Kind als Instagram model

donderdag 27 december 2018 om 20:27
Instagram Moeders,
Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"
Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?
Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"
Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?
Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
vrijdag 28 december 2018 om 10:12
Ja, nou? Omdat een miljoen meisjes dansjes doen en poseren leuk vinden mag je als ouder jouw specifieke meisje geen dansjes laten doen of niet filmen of fotograferen?watdachtjehiervan schreef: ↑28-12-2018 10:02Net als een miljoen andere kinderen van die leeftijd.
Ik zie het bij veel meisjes. Van jong tot oud.
Ook mijn dochters zou je een plezier doen met de hele dag fotograferen en filmen.
Beroemd zijn is geen belangrijk beroep. Het wordt belangrijk gemaakt.
Ik sta elke dag vol overgave publiek te zijn voor mijn eigen meisje. Omdat zij dat leuk vindt en we er niemand kwaad mee doen.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 28 december 2018 om 10:15
Waar lees jij dat dat niet mag?fashionvictim schreef: ↑28-12-2018 10:12Ja, nou? Omdat een miljoen meisjes dansjes doen en poseren leuk vinden mag je als ouder jouw specifieke meisje geen dansjes laten doen of niet filmen of fotograferen?
Ik sta elke dag vol overgave publiek te zijn voor mijn eigen meisje. Omdat zij dat leuk vindt en we er niemand kwaad mee doen.
Ik sta er hetzelfde in als jij hoor.
Ik wilde met mijn post aangeven dat het kind in de op het vast leuk vindt om te doen. Net als vele andere meisjes.
vrijdag 28 december 2018 om 10:18
Oh, dat was echt niet duidelijk dat je dat bedoelde, getuige ook de reacties van de anderen die op jouw post reageerden.watdachtjehiervan schreef: ↑28-12-2018 10:15Waar lees jij dat dat niet mag?
Ik sta er hetzelfde in als jij hoor.
Ik wilde met mijn post aangeven dat het kind in de op het vast leuk vindt om te doen. Net als vele andere meisjes.
Maar dan ben ik het met je eens.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 28 december 2018 om 10:22
Die reacties had ik niet gezien.fashionvictim schreef: ↑28-12-2018 10:18Oh, dat was echt niet duidelijk dat je dat bedoelde, getuige ook de reacties van de anderen die op jouw post reageerden.
Maar dan ben ik het met je eens.
Dan ben ik niet duidelijk geweest.
vrijdag 28 december 2018 om 10:25
Het is nu toch opgehelderd, no worries, hoor.watdachtjehiervan schreef: ↑28-12-2018 10:22Die reacties had ik niet gezien.
Dan ben ik niet duidelijk geweest.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 28 december 2018 om 10:28
Ja wat mij daar opvalt is dat de kinderen net zo fanatiek zijn als de moedersOwlette schreef: ↑28-12-2018 09:52Dit is dus niet waar. Heb je wel eens zo’n documentaire gezien over van die kinder miss verkiezingen. Hoe die kinderen soms gepusht worden is echt niet normaal. En toch zijn die kids allemaal aan het lachen op het podium. Ik kan mij voorstellen dat het in je eigen huis nog 10 keer zo makkelijker is om kinderen dingen te doen waar ze eigen geen zin in hebben.

vrijdag 28 december 2018 om 10:32
Natuurlijk, dat wil iedereen voor zijn kind. Maar daar hoef je niet beroemd voor te worden gelukkig. Verder hoop ik zelf toch echt dat mijn dochters iets gaan doen met hun intellect en niet met hun uiterlijk voorkomen.Star² schreef: ↑28-12-2018 10:02Dat waren jouw woorden toch, gunnen?
En verder, denk jij dat geld de drijfveer is voor veel beroemdheden? Ik denk het niet, doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden denk ik eerder. Het lijkt mij heerlijk voor mijn kinderen als ze dat zouden kunnen doen; iets wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn.
Beroemd zijn houdt in dat iedereen een mening over je heeft en die ook uit en dat je je niet normaal in de openbare ruimte kunt begeven. Je trekt allerlei gekken en profiteurs aan en het allerergste is dat je nooit meer anoniem bent! Waarom je dat je minderjarige kind aan zou willen doen, is mij een groot raadsel.

vrijdag 28 december 2018 om 10:36
Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 10:32Natuurlijk, dat wil iedereen voor zijn kind. Maar daar hoef je niet beroemd voor te worden gelukkig. Verder hoop ik zelf toch echt dat mijn dochters iets gaan doen met hun intellect en niet met hun uiterlijk voorkomen.
Beroemd zijn houdt in dat iedereen een mening over je heeft en die ook uit en dat je je niet normaal in de openbare ruimte kunt begeven. Je trekt allerlei gekken en profiteurs aan en het allerergste is dat je nooit meer anoniem bent! Waarom je dat je minderjarige kind aan zou willen doen, is mij een groot raadsel.
Het een sluit het ander niet uit. Ik hoop dat ze iets gaan doen waar ze gelukkig van worden.
Overigens zijn er ook beroemdheden die niet in de spotlights willen staan en alleen doen waar ze goed in zijn. Niet elke beroemdheid is een Kim Kardashian.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 10:41
14.10% gewijzigd

vrijdag 28 december 2018 om 10:38
Affijn TO, ik zou ook mijn wenkbrauwen optrekken als mijn vriendin zulke activiteiten ondernam met kind.
Dat heeft denk ik niet zozeer met jaloezie te maken maar meer met hoe je over social media en het hele circus eromheen denkt, Of dat verder iets zegt over je intelligentie, geen idee,
Ik zou wel concluderen dat vriendin en ik een beetje uit elkaar gegroeid zijn of er eens met haarzelf over praten.
Dat heeft denk ik niet zozeer met jaloezie te maken maar meer met hoe je over social media en het hele circus eromheen denkt, Of dat verder iets zegt over je intelligentie, geen idee,
Ik zou wel concluderen dat vriendin en ik een beetje uit elkaar gegroeid zijn of er eens met haarzelf over praten.

vrijdag 28 december 2018 om 10:40
EensPoppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 10:32Natuurlijk, dat wil iedereen voor zijn kind. Maar daar hoef je niet beroemd voor te worden gelukkig. Verder hoop ik zelf toch echt dat mijn dochters iets gaan doen met hun intellect en niet met hun uiterlijk voorkomen.

vrijdag 28 december 2018 om 10:45
Ligt er maar net aan waar ze mee geboren zijn.Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 10:32Natuurlijk, dat wil iedereen voor zijn kind. Maar daar hoef je niet beroemd voor te worden gelukkig. Verder hoop ik zelf toch echt dat mijn dochters iets gaan doen met hun intellect en niet met hun uiterlijk voorkomen.
vrijdag 28 december 2018 om 10:47
Waarom precies?Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 10:32Verder hoop ik zelf toch echt dat mijn dochters iets gaan doen met hun intellect en niet met hun uiterlijk voorkomen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

vrijdag 28 december 2018 om 10:49
vrijdag 28 december 2018 om 10:50
Ik denk dat er iets calvinistisch in zit? Je 'mag' wel succes hebben, maar dan moet je er wél voor werken. Niet alleen er 'zijn'.
Ik ben wel bang dat meisjes (vooral meisjes) die continue bewierookt worden om hun uiterlijk, een eenzijdig beeld van zichzelf kunnen krijgen, en ouderdom houd je niet tegen. Je intelligentie gebruiken kan ook met rimpels en hangdijen. Natuurlijk is alleen op intellect of sportprestatie focussen ook eenzijdig.
Ik ben wel bang dat meisjes (vooral meisjes) die continue bewierookt worden om hun uiterlijk, een eenzijdig beeld van zichzelf kunnen krijgen, en ouderdom houd je niet tegen. Je intelligentie gebruiken kan ook met rimpels en hangdijen. Natuurlijk is alleen op intellect of sportprestatie focussen ook eenzijdig.
Later is nu
vrijdag 28 december 2018 om 10:51
Nouja, ze acteert ook wel leuk, natuurlijk. En ze is bovendien een kindster geweest. Is wel een voorbeeld van hoe het kan.
Later is nu

