Kind als Instagram model

27-12-2018 20:27 201 berichten
Instagram Moeders,

Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"

Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?

Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
fashionvictim schreef:
27-12-2018 21:43
Ik heb geen idee waar je het over hebt, ik heb net gewoon die link aangeklikt, ken die mensen nergens van, maar zie gewoon een heel erg knap en schattig kindje en een leuke knappe, volgens mij wel nog erg jonge, moeder.
die vrouw is prachtig
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-12-2018 21:48
die vrouw is prachtig
Inderdaad, hele aantrekkelijke verschijning.
Het kindje vind ik lief en leuk, maar niet bijzonder mooi i.t.t. haar moeder.
Die vrouw ken ik nergens van. Vind haar niet lelijk maar ook niet knap. Kindje is schattig maar dat is 99,9% van die kindjes op die leeftijd. Niet uitzonderlijk.

Ik vraag mij wel af hoe je daar dan geld mee kunt verdienen. Met die meuk die je van sponsoren krijgt op de foto gaan en dan een #KijkMijnMooieSchoenenVanDeLieverdsVanMerknaam?
lemoos2 schreef:
27-12-2018 21:53
Die vrouw ken ik nergens van. Vind haar niet lelijk maar ook niet knap. Kindje is schattig maar dat is 99,9% van die kindjes op die leeftijd. Niet uitzonderlijk.

Ik vraag mij wel af hoe je daar dan geld mee kunt verdienen. Met die meuk die je van sponsoren krijgt op de foto gaan en dan een #KijkMijnMooieSchoenenVanDeLieverdsVanMerknaam?
Als je veel volgers hebt krijg je behalve spullen ook geld om bepaalde producten te laten zien.
-Darkside- schreef:
27-12-2018 21:55
Als je veel volgers hebt krijg je behalve spullen ook geld om bepaalde producten te laten zien.
Maar dan moet je denk ik toch wel tienduizenden volgers hebben (die dan ook weer van tijd tot tijd via zo’n affiliate link iets kopen) voordat je interessant bent voor bedrijven?
lemoos2 schreef:
27-12-2018 21:56
Maar dan moet je denk ik toch wel tienduizenden volgers hebben (die dan ook weer van tijd tot tijd via zo’n affiliate link iets kopen) voordat je interessant bent voor bedrijven?
Dat weet ik niet precies. Maar het gaat uiteraard ook om aandacht. En je moet ergens beginnen. Je hebt niet meteen 10.000 volgers.

Die topsporter is ook begonnen als pupil op het veld van Klazienaveen, geëindigd als derde in de Hooibergcup.
lemoos2 schreef:
27-12-2018 21:56
Volgers kan je gewoon kopen.
Dat daar nog geld aan te verdienen is, daar verbaas ik mij over. Het is zo’n wildgroei aan identieke types met identieke content.
lemoos2 schreef:
27-12-2018 22:16
Dat daar nog geld aan te verdienen is, daar verbaas ik mij over. Het is zo’n wildgroei aan identieke types met identieke content.
Het grappige is dat ze volgens mij zelf denken dat hun content juist enorm uniek is.

Zo heb ik weleens aan twee meisjes van een jaar of zestien gevraagd of ze naar een themafeest gingen, omdat ze er in mijn ogen identiek uitzagen. Nou, als blikken konden doden, was ik er nu niet meer geweest. Ze zagen er namelijk hélemaal niet identiek uit in hun ogen o_o
Een kind van 5 kan zelf de gevolgen niet overzien. Daarnaast denk ik: met welk doel?
Schrijf je kind dan in bij Moeder Anne zodat zij af en toe een klus(je) kan doen wanneer zij dat zelf leuk vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een kind is geen accessoire.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
fashionvictim schreef:
27-12-2018 21:31
Superknap kindje met ook al een knappe moeder. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
Ik ook niet.

