Kind vervroegd naar school

01-04-2009 13:18 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In bridgesdorp is best wel nauw contact tussen psz, kdv en basisscholen. Zo werden wij dus gebeld door de school waar zoon (dec. 2005 geboren) staat ingeschreven. Na overleg met het kdv waar hij heen gaat, hadden zij het idee dat mijn kind nu al toe was aan school. Hij mag dus nu al heen, zou zelfs volgende week al kunnen beginnen.

Wij hebben samen gesproken natuurlijk en zien het wel zitten. Zoon gaat dus vanaf maandag wennen (halve dagen) en de week erna hele dagen. BSO staat hij wel al ingeschreven, maar kdv wilde wel inspringen als daar nog geen plek was, voor de voor en naschoolse opvang.

Vind het nu eigenlijk opeens best wel spannend en het gaat ook heel snel meteen... Sta ik volgende week opeens ook al op het schoolplein...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar heb je klitteband voor UCchick
quote:Star schreef op 01 april 2009 @ 14:02:

[...]

Tja, dat kind spreekt verdorie twee talen, dus lijkt me duidelijk!Ja maar ze heeft nog helemaal geen interesse in letters en zo toch? En heeft toch moeite met afscheid nemen en zo?
Hij kan trouwens ook al helemaal zelf aan en uitkleden hoor. Ook voor gym wel handig.
Zou het merendeel van de ouders hun kind zo belemmeren in zijn ontwikkeling hier dan? Ik sta er echt van te kijken eigenlijk. Als je zo'n kans krijgt moet je hem toch grijpen?
*
quote:Star schreef op 01 april 2009 @ 14:05:

Daar heb je klitteband voor UCchick Ik probeer subtiel te vragen of het een 1-april grap is Blijkbaar kwam het niet helemaal over
Hè was zo zo enthousiast, en partner ook. Kind zelf was trouwens ook helemaal blij ermee. Vinden jullie echt dat ik er langer over na moet denken? Tsja we hebben alle plussen en minnen al tegen elkaar afgewogen denk ik...
quote:bridges6 schreef op 01 april 2009 @ 14:06:

[...]

Ja maar ze heeft nog helemaal geen interesse in letters en zo toch? En heeft toch moeite met afscheid nemen en zo?Zijn dat nou voor jou de criteria?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik denk dat je hun ontwikkeling belemmerd door het juist wel te doen.

Laat ze nu nog lekker kind zijn. Als ze nu vroeg beginnen zijn ze dus altijd de jongsten, ook in de oudste klassen. Ze kunnen dan misschine qua stof enzo wel meekomen, maar zijn mentaal nog steeds mss wel 2 jaar jonger dan de rest, ik denk dat dat later nog een grotere belemmering is..
quote:bridges6 schreef op 01 april 2009 @ 14:08:

Hè was zo zo enthousiast, en partner ook. Kind zelf was trouwens ook helemaal blij ermee. Vinden jullie echt dat ik er langer over na moet denken? Tsja we hebben alle plussen en minnen al tegen elkaar afgewogen denk ik...

schrijf je plussen en minnen eens op

ik denk namelijk dat je een beetje verblind bent door trots. Waarom zou Ties niet bijvoorbeeld na de zomervakantie starten? Dan is hij net 3.5 geweest en kan hij samen met andere kindjes nieuw beginnen.
quote:bridges6 schreef op 01 april 2009 @ 14:08:

Hè was zo zo enthousiast, en partner ook. Kind zelf was trouwens ook helemaal blij ermee. Vinden jullie echt dat ik er langer over na moet denken? Tsja we hebben alle plussen en minnen al tegen elkaar afgewogen denk ik...Kikker in je bil?
quote:bridges6 schreef op 01 april 2009 @ 14:06:

[...]

Ja maar ze heeft nog helemaal geen interesse in letters en zo toch? En heeft toch moeite met afscheid nemen en zo?Lieverd, ze kent het hele alfabet.
Denken jullie echt dat jullie kind het aan kan? Een school is anders dan een KDV. En wat als het niet goed blijkt te gaan?

Ik snap de haast niet zo goed.

Als je er nog over twijfelt dan bel je toch gewoon op en zeg je dat zoon niet komt volgende week maar dat je er langer over na wilt denken?
Dubbel
1 april?
Ook mijn idee, een 1 april grap.

Geloof niets van het verhaal en de motivatie.
Nadeel: hij is erg jong, maar goed. ik geloof niet dat je daar slechter van wordt eigenlijk. Ik ben ook altijd de jongste geweest...

Pluspunt: hij kan goed ontwikkelen op school (daar is school voor), zijn vriendjes gaan mee. Het is een mooie overgangsregeling...
Misschien was het wel een grap van het kdv, zou wel een hele slechte zijn...
The time is now
Kind was helemaal blij ermee? Die kan dat toch totáál niet overzien? Hij is 3!!

Ik zou het nooit doen. Ik loop nu stage in groep 1/2 en we hebben net een nieuw kindje dat nog 3 is en over twee maanden volgens mij 4 wordt. Die is idd doorgestuurd van de psz omdat ze zich daar verveelde.

De kinderen uit de klas vinden haar te klein, en zij vindt de andere kinderen te groot. Ze doet eigenlijk nooit mee, niet met spelen en niet met werkjes. In mijn ogen is het een verkeerde oplossing om kinderen dan maar alvast naar school te sturen. Laat ze toch lekkere fröbelen en spelen! Het zijn kínderen.. werkjes en leren kan nog lang genoeg.

Overigens is er in onze klas wel degelijk nog de mogelijkheid om bij de juf te zitten als je verdrietig bent etc. Maar het is gewoon niet voor niets zo dat kinderen vlak voor hun 4e verjaardag mogen komen wennen. Daarvoor is zowel voor hen als voor de juf eigenlijk niet leuk.
Bridge, en wat nou als hij het niet redt want het is zwaar of te vermoeiend voor hem. Kan hij dan terug naar het KDV, of heb je dan een probleem?
Ergens voel ik me trots dat ik de eerste was die 1 april riep....
Zijn dat de enige plus en min punten?
quote:bridges6 schreef op 01 april 2009 @ 14:12:

Nadeel: hij is erg jong, maar goed. ik geloof niet dat je daar slechter van wordt eigenlijk. Ik ben ook altijd de jongste geweest...

was jij altijd 2 jaar jonger dan de rest van je klas?

Pluspunt: hij kan goed ontwikkelen op school (daar is school voor), zijn vriendjes gaan mee. Het is een mooie overgangsregeling...
Hmmmm, mijn kind zou ook blij zijn als ze zou horen dat ze met E. naar school zou mogen, dus dat geloof ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven