Het was een intake gesprek met de vroedvrouw, ze hebben urine afgenomen en bloed geprikt. Ik heb 8 december weer een afspraak, dan wordt er weer bloed geprikt en mijn 12 weekse scan gedaan.

Girafje ik zag dat jij ook een afspraak op 8 december hebt, leuk dat we het op dezelfde dag hebben.

Ikol, wat leuk dat je die foto van je echo er hebt staan! Ik kan niet wachten tot ik zo'n foto krijg...

Angela, kun je 8 december in het schema erbij zetten?
Zo eindelijk weer een beetje tijd enenergie om bij te lezen....

@Ikol: Pffff lekkere baas heb je zeg! Ongelofelijk wat een raar verhaal. Als je een vast contract hebt mag je iemand toch nooit zomaar ontslaan, ziektewet is al helemaal geen goede reden. Dat ze zomaar iemand anders aannemen is gewoon asociaal! Ik hoop dat de rechtsbijstand je verder kan helpen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je er zo helemaal geen zin meer in hebt en tot na zwangerschapsverlof thuis blijft...

Sterkte met alle kwaaltjes allemaal!! WW je geeft me weer een beetje goede hoop!! Ik had het deze week wel een beetje gehad.... Fulltime (leidinggevende) functie, om 10.00 trekt de misselijkheid wel een beetje weg, maar dan stort ik helemaal in van de moeheid. Pfffff... Hopelijk gaat het volgende week beter!

Fijne avond allemaal!!!
GM, hier alles goed!! Weinig bijzonders te melden.

Hier kijkt het een beetje wit!! Leuk!!! (hihi als ik vrij heb, adners heb ik er een helkel aan, aan die gladheid!!!)

Dadelijk komt de kapper, is echt hard nodig!!! Ook bij zoon, die haren worden echt te lang!!

Fijne dag allemaal!!

Vandaag 10 weken!!!!
Peetje, oh is trouwens geen methol, hihi, had gister nog even op het flesje gekeken. Het is eucaliptus!!!
Ha allemaal,

Ben gisteren naar de verloskundige geweest, alles prima, bloed afgenomen, bloeddruk was ietsje laag maar juist prima etc. Alleen had ik iets teveel eiwit in mijn urine. Volgende keer (over 5 weken) moet ik weer urine meenemen. Ze zei dat ik me er niet teveel zorgen over moest maken, maar merk dat ik dat ineens toch een beetje doe!!! Iemand dit ook gehad?

Verder alles prima hier. Begin me ietsje beter te voelen. Volgende week weer een tweede echo.
Indian, bedankt voor de info. Ik zal eens gaan kijken, hoewel ze vannacht weer door heeft geslapen en ook niet heeft gehoest volgens mij. Misschien wordt het al wat beter.

Maar ja, met dit weer.....

Bosbes, fijn dat alles goed is, jammer van dat teveel eiwit. Heb ik geen ervaring mee, maar als je pas over 5 weken terug hoeft te komen, zou ik me ook niet teveel zorgen erover maken.

Ik ga volgende week naar de kapper, m'n dochtertje gaat donderdag, is ook weer hoognodig.

groetjes, peetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven