Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
dinsdag 5 februari 2008 om 19:21
Hoe wisten ze zeker dat je nog geen eisprong gehad had dan? Bloedonderzoek? Je moet wel steeds heel flexibel met alles omgaan zeg.. Wat wordt er veel van je aanpassingsvermogen gevraagd.. Wat zal jij steeds met klotsende oksels in de wachtruimte zitten voor dat je een echo krijgt..
Ik vind je sterk overkomen hoor, het is niet niets wat je allemaal te verwerken krijgt. Nu hopen dat het met de ivf allemaal goed zal gaan verlopen... Ik duim in ieder geval heel erg hard voor je!!!!!!!!!!
Ik vind je sterk overkomen hoor, het is niet niets wat je allemaal te verwerken krijgt. Nu hopen dat het met de ivf allemaal goed zal gaan verlopen... Ik duim in ieder geval heel erg hard voor je!!!!!!!!!!
woensdag 6 februari 2008 om 18:43
donderdag 7 februari 2008 om 14:01
maandag 11 februari 2008 om 18:22
he meissie!
ondertussen heb ik voor de zevende keer gespoten met de decapeptyl en net ook de laatste pil provera gepakt. Ik moet nu wachten totdat ik ongesteld word (2-5 dagen) en dan een uitgangsecho afspreken. Tot die uitgangsecho blijf ik gewoon decapeptyl spuiten. Ondertussen begin ik langzaam wat bijwerkingen te bemerken. Was erg draaierig vanmorgen, borsten doen wat pijn, maar als het daarbij blijft, ben ik erg gelukkig. Ik voel me nu nog prima verder en het mooie weer heeft me goed gedaan.
Hoe gaat het bij jou?????????
ondertussen heb ik voor de zevende keer gespoten met de decapeptyl en net ook de laatste pil provera gepakt. Ik moet nu wachten totdat ik ongesteld word (2-5 dagen) en dan een uitgangsecho afspreken. Tot die uitgangsecho blijf ik gewoon decapeptyl spuiten. Ondertussen begin ik langzaam wat bijwerkingen te bemerken. Was erg draaierig vanmorgen, borsten doen wat pijn, maar als het daarbij blijft, ben ik erg gelukkig. Ik voel me nu nog prima verder en het mooie weer heeft me goed gedaan.
Hoe gaat het bij jou?????????
dinsdag 12 februari 2008 om 09:02
Meestal met de iui ,word ik 10 dagen later ongesteld. Dat zou dus aankomend weekend zijn . Ben ik het dan nog niet dan wordt het extra spannend. Het kan natuurlijk ook wel wat later komen daar houd ik rekening mee... Ik zit nu op dag 20, dag 14 was de inseminatie.... Ik probeer me niet te focussen op de dagen en op deze manier gaat het best wel snel. Ik voel me niet anders dan anders en wil me daar ook niet teveel mee bezighouden. Als ik er teveel bij na ga denken dan denk ik bij alles wat ik voel wel wat.....
donderdag 14 februari 2008 om 10:02
Dank je . Gem. Heb ik echt even nodig. Mijn mannetje heeft me ook verrast vandaag, terwijl ik had gezegd dat het eigenlijk voor stille liefde was en wij dat eigenlijk niet zijn, maar toch heel lief en op het goede moment. Ik heb nl. gisteravond buikgriep gekregen en vanochtend zat er bloed bij. Het lijkt erop dat ik ongesteld word... Drie weken is dan mijn cyclus en dat is kort. Ik had nl eerder ook zo'n korte cyclus tijden de iui behandelingen en toen bleek ik achteraf zwanger te zijn.... Aahh wat baal ik hiervan! Ik denk dat ik het ziekenhuis maar eens bel!
vrijdag 15 februari 2008 om 18:35
zaterdag 16 februari 2008 om 11:20
He shit ......
hoe tegengesteld kan het ook zijn, hier ook ongesteld maar daar blij mee, provera heeft zijn werk gedaan en dan ook op dinsdag een echo voor mij.
Tibor, nog steeds de vaste overtuiging dat de IUI het laatste punt is voor jullie? Ik hoop zo dat 6 keer scheepsrecht is voor jullie met de IUI!!!!!!!
hoe tegengesteld kan het ook zijn, hier ook ongesteld maar daar blij mee, provera heeft zijn werk gedaan en dan ook op dinsdag een echo voor mij.
Tibor, nog steeds de vaste overtuiging dat de IUI het laatste punt is voor jullie? Ik hoop zo dat 6 keer scheepsrecht is voor jullie met de IUI!!!!!!!
zaterdag 16 februari 2008 om 14:31
Ja, Gem het houdt voor ons na de 6e iui op. Natuurlijk heb ik nog een klein beetje hoop op die laatste poging maar ik ga er niet meer van uit dat die wel lukt. Ik ben nu ook al heel gelukkig hoor en o, zo dankbaar met die ene keer dat ik zwanger ben geworden via iui en deze voldragen heb en een prachtige gezonde dochter op de wereld heb gezet!!!! Ik hoop voor jou dat jij dat ook een keer mag meemaken en een gezonde baby krijgt!!!
We liggen trouwens ongeveer gelijk op schema... Hoop voor jou dat alles dit keer helemaal goed gaat!!!
We liggen trouwens ongeveer gelijk op schema... Hoop voor jou dat alles dit keer helemaal goed gaat!!!