Kind als Instagram model

donderdag 27 december 2018 om 20:27
Instagram Moeders,
Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"
Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?
Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.
Mijn vraag is wanneer ga je te ver? ik zelf heb een dochter van 5 die gewoon buiten speelt, vriendjes heeft, geen mobiel heeft. En mist ook totaal niks verder in de zin van kind zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 5. Maar deze heeft wel een mobiel, is "instagrammodel" beheerd door moeders. Persoonlijk vind ik dit heel zielig en merk ik ook in de omgang dat dit kind denkt meer te mogen en te zijn als de andere. (Dit kind is geen model in de zin van oh wat een knap kind, ze wordt letterlijk elke week door heel nederland meegenomen en er worden professionele fotografen ingehuurd"
Nu is mijn vraag wanneer ga je te ver? Het is niet dat ik psycholoog ben. Maar als straks de echte wereld om de hoek komt kijken en ze doorheeft dat ze niet meer in het middelpunt staat omdat ze 1 van de vele is wat dan?
Ik vind het een rare bezienswaardigheid omdat je merkt dat moeders iets gemist heeft in haar jeugd ook ofzo.

vrijdag 28 december 2018 om 12:08
Mijn kinderen hebben beide en ik stimuleer ze vooral in hun intellect. Het uiterlijk is maar een schil.JollyRider schreef: ↑28-12-2018 12:05Ah zo. En als je kind beide heeft? Of alleen uiterlijk uitblinkt?
En ook als je vooral qua uiterlijk uitblinkt, heb je er baat bij om je breed te ontwikkelen, simpelweg omdat ook een mooi uiterlijk op een gegeven moment vervalt.

vrijdag 28 december 2018 om 12:10
op school gaat het ook alleen maar over intellect, hoe leren die kinderen nu dat er meer is dan verstand?Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:08Mijn kinderen hebben beide en ik stimuleer ze vooral in hun intellect. Het uiterlijk is maar een schil.
En ook als je vooral qua uiterlijk uitblinkt, heb je er baat bij om je breed te ontwikkelen, simpelweg omdat ook een mooi uiterlijk op een gegeven moment vervalt.
vrijdag 28 december 2018 om 12:13
Heel eerlijk vind ik dat een weinig holistisch mensbeeld, maar goed, ook dat mag vanzelfsprekendPoppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:08Mijn kinderen hebben beide en ik stimuleer ze vooral in hun intellect. Het uiterlijk is maar een schil.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

vrijdag 28 december 2018 om 12:22
Holistisch?JollyRider schreef: ↑28-12-2018 12:13Heel eerlijk vind ik dat een weinig holistisch mensbeeld, maar goed, ook dat mag vanzelfsprekend
Ik snap de fixatie op uiterlijke verschijning gewoon niet. Ik vind het bijna pervers hoe jonge meiden tegenwoordig worden gebombardeerd met verwrongen ideaalbeelden. Intellect, compassie, inzicht, vriendelijkheid etc etc zijn dingen die ik oneindig veel belangrijker vind en daarop richt ik me dan ook bij de opvoeding van mijn dochters (ik heb geen zoons).

vrijdag 28 december 2018 om 12:25
je maakt vrouwtjes van ze. Voed ze aub ook op met bluf, competitie en strijd.Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:22Holistisch?
Ik snap de fixatie op uiterlijke verschijning gewoon niet. Ik vind het bijna pervers hoe jonge meiden tegenwoordig worden gebombardeerd met verwrongen ideaalbeelden. Intellect, compassie, inzicht, vriendelijkheid etc etc zijn dingen die ik oneindig veel belangrijker vind en daarop richt ik me dan ook bij de opvoeding van mijn dochters (ik heb geen zoons).
vrijdag 28 december 2018 om 12:25
Holistisch ja. Ik snap de fixatie op één aspect van een mens en de heftige afwijzing van andere aspecten niet zoPoppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:22Holistisch?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

vrijdag 28 december 2018 om 12:29
Ik ook niet, ik denk dan ook dat je mijn posts leest vanuit eigen vooroordelen.JollyRider schreef: ↑28-12-2018 12:25Holistisch ja. Ik snap de fixatie op één aspect van een mens en de heftige afwijzing van andere aspecten niet zo
vrijdag 28 december 2018 om 12:32
Lol, natuurlijk, het ligt altijd aan een anderPoppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:29Ik ook niet, ik denk dan ook dat je mijn posts leest vanuit eigen vooroordelen.

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

vrijdag 28 december 2018 om 12:36
Eh, wát ligt er precies aan een ander?
Ik was me er niet van bewust een probleem te hebben en de schuld daarvan bij een ander te leggen. Ik geef gewoon mijn visie. Die mening is dat uiterlijk vergankelijk is en dat ik mede om die reden meer hecht aan het ontwikkelen van andere kwaliteiten.

vrijdag 28 december 2018 om 12:39
Jij schrijft zelf dat je liever op het een, dan op het andere focust bij je dochters. Op beide kan net zo prima.Poppy_del_Rio schreef: ↑28-12-2018 12:29Ik ook niet, ik denk dan ook dat je mijn posts leest vanuit eigen vooroordelen.
vrijdag 28 december 2018 om 12:45
Ik denk dat je als ouder de talenten van je kind moet stimuleren. En ze een breed aanbod aan mogelijkheden bieden. Dan komt er vanzelf iets naar boven waar ze goed in zijn. Misschien zit er een echt talent tussen en anders hebben ze hopelijk iets gevonden waar ze hun passie in kwijt kunnen. En sociale contacten met anderen. Af en toe een nette foto kan best.
Je kind misbruiken om zelf in beeld te komen (kijk eens wat een knap of interessant kind ik heb) vind ik triest.. En mogelijk schadelijk omdat een kind het niet kan overzien.
Ik denk dat veel van die moeders zelf graag aandacht en aanzien willen. En zelf een leven met weinig inhoud hebben dat ze invullen met hun kind op een platform zetten. Dat vind ik dus een groot verschil met kinderen die echt een talent EN de motivatie hebben voor iets (En die lopen er niet mee te koop en hun ouders zeker niet).
Je kind misbruiken om zelf in beeld te komen (kijk eens wat een knap of interessant kind ik heb) vind ik triest.. En mogelijk schadelijk omdat een kind het niet kan overzien.
Ik denk dat veel van die moeders zelf graag aandacht en aanzien willen. En zelf een leven met weinig inhoud hebben dat ze invullen met hun kind op een platform zetten. Dat vind ik dus een groot verschil met kinderen die echt een talent EN de motivatie hebben voor iets (En die lopen er niet mee te koop en hun ouders zeker niet).
vrijdag 28 december 2018 om 12:49
Sporten, met andere woorden iets bereiken door uithoudingsvermogen en erg je best doen, is niet te vergelijken met geregisseerde foto's maken, die dan ook nog eens bewerkt moeten worden.
Sporten leert dat je iets bereikt door je best te doen en fit te zijn. Model spelen leert je dat je enige verdienste is mooi zijn, maar ook dat je niet mooi genoeg bent en er moeten allerlei truucjes toegepast worden voor de foto 'goed' is.
Sporten bouwt zelfvertrouwen en model zijn breekt het af. Totaal anders dus.
vrijdag 28 december 2018 om 13:09
Nee hoor, qua is een woord dat van oorsprong uit het Latijn komt maar in het Nederlands is ingeburgerd. Kwa is gewoon fout. 'Latijns' trouwens ook. Oh en het is 'fijn dat je mij verbetert'.TinaTheeTante schreef: ↑27-12-2018 21:32Fijn dat je mij verbeterd, maar qua is latijns, dus kwa mag gewoon gebruikt worden. Ik snap wel dat je even wou laten zien wie hier slimmer zou zijn, Maar bescheiden blijven is beter hoor.
Je snapt het daarnaast ook niet erg, het was vooral oergeestig dat je zat te verklaren hoe intelligent je was met een zin die meerdere taalfouten bevatte.

vrijdag 28 december 2018 om 13:19
vrijdag 28 december 2018 om 13:25
En bovendien 'het zijn ook vrouwen, dus zo voed ik ze op'
Het zijn ménsen, met álle aspecten, ook die normaliter alleen voor mannen leken te gelden.
Zijn er ook instagrammoeders, die hun zoons steeds filmen en fotograferen en tentoonstellen, omdat hij zo mooi is, eigenlijk?
Later is nu

vrijdag 28 december 2018 om 13:35
ja toch? er zijn ook mannelijke influenza'sDreamer schreef: ↑28-12-2018 13:25En bovendien 'het zijn ook vrouwen, dus zo voed ik ze op'
Het zijn ménsen, met álle aspecten, ook die normaliter alleen voor mannen leken te gelden.
Zijn er ook instagrammoeders, die hun zoons steeds filmen en fotograferen en tentoonstellen, omdat hij zo mooi is, eigenlijk?

vrijdag 28 december 2018 om 13:36
model zijn is niet alleen een kwestie van mooi zijn. je moet poserenPaarsebloem schreef: ↑28-12-2018 12:49Sporten, met andere woorden iets bereiken door uithoudingsvermogen en erg je best doen, is niet te vergelijken met geregisseerde foto's maken, die dan ook nog eens bewerkt moeten worden.
Sporten leert dat je iets bereikt door je best te doen en fit te zijn. Model spelen leert je dat je enige verdienste is mooi zijn, maar ook dat je niet mooi genoeg bent en er moeten allerlei truucjes toegepast worden voor de foto 'goed' is.
Sporten bouwt zelfvertrouwen en model zijn breekt het af. Totaal anders dus.
vergelijk het maar met televisie. en een lelijke foto blijft een lelijke foto ook met filter

vrijdag 28 december 2018 om 13:46
Het spijt me TO, maar ook op mij kom het jaloers over.
Ondanks dat ik geloof dat er mensen zijn die liever niet het pad van roem en faam bewandelen en een simpel leventje ambiëren, denk ik dat er tegelijkertijd een hoop mensen erom zitten te springen om "slapend" rijk te worden oftewel maar al te graag hun knaken zouden verdienen door alleen "mooi te zitten wezen".
Ik zet het tussen haakjes want ook als je succes wil bereiken met je uiterlijk zul je daar wat voor moeten doen, heb je te maken met concurrentie, mensen die iets van je verwachten, bepaalde opofferingen die je zult moeten maken en nog een hoop meer.
Als het kindje het daadwerkelijk niet leuk vind is dat natuurlijk sneu, net als kinderen die gedwongen worden om op een sport te gaan, een instrument te bespelen, oneindig hun best te doen op school en gebukt gaan onder de druk.
Echter denk ik dat er bij jou meer achterzit door de manier waarop jij je uitspreekt over het kind.
Ga bij jezelf ten rade of je motieven wel juist zijn om hier zo tegen te willen ageren. Er is niks mis met een fraai uiterlijk als inkomstenbron te gebruiken, men roeit met de riemen die men heeft immers. Net als jij en elk ander mens op aard.
En als volgens jou het kindje niet eens mooi is en toch instaat is om daarmee een hoop volgers te trekken is dat ook een talent opzich.
Dont hate, appreciate.
We leven in een tijd waarin een hoop mogelijk is, ook zonder een knap brein, talent, of schoonheid kun je er komen.
Dat is toch alleen maar mooi en leuk voor de mensen die op hun manier toch succes weten te behalen?
Ondanks dat ik geloof dat er mensen zijn die liever niet het pad van roem en faam bewandelen en een simpel leventje ambiëren, denk ik dat er tegelijkertijd een hoop mensen erom zitten te springen om "slapend" rijk te worden oftewel maar al te graag hun knaken zouden verdienen door alleen "mooi te zitten wezen".
Ik zet het tussen haakjes want ook als je succes wil bereiken met je uiterlijk zul je daar wat voor moeten doen, heb je te maken met concurrentie, mensen die iets van je verwachten, bepaalde opofferingen die je zult moeten maken en nog een hoop meer.
Als het kindje het daadwerkelijk niet leuk vind is dat natuurlijk sneu, net als kinderen die gedwongen worden om op een sport te gaan, een instrument te bespelen, oneindig hun best te doen op school en gebukt gaan onder de druk.
Echter denk ik dat er bij jou meer achterzit door de manier waarop jij je uitspreekt over het kind.
Ga bij jezelf ten rade of je motieven wel juist zijn om hier zo tegen te willen ageren. Er is niks mis met een fraai uiterlijk als inkomstenbron te gebruiken, men roeit met de riemen die men heeft immers. Net als jij en elk ander mens op aard.
En als volgens jou het kindje niet eens mooi is en toch instaat is om daarmee een hoop volgers te trekken is dat ook een talent opzich.
Dont hate, appreciate.
We leven in een tijd waarin een hoop mogelijk is, ook zonder een knap brein, talent, of schoonheid kun je er komen.
Dat is toch alleen maar mooi en leuk voor de mensen die op hun manier toch succes weten te behalen?
vrijdag 28 december 2018 om 13:51