Kinderachtig?

26-05-2012 16:54 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-ers,

Even een kleine check met de werkelijkheid. Ik ben een weekend bij mijn ouders en gistermiddag/avond kwamen hun buren vragen of er iemand even kon oppassen bij hun kinderen, hun eigen oppas was opeens ziek. Mijn ouders gingen naar een concert, mijn zusje is aan het studeren voor haar eindexamens, dus ik bood uiteindelijk aan op te passen (ik hou er eigenlijk niet zo van). Ik ging dus daar naartoe om op te passen, heb de kleine na een tijdje naar bed gebracht en de 6 jarige nog eventjes zijn gang laten gaan. Uiteindelijk werd hij moe en vervelend en ik ging een beetje piepen. Naar boven, tandenpoetsen en slapen. Maar hij wilde per se nog even spelen, ik bood aan om een verhaaltje te lezen met hem voor het slapen gaan. Maar hij wilde per ce een spelletje op mijn telefoon spelen. Dat vond ik niet goed, mijn telefoon is geen speelgoed. En toen brak zo ongeveer de hel los. Heb hem even laten gaan en verteld dat hij kon kiezen, of gelijk slapen of niet meer zeuren en een verhaaltje en daarna slapen. Hij bleef driftig dus in bed gestopt en zelf weer naar beneden gedaan. Vanochtend heeft hij blijkbaar lopen jengelen bij de buurvrouw dat hij niet met mijn telefoon mocht spelen en een beetje lopen miepen. Nu kwam de buurvrouw langs om te vertellen dat ze het gek en een beetje kinderachtig vond dat ik hem niet met mijn Iphone liet spelen. Ik aangegeven dat mijn Iphone geen kinderspeelgoed is en dat ik dat zelf wel uitmaak. Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?
naja, wat raar, ik zou mijn iPhone ook niet aan een 6-jarig kind geven dat ik amper ken. laat je mooie zomer dag niet verpesten door hen hoor!
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 17:05:

[...]

Ze hebben niet betaald oid. Vind ik niet erg, ze hadden zoveel haast gister dat ik dat ook niet had verwacht. Mijn vader had de complot theorie bedacht dat zij zich misschien gekrenkt voelt omdat ik zei dat telefoons geen speelgoed zijn. dat zij het ziet als indirecte kritiek oid.
Mooi dat je vader ook op jouw hand is. ;-) Kom nou, die zijn gek. Dus je mag alleen oppassen als je het kind met een aaifoon laat spelen. Wat nou als je die niet hebt? Mag je dan niet oppassen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jouw buuf is maf om drie redenen:

1. Dat ze zich laat ringeloren door zoon.

2. Dat ze vervolgens het lef heeft om door zijn gemopper daadwerkelijk naar jou te gaan.

3. Dat ze een excuus eist want ze heeft er één aan te bieden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eens met alle voorgaande reacties. Gek mens.
Fame schreef op 26 mei 2012 @ 17:07:

[...]

Mooi dat je vader ook op jouw hand is. ;-) Kom nou, die zijn gek. Dus je mag allen oppassen als je het kind met een aaifoon laat spelen. Wat nou als je die niet hebt? Mag je dan niet oppassen?

Haha, mijn zusje zei hetzelfde. Die nam zich voor de volgende keer als ze een oppas zoeken aan te dragen dat ze geen aaifoon heeft maar samsung, of dat voldoet.

In ieder geval geniet ik lekker in het zonnetje (weliswaar met een heeel saai anatomieboek maar dat hoort erbij). Ik hoop jullie ook!
Ik sluit me bij de rest aan. Bovendien, stel dat het wel mocht van jou, en hij had je i-phone gemold, hadden ze dan een nieuwe voor je gekocht? Dacht het dus niet. Dan was het weer je eigen risico geweest.

Nooit meer oppassen bij dat ondankbare mens.
Ik zou toch eens op een redelijk niveau tegen je vader zeggen dat je het gek vind dat als je gratis oppast bij iemand er niet eens een bedankje kwam, maar dat dat blijkbaar normaal is bij sommige gezinnen. Meteen even melden dat jullie dus niet meer oppassen op kinderen die met telefoons willen spelen.
even offf-topic: heb je een gele string-bikini aan en ongeveer een D-cup?
Gewoon om lachen. Maar volgens mij doen jullie dat ook wel. ;-)
Wat een idioot mens, die buurvrouw!
amand1969 schreef op 26 mei 2012 @ 17:11:

Hahahahaha, de gele draad van vandaag!

Hou toch eens op met dat gezeik zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat een rare buurvrouw! Als dit mijn kind zou zijn geweest zou ik eerder bij jou mijn excuses gemaakt hebben Wat denk die snotaap wel niet!
Enn schreef op 26 mei 2012 @ 17:12:

[...]

Hou toch eens op net dat gezeik zeg.
:hug: je kunt het gebruiken
Enn schreef op 26 mei 2012 @ 17:08:

Jouw buuf is maf om drie redenen:

1. Dat ze zich laat ringeloren door zoon.

2. Dat ze uitbleef heeft om met zijn gemopper daadwerkelijk naar jou te gaan.

3. Dat ze een excuus eist want ze heeft er één aan te bieden.
En reden nummer 4: niet betalen voor dienstverlening en dat kennelijk normaal vinden. Komen mensen ook voor niks hun huis schilderen of badkamer verbouwen?
miss_marvellous schreef op 26 mei 2012 @ 17:05:

Geen excuses aanbieden hoor. Ik zou een klein kind ook niet met mijn mobiel laten spelen. Een mobiel is geen speelgoed!

Al was het geen ding van honderden euro's ongeschikt voor 6 jarigen:

Het was eigendom van TO.

Zij was de oppas.

Zij wil niet dat hij er mee speelt.

PUNT.

Een 6 jarige kan best leren dat niet alles en iedereen er voor zijn plezier en gemak is. Als jouw buren wel zo opvoeden, dan zou ik je ouders aanraden om op tijd te verhuizen. Over 6-10 jaar is het vast een schat van een buurpuber :-p
Eens met iedereen, en ze heeft je nog niet betaald ook! Dus waar haalt ze uberhaupt het lef vandaan om nog te komen klagen.
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 16:54:

Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?

Excuses waarvoor. Jouwn Iphone is van jouw en als jij vindt dat het niet mag klaar.

Buurvouw moet niet miepen en voortaan maar een andere oppas zoeken dacht ik zo.

Nee, ik vind geel niet zo mooi ;) Kort broekje en shirt. Ik ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is van deze off-topic comment ? :)
ondernemer schreef op 26 mei 2012 @ 17:14:

[...]

En reden nummer 4: niet betalen voor dienstverlening en dat kennelijk normaal vinden. Komen mensen ook voor niks hun huis schilderen of badkamer verbouwen?
Oh ja! Klopt.
Buurvrouw is hartstikke gek!!

Het is een IPHONE for God sake!
Ik denk dat de buurvrouw niet helemaal 100% is.

Jij past op, bewijst haar een dienst en jij moet je excuses aanbieden omdat het jongetje niet met jouw telefoon mocht spelen?

Excuses aanbieden? Dacht het niet.
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 17:15:

[...]

Nee, ik vind geel niet zo mooi ;) Kort broekje en shirt. Ik ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is van deze off-topic comment ? :)
Een geintje in een ander topic, wat weer een geintje was naar aanleiding van weer een ander topic.

Het is een beetje een melige middag op het forum :-)
Ja, die is gek!

Wat ontzettend raaaaaaaar gewoon!
Excuses zijn zeker wèl op zijn plaats:

'Het spijt mij oprecht....dat ik op uw draak heb gepast'

Echt. Omgekeerde wereld.

Als mijn kinderen dit proberen hebben ze echt een probleem met mij. En de oppas krijgt een bedankberichtje van me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven