Kind vervroegd naar school

01-04-2009 13:18 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In bridgesdorp is best wel nauw contact tussen psz, kdv en basisscholen. Zo werden wij dus gebeld door de school waar zoon (dec. 2005 geboren) staat ingeschreven. Na overleg met het kdv waar hij heen gaat, hadden zij het idee dat mijn kind nu al toe was aan school. Hij mag dus nu al heen, zou zelfs volgende week al kunnen beginnen.

Wij hebben samen gesproken natuurlijk en zien het wel zitten. Zoon gaat dus vanaf maandag wennen (halve dagen) en de week erna hele dagen. BSO staat hij wel al ingeschreven, maar kdv wilde wel inspringen als daar nog geen plek was, voor de voor en naschoolse opvang.

Vind het nu eigenlijk opeens best wel spannend en het gaat ook heel snel meteen... Sta ik volgende week opeens ook al op het schoolplein...

Heeft iemand hier ervaring mee?
laat maar
anoniem_80627 wijzigde dit bericht op 01-04-2009 14:49
Reden: zie nu pas dat dit een 1 april grap is
% gewijzigd
mahna mahna tuduuuudududu
allereerst snap ik, net als een aantal anderen, niet waarom je kind door zou moeten, van wat je aangeeft, loopt hij op cognitief gebied niet erg voor. volgens mij gaan veel kinderen met veel meer bagage naar de basisschool, maar het kan zijn dat ik hier op het forum toevallig een aantal mensen ken met vlotte kinderen. Wat jij aangeeft, kon mijn dochter ook toen ze 3 werd, tenminste, volgens mij telde ze toen al gemakkelijk tot 10, maar dat weet ik niet precies.

en dan dat je binnen een week beslist.

en dan dat de argumentatie ik wil geen tijd missen.. laat ze op het kdv een adequaat VVE programma aanbieden, zoals bv puk en co, daar kunnen kinderen prima leren en ontwikkelen, daar hebben ze geen basisschool voor nodig.

ik zie dit echt als onvermogen van je KDV, want uit de gegevens die je meldt, haal ik geen bijzonder slim kind. wanneer een kind met net 3 jaar kan lezen en schrijven, puzzels maakt van 100 stukjes, telt tot 100, dan is het andere koek, anders lekker laten spelen
(Jellybean, mail me volgend jaar even joh...)
Bijzonder goed geslaagde grap... Geloofde het vanaf het begin niet omdat ik vanweg mijn werk over dit onderwerp heul veul weet maar dat geloven jullie vast niet nu

Ga zo gabjepeuter maar eens wakker maken, tijd om te genieten van het mooie weer!
quote:bridges6 schreef op 01 april 2009 @ 14:40:

Oh en nog meer duidelijkheid... Ik vind Star gewoon lief hoor, en haar Ceetje ook!

Pfieuw nee dat scheelt

Maar zo flauw is ie toch niet? Ik vond het onderwerp wel goed gekozen, beter dan al die uitgekauwde meuk.
Deze is echt super!!!
quote:Anne1973 schreef op 01 april 2009 @ 14:40:

hy-la-risch...Hi-la-risch
quote:Star schreef op 01 april 2009 @ 14:35:

Beter toch dan weer een BV/FV topic?Die vind ik wél grappig
Ja hartstikke grappig Ainne, maar die zijn zo uitgekauwd. Deze wel een keer wat anders qua onderwerp.
Haha pfjew... ik schrok echt, ik vind het zo'n eng idee dat zulke mensen echt bestaan :p
quote:Star schreef op 01 april 2009 @ 14:51:

[...]

Hi-la-risch

En nu ga ik gauw terug naar de tribunes in december 2006, d'r wordt druk gepuft in de verloskamer daar

Ik was er zó ingestonken...

Voor de duidelijkheid, ik wist al een tijdje dat het een grap was hoor Dus een aantal postings van mij mogen met een korrel zout nemen. Maar in eerste instantie trapte ik er kéihard in
Zal ik zeker doen, Bridges!
O leuk, live bevalling, even spieken!
Dus je komt niet naast me wonen Eow?
quote:Star schreef op 01 april 2009 @ 14:51:

[...]

Hi-la-rischSorry juf...
Lijkt me leuk hoor! Geen idee waar je woont, maar als je zo'n slim kind hebt kunnen ze vast heel goed met elkaar overweg. Juna is wel toe aan een vriendje op haar eigen niveau
Haha Star weet het wel! End uit de richting hoor...
Hij legde trouwens echt de t van blokjes, maar zei wel: "kijk Mama, ik heb een letter gemaakt. De t. van B. (Naam zusje die dus met b begint...) En toch was ik trots!
quote:Anne1973 schreef op 01 april 2009 @ 14:58:

[...]

Sorry juf...Goed zo. Smurfensticker of Barbieplaatje?
Niet in dezelfde stad als Mal en ik dus?
Oh, mijn dochter leest al...

Zegt van álles waar letters op staat 'kijk, daar staat JUNA'.

Ook als er gewoon 'Verkade' staat op een koekje
Nope... Dichter bij Stardorp, maar dan zelfs nog verder!
Ha ha, goed gevonden Bridges!
Oh, da's bijna buitenland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven