Kind als Instagram model

27-12-2018 20:27 201 berichten
Instagram Moeders,

Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"

Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?

Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
ik vind het onzin. waarom zou je je kind als instagrammodel gebruiken? lijkt me vooral iets voor mensen die onzeker zijn over zichzelf en hun kind dus maar gebruiken voor digitale likees
ik zie het verschil niet met kinderen die sporten op niveau
Alle reacties Link kopieren
Teveel ouders, vooral moeders, die hun kroost zo speciaal vinden en daar allerlei 'interessante' toekomsten voor proberen te creëeren, stel je voor dat ze wereldberoemd worden in Nederland en in RTL Boulevard komen, dat wil toch elke moeder voor haar dochter?

Buiten spelen is zoooo ordinair.
anoniem_369373 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 20:31
6.14% gewijzigd
anoniem201612122 schreef:
27-12-2018 20:29
ik vind het onzin. waarom zou je je kind als instagrammodel gebruiken? lijkt me vooral iets voor mensen die onzeker zijn over zichzelf en hun kind dus maar gebruiken voor digitale likees
Er valt flink geld mee te verdienen, dus dat zal ook meespelen.
Pusswithoutboots schreef:
27-12-2018 20:30
Teveel ouders, vooral moeders, die hun kroost zo speciaal vinden en daar allerlei 'interessante' toekomsten voor proberen te creëeren, stel je voor dat ze wereldberoemd worden in Nederland en in RTL Boulevard komen, dat wil toch elke moeder voor haar dochter?
Rony en haar dochter Aveya zijn een voorbeeld van wat jij noemt. Kind zat nog in de baarmoeder en was toen al "speciaal"
Ik zou iets belangrijks zoeken om je druk om te maken
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:27
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel Nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd.
Het is hun keuze.

En je hoeft geen psycholoog te spelen voor die vriendin.
Wat zijn “instagram moeders”?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
En wat nou, stel dat op deze manier dat kind wèl een glorieuze toekomst heeft?
Dat ze dus inderdaad op deze manier al een dikke bankrekening heeft als ze 18 wordt, en zo veel bekendheid dat ze daar de rest van haar leven op kan teren? En dat ze daar dan ook nog eens heel gelukkig van wordt?
JollyRider schreef:
27-12-2018 20:38
Mensen die hun brood verdienen met het uitmelken van hun kinderen op internet en instagram. Ik ben er net achter dat dat bestaat. De dames in kwestie hebben een steekje los wat mij betreft. Ik las net een artikel dat een gezin 5 dagen kerst vierde, eerst een ‘kerstdiner’ in een restaurant, dat kon dan op instagram, dan nog 4 dagen met allerlei festiviteiten zodat het leek alsof ze 2 enorm leuke volle dagen kerst vierden met allerlei mensen, allemaal even fris en fruitig. In werkelijkheid dus 5 dagen, compleet geregisseerd en bedacht, geposeerd en dat allemaal voor het geld.
jo12345 schreef:
27-12-2018 20:40
En wat nou, stel dat op deze manier dat kind wèl een glorieuze toekomst heeft?
Dat ze dus inderdaad op deze manier al een dikke bankrekening heeft als ze 18 wordt, en zo veel bekendheid dat ze daar de rest van haar leven op kan teren? En dat ze daar dan ook nog eens heel gelukkig van wordt?
Dat is wat mij betreft geen glorieuze toekomst. Als mijn kind zo zou eindigen dan zou ik eerder het gevoel hebben enorm gefaald te hebben
In mijn visie ga je inderdaad te ver als je je kleuter een eigen Insta-account geeft.

Ik vind sowieso dat een kind pas op social media hoeft als hij/zij daar zelf om vraagt en zelf in staat is zo’n account te vullen en beheren.

Maar wat ik vooral ontzettend verwonderlijk vind is dat anderen zo’n account gaan volgen/bekijken. Why?!
Thordis* schreef:
27-12-2018 20:43
Dat is wat mij betreft geen glorieuze toekomst. Als mijn kind zo zou eindigen dan zou ik eerder het gevoel hebben enorm gefaald te hebben
+1

Ik gun het mijn kind om vooral niet beroemd te worden.
Geld en 'beroemdheid' over de rug van je kind is het meest kansloze dat er bestaat in mijn ogen. Schijnbaar zelf erg talentloos en wanhopig dat je als ouder(s) daar je kind voor gebruikt.
Doet me altijd denken aan die Chinese kindjes die vanaf hun derde 6x in de week turnen. En dan op hun 15e zeggen dat het hun droom is om naar de Olympische Spelen, alsof het hun vrije keuze is.
de meeste topsporters beginnen als kind en we staan ze allemaal toe te juichen bij de olympische spelen
-Darkside- schreef:
27-12-2018 20:34
Ik zou iets belangrijks zoeken om je druk om te maken
Maak ik mij hier druk om? ik vind het gewoon een bijzondere gewaarwording. En ik las net dat de vergelijking met topsport gemaakt wordt. Dit kan ik wel indenken. Maar ik maak dit van dichtbij mee. Geloof mij vaak is het op en neer rijden duurder dan wat ze opbrengen. Plus dat kinderen niet mogen werken. Ik heb het wel eens met haar erover gehad en ze ziet niks kwaads erin. En geloof mij deze zal nooit hier van kunnen leven. Het is gewoon een doorsnee kleuter. Waar 3000 filters overheen moeten om het een beetje model achtig te laten lijken.
S-Meds schreef:
27-12-2018 20:49
de meeste topsporters beginnen als kind en we staan ze allemaal toe te juichen bij de olympische spelen
Dat zou ik voor mijn kinderen ook niet willen. Als ik kijk naar de belasting van leeftijdsgenoten van mijn kinderen die in selectieteams spelen bijv, ik vind dat ongezond. 4/5x per week trainen, een paar uur lang, naast huiswerk.

Nu hoef ik me geen zorgen te maken, qua sport, ze hebben mijn genen, maar ik ben erg voor gemiddeld zijn.
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:51
Maak ik mij hier druk om? ik vind het gewoon een bijzondere gewaarwording. En ik las net dat de vergelijking met topsport gemaakt wordt. Dit kan ik wel indenken. Maar ik maak dit van dichtbij mee. Geloof mij vaak is het op en neer rijden duurder dan wat ze opbrengen. Plus dat kinderen niet mogen werken. Ik heb het wel eens met haar erover gehad en ze ziet niks kwaads erin. En geloof mij deze zal nooit hier van kunnen leven. Het is gewoon een doorsnee kleuter. Waar 3000 filters overheen moeten om het een beetje model achtig te laten lijken.
dit klinkt jaloers
Thordis* schreef:
27-12-2018 20:51
Dat zou ik voor mijn kinderen ook niet willen. Als ik kijk naar de belasting van leeftijdsgenoten van mijn kinderen die in selectieteams spelen bijv, ik vind dat ongezond. 4/5x per week trainen, een paar uur lang, naast huiswerk.

Nu hoef ik me geen zorgen te maken, qua sport, ze hebben mijn genen, maar ik ben erg voor gemiddeld zijn.
toch is het niet ongezond, topsporters hebben een ijzersterke mentaliteit die ze na hun sportcarriere ook goed kunnen gebruiken.
JollyRider schreef:
27-12-2018 20:38
Dit soort mensen https://www.instagram.com/ronylouanne/
S-Meds schreef:
27-12-2018 20:53
toch is het niet ongezond, topsporters hebben een ijzersterke mentaliteit die ze na hun sportcarriere ook goed kunnen gebruiken.
Klopt. Maar ik hecht persoonlijk meer belang aan andere zaken en een ander soort mentaliteit dan heel goed kunnen sporten, records breken of populair zijn op internet. Nu vind ik sporten minder idioot dan beroemd worden op instagram, maar topsport is ook niet echt gezond en behoorlijk narcistisch. Instagram vind ik het toppunt van leegheid, narcisme en nepheid. Doen alsof je met vrienden leuk op een terras zit en er een spontane foto van je genomen wordt, terwijl het allemaal geposeerd is, er geen drankje echt gedronken wordt en het 2 uur duurde om dé foto te maken die er spontaan uit ziet. En daar dan beroemd om worden, ik vind het bizar.
S-Meds schreef:
27-12-2018 20:52
dit klinkt jaloers
HAHA! Ok, absoluut niet. Ik bedoel gewoon dat het een doorsnee meid is. Ik vind het super sneu omdat ik zie dat ze dit zelf helemaal niet wilt (kinderen spelen met elkaar speelbezoek enzo) Het is gewoon dat ze een aparte houding nu al heeft naar andere kinderen. En niet in de zin van nou wat ben jij een leuk kind! Maar goed misschien zie ik alleen maar het slechte erin. Maar jaloers alles behalve, wel knap dat jij je studie psychologie hebt afgerond!
Om het over een andere boeg te gooien, aangezien mensen praten over jaloezie. Heeft het ook te maken met intelligentie? Of ben ik dan weer geen goede vriendin omdat ik mijzelf hoger inschaal kwa intelligentie als degene in kwestie?
anoniem_637d7c4aa8008 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 21:00
79.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven