Kinderachtig?

26-05-2012 16:54 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-ers,

Even een kleine check met de werkelijkheid. Ik ben een weekend bij mijn ouders en gistermiddag/avond kwamen hun buren vragen of er iemand even kon oppassen bij hun kinderen, hun eigen oppas was opeens ziek. Mijn ouders gingen naar een concert, mijn zusje is aan het studeren voor haar eindexamens, dus ik bood uiteindelijk aan op te passen (ik hou er eigenlijk niet zo van). Ik ging dus daar naartoe om op te passen, heb de kleine na een tijdje naar bed gebracht en de 6 jarige nog eventjes zijn gang laten gaan. Uiteindelijk werd hij moe en vervelend en ik ging een beetje piepen. Naar boven, tandenpoetsen en slapen. Maar hij wilde per se nog even spelen, ik bood aan om een verhaaltje te lezen met hem voor het slapen gaan. Maar hij wilde per ce een spelletje op mijn telefoon spelen. Dat vond ik niet goed, mijn telefoon is geen speelgoed. En toen brak zo ongeveer de hel los. Heb hem even laten gaan en verteld dat hij kon kiezen, of gelijk slapen of niet meer zeuren en een verhaaltje en daarna slapen. Hij bleef driftig dus in bed gestopt en zelf weer naar beneden gedaan. Vanochtend heeft hij blijkbaar lopen jengelen bij de buurvrouw dat hij niet met mijn telefoon mocht spelen en een beetje lopen miepen. Nu kwam de buurvrouw langs om te vertellen dat ze het gek en een beetje kinderachtig vond dat ik hem niet met mijn Iphone liet spelen. Ik aangegeven dat mijn Iphone geen kinderspeelgoed is en dat ik dat zelf wel uitmaak. Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?
Nee, vind het sowieso raar dat zoveel kleine kinderen met telefoons spelen.

Die buurvrouw moet juist blij zijn dat je ze uit de brand hebt geholpen!
Nee niet doen. Je hebt groot gelijk vind het nogal aso dat ze klagen nadat jij ze uit de brand hebt geholpen. Dat zou ik wel aangeven. Jij past op vrijwillig en als dank daarvoor zijn ze nu boos op jou? Laatste keer dat ik ze zou helpen. Fin e opvoeding daar ....
Ze mag al blij zijn dat je kwam oppassen, verder bepaalt zij niet dat haar kind wel met jouw iPhone mag spelen. Wat een brutaal mens om dan ook nog excuses te eisen. Ik zou zeggen dat het de laatste keer is dat ik daar heb opgepast en haar verder in haar sop gaar laten koken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nee natuurlijk niet, buurvrouw is niet goed wijs. Prima als je je 6-jarige met je eigen iphone wil laten spelen, maar dat vraag je toch niet van een ander. En eisen ga je al helemaal niet. Zeker niet van iemand die op stel en sprong voor je oppast, omdat je omhoog zit.

Van mij zou ze die excuses dus echt kunnen vergeten en oppassen deed ik ook never nooit meer voor d'r.
Wat zijn we eensgezind hier :)
Echt niet!! Kind is blijkbaar grenzen niet gewend en lekker aan het uitspelen. Buurvrouw mag weleens excuses aanbieden vanwege haar zoontje en heel erg bedanken dat je je vrije avond opgegeven hebt...
Nee hoor, geen excuses. Jouw Iphone, jouw regels. En goed dat je niet op dat gejengel bent ingegaan.

De buurvrouw zou haar dankbaarheid juist moeten tonen voor het oppassen.

De zeurpiet!
Is ze nou helemaal gek geworden! Heeft ze je nog wel betaald voor het oppassen of was dat gewoon een daad van goedheid! Dan is het helemaal gortig dat ze zo loopt te zeuren.
lol, zeg dat ze in het vervolg maar zelf thuis blijft om op dat verwende rotkind te passen.
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 16:54:

Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?

Jij moet excuses aanbieden omdat je gewoon niet wilt dat er met je telefoon geklooid wordt? Raar mens.

Ze had je moeten bedanken dat je überhaupt op kwam passen. Zou voor mij ook direct de laatste keer zijn. Dat oppassen, als ze achteraf ook nog komen zeiken over futiele zaken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Susan schreef op 26 mei 2012 @ 16:58:

Ze mag al blij zijn dat je kwam oppassen, verder bepaalt zij niet dat haar kind wel met jouw iPhone mag spelen. Wat een brutaal mens om dan ook nog excuses te eisen. Ik zou zeggen dat het de laatste keer is dat ik daar heb opgepast en haar verder in haar sop gaar laten koken.
Dit dus.
Een bloemetje of een biosbon ofzo was een stuk logischer geweest om even langs te komen brengen i.p.v te komen klagen bij je.
Susan schreef op 26 mei 2012 @ 16:58:

Dit!

Wat een buurvrouw 8-O
Eens met al het voorgaande. Een telefoon van zoveel geld is geen speelgoed. Sowieso is een telefoon geen speelgoed voor die kleine kids.
De laatste keer dat ik in aanraking was met 'opvoeding', werd ik zelf opgevoed, dus was een beetje onzeker of ik nou echt zoíets vreemds had gedaan. Verder zit ik nu buiten in de tuin te studeren en de buren zeggen niets tegen me.. niet eens even een 'hoi' nadat ik hoi heb gezegd. Wat kunnen mensen toch boos worden om gekke dingen.
Nee, je gaat geen excuses aan de buurvrouw maken. (Je woont e rtoch niet, niks te verliezen). Ignore!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen excuses aanbieden en er nooit meer oppassen.
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 17:02:

Verder zit ik nu buiten in de tuin te studeren en de buren zeggen niets tegen me.. niet eens even een 'hoi' nadat ik hoi heb gezegd
:-O
hun kind is natuurlijk het liefste en leukste en beste kind.

jij had hun wonderkind gewoon de iphone moeten geven, wat denk je wel niet! :')
Aso's heb je overal. Lekker van je af laten glijden.
Dit gaat toch helemaal nergens meer over!

Nou ook nog te beroerd om iets terug te zeggen?
mow1986 schreef op 26 mei 2012 @ 17:00:

Is ze nou helemaal gek geworden! Heeft ze je nog wel betaald voor het oppassen of was dat gewoon een daad van goedheid! Dan is het helemaal gortig dat ze zo loopt te zeuren.
Ze hebben niet betaald oid. Vind ik niet erg, ze hadden zoveel haast gister dat ik dat ook niet had verwacht. Mijn vader had de complot theorie bedacht dat zij zich misschien gekrenkt voelt omdat ik zei dat telefoons geen speelgoed zijn. dat zij het ziet als indirecte kritiek oid.
amand1969 schreef op 26 mei 2012 @ 17:04:

Aso's heb je overal. Lekker van je af laten glijden.

Inderdaad.

Dat is maar het beste.
Geen excuses aanbieden hoor. Ik zou een klein kind ook niet met mijn mobiel laten spelen. Een mobiel is geen speelgoed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven