Kind als Instagram model

27-12-2018 20:27 201 berichten
Instagram Moeders,

Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"

Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?

Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:51
Maak ik mij hier druk om? ik vind het gewoon een bijzondere gewaarwording. En ik las net dat de vergelijking met topsport gemaakt wordt. Dit kan ik wel indenken. Maar ik maak dit van dichtbij mee. Geloof mij vaak is het op en neer rijden duurder dan wat ze opbrengen. Plus dat kinderen niet mogen werken. Ik heb het wel eens met haar erover gehad en ze ziet niks kwaads erin. En geloof mij deze zal nooit hier van kunnen leven. Het is gewoon een doorsnee kleuter. Waar 3000 filters overheen moeten om het een beetje model achtig te laten lijken.
Tja meid, je vindt het belangrijk genoeg om er een topic over te openen in ieder geval.
Verder zou het me aan mn reet roesten wat anderen met hun kinderen doen (tenzij mishandeling).

Ik denk dat er op zich niks mis is met je kinderen stimuleren ergens in uit te blinken. Of dat nou sport, muziek, wiskunde of influencen is.
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:57
HAHA! Ok, absoluut niet. Ik bedoel gewoon dat het een doorsnee meid is. Ik vind het super sneu omdat ik zie dat ze dit zelf helemaal niet wilt (kinderen spelen met elkaar speelbezoek enzo) Het is gewoon dat ze een aparte houding nu al heeft naar andere kinderen. En niet in de zin van nou wat ben jij een leuk kind! Maar goed misschien zie ik alleen maar het slechte erin. Maar jaloers alles behalve, wel knap dat jij je studie psychologie hebt afgerond!
het kind is vijf. heeft nog niks te willen en je klinkt echt jaloers
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-12-2018 20:52
dit klinkt jaloers
Laat me raden TO: jij hebt ook een heel gewoon uitziend kind en bent nooit op het idee gekomen.
Helaas.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 21:03
0.78% gewijzigd
karin6789 schreef:
27-12-2018 21:01
Laat me raden: jij hebt ook een heel gewoon uitziend kind en bent nooit op het idee gekomen.
Helaas.
ik hoop op knappe kleinkinderen
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:00
Luister ik weet niet waarom jij zo graag wilt dat ik jaloers ben, maar het is gewoon een jeugdvriendin en we hebben het hier samen over gehad en ik heb toen ook uitgesproken dat ik het raar vind. Dit heeft niks met jaloersheid te maken. Op wie zou ik jaloers moeten zijn? het is niet zo dat ze het beter voor elkaar hebben dan dat ik het heb. Het is gewoon heel zielig. Het is niet zo dat ik de enige ben die dit ziet in onze omgeving. Ik vroeg mij gewoon af hoe de rest van "vivaland" hier over denkt. Want ik geloof zeker dat elke basisschool onderhand een soort zelfde geval heeft rondlopen.
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:03
ik hoop op knappe kleinkinderen
Als oma vind je altijd je kleinkinderen mooi.
Wanneer ga je te ver?

Ik vind al die figuren die via Instagram, FB of een zijig blogje hun kinderen uitmelken over het randje. Hoe schadelijk het is voor een kind, dat zal per kind verschillen.
Ik zou ook mijn wenkbrauwen optrekken hoor. Laat je niet wijsmaken dat het vreemd is dat jij hier iets van vindt. Iedereen moet doen wat hij wil doen maar je mag daar rustig een mening over hebben en peilen hoe anderen dat zien.
-Darkside- schreef:
27-12-2018 20:59
Tja meid, je vindt het belangrijk genoeg om er een topic over te openen in ieder geval.
Verder zou het me aan mn reet roesten wat anderen met hun kinderen doen (tenzij mishandeling).

Ik denk dat er op zich niks mis is met je kinderen stimuleren ergens in uit te blinken. Of dat nou sport, muziek, wiskunde of influencen is.
Doe je dit in het echt ook als iemand iets vraagt zeggen "Tja meid". Ik vind het belangrijk genoeg om andermans meningen te horen. Omdat ik twijfelde dat ik misschien alleen het slechte erin zag. Maar blijkbaar delen toch wat mensen hetzelfde. Mij kan het ook aan mijn reet roesten wat anderen met hun kind doen. Maar ik heb dus een dochter rond lopen die zich dan afvraagt waarom ze geen make up op mag doen. "wel spelenderwijs" maar niet als een kind van 16 al rondloopt die voor het eerst uit gaat.
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 21:04
Want ik geloof zeker dat elke basisschool onderhand een soort zelfde geval heeft rondlopen.

Je praat erg denigrerend over het kind van je jeugdvriendin.
En jaloersheid is geen woord. Jalzoezie bedoel je.
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:00
"Heeft nog niks te willen"? Wat bedoel je daar precies mee?
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:57
Om het over een andere boeg te gooien, aangezien mensen praten over jaloezie. Heeft het ook te maken met intelligentie? Of ben ik dan weer geen goede vriendin omdat ik mijzelf hoger inschaal kwa intelligentie als degene in kwestie?
Maak je een grapje?

Juist "intelligente" mensen denken dat hun kind de nieuwe Judit Polgár of nobelprijswinnaar zal zijn.

In het pre-internet tijdperk waren deze discussies er ook al.
Vrouwen die hun kind inschreven om mee te doen in reclamespotjes.
En beweerden dat hun kind zo graag petjepitamientje wilden zijn in een pindakaasreclame.
Na een paar jaar merk je wel wat het kind zelf leuk vindt.
Ik ging ook op blokfluitles, omdat mijn ouders dat zo'n goed idee vonden.
De docent was niet leuk, want hij vernederde een klasgenote van wie de moeder spelfouten maakte (Ik heb nog altijd spijt dat ik niet voor haar ben opgekomen.)
maar ik heb wel leren noten lezen.
karin6789 schreef:
27-12-2018 21:07
Lees ik als ‘zo’n geval’= moeder die haar kind ziet als een barbiepop 2.0
Caitriona* schreef:
27-12-2018 21:08
Maak je een grapje?

Juist "intelligente" mensen denken dat hun kind de nieuwe Judit Polgár of nobelprijswinnaar zal zijn.

In het pre-internet tijdperk waren deze discussies er ook al.
Vrouwen die hun kind inschreven om mee te doen in reclamespotjes.
En beweerden dat hun kind zo graag petjepitamientje wilden zijn in een pindakaasreclame.
Na een paar jaar merk je wel wat het kind zelf leuk vindt.
Ik maak absoluut geen grapje, ik snap wel wat jij bedoelt. Maar ik bedoel meer in de zin van de bedrijven teren ook op deze ouders toch? ik bedoel hoeveel ouders zullen dit met hun eigen kinderen doen? 5% van Nederland? dus er zal een tekort zijn aan kinderen voor reclames. En die 5% gekke die heel het land door reizen om hun kind te promoten maken ze toch gewoon goed gebruik van lijkt mij. Leuk dat ze er een zakcentje aan overhoud daar niet van.
Caitriona* schreef:
27-12-2018 21:09
Ik ging ook op blokfluitles, omdat mijn ouders dat zo'n goed idee vonden.
De docent was niet leuk, want hij vernederde een klasgenote van wie de moeder spelfouten maakte (Ik heb nog altijd spijt dat ik niet voor haar ben opgekomen.)
maar ik heb wel leren noten lezen.
Wat leer je dan precies van steeds gedwongen op de foto moeten waar dan nog een filter overheen moet omdat je van jezelf niet goed genoeg bent?

Noten lezen is een nuttige vaardigheid lijkt me. Volgens mij maak je geen leukere mensen door dit soort praktijken.
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 21:04
Luister ik weet niet waarom jij zo graag wilt dat ik jaloers ben, maar het is gewoon een jeugdvriendin en we hebben het hier samen over gehad en ik heb toen ook uitgesproken dat ik het raar vind. Dit heeft niks met jaloersheid te maken. Op wie zou ik jaloers moeten zijn? het is niet zo dat ze het beter voor elkaar hebben dan dat ik het heb. Het is gewoon heel zielig. Het is niet zo dat ik de enige ben die dit ziet in onze omgeving. Ik vroeg mij gewoon af hoe de rest van "vivaland" hier over denkt. Want ik geloof zeker dat elke basisschool onderhand een soort zelfde geval heeft rondlopen.
jawel want je hebt al een paar keer gezegd dat het kind niet knap is en ook onaardig doet
het kind is vijf
karin6789 schreef:
27-12-2018 21:07
Klopt.
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:12
jawel want je hebt al een paar keer gezegd dat het kind niet knap is en ook onaardig doet
het kind is vijf
Dan kun je toch gewoon vaststellen dat het kind niet knapper is dan gemiddeld? En dat het kind niet heel sociaal en vriendelijk is? Ook 5 jarigen zijn mooi of minder mooi of gemiddeld en je hebt vriendelijke sociale exemplaren en kleine ettertjes
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:12
het kind is vijf
Heb jij zelf onderliggende issues ofzo? ik heb nooit gezegd dat het kind niet knap is. Ze is gewoon niet speciaal net zo dat mijn kind gewoon een doorsnee uiterlijk heeft. En ja iedereen is mooi in zijn eigen zin blablabla. Maar je snapt toch wat ik bedoel of niet dan? hoeveel worden nu daadwerkelijk model van al die miljoenen schijtende snotpinnen? Wat moet ik dan doen mijn dochter niet meer met haar laten spelen omdat ze telkens thuis komt met de vraag of ze net als "kind in kwestie" mag rondlopen. Ik laat mijn kind niet rondlopen als 1 of andere barbiepop. Hell ze had laatst zelfs een leren rokje aan. We praten over kinderen van 5.
Thordis* schreef:
27-12-2018 21:11
Wat leer je dan precies van steeds gedwongen op de foto moeten waar dan nog een filter overheen moet omdat je van jezelf niet goed genoeg bent?

Noten lezen is een nuttige vaardigheid lijkt me. Volgens mij maak je geen leukere mensen door dit soort praktijken.
hoe je leuk moet kijken en lachen
wat je publiek leuk vindt om te zien
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 21:16
Heb jij zelf onderliggende issues ofzo? ik heb nooit gezegd dat het kind niet knap is. Ze is gewoon niet speciaal net zo dat mijn kind gewoon een doorsnee uiterlijk heeft. En ja iedereen is mooi in zijn eigen zin blablabla. Maar je snapt toch wat ik bedoel of niet dan? hoeveel worden nu daadwerkelijk model van al die miljoenen schijtende snotpinnen? Wat moet ik dan doen mijn dochter niet meer met haar laten spelen omdat ze telkens thuis komt met de vraag of ze net als "kind in kwestie" mag rondlopen. Ik laat mijn kind niet rondlopen als 1 of andere barbiepop. Hell ze had laatst zelfs een leren rokje aan. We praten over kinderen van 5.
ik denk het wel. wat denk jij?

ik denk dat jouw kind gewoon minder knap is anders had het ook wel een insta account
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:17
ik denk het wel. wat denk jij?

ik denk dat jouw kind gewoon minder knap is anders had het ook wel een insta account
Wow ga jij eens even op een normale manier posten!!!
anoniem201612122 schreef:
27-12-2018 21:18
Wow ga jij eens even op een normale manier posten!!!
dat kan ik niet want ik heb onderliggende issues volgens TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven