Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Ik ken het dus van de ene kant: zelf in de winkel gestaan.

Maar.... als ik met een peuter in een winkel sta, een peuter die zo nodig moet dat ze het niet op kan houden... Als peuter daar níet naar de wc mag...Als ik dan met mn handen vol artikelen sta... Als peuter dan in dr broek plast...

Dan gooi ik de spullen neer, maakt niet uit waar ik sta. Ik pak mn kind op en ben weg. Nee, ik ruim de plas dan ook niet op. Ik ben dan wég. Waarom? Omdat ik mn kind iets belangrijker vind dan die vloer of die k*t-artikelen.

Als dit was gebeurd terwijl ik zélf in de winkel stond? Dat er een plas op de grond zou liggen, zou ik niet héél blij mee zijn, maar ik zou het geen ramp vinden. Dat de artikelen op de toonbank of wherever achtergelaten worden? Zou ik totaal niet mee zitten, echt niet. Zou eerlijk gezegd nieteens anders verwachten. Ook toen ik nog geen kind had, had ik nog wel de intelligentie om te beseffen dat daar dan echt geen tijd voor is. En dan nog... in een winkel staan heeft meer taken dan kassa draaien en mensen 'informeren'. Opruimen hoort daar net zo goed bij, en of het nou gaat om een verkeerd terug gezet boek of wat truitjes die door een moeder gedumpt zijn omdat kind moet plassen...is in mijn optiek om het even.
Goh, wat vriendelijk, Traincha

Ik heb de laatste pagina's niet meer gelezen, maar het valt mij ook wel op dat er gisteren en vannacht mensen zijn geweest die hebben aangegeven zich situaties voor te kunnen stellen waarbij het wordt geweigerd. Even goede vrienden, dan proberen we het in de volgende winkel. In plaats van dan onmiddellijk te gaan steigeren, zou men ook begrip kunnen hebben voor het feit dat het soms niet kan in plaats van min of meer te stellen dat een ieder met erg hoge nood maar overal zou moeten mogen plassen. Da's een stuk relaxtere manier van er mee omgaan dan anderen gelijk maar af te schilderen als asocialen en weet ik veel wat. Want er kan wel gesteld worden dat het wel erg star is om je altijd aan de regels te willen houden, maar ik vind het net zo star om maar te stellen dat er bij iedere winkel waar hoge nood optreedt maar van de wc gebruik gemaakt moet kunnen worden.

Het is maar een klein nuanceverschil, maar het betekent wel dat ik met erge nood in een winkel níet verwacht dat ik daar van de wc gebruik kan maken. Ik zal het wel vragen, maar als ik een negatief antwoord krijg, dan kan ik dat ook begrijpen en zoek ik mijn heil ergens anders. Ja, da's jammer en misschien ben ik licht geirriteerd, want je moet nu eenmaal nodig. Maar ik heb het dan niet over asocialen en ik zou ook niet zo'n beetje stampvoetend de winkel uitlopen onderwijl m'n kleding op de toonbank gooiend.

En dat beetje begrip, laten we duidelijk zijn, zegt absoluut niks over of ik al dan niet sociaal zou zijn of of ik wel of niet mijn werk goed doe of over mijn instelling.
Ik sta echt verbijsterd over de rigiditeit van mensen. Echt waar.

Ik heb bij een heel klein kantoortje van een bank gewerkt. Het grootste deel van de tijd zaten we met z'n tweeen, het absolute minimum voor de bezetting van een bankkantoor. De regels waren streng: je mocht niet buiten het beschermde gedeelte als er geen aflossing was gekomen vanuit het dichtbij gelegen 'moederkantoor'. Er mochten al helemaal geen clienten in het personeelsgedeelte komen. Overvalgevaar, gijzelingsgevaar, ls je bij een bank werkt is dat risico net iets groter dan wanneer je in een winkel werkt. Het voorbeeld van iemand van 'wat doe je bij een hartaanval' was redelijk simpel bij de instructies: daar ga je niet naartoe. Je belt de politie, maar je gaat er niet naar toe.

Tegenover het kantoortje zat een brasserietje, waar iedereen altijd kon plassen. En toch stuurde mijn chef die lieve oude mevrouw die vreselijk moest plassen niet weg, maar liet hij haar in het personeelsgedeelte even naar het toilet gaan. Je stuurt mensen niet weg om zich te bevuilen.

Heel eerlijk weet ik niet wat hij had gedaan in het geval van Hero. Grote vent, klein bankkantoortje... Die hadden we waarschijnlijk verwezen naar de brasserie aan de overkant.
Oh, en peuterpies zou ik ook niet opruimen in een winkel. Ik zxou het melden, dat het er lag, maar niet opruimen.

Net zomin als ik bij de Appie per ongeluk (want peuterpies is ook perongeluk) een pot jam laat vallen dat ga opruimen. Ik zal het netjes melden, van "Joh, sorry, ik heb daar een pot jam laten vallen', maar ik ga het niet opruimen. En peuterpies van geweigerd toiletbezoek al helemaal niet.

Dat is net zoiets als die ieniemieniewinkeltjes met snuisterijen, geheel volgestampt waar je je kont niet kan keren zonder iets om te stoten met een bordje bij de deur "If you break it, you buy it" M'n neus! Zorg dan maar dat ik geen schade maak. En dat geldt ook voor peuterpies. Als je naar de wc mag, hoef je geen pies op de grond te laten lopen.
quote:traincha2 schreef op 30 december 2007 @ 09:24:

[...]

Ik heb jouw postings stuk voor stuk nog even doorgelezen en ik verbaas me steeds weer over je...zoveel domheid in 1 mens. Jij laat een medemens - of het nu om een kind gaat, een volwassene of een gehandicapte - dus rustig ten overstaan van andere mensen in zijn broek poepen of plassen. Ik vind je een naar mens.

Dat mag je vinden, maar wie zegt dat ik dat doe?.....volgens mij hebben jullie dat er zelf van gemaakt hoor en dom? heb liever niet dat je me dom noemt...

Het enige wat ik heb gezegd is........ik kan mij heel goed voorstellen waarom iemand geen gebruik mag maken van het toilet! niets meer en niets minder
Ik zou het wel opruimen of in ieder geval aanbieden. Dat doe ik ook als ik een fles wijn in AH laat vallen ofzo. Het hoeft eigenlijk nooit (dat zie ik ook bij anderen), maar ik bied het wel aan.

Máár ik zou, als ik in een winkel zou werken, ook zonder mokken andermans plas (of nog erger) opruimen. Of dat nou een gevolg is van het weigeren van een toiletbezoek of niet.
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 09:38:

Goh, wat vriendelijk, Traincha

Ik heb de laatste pagina's niet meer gelezen, maar het valt mij ook wel op dat er gisteren en vannacht mensen zijn geweest die hebben aangegeven zich situaties voor te kunnen stellen waarbij het wordt geweigerd. Even goede vrienden, dan proberen we het in de volgende winkel. In plaats van dan onmiddellijk te gaan steigeren, zou men ook begrip kunnen hebben voor het feit dat het soms niet kan in plaats van min of meer te stellen dat een ieder met erg hoge nood maar overal zou moeten mogen plassen. Da's een stuk relaxtere manier van er mee omgaan dan anderen gelijk maar af te schilderen als asocialen en weet ik veel wat. Want er kan wel gesteld worden dat het wel erg star is om je altijd aan de regels te willen houden, maar ik vind het net zo star om maar te stellen dat er bij iedere winkel waar hoge nood optreedt maar van de wc gebruik gemaakt moet kunnen worden.

Het is maar een klein nuanceverschil, maar het betekent wel dat ik met erge nood in een winkel níet verwacht dat ik daar van de wc gebruik kan maken. Ik zal het wel vragen, maar als ik een negatief antwoord krijg, dan kan ik dat ook begrijpen en zoek ik mijn heil ergens anders. Ja, da's jammer en misschien ben ik licht geirriteerd, want je moet nu eenmaal nodig. Maar ik heb het dan niet over asocialen en ik zou ook niet zo'n beetje stampvoetend de winkel uitlopen onderwijl m'n kleding op de toonbank gooiend.

En dat beetje begrip, laten we duidelijk zijn, zegt absoluut niks over of ik al dan niet sociaal zou zijn of of ik wel of niet mijn werk goed doe of over mijn instelling.Begrip? Omdat je iemand niet naar de wc laat gaan? Het is inderdaad geen recht, maar ik vind dat niet meer dan een stukje service als er iemand bij je in de winkel komt die vraagt of zoon of dochter even gebruik mag maken van het toilet. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen zelfs niet als het druk in de winkel is en je met meerdere mensen bent. Alle redenen die hier genoemd worden om iemand niet naar de wc te laten gaan vallen in het niet bij de vernedering die iemand moet ondergaan wanneer deze in zijn broek poept of plast. En iemand opperde het al eerder: zoveel openbare wc's zijn er nou ook weer niet.
quote:Antonio schreef op 29 december 2007 @ 23:04:

Ik krijg hier het gevoel, dat er mensen zijn die zolang je baas maar zegt dat je je als hork moet gedragen, dat dat legitiem is of wordt. Klinkt als Eichmann.
Natuurlijk als dat bij ons zou gebeuren ruimen wij dat ook op is niet meer dan normaal maar het is ook niet meer dan normaal dat je als paps of mams minstens aanbiedt dat je het wilt opruimen..toch? en dan hoeven ze het niet eens op te ruimen.

Als je bij de Appie wat laat vallen bied je dat toch ook aan? en idd 9 vd 10x hoeft dat ook niet(is niet meer dan normaal) maar om nou gelijk te steigeren en een air te hebben van tsss doe het zelf maar,tja dat gaat mij nou net iets te ver.
Er valt niks op te ruimen als de persoon in kwestie gewoon naar de wc mocht.....
quote:traincha2 schreef op 30 december 2007 @ 09:58:

Er valt niks op te ruimen als de persoon in kwestie gewoon naar de wc mocht.....

Menschhhhh eigenwijsheid ten top! werkelijk! dit noemen we drammen moet je als moeder toch wel bekend voor komen of niet?

Bah behoorlijk irri om je gelijk te willen halen maar goed zal ik wel te dom voor zijn ofzo
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 09:54:

Natuurlijk als dat bij ons zou gebeuren ruimen wij dat ook op is niet meer dan normaal maar het is ook niet meer dan normaal dat je als paps of mams minstens aanbiedt dat je het wilt opruimen..toch? en dan hoeven ze het niet eens op te ruimen.

Als je bij de Appie wat laat vallen bied je dat toch ook aan? en idd 9 vd 10x hoeft dat ook niet(is niet meer dan normaal) maar om nou gelijk te steigeren en een air te hebben van tsss doe het zelf maar,tja dat gaat mij nou net iets te ver.

Nee, als mijn kind in dr broek plast bied ik níet aan om te helpen opruimen, zsm voor een droge broek zorgen vind ik dan net iets belangrijker.

Als ik bij de Appie iets laat vallen? Nee, eerlijk gezegd bied ik het dan ook niet aan, omdat het negen van de tien keer veroorzaakt wordt door de stapelmethode van die lakse zestienjarige etterbakkies die bij onze appie werken.
Goed dat moet je natuulijk helemaal zelf weten,maar het is wel een beetje aso hoor.........

Ik geloof dat ik hier aftaai want d'r komen nou zoveel dingen langs waarvan ik denk het zal wel..

@traincha ik vraag mij weleens af werk je en zoja wat voor werk doe je? gewoon een normale vraag
Dat regels zijn regels, daar kan ik niet zoveel mee. Geeft me een hele nare smaak in mn mond.

De mensen die 'regels zijn regels' hanteren, hoever gaan jullie daarin? Wat als de baas zegt: vanaf 1 januari laten we geen .... (facultatief) meer binnen, wat doen jullie dan?

Gewoon een voorbeeldje.

Als je bij de Appie wat laat vallen bied je dat toch ook aan? en idd 9 vd 10x hoeft dat ook niet(is niet meer dan normaal) maar om nou gelijk te steigeren en een air te hebben van tsss doe het zelf maar,tja dat gaat mij nou net iets te ver.Betty als ik iets laat vallen bij de albert Heijn dan staat er niet een totaal vernederd persoon naast me, en of dat nu een kind is dat in zijn broek heeft geplast of iemnad in een rolstoel: dan doe je als moeder/dochter toch alles om die persoon zo snel mogelijk uit die vreselijk genante situatie weg te halen? Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat iedereen dat snapte....
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 10:02:

[...]

Nee, als mijn kind in dr broek plast bied ik níet aan om te helpen opruimen, zsm voor een droge broek zorgen vind ik dan net iets belangrijker.

Als ik bij de Appie iets laat vallen? Nee, eerlijk gezegd bied ik het dan ook niet aan, omdat het negen van de tien keer veroorzaakt wordt door de stapelmethode van die lakse zestienjarige etterbakkies die bij onze appie werken.

hear hear!

quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:05:

Goed dat moet je natuulijk helemaal zelf weten,maar het is wel een beetje aso hoor.........

Aso? Ik noem het prioriteiten stellen. Op dat moment ligt mijn prioriteit nou eenmaal niet bij een winkelvloertje.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:05:

Ik geloof dat ik hier aftaai want d'r komen nou zoveel dingen langs waarvan ik denk het zal wel..

@traincha ik vraag mij weleens af werk je en zoja wat voor werk doe je? gewoon een normale vraagIk ben juridisch medewerker (notariaat)
tja kun je eindeloos over discussieren maar ik vind het wel aso en zeker in het geval van een fles laten vallen in de super..............
quote:traincha2 schreef op 30 december 2007 @ 10:07:

[...]

Ik ben juridisch medewerker (notariaat)ok dank je voor je antwoord,ik kreeg namelijk bij jou altijd het idee dat je helemaal niet werkt......
Een ding weet ik wel: aan het begin van dit topic dacht ik nog, als ik ze toendertijd had laten plassen, dan waren er spullen gestolen uit de opslag. Nu weet ik: dat zou me eigenlijk geen reet interesseren, omdat

a) ik het kind (in dit geval even kind) even belangrijker vind;

b) ik dus echt niks kan met die 'befehl ist befehl' mentaliteit, en alleen al daarom zou ik het doen; het is makkelijk lullen vanaf het hoofdkantoor.

Nee, heel eerlijk: als mijn kind niet bij jou mag plassen omdat dat allemaal te lastig is en dus in d'r broek plast, dan bied ik je niet aan om het op te ruimen.

Net als in een winkel waar je niet anders kan dan ergens tegenaan lopen: als ik dan wat breek, betaal ik het niet. Kunnen er honderd bordjes bij de deur hangen dat dat wel moet, dat doe ik niet.

En bij de Appie bied ik het ook niet aan. Al is het alleen al omdat ik geen idee hoe hoe je met die ingewikkelde bezem/mop/karren moet omgaan. En nog een punt: dat hoort bij het ondernemersricio. Ik zal netjes mijn excuses aanbieden voor het laten vallen van de pot jam, maar het niet helpen opruimen.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:08:

tja kun je eindeloos over discussieren maar ik vind het wel aso en zeker in het geval van een fles laten vallen in de super..............Wie goed doet, goed ontmoet enzo. Nee, ik ruim niks op bij de Appie, zolang je daar door die so called etterbakkies als strond behandeld wordt.
Ja, het hoort bij het ondernemersrisico dat er wat kapot kan vallen ja. Maar wat heeft het aanbieden om het op te ruimen dan precies met het ondernemersrisico te maken?

Ruim je het eigenlijk ook niet op als je kind in de rij bij de wc's staat en daar in d'r broek plast?
Ik ben het er idd mee eens dat als ik wat laat vallen en ze verplichten je om het te betalen dat ik het hoe dan ook NIET betaal want dat vind ik wel zo'n belachelijke regel..

En ja die vraag van Celeone vind ik wel een goeie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven