kind al drie weken ziek

15-01-2012 22:09 1843 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
-
Ioni, let je op dat ze niet uitdroogt met al dat spugen? Ben benieuwd wat er uit de bloedonderzoeken komt.

Veel sterkte voor je dochtertje en ook voor jou.
-
antibiotica is altijd voor een bacterie-infectie, virusinfectie kan je niet met AB besrtrijden.

Snap sowieso niet waarom ze niet direct bloed laten prikken als ze niet precies weten wat er scheelt?

Zo'n huis-tuin-en keuken kuur voor 'de meeste' dingen, is ook rommel, helemaal omdat het niet helpt. Onnodig AB voorschrijven, blijkt nu ook wel na een week

arm hummeltje....

hopelijk knapt ze snel op, zoniet, direct doorverwijzing voor kinderarts vragen, dan kijken ze haar maar even GOED na (bloed op kweek, urine etc!)

Beterschap!

Kan iemand het even overnemen, oma ofzo? Kan jij misschien even een nachtje goed doorslapen en bijkomen!
-
-
Jee jee, wat fijn!!!

Dikke kus voor je dochter!
-
beetje ups en downs? Vandaag toch weer slechter?

Wat voor bacterie heeft ze last dan?
Hou er rekening mee dat sommige niet tegen AB kunnen.

Second Opinion eens proberen?

Of het ziekenhuis voor alle zekerheid?

Sterkte met je meissie...
-
Dat met die paracetamol is logisch, had mijn ukje ook. Die lag met een bacteriele infectie in het ziekenhuis en kreeg AB via een infuus. Maar met een paracetamol om de koorts te onderdrukken leefde ze helemaal op. Echt een paar uur ook. Daarna werd het minder, zij slaperiger en kwam de koorts ook weer terug. En dan moeat ze weer wachten tot ze weer wen paracetamol mocht. En dan begon het weer overnieuw. De paracetamol onderdrukt alle ziekte verschijnselen is mij toen verteld. Dus vandaar dat ze dan opleven.
Halve bericht weg....

Maar in het ziekenhuis kreeg ze ook eerst een algemene AB. En zeiden ze dat het n paar dagen kon duren voordat het aan zou slaan. Ze noemden het een coctail. Na 3 dagen sloeg het ook aan, of merkten we er wat van. Via het infuus, dus kan best duren.

Ik weet niet hoe je merken kan dat ze er niet tegen kan.
I-
Och wat is dit toch sneu! Ik hoop zo voor jullie dat ze snel opknapt. Beterschap beterschap en beterschap!
O ioni, wat rot voor je meisje. *hug*
Geef je haar niet te veel paracetamol?
Frankly my dear, I don"t give a damn
-
Volgens mij was daar een rekensom voor, paracetamol. Ik ga even googlen. Ik mocht bij mijn dochter om de 6 uur geven. Maar die was nog iets kleiner. En in het ziekenhuis deed de verpleging het.
Ja, dat bedoelde ik.

Ik heb ook geen idee eigenlijk of het kwaad kan.

Zielig hoor, zo'n ziek hoopje mens

Vraag idd om een second opinion, wie weet.

Heel veel sterkte!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bij erge koorts koelden ze haar soms terug door middel van uitkleden. Dus vaak zat ze in haar romper in haar bedje.
Doseringsschema paracetamol:

Leeftijd                           Dosering via de mond                        Dosering rectaal (zetpil) 3-12 maanden                   60 mg 4-6 keer per dag                     120 mg 2-3 keer per dag

1-2 jaar                           120 mg 4-6 keer per dag                    240 mg 2-3 keer per dag  2-4 jaar                           120-180 mg 4-6 keer per dag              240 mg 2-3 per dag

4-6 jaar                           180 mg 4-6 keer per dag                   240 mg 4 keer per dag
Dus inderdaad maximaal 4 tot 6x per dag
-
Ik denk dat je je over die paracetamol niet druk hoeft te maken. helemaal niet nu je een lagere dosis geeft. Hou idd wel de duur in de gaten, je geeft al 2 weken... das wel best lang.

Belangrijker is dat ze eet ook, want van AB kan je vreselijk naar in je lijf worden, misselijk, buikpijn, gewoon hartstikke beroerd. Dus ze moet wel eten blijven inderdaad. En dat dat dan op een paracetamol is, dan is dat zo.

Moeilijk hé.......

sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven