Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
O, voor het schema, ik heb 17 Februari weer een afspraak bij de verloskundige!

En nu ik nog eens naar het schema kijk: ik ben 4 Juni uitgerekend, twee dagen eerder dus.

En mijn dochter is van oktober 2005!
Om een kort verhaal lang te maken...
Hebben jullie gezien dat er al een oktobertopic is? Jemig, dat is 4 maanden na ons... help zeg, dan zijn onze kindjes al 4 maanden oud....
Om een kort verhaal lang te maken...
haha ja maf he dat je elke keer weer een maand erbij ziet komen,

Jongetjes gaan hard hier, en idd dat draakje is zo lief, hebben van merel daar nog een paar rompertjes van is ws ook zo´n beetje het enige wat gedragen kan worden want bij merel zijn we helemaal los gegaan met roze kleertjes. Wel een goede reden om te gaan shoppen, van het weekend een stoer blauw en zwart rompertje gehaald.

Angela bedankt voor het aanpassen van het schema!

Heb me hier ook opgegeven voor zwangerschapsyoga, maar het start pas in maart, nog even geduld hebben dus.

Morgen voot het laatst naar Vk, hopelijk is mijn bloeddruk verlaagd, voel me wel aardig goed de laatste tijd, dus ben benieuwd.
Ik had ook een minimonkey, van MP gekocht toen, en daarna snel weer verkocht, ook zo'n babyborn (ofzoiets) te leen gehad. Maarja je kind moet het ook wel willen, anders houd het ook op.

Yuma is heel graag dicht bij mij, maar in zo'n ding vond hij gewoon niks. Vond dat zelf erg tegenstrijdig, haha. (een echt super knuffel kindje, is hij nog!!)

Hangmatje hier ook gebruikt, van stof, een zelfgemaakte. Was wel een succes!

Fijn dat jullie de kleuren enzo besloten hebben Ikol!

Angela, super dat je weer alles bijgewerkt hebt!

Fijn WW, dat je dochter zo blij is met haar nieuwe kamer.

Wij hebben Yuma ook stap voor stap naar een grotere jongenskamer begeleid. Beetje leuk en spannend maken, niet te want dan is het weer eng, haha.

Wij gaan overigens nu niet meer voor groen (lime) en wit. Het is maar een klein kamertje en ben bang dat dit veel te druk wordt, dus doe denk ik alleen de sterren uit het gordijn, of blauw van het gordijn met de sterren.

Juni lijkt dus een echt jongens maand te worden!!!!

Hier ook na de zwangerschap eigenlijk meteen weer op eigen gewicht, kon ook meteen mijn eigen broeken weer aan, ja oke na de kraamtijd dan, want in de kraamtijd gewoon lekker een pyjama broek of jogging broek aangehad.

Fijn ww dat je reuma nu rustig is. Lijkt mij ook erg pijnlijk!

Nou kom straks of morgenw eer terug, fijne zondag allemaal!!
.
Oh ja, Angela, voor de tabel: ik heb 11 februari de 20-wekenecho en 14 februari een afspraak bij de gynaecoloog.
Ik ben inmiddels 3,5 kilo aangekomen, maar heb een flinke buik. Ik ben ook nogal klein dus het is goed te zien.

Volgende week begint voor mij ook de zwangerschapsyoga, ik heb er zin in. Voor de zwangerschap deed ik ook al aan yoga en heb best zin om weer eens iets actiefs te doen. Ook leuk om andere zwangere dames uit de buurt te leren kennen.

Wij willen ook graag een babybjorn, maar begin na jullie verhalen toch te twijfelen of we niet eerst een tweedehands moeten kopen. Straks wil hij er niet in, dat is ook zonde.

De naam weten wij ook al trouwens, voor een jongen waren we er zo uit. Een meisjesnaam hadden we nog niet. Het wordt ons dus makkelijk gemaakt :-).
Zo wat een gezelligheid hier, lekker veel geschreven!

Ik ben nu 2,5 kg aangekomen, maar eet voornamelijk gezond en zo min mogelijk snoep en chips enzo, geen idee of dat er wat mee te maken heeft, wie weet ben ik straks aan het einde het meeste kg aangekomen van jullie allemaal. :-) Mijn buik groeit echt goed de laatste weken, mijn omtrek is nu 101 cm, was in het begin 88 cm. Houden jullie dit ook bij? Ook maak ik iedere 2 weken een foto van mijn buik en plak ik die in een dagboekje dat ik bijhou voor ons kindje voor later.

Mijn man is al druk bezig met de kinderkamer, hij gaat op de muren stripfiguren schilderen. De meubeltjes die we hebben gekocht zijn wit en dmv accesoires (plankjes, knuffels, hangmobieltjes, etc) brengen we kleur in de kamer. Erg leuk allemaal.

De naam weten we al heel lang (voordat ik zwanger werd al) en gelukkig is er niet iemand in onze omgeving die zijn kind ook die naam heeft gegeven en ik ben de eerstvolgende die uitgerekend is dus dat zit wel goed. Lijkt me raar als iemand anders "jouw" naam gaat gebruiken.

Ik heb nu zo'n lange draagdoek, maar wil eigenlijk ook nog een mooie stevige draagzak hebben en eigenlijk ook een babybjorn, altijd makkelijk om kado te vragen.
Dag medezwangeren!

Ik zie dat jullie al met veel dames hier schrijven en ik ben heel erg laat maar het lijkt me toch leuk zo nu en dan nog eens mee te schrijven de komende weken.

Tot nu toe heb ik af en toe meegelezen, puur om even te vergelijken maar kletsen met dames die ook zwanger lijkt me toch erg gezellig.

Mijn uitgerekende datum komt nog niet voor in jullie schema dus als ik nog toegevoegd mag worden zou dat super zijn!

Zal me even voorstellen. Ik ben Ilja, 34 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. UItgerekend op 7 juni 2009 en we zijn vandaag de 24e week ingegaan. Ik vind het supersnel gaan!

Voel me over het algemeen goed, niet misselijk geweest ofzo maar wel nog steeds heel erg moe. Dat begint wel erg vervelend te worden nu.

We hebben de 20 weken echo gehad, alles ziet er goed uit en het is een verrassing wat het wordt.

Groetjes,

Ilja
Fijn dat jullie uit de naam zijn KA.

Wij hadden de naam ook al heel lang! Denk ook niet dat onze naam voorkomt of gaat komen bij iemand.

ilja welkom, schrijf maar mee als je zin hebt.
ff uppen, kom straks terug!
Jeetje er is zomaar een hele dag NIETS geschreven... haha

iK ben weer even niet geweest omdat ik even genoeg had aan mezelf, maar het gaat wel weer beter nu..gelukkig.

Hier is de badkamer eindelijk bijna klaar!! Joehoe!! Ben ik erg blij om!

Vanmiddag komt ie de vloer voegen en dan morgen kitten en dan kan vriend m do op zijn vrije dag inrichten met de meubels en accessoires....

Naam voor jochie blijft gelijk, maar naam voor meisje worden we het nog niet echt over eens.

Ik heb al wel 2 namen die ik erg mooi vind, maar vriend vindt ze nog maar niets...wie weet moet ie er even aan wennen...moest ie bij Yara ook...

Iedere keer als ik bedenk dat we wel moeten gaan nadenken over een naam is het al heel laat of staat ie op t punt iets te gaan doen of...enz enz...dus we wachten af!

Ik ben nu (althans 2 wk geleden bij vk) 2 kilo aangekomen, zit nog steeds een paar kilo (4 ofzo) onder mijn normale gewicht, maar ik vind echt dat ik al een toeter heb!

Vorige zs was ik 10 kilo aangekomen van begin tot eind, maarrrrr uiteindelijk maar een kilo of 4 boven mijn eigen normale gewicht.

Na een week kon ik ook weer mijn eigen normale kleren aan en zaten deze zelfs nog erg wijd...maar na een paar weekjes/maandjes was ik gewoon weer boven mijn normale gewicht hoor.....hahaha Ik ging toen een inhaalslag maken met al het lekkers.

Ik kan nu nl gewoon echt geeeen vet eten aan. Ik probeer wel eens een pizza hoor of een broodje shoarma, maar friet hoef ik echt niet aan te beginnen...

Yara ligt nog steeds te slapen. Om 6.45 gaf ze even een gil en om 6.50 hoorde ik haar weer en toen dacht ik oh nog even 10 min. dan is de psychologische grens van 7 uur behaald, maar ik heb haar helemaal niet meer gehoord...

Net wel even gaan kijken, want vind dat dan wel weer beetje eng....maar ze lag nog lief te slapen...

Ze wil de laatste dagen veel slapen. 's avonds om 18.40 wijst ze al naar de deur en zegt slapen??

en na middageten ook...

Oh babybjorn hier echt erg vaak gebruikt!

Gewoon om te wandelen, ook op vliegveld, als we naar een markt wilden ofzo en kinderwagen niet handig was...nouja gewoon erg veel gebruikt en Yara vond dat ook prima!

Vriendin van mij fietst er zelfs mee, maar dta heb ik nooit gedurfd...

Zwangerschapsyoga is hier niet in de stad. Dan moet ik 20 min rijden en als vriendin mee was gegaan, had ik dat wel graag willen doen, maar nu vond ik het een beetje te ver en te energieslopend.

Wel ga ik weer pufclub doen en niet omdat ik het allemaal niet meer weet, maar omdat ik idd net als meerderen hier ook al zeiden graag even een uurtje per week alleen met de baby bezig wil zijn en met het zwanger zijn.

Ben benieuwd wat voor groepje we dit keer zullen hebben. Hoop dat vriendin in dezelfde groep zit...zou wel erg leuk zijn nl!

Krijg zo bezoek, dus ik ga nog maar eens voorzichtig bij Yara kijken....

Fijne dag!
Fijn dat het weer beter gaat.

En idd er is een hele dag niks geschreven gister. Apart. (ik ga vaak vanuit "mijn viva" naar ons topic, bij mijn laatste, hoef ik niet dat hele rijtje af te scrollen waar we staan)

Jippie de badkamer klaar. Super!

Hier is de babykamer Gister behangen door ons pap en mij. Pfff erg vermoeiend en heb werkelijk overal au!

Straks de gordijnen uitwassen en als manlief dan de rails weer ophangt......dan lijkt het al bijna af!!

Nijn, misschien is Yara niet helemaal lekker, of maakt ze een sprongetje, dan slapen ze vaak ook veel. (of gaan dwars liggen op deze leeftijd, haha)

Yuma had dit pas ook,dat hij om 18:15u al vroeg of hij naar bed mocht.

Ik vind het ook altijd eng als hij langer slaapt als normaal.

Durf dan niet te kijken omdat ik bang ben hem wakker te maken, maar wil toch kijkenn of wel alles goed is.

En had Yara nog lang geslapen?

Kom straks weer terug, doei!

Oh heb dat hier nog niet verteld, gister de bedrijfsarts gesproken en moet volgende week en de week erop proberen 2x 3uurtjes therapeutisch te werken om te kijken wat er in maart en april zou lukken (sta ingepland voor 50% dan, dus 10u per week) Maar denk dat ik die uurtjes niet ga trekken. Maar we proberen het wel eerst.

Leidinggevende is erg schappelijk, schrijft zelfs dat ik niet meer moet doen, dan dat ik denk te kunnen.

Ook de MDL arts heeft gebeld, mag maandag weer verder afbouwen, mits het natuurlijk goed blijft gaan. Volgende week do belt ze dan weer, en 3mrt moet ik weer bij haar komen.

Hoop dat het vocht snel gaat verdwijnen, zie er zo opgeblazen uit. bah!

Bij deze weer een up-to-date en verkorte tabel. Hoop dat ik er niemand per ongeluk heb uitgegooid die graag nog mee had willen schrijven...

Hier eigenlijk niet veel nieuws vandaag, 't is wel al 20 graden en pas 8 uur 's ochtends! Dus kan vanmiddag weer lekker wandelen.

Indian: 2x 3 uurtjes therapeutisch, misschien is dat ook wel weer fijn, om gewoon weer even met wat andere mensen te praten over andere dingen dan babies?

Weten jullie trouwens al wanneer jullie met verlof gaan? En hoe lang? Ik heb net 3 maanden aangevraagd: juni, juli en augustus. Hier werk je dus door tot de bevalling, dus ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Vorige keer zat ik in het ziekenhuis met mijn blackberry mijn afspraken af te zeggen tussen de weeen door...

Fijne dag!
Ja dat is ook wel zo Angela, maar lichamelijk trek ik het niet!

Verder ben ik veel alleen thuis, dus weinig gepraat over babies oid.

Vrienden komen wel af en toe op bezoek,dus dan wel even gezellig buurten.

Ik heb ook wel zin om te werken, gewoon weer lekker bezig te zijn, maar trek het echt nog niet, en daarnaast dan mijn "gezellige collega's" waar ik niet zo'n zin in heb, maar ach, dat is nog maar voor even, dat redden we wel.

Fijn dat het schema weer opgefrist is.

We horen het wel als er iemand te veel uitgehaald is, toch??!!
Angela, jobje mag er ook uit, want die zei ooit, dat ze op het andere topic, waar ze al schreef, verder bleef schrijven.

Zag toevallig net ook haar naam bij dat topic.

Zonnetje is er nog wel toch? Of ook niet meer?? (dat geheugen ook, haha)

En Vlindertje, die is denk ik ook al lang niet meer geweest.

Sorrie als ik mij vergis!
whoei! ik sta in een schema!

(ben ik een erge zeikerd als ik vraag of de toevoeging J/jan 08 weg mag?) Het is nl mijn eerste kindje.

Kom snel terug, ga nu mijn bedje opzoeken.

Groetjes.
Heb vanavond weer borstvoedingcursus gehad, deel 2. Ging over problemen tijdens BV. Ze had een top 10 gemaakt van irriaties die misschien ervoor zorgen om te stoppen met BV. En die stap voor stap uitgelegd, zodat we de problemen vroegtijdig herkennen en hulp kunnen gaan inschakelen.

1 te weinig kennis

2 kloven

3 borstontsteking

4 spruw

5 teweinig voeding

6 teveel voeding

7 gewicht moeder

8 vader voelt zich achtergesteld

9 dieet moeder

10 overig

Ja ja, ik heb goed opgelet, hihi. Dus aan te weinig kennis zal het niet meer liggen, hihi.

Het was weer een interessante cursus en leuk om weer andere bolle buikjes te zien.

Weltrusten allemaal...
Welkom Ilja, leuk dat je mee schrijft.
Fijn Til, dat er zo goed op ingegaan wordt op BV en de problemen die je kunt verwachten.

Wij hebben di een BV avond. Ben benieuwd. Man gaat (lees: moet) ook mee. Ik wil dat hij ook weet wat BV inhoud, wat we tegen kunnen komen etc etc. Hier is het wel 1 avond, van 19:45-22:00uur. Deze avond is gratis. Ik kna ook naar een BV bijeenkomst vanuit de kraamhulp (waar ik de kraamhulp van krijg) maar daar kost het 15,00 per persoon. Vind dat best prijzig, en zou het nu per stel zijn, oke, maar als ik man mee zou nemen zou hij ook 15,00 moeten betalen.

Nog steeds erg druk hier in de buik, erg leuk!!

Voelt iedereen de kleine inmiddels??

Nou tot straks, ga even proberen een stukje te wandelen met Yuma en de hond.

Ah zielig trouwens, Kay (hond) is een beetje ziekjes, hij heeft diarree. Dus vroeg gister geregeld of hij even naar buiten mocht, en rende dan meteen ergens naar toe waar hij mag poepen.
Hallo allemaal,

Zo veel geschreven zeg, ben even een paar dagen niet online geweest. Had beetje een dipje. Was erg chagrijnig en lamlendig, huilbuien en ontevredenheid. Nah wat raar zeg. Heb me de hele zwangerschap emotioneel vrij goed gevoeld, en ineens lijkt het dan even helemaal mis te zijn, alsof de hormonen toch ineens gaan opspelen. Maar goed. Hoop dat het nu zo langzamerhand weer wat gaat afnemen en ik weer vrolijk word!!! Voel me maar een saaie binnenzittende muts, nergens zin in, en ook ineens een soort koudwatervrees lijkt wel...ieehhhh kan en wil ik dit allemaal wel?? verantwoordelijkheid etc etc....Zoals jullie wel weten, tis mijn eerste kindje, herkenbaar bij iemand??? Maar goed, vandaar dus even niet veel geschreven. Ik ga even bijlezen en kijken of ik nog een nuttige reactie kan posten op jullie posts

Oh ja, in elk geval welkom Ilja74!!! (dat heb ik dan wel nog even snel gelezen en onthouden)...Tot later...
Nee hoor Ilja, 't is al weg :-) Ik was iets te enthousiast aan het kopieren.

Bij deze even een plaatje van onze kleurtjes in het kamertje, er moet nog wel veel gebeuren, maar de muren zijn klaar:

Goed hoor, die BV cursussen, ik had het ook moeten doen vorige keer, maar dacht dat het ook wel zou lukken met het lezen van het boek... Niet echt dus, van jou lijstje had ik 1, 2, 3 , 8 en 9. Nou ja, straks kunnen we elkaar in ieder geval helpen.

Fijne dag nog!
Hallo allemaal,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, maar ik heb het te druk om iets te komen schrijven. We zijn nog steeds in huis bezig en het neemt meer tijd in beslag dan ik dacht.

Ik heb volgende week een weekje vakantie, dus dan neem ik de tijd om alles rustig door te lezen en op iedereen te reageren.

Ik wilde jullie even laten weten dat ik gisteren mijn 20 weken echo gehad heb (hoewel ik vrijdag al 22 weken ben, maar ok).

Alles was goed! Alle organen waren goed, het hartje, de hersenen zagen er goed uit en het kindje heeft geen open ruggetje. Het was geweldig om weer te zien. We hebben gelukkig niet per ongeluk gezien wat het is, dus het is nog steeds een verrassing.

Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat, ik kom snel terug om even wat langers te schrijven.
Hallo allemaal,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, maar ik heb het te druk om iets te komen schrijven. We zijn nog steeds in huis bezig en het neemt meer tijd in beslag dan ik dacht.

Ik heb volgende week een weekje vakantie, dus dan neem ik de tijd om alles rustig door te lezen en op iedereen te reageren.

Ik wilde jullie even laten weten dat ik gisteren mijn 20 weken echo gehad heb (hoewel ik vrijdag al 22 weken ben, maar ok).

Alles was goed! Alle organen waren goed, het hartje, de hersenen zagen er goed uit en het kindje heeft geen open ruggetje. Het was geweldig om weer te zien. We hebben gelukkig niet per ongeluk gezien wat het is, dus het is nog steeds een verrassing.

Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat, ik kom snel terug om even wat langers te schrijven.
Fijn Anoniem, dat alles goed was!!

Wordt erg leuk Angela, jullie kamertje.

Bosbes, hoort erbij meid, maar snap wel dat het even moeilijk is!! Er veranderd dadelijk ook zoveel, dat kun je eigenlijk niet overzien of voorstellen. Je hebt natuurlijk wel een beeld, verwachtingspatroon (of hoe noem je dat) maar je weet pas echt hoe het is, als je je kleintje in je armen hebt.

Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven