Kind en knuffeltje

13-05-2011 11:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van ruim 5 jaar (wordt eind van het jaar 6) is enorm verknocht aan haar knuffeltje.

Het is een tutpopje/spookje en hij moet werkelijk overal mee naartoe.

Al vanaf 4 maanden had ze een duidelijke voorkeur voor dat popje, al maakte het toen niets uit of het een reserve-exemplaar betrof of niet. Zelfs de kleur niet. Ze maakte steeds dezelfde klank naar het popje en naar die klank hebben we hem genoemd.

Ik heb ze in alle kleuren gehaald. Maar rond een jaar of 2 begon de voorkeur voor kleur en een specifiek exemplaar. Die is nu al enorm afgeknuffeld, helemaal ruw (het velours is er niet meer) en de vulling wordt steeds magerder.

Het mutsje heb ik ook al eens genaaid.

Het popje moet echt overal mee naar toe en dus ook naar school. Terwijl ze er op school niets mee doet. Hij ligt te liggen in de mee-naar-huis-bak.

Nu was ze hem gisteren dus vergeten. En dat was huilen... Gelukkig ging ze slapen met een reserve-exemplaar die heel lief had gezegd dat hij bij haar zou blijven en haar zou troosten. Maar vannacht om 3 uur was het weer huilen...

Hij is ook al 2 keer kwijt geweest. Een keer bij Oma, die al een heel verhaal had opgedist dat het popje in de hemel was

Gelukkig zat ie toch helemaal onderin oma's boodschappentas. En een keer in de parkeergarage toen ze hem onder haar jas had gestopt en hij eruit was gegleden. Man, ik voelde de paniek zelf nog het hardst. Gelukkig had de lieve vinder hem op een paal gelegd...

Heeft jullie kind ook een knuffel? En zijn ze ook volkomen met elkaar vergroeid?

Tot welke leeftijd hebben ze eigenlijk hun knuffie nodig?
Onze kinderen hebben de knuffels altijd in bed liggen. Geen gesleep er mee. Vind het eerlijk gezegd niet altijd even fris. We hebben van hun lievelingsknuffels een reserve exemplaar. En die passen dus altijd op hun bed en huis als ze naar beneden of weggaan. Als ze logeren, gaan ze natuurlijk wel mee. Mijn oudste legt ze altijd heel precies rondom zijn kussen heen en de jongste slaapt er echt mee.
Hier precies hetzelfde als Annie.Ooi. Ze heeft 2 favorieten waarvan de er 1 echt vasthoud als ze slaapt. Beide knuffels blijven in bed en komen alleen buitenshuis als ze gaat logeren, maar ook daar liggen ze alleen in bed.
mijn zoon heeft een schaapje vanaf z'n geboorte, en inmiddels ook een aantal reserve schaapjes. hij ontdekte een keer dat we er meer dan 2 hadden en nu wil hij er ook minstens 4 in bed..

Er ligt er 1 op de BSO (hij is 4,5) en de rest dus op bed en op de bank beneden. Gelukkig zijn ze nog te koop dus ik heb er inmiddels een heleboel....
Nee, gelukkig niet.

Het is wel schattig om te zien, maar wat een ellende als de knuffel er niet meer is.
Het kan heel goed dat ze d'r volwassen leven ingaat met de knuffel. Dat is bij mij ook gebeurt: mijn olifant heb ik al mijn hele leven bij me. En zou het verschrikkelijk vinden als ze ooit kwijtraakt (al sleep ik haar nergens meer mee naartoe, obviously maar heeft wel een heilig plekje gekregen).
Het is ergens ook heel schattig. Ze zegt ook dat ze zich met haar knuffeltje niet alleen voelt.

Iedereen in de buurt en op school kent het knuffeltje ook. En liefst zou ik ook willen dat ze hem in bed zou laten, maar ze wil hem zo graag overal mee naartoe en is heel verdrietig als hij niet mee kan (soms kan het echt niet)

Hij heeft haar ook door haar eerste zwemlessen gesleept. Ze moest huilen van spanning en knuffeltje hield ik achter het raam omhoog en liet hem zgn juichen en dat hielp...
Nee, dochter knuffelt graag. Maakt haar niet uit met welke knuffel, groot of klein. Ik had vroeger ook geen speciale knuffel.
Zoon heeft een beer. Nou ja, een beer... De armen en benen zijn ervan af, de vulling is uit de romp. Dus het is alleen nog een kapotgeknuffeld hoofd met een zakje eronder.

Hij is 4 en slaapt er nog iedere nacht mee, zonder die beer is het drama.
toch zou ik er naar toe gaan werken dat knuffeltje thuis blijft. Bij de kleuters is het nog leuk en geaccepteerd, maar straks in groep 3 en hoger misschien niet meer. Bij ons op school mag het ook gewoon niet...alleen op speelgoeddag mogen ze wat meenemen en verder niet.

Mijn zoon wilde trouwens ook altijd speelgoed en knuffels mee met boodschappen doen, maar omdat dat altijd eindigde met een zoekgeraakte knuffel houden we nu onze poot stijf. Speelgoed blijft gewoon thuis.

Ja, dat is even doorzetten en wat drama's accepteren, maar uiteindelijk win je erbij.
Mijn dochter van 4,5 maand heeft een vierkant knuffeldoekje met daaraan vast in een van de hoekjes een klein konijntje. Ik heb het konijntje ook nog groter gekocht (dus zonder doekje er aan vast). Maar het doekje lijkt wel echt haar favoriet te zien, ze duikt er met haar hoofdje in en sabbelt lekker op de pootjes van het konijntje. Ook zitten er 5 labeltjes aan waar ze regelmatig aan ligt te likken. Ze gaat er nu ook een beetje tegen kletsen. Gelukkig heb ik toen ik zwanger was van zowel het doekje als het losse konijn er twee gekocht. Helaas heb ik ze nu niet meer in de winkels gezien, maar als ik ze tegen kom, neem ik er nog eentje extra mee.
Zoon van 1,5 heeft ook een knuffelkonijn.

Maar zodra hij uit bed komt, gaat konijn terug in bed, samen met zijn tut. (hij legt beide ook altijd netjes in bed terug)

Hij mag alleen konijn mee uit bed als hij ziek is, als hij in de auto waarschijnlijk in slaap gaat vallen omdat het laat in de avond is, of zoals een tijdje geleden, mee naar het ziekenhuis omdat hij buisjes kreeg.

Wij hebben zo ook in alle kleuren, en als zijn bed verschoont word, krijgt hij een schoon konijn.
Mijn dochter van 10 heeft vanaf dag 1 een favo knuf. Iets zelfgemaaktst, dus geen reserve exemplaar.

Aangezien ze vroeger duimde zodra ze die knuffel in haar handen had, hebben we altijd verboden dat die knuffel uit bed kwam. Alleen als ze ziek op de bank ligt (zoals nu) mag ze de knuffel hebben (gelukkig duimt ze niet meer).
Dochtertje 14 maanden heeft ook een spookje/tutbeestje/konijnding wel 2 (thuis en onderweg) plus 2 reserve, haar naam en bijnaam staan er in geborduurd.

Na 2 dagen ruikt het dan ook naar haar want ze duwt graag het oortje van het beestje in haar mond om er op te bijten/sabbelen.

Maar op de kdv mist ze het beestje ook niet, knuffeltje is alleen voor slapen en heel soms als troost.

Moet er wel bij zeggen dat dochtertje nooit een speen heeft gehad en daarom bijt/sabbeld op het knuffeltje.
dochter heeft ook een lievelingsknuffel, piepklein, die we al een keer kwijt zijn geraakt. DIt is dus het tweede exemplaar, en we hebben ook nog een reserve (die niet geaccepteerd wordt). Laatst had ze haar knuffel op het kdv laten liggen, en toen moest ze met de reserve gaan slapen. Na veel gehuil (echt oprecht verdrietig, niet alleen drammen) had ze het "zusje van ..." geaccepteerd, maar 's ochtends zei ze dat ze het toch niet zo fijn vindt ruiken als de echte knuffel.
Ik had eerder ook de regel dat mijn dochters knuffel niet mee naar buiten mocht... Nu niet meer, het is zo schattig! Het is ienieminie van sesamstraat, heb net de naaispullen gepakt om haar te repareren, helemaal afgenuffeld! Reserve exemplaar ligt op de kv, gelukkig nog niet nodig geweest.
Vanaf dat mijn zoon 1 jaar is, mogen knuffel én speen alleen nog maar in bed en ze blijven dan ook boven. Ik herken je probleem deels, omdat wij van zijn lievelingsknuffel geen extra exemplaar hebben. En als de knuffel dan soms toch zijn kamer heeft verlaten omdat ik even niet oplet en hij boven speelt, dan is het echt drama als hij 'm niet in zijn bed heeft. Gelukkig is de knuffel nooit ver weg.
Mijn zoon wordt 12 en heeft nog steeds veel behoefte aan zijn lievelingsknuffels. Ze gaan altijd mee naar bed, 's morgens mee naar beneden en hij stopt ze altijd in voordat hij naar school gaat.

Hij is in emotioneel opzicht nog geen 12, ben benieuwd hoelang hij er nog behoefte aan blijft hebben. Het biedt hem veiligheid, ook belangrijk.
quote:patricia1987 schreef op 13 mei 2011 @ 12:38:

Ik had eerder ook de regel dat mijn dochters knuffel niet mee naar buiten mocht... Nu niet meer, het is zo schattig! Het is ienieminie van sesamstraat, heb net de naaispullen gepakt om haar te repareren, helemaal afgenuffeld! Reserve exemplaar ligt op de kv, gelukkig nog niet nodig geweest.Schattig? Ik vind platgeknuffelde knuffels altijd een beetje schmutzig. Mijn neefje heeft er ook één en die zit onder de vlekken en heeft veel kale plekken. Dat vind ik dus gewoon ranzig en mijn kind mag daar echt niet mee over straat. Ik vind het geen gezicht, net als driejarigen die nog met een speen over straat lopen (maar dat is een andere discussie) Nu zijn zijn knuffels nog niet zo ver afgetakeld, maar ik zou daar dus echt een stokje voor steken en hem over laten gaan op een andere knuffel. Ik denk dat het gewoon gewenning en doorzetten is. Een speen afleren gaat bij de meesten ook niet in één dag.
-
quote:toffifee schreef op 13 mei 2011 @ 12:45:

[...]

Ik vind het geen gezicht, net als driejarigen die nog met een speen over straat lopen (maar dat is een andere discussie) .of 5-jarigen die nog in een buggy zitten
quote:Starshine schreef op 13 mei 2011 @ 12:48:

[...]

of 5-jarigen die nog in een buggy zitten Mwah, dat lijkt mij dus wel handig als de vijfjarige in kwestie niet wil luisteren. Vastbinden in de buggy! :-)
Mijn beide kinderen hebben geen lievelingsknuffeltje. Mijn kinderen mochten tot hun eerste jaar niet met knuffels slapen. Ik was altijd bang dat ze er in stikten. Ze hebben daarom niet echt een voorliefde voor één bepaalde knuffel.

Mijn jongste slaapt nu met pino en koekiemonster en mijn oudste wil absoluut niets in haar bed. Als ze lekker aan het spelen zijn en we moeten weg dan willen ze nog wel iets meenemen, maar dat is sporadisch. Best handig eigenlijk als ik het zo lees.
quote:Starshine schreef op 13 mei 2011 @ 12:48:

[...]

of 5-jarigen die nog in een buggy zitten Mijn jongste van 2,5 heeft energie voor 10 dus die gaat niet in de buggy. Mijn dochter van 4,5 heeft veel minder energie en die klimt in de buggy zodra ze de kans krijgt. Ik vind het ook geen gezicht maar goed.
Sinds 2 jaar is meneer hond een deel van ons gezin.

Sinds kort ook wel bekend onder zijn alias WoefWoef.

Hij gaat mee naar bed en mee in de auto, daarna gaat hij bij mij in de tas en komt alleen eruit als zijn baasje hem nodig heeft (bijv. dokterbezoek)
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven