kind al drie weken ziek

15-01-2012 22:09 1843 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Teruggaan!

Als je gevoel dat zegt, doen!

Trouwens, aba werkt pas na 2-3 dagen he. Maar ondanks dat zeg ik bij dit soort dingen: altijd je gevoel volgen.
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 15-01-2012 22:16
Reden: aba ipv pcm
% gewijzigd
Terug gaan! Mijn zoontje van 21 maand is al vanaf begin november af en aan ziek, dezelfde klachten als jouw dochter... Mijn huisarts dacht aan de neus en keel amandelen. Heel sneu voor die kleintjes. Vertrouw op je moeder gevoel!! Huisarts bellen morgen, niet twijfelen...
AB zou binnen 24 uur moeten helpen. Ik zou morgen weer terug gaan, je maakt je zorgen!
Ah sneu hè, heb ook zo getobt met m'n dochter, gaat nu weer beter (keelamandelen maand geleden eruit) . Ik hoop dat de kuur snel aanslaat. En idd gewoon bellen hoor als het niet goed voelt.

@apestaartje, paracetamol werkt pas na 2/3 dagen? Hoe kom je daarbij?
quote:mimootje schreef op 15 januari 2012 @ 22:13:

AB zou binnen 24 uur moeten helpen. Ik zou morgen weer terug gaan, je maakt je zorgen!Ligt dat niet aan het soort AB? Of het zou bij dieren een heel ander verhaal moeten zijn dan humaan, maar wij (werk bij dierenkliniek) geven richting diereigenaren aan dat AB vaak pas na een dag of 3 echt goed werkt. Wat verbetering kan al eerder natuurlijk, maar pas als je na een dag of 3 niks merkt kan je zeggen dat het waarschijnlijk niet het juiste AB is.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
-
Overigens ben ik het wel eens met de rest: als je er geen goed gevoel bij hebt, aan de bel trekken!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik had t al gezien, bedoelde aba...
terug gaan! heb kennissen waarvan het kindje dus ernstig ziek bleek te zijn met zulke verschijnselen..
-
Toen mijn dochter dubbele oor ontsteking en keelonsteking had kreeg ze aba waarvan de dokter zei dat ze het pas na twee dagen zou merken.
-
Gewoon teruggaan, liefst naar een andere arts.

Mijn HA had er ook een handje van steeds breedspectrum AB te geven terwijl hij niks zag.

Ik vroeg steeds of het zijn amandelen waren maar nee, daar zag hij niks aan.ik heb erop gestaan dat ik een verwijzing kreeg en

Uiteindelijk waren het toch de amandelen. De kno arts zag het binnen een minuut.

Nou zijn de verschijnselen van jouw dochter wel anders het zal wss wat anders zijn, maar altijd je Gevoel volgen.

Jij bent de moeder en kent je kind het beste.
-
quote:ioni schreef op 15 januari 2012 @ 22:27:

@beetjegek: ja, daar ben ik natuurlijk bang voor! Wat had dat kindje dan? Eigenlijk wil ik dat natuurlijk helemaal niet weten.....

Don't go there.

Gewoon morgen met je dochter naar de huisarts, die heeft vast goeie raad. Sterkte met ziek dochtertje (en zelf ook, als verpleegster van ziek kindje).
Wat eten we vanavond?
Je geeft aan dat ze al wat opknapt, in dat geval zou ik me houden aan het advies van 1wk controle.

Aan de andere kant, als je gevoel wat anders zegt...
-
quote:beetjegek schreef op 15 januari 2012 @ 22:25:

terug gaan! heb kennissen waarvan het kindje dus ernstig ziek bleek te zijn met zulke verschijnselen..Nee, daar zit to op te wachten....
The time is now
Als je het niet vertrouwt: terug naar de HA en evt. een verwijzing voor de kinderarts vragen. Mijn zoontje heeft ook een hele winter met zijn amandelen getobt. De HA vond het niet nodig er iets aan te doen. Toen hij in één maand van 16 naar 11 kg ging ben ik rechtstreeks naar de kinderarts gegaan. (was hij 'gelukkig' al bekend) Kort daarna zijn zijn amandelen verwijderd en kon hij herstellen.

Beterschap/sterkte
Waarom twijfel je? Het is jouw kind, jij bent de moeder. Als jij het niet vertrouwd dan ga je toch, snap niet dat je daar over twijfelt!

Ik zou vragen om een bloed onderzoek. En je kindje alsmaar paracetamol geven omdat ze dan opleeft (ze heeft geen koorts) lijkt me ook niet gezond.

Sterkte met je ukkie

Ik weet hoe naar het is, mijn oudste zoon gaat altijd zo de winter door, bleek, niet fit griep, longontsteking, verkouden. Tot op de dag van vandaag weten we niet hoe het komt, amandelen zijn eruit, bloedonderzoeken etc etc, hij is al 6 maar elk jaar is het ellende als de winter aanbreekt. Is rot om je kindje zo te zien.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
1 keer is genoeg
Dubbele post sorry
Inderdaad, als je morgenochtend geen verbetering merkt gewoon een afspraak maken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven