kind al drie weken ziek

15-01-2012 22:09 1843 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Geen neusamandelen laten knippen hoor. Is pas een groot onderzoek naar geweest en kinderen van wie de amandelen worden geknipt herstellen helemaal niet beter. Ook kinderen bij wie de amandelen blijven zitten groeien er overheen, naar nu blijkt dus ook net zo snel als de eerste groep. Nederland is van oudsher koploper amandelen knippen, het is hier een soort traditie geworden. Hopelijk wordt dat snel minder. Ik kan leukere tradities bedenken. Maar artsen moeten vaak wennen aan dit soort nieuws en gaan in eerste instantie op de oude voet verder.

NB er is nog geen onderzoek gedaan naar keelamandelen.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/09/07/B309.htm
quote:pyridine schreef op 15 januari 2012 @ 23:22:

Nederland is van oudsher koploper amandelen knippen, het is hier een soort traditie geworden. Hopelijk wordt dat snel minder.

NB er is nog geen onderzoek gedaan naar keelamandelen.

Bij mijn zoon zijn ze allebei geknipt, maar ondanks dat dat echt nodig was werd dat niet zomaar gedaan. Die traditie is volgens mij allang op zijn retour.
-
-
quote:ioni schreef op 16 januari 2012 @ 08:13:

Ze werd vanochtend spugend wakker, ik kan zometeen al bij de huistarts (helaas weer de invaller) terecht.Jammer dat het weer slechter gaat. Wel fijn dat je meteen naar de HA kan. Ik hoop dat ze jullie verder kunnen helpen en dat er duidelijkheid komt.
quote:ioni schreef op 16 januari 2012 @ 08:54:

En we zijn alweer terug. We moeten woensdag ook weer terugkomen. Als het dan niet beter is, dan naar de kinderarts.

De misselijkheid kon van de AB komen. En het was nog te vroeg om te zeggen dat de AB niet werkt.

Dus toch nog even afwachten.Mijn vorige bericht is alweer mosterd zie ik. Nog geen duidelijkheid dus, vervelend is dat. Heeft ze wel iets gekregen tegen de misselijkheid of moet je het afwachten?
-
Maar dan spuugt ze haar medicijnen toch ook uit?
Drinkt je dochtertje nog wel?

Zo niet, dan zou ik niet wachten tot woensdag, die kleintjes kunnen veel verdragen maar lang zonder vocht is echt megaslecht. Verwijzing vragen voor kinderarts, en als ze dat niet geven, zelf naar de SEH van ziekenhuis.

Belachelijk dat ie jullie zo lang laat modderen.
Ik zou gewoon teruggaan, zeker als je gevoel niet pluis is.
Ow ben al mosterd zie ik, goed dat je bent teruggegaan. Ik hoop dat je dochter snel weer beter wordt.
pfeiffer?

Heb ik ook gehad als kind met heel opgezetten amandelen en klieren.

Eerst keelonsteking waar ik AB voor kreeg maar dat bleek eigenlijk niet te mogen.

Pfeiffer kun je zien in het bloed.

Overgeven kan ik me niet herinneren maar moeheid, onstekingen en koorts is een symptoom van pfeiffer.
-
-
ioni, wat vervelend dat ze zo beroerd is.

Als ze blijft spugen bel dan de huisarts en vraag om iets tegen de misselijkheid, zoals domperidom. Dat kan ook in zetpillen, dus dat hoeft ze niet te drinken (moet je wel even om vragen dan).

Je dochter is natuurlijk hartstikke slap als ze al zolang ziek is en slecht eet. Dan knap je ook niet op. Probeer bij wat ze wel binnenkrijgt te letten op isotone verhoudingen, dus zoet en zout. Zonder zout worden ze op een gegeven moment ook zo slap. Je kunt van die sportdrankjes halen, maar dan wel de 'witte' variant, niet de gele (daar zijn de verhoudingen niet goed in). ORS kan ook, maar is niet lekker. En wat ik ook wel deed, was bij elk glas drinken (sap, limonade) een klein beetje zout erin. Dat proeven ze niet, maar kan net helpen. En verder tucjes eten, zoute stengels etc.

Is ze ook afgevallen? Je kunt bij de apotheek fantomalt kopen. Dat is een eiwitpoeder dat je door drinken heen kunt roeren. Krijgen ze zo 200 kcal mee op een dag binnen. Mijn zoon van toen 3 heeft dat maanden gebruikt om aan te komen.

En bij twijfel gewoon je huisarts nog een keer bellen!
Ik roep met dat pfeiffer ook maar wat natuurlijk.

Goed dat je er bovenop zit.

Mijn oudste zoon is als baby heel ziek geweest en daar heb ik 2 dingen van geleerd.

Ten eerste bel ik als ik me ongerust maak altijd de dokter , ik heb daar toen te lang mee gewacht omdat ik bang was dat ze me een zeur vonden.

Nu bel ik leiver 10 keer teveel dan 1 keer te weinig en of ze me een zeur vinden kan me niets schelen.

Ten tweede heb ik geleerd om op mezelf te vertrouwen.

Dokter in het ziekenhuis zei letterlijk dat moeders het vaak heel goed weten hoe goed of slecht het gaat met hun kind.
-
Hoi ioni.

Hoe is het met je dochter? Al wat opgeknapt?

Groetjes.
-
Ach ioni, wat vervelend allemaal! Goed dat er eindelijk bloed is geprikt: is het toch een infectie dan?

Wat zielig zeg, dat ze steeds moest huilen als ze zich bewoog.

Hoop dat deze AB snel werken.

Sterkte!

Ps Wat kun je je toch zelf ook ellendig voelen als je niet weet wat er met je kindje aan de hand is, hè.
-
Terug gaan, mijn HA zei eens dat je moeders intuitie nooit mag onderschatten en zij deze ALTIJD serieus zal nemen.
Oh, ik ben spuit elf geloof ik. Zie nu pas je laatste berichtje.
Pak je kind en ga naar de seh van het dichtsbijzijnde ziekenhuis als je je accuut zorgen maakt. Dat meen ik serieus, je mama gevoel laat je nooit in de steek!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven