Kind van drie in eigen tentje?

04-06-2011 16:50 164 berichten
Beste mensen,

Mijn vriend en ik willen kamperen deze zomer, onze dochter is bijna drie. Hij vindt dat ze best in een apart tentje kan ( wel in een kinderbedje) voor mijn gevoel is ze daar nu nog veel te klein voor. Nu vragen wij ons af, wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 juni 2011 @ 16:50:

Mijn vriend en ik willen kamperen deze zomer, onze dochter is bijna drie. Hij vindt dat ze best in een apart tentje kan.

Onverantwoordelijk gedrag!

En dan druk ik me netjes en beschaafd uit.
Ik vind dat jullie wel een beetje overdrijven met zijn allen. 2 Jaar is wel jong om alleen in een tentje te liggen, maar om nu meteen te roepen dat dat zelfs voor kinderen van 10 nog te jong is?

Mijn kinderen waren 6 en 4 toen ze in een apart tentje gingen (ieder een eigen slaapcabine). Die tent stond naast onze tent, waardoor de afstand van het hoofdkussen van zoon tot mijn hoofdkussen vele malen kleiner was dan hij thuis ooit is. Ik hoorde elke zucht, ze dwalen echt niet zomaar rond en ik ben in jullie ogen vast heel naïef maar ik denk niet dat de kans groot is dat iemand mijn kinderen steelt.

Ondertussen is jongste 10 en zwaar teleurgesteld dat we deze zomer niet met de tent weg gaan, dus met die trauma's valt het ook wel mee.
Vast mosterd, maar:

Doe even normaal! Meen je dat nou serieus?

Is de dochter in kwestie ook de dochter van je vriend?
Ts ik kan me voorstellen dat je het een stom idee vond van je vriend. Soms zijn mannen echt niet te begrijpen... Je zou bijna denken dat hij het zo stelt om je op de kast te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat een vader zich hier prettig bij kan voelen.

Over het pedo gebeuren: ik ben hierover bevooroordeeld door mijn baan waarbij ik de gekste dossiers onder ogen krijg. Ik ben hierdoor extra voorzichtig geworden maar ik zou liever wat onbezorgder en naiever in het leven staan. Dus ik begrijp sommige andere reacties ook.

euhm, om een kort verhaal lang te maken.

Ik zou het ook niet doen, alleen in een tent.
Pubers in een eigen tentje....... dan kan je pas écht wachten op wegsluipen. Deed ik tenminste wel, vroeger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zie dat het me een paar keer gevraagd wordt, jazeker het is ONZE dochter.

Ik snap de vraag eigenlijk niet zo goed? Zou het een minder raar idee zijn, van hem in jullie ogen, als het niet haar vader is?!
quote:hanneke000 schreef op 04 juni 2011 @ 16:52:

3 jaar?! NO WAY!Dit dus.
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 juni 2011 @ 16:59:

Mannenlogica, vriend zegt ze slaapt thuis in een eigen kamer, dus dan kan ze ook in een eigen tent.Dat neem je dan toch niet serieus joh. Mannen moet je niet altijd serieus nemen...
En ja ook met drie is het Ook net zon dom idee maar twee zou ik haar enkele weken voor haar verjaardag niet meer noemen.
Een klein kind laat je niet alleen in een tentje, hotelkamer, caravan, etc.

Ze zijn nog afhankelijk.
quote:blijftgewoondametje schreef op 05 juni 2011 @ 01:05:

En ja ook met drie is het Ook net zon dom idee maar twee zou ik haar enkele weken voor haar verjaardag niet meer noemen.Doe je alles wat je man zegt?
@iwannalive, nee maar vanmiddag vond ik het even heel stom dat hij dat uberhaubt kon bedenken. Qua ontwikkelingsstappen ben ik degene die signaleert en initieert dus gaat het inderdaad zoals ik wil. Geeft niet want hij doet en brengt heel veel in als ouder. Maar soms baal je als in de ' overbezorgde moederrol' geduwt wordt.

@judith29 lastig met jouw baan, die extra bezorgdheid. Slijt het of verergert het naarmate je meer dossiers kent?
@Iwan ik weet niet of je alles gelezen heb maar nee, het is nooit een optie geweest. Ik ben nogal fel en stellig in die dingen.
Met net 3 jaar alleen in een tentje zou ik ook niet doen. Thuis is bekend en je eigen bed in je eigen kamer. Kamperen is al spannend genoeg, andere omgeving, andere kindjes, ander eten, slapen in een campingbedje (die van mij gingen trouwens met 3 jaar echt niet meer in een campingbedje, met 2 jaar nog geprobeerd, een paar uur lang 'ben niet baby gehoord' en bij het wakker worden gelijk weer).

Het hele ontvoerings/pedo verhaal, tja als je daar zo bang voor bent dan moet je maar niet gaan kamperen, niet naar een speeltuin gaan enz. Want ook in je eigen tent is tentdoek zo doorgesneden, en een kind van 10 is ook zo uit een tentje meegenomen. Zelfs uit je eigen huis of tuin is dat zo gedaan.

De kans dat dit door een onbekende gebeurt is heel klein.
Volgens mij denken veel mensen hier dat de camping de meest enge plek op aarde is ofzo. Ik heb me op een camping werkelijk nog nooit druk gemaakt om kidnappers of moordenaars maar goed. Mijn vriend kampeert al jaren en sliep van jongs af aan al in de voortent en vanaf jaar of 8 in eigen tentje. Bij ons zal een kindje ook in de voortent moeten in een campingbedje, aangezien er in de caravan zelf geen plek voor is. Natuurlijk laten we de deur van de caravan dan open, zodat we horen wat er gebeurt. Maar ik heb nog nooit op een camping gestaan waar iemand is ontvoerd of vermoord, dus dat zou echt mijn laatste zorg zijn. En om nu met maggie te gaan roepen. Volgens mij is nog steeds niet aangetoond dat die ouders er niks mee te maken hebben dus dat aanhalen vind ik een beetje overbodig. Maar idd, 3 jaar en dan eigen tentje vind ik ook niet kunnen hoor. Maar in de voortent kan in mijn ogen wel. Raam naar voortent open en deur open, geenn probleem.
Onze jongtse was 3 toen hij samen met z'n broertje in een slaapcabine sliep die vastgeritst zat aan de voortent van de caravan. Wij sliepen in de caravan.

Toch een eigen tentje en toch ook helemaal 'vast'aan papa en mama. Ideaal.
quote:blijftgewoondametje schreef op 05 juni 2011 @ 01:02:

Ik zie dat het me een paar keer gevraagd wordt, jazeker het is ONZE dochter.

Ik snap de vraag eigenlijk niet zo goed? Zou het een minder raar idee zijn, van hem in jullie ogen, als het niet haar vader is?!

Omdat ik niet kan begrijpen dat een vader zo onvolwassen en onverantwoordelijk over zijn dochter denkt. En dat alleen om zelf wat meer ruimte te hebben met slapen. Echt zooooo egowistisch.

Een beetje vader gaat of zelf in een apart tentje, zodat moeder en dochter de ruimte hebben, of hij schikt zich in de situatie.

Ben ook wel benieuwd naar de reaktie van je vriend, of weet hij niets van deze discussie.
Ik vind dat er wel erg overdreven wordt gedaan over de vriend van TO. Ok, geen goed idee, een kind van 2 in een eigen tent maar het maakt hem verder geen slechte of onverantwoordelijke vader. Hij was een beetje dom, zullen we maar zeggen..
Waarom geen gewone familie tent ? Dan slaap je toch met z'n allen bij elkaar en heb je de ruimte? Ik vind het een idioot idee om een kind van 3 jaar alleen in een tent te leggen. Waarom wil hij dat eigenlijk? Je legt haar toch ook niet apart als je een hotelkamer boekt? Dan sta je er tenmiste op dat er een tussendeur is. Met een tent dus net zo!
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 juni 2011 @ 17:08:

Nee seks was niet de reden. Hij vond het gewoon practisch. En we hebben ook een grote tent dus we gaan dat doen hoor. Wees gerust! Ik wilde alleen graag weten wat jullie normaal vinden. Zelf denk ik namelijk een jaar of zes ofzo.

Onze dochter is zeven en mag, tot haar grote vreugde, voor het eerst in een eigen tent dit jaar.

Daarvoor had ze wel een eigen compartiment maar wél in onze tent.

Vonden we een fijner idee.
Overigens vind ik de oordelen over de vader ook te ver gaan. Onnadenkend is nog iets anders dan onverantwoordelijk.

Praktisch, ja, ik hoor manspersonen zoiets zeggen. Dat je je afvraagt 'meen je dat nou?' maar daar bedoelde de man in kwestie verder niks kwaadwillends mee. Gewoon een kwestie van de situatie te simpel/ongevaarlijk/praktisch inschatten.
quote:Marielle29 schreef op 05 juni 2011 @ 09:44:

Ik vind dat er wel erg overdreven wordt gedaan over de vriend van TO. Ok, geen goed idee, een kind van 2 in een eigen tent maar het maakt hem verder geen slechte of onverantwoordelijke vader. Hij was een beetje dom, zullen we maar zeggen..

Eens. Maar dat gaat vaak nogal snel hier. Vader zegt iets onnadenkends, en voor je het weet is het een tiran die zijn vrouw onderdrukt en niks om zijn kind geeft.

Ik denk dat het wel meevalt.
worst case bij tentjes is volgens mij trouwens niet alleen opensnijden, aanranden maar zeker ook tentje in de fik laten vliegen, kind in bedje is dan ook ten dode opgeschreven want kan op geen enkele manier ontsnappen. Ik vind 6 dus nog steeds jong, Hier gingen ze pas vanaf een jaar of 9 in een eigen tentje.
Jeetje mina wat een horrorgedachten hier allemaal. Op de campings waar wij vroeger stonden was er niemand die een tent in de fik ging steken hoor... als je inderdaad zo wantrouwig bent kun je misschien beter niet gaan kamperen (of een betere camping opzoeken).

Ik was volgens mij ook een jaar of 8/9 toen ik in mijn eigen tentje sliep. Naast de tent van mijn ouders, die álles hoorden wat ik deed.

Later ging ik expres wat verder van ze weg staan om net als BGB stiekem weg te sluipen
Je geeft je kind toch geen lucifers of aansteker mee of wel? Hoe kan een tent dan in de fik vliegen. Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt op een camping hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven