Kind als Instagram model

27-12-2018 20:27 201 berichten
Instagram Moeders,

Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"

Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?

Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
Dreamer schreef:
28-12-2018 13:25
En bovendien 'het zijn ook vrouwen, dus zo voed ik ze op'

Het zijn ménsen, met álle aspecten, ook die normaliter alleen voor mannen leken te gelden.
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar dat schreef ik dus niet.

Over mijn kinderen hoeft niemand zich zorgen te maken. Die groeien op met het idee dat de wereld voor ze openligt en hebben een hoop sterke rolmodellen in hun omgeving, vrouwen en mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, het is anders dan n kind, maar ik heb een instagram account voor m’n hond. Vond het tijd dat die kleine stinkerd ook zou bijdragen in de kosten. Lukt nog niet echt, ik hou het zelf niet vaak genoeg bij. Maar wie weet ooit (lees: verkapte oproep om meer volgers te krijgen).
Cum non tum age
Poppy_del_Rio schreef:
28-12-2018 13:58
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar dat schreef ik dus niet.

Over mijn kinderen hoeft niemand zich zorgen te maken. Die groeien op met het idee dat de wereld voor ze openligt
Zielig!
Ik denk dat het gros hier eigenlijk ook een wenkbrauw op zou trekken bij dit gedrag, maar dat TO's overduidelijke jaloezie als een grote bliksemafleider werkt. Ik stem: belachelijke manier om met een 5-jarige om te gaan én je bent jaloers.
Poppy_del_Rio schreef:
28-12-2018 12:36
Eh, wát ligt er precies aan een ander?
Ik was me er niet van bewust een probleem te hebben en de schuld daarvan bij een ander te leggen. Ik geef gewoon mijn visie. Die mening is dat uiterlijk vergankelijk is en dat ik mede om die reden meer hecht aan het ontwikkelen van andere kwaliteiten.
Tsja, als je het zelf niet begrijpt, dan niet. Voor mij is het verder niet zo relevant dat je jezelf niet begrijpt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
noa schreef:
28-12-2018 14:06
Ok, het is anders dan n kind, maar ik heb een instagram account voor m’n hond. Vond het tijd dat die kleine stinkerd ook zou bijdragen in de kosten. Lukt nog niet echt, ik hou het zelf niet vaak genoeg bij. Maar wie weet ooit (lees: verkapte oproep om meer volgers te krijgen).
Maar doe je verder ook iets aan zijn intellectuele ontwikkeling? Straks krijgt het arme beestje rimpels en dan halveren de likes.
ik lees niet echt iets van jaloezie in je berichten
hoe anderen daar op komen is voor mij een raadsel (eerlijk gezegd)
wel vind ik je niet netjes praten over je vriendin (jij bent intelligenter dan haar) en ook een beetje onaardig over het kind zelf

wat ik ook lees is dat je een dochter van dezelfde leeftijd heeft die met het meisje omgaat, je gedrag ziet bij het meisje die jou dochter overneemt en wie je geen goed voorbeeld vind voor jou dochter

dan is maar een optie, contact stopzetten of zo min mogelijk beïnvloedbaar laten zijn voor je dochter

zover ik weet heb ik op de basisschool van mijn oudste geen instamodeltjes en ik zie het ook niet op mijn sociale media

wel moeders die zich echt erg opmaken en fotos plaatsen met filters waarbij ik denk (volgens mij was jij 16 jaar geleden een puber en nu niet) maar men moet leven hoe moet leven

alleen jij kan als ouder beslissen waar jou grenzen zijn wat betreft je kinderen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Dreamer schreef:
28-12-2018 13:25
En bovendien 'het zijn ook vrouwen, dus zo voed ik ze op'

Het zijn ménsen, met álle aspecten, ook die normaliter alleen voor mannen leken te gelden.

Zijn er ook instagrammoeders, die hun zoons steeds filmen en fotograferen en tentoonstellen, omdat hij zo mooi is, eigenlijk?
Ja die zijn er. Ooit eens op Pinterest gespeurd naar ‘jongenskapsel’ toen zoon zijn lange lokken kort wilde hebben. Toen kwam ik ook uit op eindeloze feeds van kleine jochies met dezelfde soort filters over de foto.

Ik vind dat persoonlijk geen mooie foto’s, door steeds dezelfde filters en dezelfde looks lijken die kids allemaal op elkaar. Maar goed, ik krijg al herrie met de fotograaf die op schoonmoeders verzoek de kleinzonen wilde fotograferen op blote voeten en met hun handen een ‘hartje’ wilde laten maken. Allemaal in een witte blouse met een jeansshort aan. De mouwen a la J.Crew opgerold. En daar stonden ze op een rijtje als gedresseerde aapjes. Door die blonde haren met undercut en lichte ogen leek het wel een affiche voor de Hitlerjugend.

Ik heb een voorkeur voor actiefoto’s (nichtje die zichzelf behangt met spaghettislierten in haar kinderstoel, neefje die een Houdinipose aanneemt om het sluiten van een buggygordel te voorkomen, zoon die alles onder de verf heeft hangen behalve zijn vingers bij vingerverven).
mamsvan schreef:
28-12-2018 15:36
ik lees niet echt iets van jaloezie in je berichten
hoe anderen daar op komen is voor mij een raadsel (eerlijk gezegd)
wel vind ik je niet netjes praten over je vriendin (jij bent intelligenter dan haar) en ook een beetje onaardig over het kind zelf

wat ik ook lees is dat je een dochter van dezelfde leeftijd heeft die met het meisje omgaat, je gedrag ziet bij het meisje die jou dochter overneemt en wie je geen goed voorbeeld vind voor jou dochter

dan is maar een optie, contact stopzetten of zo min mogelijk beïnvloedbaar laten zijn voor je dochter

zover ik weet heb ik op de basisschool van mijn oudste geen instamodeltjes en ik zie het ook niet op mijn sociale media

wel moeders die zich echt erg opmaken en fotos plaatsen met filters waarbij ik denk (volgens mij was jij 16 jaar geleden een puber en nu niet) maar men moet leven hoe moet leven

alleen jij kan als ouder beslissen waar jou grenzen zijn wat betreft je kinderen
Beste antwoord hierboven, ik merk toch dat er flinke verdelingen in mening zijn. En misschien ben ik ook wel denigrerend. Maar ik sta wel op een punt om een keuze te maken in de zin van wil ik dit meegeven aan mijn dochter. Ik wil ook niet zeggen van "Ja sorry maar je mag niet met Madelief omgaan" (fictieve naam) Wil ook niet zeggen dat we super goed met elkaar zijn het is gewoon dat onze dochters op dezelfde school zitten. En zodoende weer contact hebben.
anoniem_637d7c4aa8008 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 17:31
0.44% gewijzigd
ik ga ook een instagram maken. ik ben van mezelf heel lelijk en om populair te worden moet je opvallen.
Wat een denigrerende fictieve naam zeg.
TinaTheeTante schreef:
28-12-2018 15:43
Beste antwoord hierboven, ik merk toch dat er flinke verdelingen in mening zijn. En misschien ben ik ook wel denigrerend. Maar ik sta wel op een punt om een keuze te maken in de zin van wil ik dit meegeven aan mijn dochter. Ik wil ook niet zeggen van "Ja sorry maar je mag niet met Danishqwa omgaan" (fictieve naam) Wil ook niet zeggen dat we super goed met elkaar zijn het is gewoon dat onze dochters op dezelfde school zitten. En zodoende weer contact hebben.

Je hele houding zegt genoeg.
TinaTheeTante schreef:
28-12-2018 15:43
Beste antwoord hierboven, ik merk toch dat er flinke verdelingen in mening zijn. En misschien ben ik ook wel denigrerend. Maar ik sta wel op een punt om een keuze te maken in de zin van wil ik dit meegeven aan mijn dochter. Ik wil ook niet zeggen van "Ja sorry maar je mag niet met Danishqwa omgaan" (fictieve naam) Wil ook niet zeggen dat we super goed met elkaar zijn het is gewoon dat onze dochters op dezelfde school zitten. En zodoende weer contact hebben.
Ik snap het niet zo. Mijn zoon heeft ook wel eens vriendjes en vriendinnetjes die een ouder hebben waarvan ik zelf denk ‘Spoor je nog wel?’. Maar zolang dat niet iets betreft wat echt schadelijk is (dan denk ik dus aan iemand die om half 11 s’ochtends al een fles sherry opentrekt omdat het vast al ergens op de wereld vier uur is geweest en die het geen punt vindt om in de auto te stappen met de kinderen).

Dat die instagrammoeder een heel andere insteek heeft, is toch niet schadelijk voor jouw dochter? Jouw dochter krijgt van jou haar opvoeding, jij (en vader) bent (zijn) de fundering onder haar welbevinden en kijk op de wereld. Prima toch dat ze verschillen zien? Mijn zoon vindt mij momenteel ook een flutmoeder omdat ik hem niet op elektrische steps laat rondscheuren (dingen gaan 45 km p/u!) met acht jaar. En dat kan ik heel goed verkopen naar zoon toe: die dingen mogen niet op de openbare weg en zijn dus illegaal en het is levensgevaarlijk voor achtjarigen om op zo’n ding door het verkeer te crossen. Mag de pa van zoons vriendje mij een hysterische basic bitch vinden, zolang hij maar niet tegen mijn zoon zegt dat ik een hysterische basic bitch ben. Als die twee spelen onder mijn toezicht gaan ze maar fijn op hun BMX fietsjes crossen over zelfgebouwde ramps. Kun je ook de tanden mee uit je mond vallen, spannend genoeg.
Murrmurr schreef:
28-12-2018 15:50
tinatheetante?
S-Meds schreef:
28-12-2018 15:54
tinatheetante?
Ja die ook
JollyRider schreef:
28-12-2018 15:03
Tsja, als je het zelf niet begrijpt, dan niet. Voor mij is het verder niet zo relevant dat je jezelf niet begrijpt
Doe even normaal zeg.
Murrmurr schreef:
28-12-2018 15:50
Hoe is dat denigrerend, gewoon een meisjes naam. Dat jij iets denigrerends in die naam ziet is vreemder.
S-Meds schreef:
28-12-2018 15:47
ik ga ook een instagram maken. ik ben van mezelf heel lelijk en om populair te worden moet je opvallen.
Waarom zou je dat uberhaupt al willen? ik doe sowieso vrij weinig met heel dat social media. Maar af en toe hoor je van "kijk ze heeft 67 likes" moet ik dan gaan applaudiseren?
TinaTheeTante schreef:
28-12-2018 17:25
Hoe is dat denigrerend, gewoon een meisjes naam. Dat jij iets denigrerends in die naam ziet is vreemder.
Je overspeelt je hand nu wel een beetje trollebol.
Murrmurr schreef:
28-12-2018 15:58
Ja die ook
Hoezo die ook al? Je weet nog niet eens waarvan het afgeleid is.
TinaTheeTante schreef:
28-12-2018 17:25
Het is niet "gewoon een meisjesnaam" en dat weet je best.
Je insinueert er wel degelijk iets mee.
Star² schreef:
28-12-2018 17:27
Je overspeelt je hand nu wel een beetje trollebol.
Denk je? Ik bedoel ik had ook Joke kunnen gebruiken, ik pas het wel even aan.
TinaTheeTante schreef:
28-12-2018 17:28
Hoezo die ook al? Je weet nog niet eens waarvan het afgeleid is.
Ik wil het niet eens weten. Bah.
karin6789 schreef:
28-12-2018 17:29
Het is niet "gewoon een meisjesnaam" en dat weet je best.
Je insinueert er wel degelijk iets mee.
Nu ben ik super benieuwd wat ik "insinueer" ?
Murrmurr schreef:
28-12-2018 17:31
Ik wil het niet eens weten. Bah.
Jij bent vast de leukste thuis, in hoeverre moet mijn "profielnaam" bah zijn? Tina drinkt thee en is tante. Plus jij bent lekker origineel met je quote uit Game of Thrones. Super origineel ben je joh!
anoniem_637d7c4aa8008 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 17:41
20.08% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven