Kind als Instagram model

donderdag 27 december 2018 om 20:27
Instagram Moeders,
Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"
Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?
Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"
Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?
Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
donderdag 27 december 2018 om 21:20
Het verschil is in mijn ogen toch wel dat die kinderen vaak zélf willen, terwijl dit kind van 5 niet zoveel keuze lijkt te hebben.
Verder doet dit me denken aan die kinder-beautycontests, die ik vooral van tv ken.
Later is nu
donderdag 27 december 2018 om 21:20
'omdat ik mezelf hoger inschat qua intelligentie dan degene in kwestie'TinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 20:57Om het over een andere boeg te gooien, aangezien mensen praten over jaloezie. Heeft het ook te maken met intelligentie? Of ben ik dan weer geen goede vriendin omdat ik mijzelf hoger inschaal kwa intelligentie als degene in kwestie?
Je klinkt inderdaad jaloers. En onaardig. Gek, om zo lelijk te doen over een kind van 5.

donderdag 27 december 2018 om 21:24
ik weet niet of die kinderen zelf bewust een keuze maken. ze groeien ergens in natuurlijk.
donderdag 27 december 2018 om 21:25
Klopt, maar als een kind geen zin heeft in een bepaalde sport, wordt het erg lastig daar een topsporter van te maken. Dat moeten ze echt willen. Tenzij je inderdaad zo met ze omgaat als gezegd werd over China.
Later is nu
donderdag 27 december 2018 om 21:27
Verder zie ik hier in het topic weer gemopper over dezelfde 'leegheid' als facebook ook al verweten wordt. Die mensen zitten er inderdaad bij. Word je ineens gevolgd door een totaal onbekende, die alleen maar selfies post. Die volg ik niet terug. Ik volg mensen, die niet zo'n leven hebben, dat hier gekenschetst wordt als 'leegheid'.
Later is nu

niet alleen china
maar goed andersom geldt natuurlijk ook, je kan je kind ook niet dwingen om te lachen voor de camera, als het niet wil dan houdt het op

Zo lelijk doet ze niet. Daarbij maak je mij niet wijs dat je alle kinderen altijd even leuk vindt. Ik heb een berg neefjes en nichtjes, sommigen zijn fantastisch en een enkeling vind ik gewoon echt niet leuk. Doorgaans door de opvoeding, maar dan is neefje x van 5 echt minder leuk, grappig en sociaal dan neefje y van 5. Want x is altijd aan het drammen, slaan, schreeuwen en schelden en neefje y niet. En zo kun je heus ook een kleine diva van 5 hebben. Dat trek ik bij volwassenen niet, en bij kinderen ook niet.
donderdag 27 december 2018 om 21:29
Een kind dat weigert te doen wat er gevraagd wordt, zal al snel geen werk meer hebben natuurlijk.
Dus op de een of andere manier zal ze het modellenwerk wel leuk vinden, anders is het klaar.

donderdag 27 december 2018 om 21:29
Jij snapt dus duidelijk niet wat ik bedoel. Al zou mijn kind het mooiste kind ter wereld zijn zou ze nog geen Insta account hebben op haar 5de en zelfs niet op haar 11de. Als ze naar de 1ste gaat. Maar lekker in je waanwereld blijven leven. Jij bent helemaal knettah. Hoop wel dat je fijne kerst hebt gehad! Maar mijn kind is dus ook niet minder knap. Maar gooi maar meer argumenten hoor jaloers en een lelijker kind heb ik sowieso al volgens jou.

donderdag 27 december 2018 om 21:31
Superknap kindje met ook al een knappe moeder. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
Am Yisrael Chai!

donderdag 27 december 2018 om 21:32
Fijn dat je mij verbeterd, maar qua is latijns, dus kwa mag gewoon gebruikt worden. Ik snap wel dat je even wou laten zien wie hier slimmer zou zijn, Maar bescheiden blijven is beter hoor.
donderdag 27 december 2018 om 21:33
Jouw kind is niet mooi dus voor modellenwerk gaat ze sowieso al nooit gevraagd worden.TinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 21:29Jij snapt dus duidelijk niet wat ik bedoel. Al zou mijn kind het mooiste kind ter wereld zijn zou ze nog geen Insta account hebben op haar 5de

donderdag 27 december 2018 om 21:33
Latijns bestaat niet. Latijn wel.TinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 21:32Fijn dat je mij verbeterd, maar qua is latijns, dus kwa mag gewoon gebruikt worden. Ik snap wel dat je even wou laten zien wie hier slimmer zou zijn, Maar bescheiden blijven is beter hoor.
Bescheiden blijven is beter.
donderdag 27 december 2018 om 21:35
Je komt zelf anders niet bepaald bescheiden over, je waant je ook intelligenter dan je vriendin.TinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 21:32Fijn dat je mij verbeterd, maar qua is latijns, dus kwa mag gewoon gebruikt worden. Ik snap wel dat je even wou laten zien wie hier slimmer zou zijn, Maar bescheiden blijven is beter hoor.

donderdag 27 december 2018 om 21:35
hele mooie mensen, ik volg ze graagfashionvictim schreef: ↑27-12-2018 21:31Superknap kindje met ook al een knappe moeder. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

donderdag 27 december 2018 om 21:36
wat is dit?TinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 21:29Jij snapt dus duidelijk niet wat ik bedoel. Al zou mijn kind het mooiste kind ter wereld zijn zou ze nog geen Insta account hebben op haar 5de en zelfs niet op haar 11de. Als ze naar de 1ste gaat. Maar lekker in je waanwereld blijven leven. Jij bent helemaal knettah. Hoop wel dat je fijne kerst hebt gehad! Maar mijn kind is dus ook niet minder knap. Maar gooi maar meer argumenten hoor jaloers en een lelijker kind heb ik sowieso al volgens jou."grabs popcorn"

donderdag 27 december 2018 om 21:37
latijnTinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 21:32Fijn dat je mij verbeterd, maar qua is latijns, dus kwa mag gewoon gebruikt worden. Ik snap wel dat je even wou laten zien wie hier slimmer zou zijn, Maar bescheiden blijven is beter hoor.

donderdag 27 december 2018 om 21:38
die moeder heeft een ontzettende haviksneus, die zou als ze dat tv-programma niet hebben gewonnen echt niet zo popie-jopie zijnfashionvictim schreef: ↑27-12-2018 21:31Superknap kindje met ook al een knappe moeder. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
dan zou niemand ook dat kind kennen en moest die echt toevallig bekend worden

donderdag 27 december 2018 om 21:39
Ik vind het zelf niks. En mijn zoontje word nu al vaak boos als ik foto’s maak. Maar er zijn genoeg kinderen die het geweldig vinden, graag meewerken met papa en mama om voor de show foto’s te maken.
Word een kind gedwongen dan vind ik het heel slecht. En naakt foto’s zoals in bad enzo vind ik ook niks. Maar voor de rest lijkt het mij redelijk onschuldig. Al staat mijn kinderen bewust helemaal nergens online totdat zij zelf die bewuste keuze maken. Maar ik denk niet dat mijn mening per se de juiste is.
Word een kind gedwongen dan vind ik het heel slecht. En naakt foto’s zoals in bad enzo vind ik ook niks. Maar voor de rest lijkt het mij redelijk onschuldig. Al staat mijn kinderen bewust helemaal nergens online totdat zij zelf die bewuste keuze maken. Maar ik denk niet dat mijn mening per se de juiste is.
donderdag 27 december 2018 om 21:42
Ik heb dus een kind dat nu al heel graag poseert en optreedt. Mijn dochter staat, als het even kan, het liefst voor de spiegel naar zichzelf allerlei gezichten te trekken en haar lipjes te tuiten of allerlei poses aan te nemen en te acteren. Op de crèche idem dito. Ook treedt ze graag op, ze staat regelmatig in volle kamers visite, haar groep op de crèche, midden in de supermarkt of in de wachtkamer bij de tandarts ineens out of the blue te zingen compleet met allerlei dansjes erbij. Ik zou haar volgens mij echt geen groter plezier kunnen doen dan haar de hele dag fotograferen of filmen, ik denk dat ze niets leuker zou vinden. En mijn dochter is nog maar 2. Er bestaan dus echt kinderen die dat soort dingen gewoon helemaal zelf leuk vinden.
Am Yisrael Chai!
donderdag 27 december 2018 om 21:42
Een kind dat gedwongen wordt, kan niet leuk poseren of lachen voor de foto.

donderdag 27 december 2018 om 21:43
Ik heb geen idee waar je het over hebt, ik heb net gewoon die link aangeklikt, ken die mensen nergens van, maar zie gewoon een heel erg knap en schattig kindje en een leuke knappe, volgens mij wel nog erg jonge, moeder.anoniem201612122 schreef: ↑27-12-2018 21:38die moeder heeft een ontzettende haviksneus, die zou als ze dat tv-programma niet hebben gewonnen echt niet zo popie-jopie zijn
dan zou niemand ook dat kind kennen en moest die echt toevallig bekend worden
Am Yisrael Chai!