vrijdag 28 december 2018 om 10:51
Ja dat uiterlijk is eindig. Als je oud en uitgezakt bent kan je weer lekker neuroscienzen

vrijdag 28 december 2018 om 10:56
Tuurlijk, maar het idee wat ik van sommige posts hier krijg, is dat het het een of het ander is. Net of elke acteur of model een dom schaap is.

vrijdag 28 december 2018 om 10:57
Ja en als kind een driftbui krijgt want het heeft echt geen zin, worden papa en mama woedend want ze hebben zoveel geld in het kind gestopt.
En dat de kids fanatiek zijn, betekent natuurlijk niet dat ze niet liever wat anders hadden willen doen. Kinderen willen het allerliefste goedkeuring van vader en moeder. En niet elk kind zou het gewoon vertikken hoor.
Ik geloof absoluut dat vloggen en een instagram pagina met kids onschuldig kan zijn, maar ik geloof niet dat elke ouder daar goed mee om gaat. Net als dat er ook kind sporters zijn die vast en zeker terug kijken op hun jeugd en het niet anders hadden willen doen, maar er zullen ook absoluut kind sporters zijn die achteraf gezien liever een andere jeugd hadden gehad. En waarbij het niet onschuldig is geweest.

vrijdag 28 december 2018 om 11:00
Dat hou je denk ik sowieso wel, welke keuze je ook maakt. Er zullen ook vast volwassenen zijn die nu denken hadden mijn ouders me maar op mijn piano laten pingelen in plaats van steeds alleen maar te focussen op mijn schoolwerk. Ofzo.Owlette schreef: ↑28-12-2018 10:57Ja en als kind een driftbui krijgt want het heeft echt geen zin, worden papa en mama woedend want ze hebben zoveel geld in het kind gestopt.
En dat de kids fanatiek zijn, betekent natuurlijk niet dat ze niet liever wat anders hadden willen doen. Kinderen willen het allerliefste goedkeuring van vader en moeder. En niet elk kind zou het gewoon vertikken hoor.
Ik geloof absoluut dat vloggen en een instagram pagina met kids onschuldig kan zijn, maar ik geloof niet dat elke ouder daar goed mee om gaat. Net als dat er ook kind sporters zijn die vast en zeker terug kijken op hun jeugd en het niet anders hadden willen doen, maar er zullen ook absoluut kind sporters zijn die achteraf gezien liever een andere jeugd hadden gehad. En waarbij het niet onschuldig is geweest.

vrijdag 28 december 2018 om 11:50
dat heb ik nog nooit gezien hoor. broodje aapOwlette schreef: ↑28-12-2018 10:57Ja en als kind een driftbui krijgt want het heeft echt geen zin, worden papa en mama woedend want ze hebben zoveel geld in het kind gestopt.

vrijdag 28 december 2018 om 11:51

vrijdag 28 december 2018 om 12:02
Omdat uiterlijk vergankelijk is en je je leven lang profijt hebt van een ontwikkeld intellect.

vrijdag 28 december 2018 om 12:05
beide horen niet bij het standaardbabypakketPoppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:02Omdat uiterlijk vergankelijk is en je je leven lang profijt hebt van een ontwikkeld intellect.
vrijdag 28 december 2018 om 12:05
Ah zo. En als je kind beide heeft? Of alleen uiterlijk uitblinkt?Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:02Omdat uiterlijk vergankelijk is en je je leven lang profijt hebt van een ontwikkeld intellect.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

vrijdag 28 december 2018 om 12:06
JollyRider schreef: ↑28-12-2018 12:05Ah zo. En als je kind beide heeft? Of alleen uiterlijk uitblinkt?
Of, de horror, geen van beide.