Maar goed, ik snap sowieso de hele discussie niet en het je kind vooral niet gunnen beroemd te worden. Prima toch als je kind ergens een talent voor heeft, het leuk vindt en zo zijn/haar geld kan verdienen?
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 21:32
Fijn dat je mij verbeterd, maar qua is latijns, dus kwa mag gewoon gebruikt worden. Ik snap wel dat je even wou laten zien wie hier slimmer zou zijn, Maar bescheiden blijven is beter hoor.
Latijn. En verbetert.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 09:11
2.47% gewijzigd
fashionvictim schreef:
27-12-2018 21:42
Ik heb dus een kind dat nu al heel graag poseert en optreedt. Mijn dochter staat, als het even kan, het liefst voor de spiegel naar zichzelf allerlei gezichten te trekken en haar lipjes te tuiten of allerlei poses aan te nemen en te acteren. Op de crèche idem dito. Ook treedt ze graag op, ze staat regelmatig in volle kamers visite, haar groep op de crèche, midden in de supermarkt of in de wachtkamer bij de tandarts ineens out of the blue te zingen compleet met allerlei dansjes erbij. Ik zou haar volgens mij echt geen groter plezier kunnen doen dan haar de hele dag fotograferen of filmen, ik denk dat ze niets leuker zou vinden. En mijn dochter is nog maar 2. Er bestaan dus echt kinderen die dat soort dingen gewoon helemaal zelf leuk vinden.

Mijn jongste net zo. Ook op die leeftijd al. Is inmiddels 9 en zingen/dansen/acteren is nog steeds haar grootste hobby.
Poppy_del_Rio schreef:
27-12-2018 23:26
Het grappige is dat ze volgens mij zelf denken dat hun content juist enorm uniek is.

Zo heb ik weleens aan twee meisjes van een jaar of zestien gevraagd of ze naar een themafeest gingen, omdat ze er in mijn ogen identiek uitzagen. Nou, als blikken konden doden, was ik er nu niet meer geweest. Ze zagen er namelijk hélemaal niet identiek uit in hun ogen o_o
De Revu had jaren geleden een fotoreportage van jongeren uit verschillende jeugdcultuur. Allemaal reuze unieke verschijningen die zich afzetten tegen het gewone, het burgerlijke, vonden ze zelf. Hilarisch uniform, toonden de foto’s :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Maar goed, topsport werkt aantoonbaar levensverkortend, wat is de schade van met je vrolijke hoofd op instagram staan nu precies? Die link die als voorbeeld moest dienen toont een imho gewone, vrij jonge, moeder en dito kind. Nou en?
(Dead Kennedys)
karin6789 schreef:
27-12-2018 21:42
Een kind dat gedwongen wordt, kan niet leuk poseren of lachen voor de foto.
Dit is dus niet waar. Heb je wel eens zo’n documentaire gezien over van die kinder miss verkiezingen. Hoe die kinderen soms gepusht worden is echt niet normaal. En toch zijn die kids allemaal aan het lachen op het podium. Ik kan mij voorstellen dat het in je eigen huis nog 10 keer zo makkelijker is om kinderen dingen te doen waar ze eigen geen zin in hebben.
Star² schreef:
28-12-2018 09:06
Ik ook niet.

Maar goed, ik snap sowieso de hele discussie niet en het je kind vooral niet gunnen beroemd te worden. Prima toch als je kind ergens een talent voor heeft, het leuk vindt en zo zijn/haar geld kan verdienen?
Gunnen?!
Waarom zou je in vredesnaam willen dat je kind beroemd wordt? Echt, geef me één goede reden behalve het (mogelijke) geld.

Ik hoop juist voor mijn kinderen dat ze níet beroemd worden. Anonimiteit is echt een zegen.
Poppy_del_Rio schreef:
28-12-2018 09:55
Gunnen?!
Waarom zou je in vredesnaam willen dat je kind beroemd wordt? Echt, geef me één goede reden behalve het (mogelijke) geld.

Ik hoop juist voor mijn kinderen dat ze níet beroemd worden. Anonimiteit is echt een zegen.
Als je kind ergens heel erg in uitblinkt is het mogelijke gevolg dat het beroemd wordt. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat je kind niet zou gunnen.
Am Yisrael Chai!
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:57
Om het over een andere boeg te gooien, aangezien mensen praten over jaloezie. Heeft het ook te maken met intelligentie? Of ben ik dan weer geen goede vriendin omdat ik mijzelf hoger inschaal kwa intelligentie als degene in kwestie?
karin6789 schreef:
27-12-2018 21:07
Je praat erg denigrerend over het kind van je jeugdvriendin.
.
Ik denk dat hierdoor de berichten komen die wat weerstand aan jou bieden. De manier waarop je erover schrijft komt op mij ook naar en denigrerend over. Wat die vriendin van jou doet kan niemand hier echt iets over zeggen, want niemand kent ze. Alleen de informatie die jij geeft vanuit jouw interpretatie van wat jij ziet. Ik voel niet de behoefte om te oordelen op basis van zoiets of hele groepen mensen over één kam te scheren.

Ik snap ook niet waarom dit problemen geeft in jouw ouderschap. Jouw dochter gaat ook vragen om make-up, maar jij zegt te vinden dat je dat niet oké vindt op die leeftijd. Prima dan toch? Mijn 5 jarige zou ook geen make-up op krijgen van mij, daar kan ik prima mee omgaan ook al krijgt een vriendinnetje van dochter dat wel en dat kan ik prima aan mijn eigen kind overbrengen.

Dat ik mijn eigen normen en waarden in het ouderschap hanteer betekent niet dat ik dan die van een ander omlaag hoef te halen. En natuurlijk kan je erover praten met je vriendin. Een goed gesprek kan prima met wederzijds respect en soms zijn dingen zo groot dat die vriendschap in de weg staan. Daar kom je vanzelf achter als je met elkaar erover communiceert. Maar ik denk dat je inderdaad geen goede vriendin bent als je jezelf hoger inschat qua intelligentie én daarmee jezelf beter vindt dan je vriendin. Door je manier van schrijven in dit topic begin ik echter te vermoeden dat je eigenlijk gewoon en troll bent die een beetje wil rellen.
Star² schreef:
28-12-2018 09:09
Mijn jongste net zo. Ook op die leeftijd al. Is inmiddels 9 en zingen/dansen/acteren is nog steeds haar grootste hobby.
Net als een miljoen andere kinderen van die leeftijd.
Ik zie het bij veel meisjes. Van jong tot oud.
Ook mijn dochters zou je een plezier doen met de hele dag fotograferen en filmen.
Beroemd zijn is geen belangrijk beroep. Het wordt belangrijk gemaakt.
Poppy_del_Rio schreef:
28-12-2018 09:55
Gunnen?!

Dat waren jouw woorden toch, gunnen?

En verder, denk jij dat geld de drijfveer is voor veel beroemdheden? Ik denk het niet, doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden denk ik eerder. Het lijkt mij heerlijk voor mijn kinderen als ze dat zouden kunnen doen; iets wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn.
watdachtjehiervan schreef:
28-12-2018 10:02
Ook mijn dochters zou je een plezier doen met de hele dag fotograferen en filmen.
Beroemd zijn is geen belangrijk beroep. Het wordt belangrijk gemaakt.

Und? Moet ik haar daarom maar haar plezier ontnemen?
watdachtjehiervan schreef:
28-12-2018 10:02
En als heel veel kinderen iets leuk vinden moet het wel verkeerd zijn?
(Dead Kennedys)
TinaTheeTante schreef:
27-12-2018 20:57
Om het over een andere boeg te gooien, aangezien mensen praten over jaloezie. Heeft het ook te maken met intelligentie? Of ben ik dan weer geen goede vriendin omdat ik mijzelf hoger inschaal kwa intelligentie als degene in kwestie?
Stikjaloers ben je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven