Kinderachtig?

26-05-2012 16:54 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-ers,

Even een kleine check met de werkelijkheid. Ik ben een weekend bij mijn ouders en gistermiddag/avond kwamen hun buren vragen of er iemand even kon oppassen bij hun kinderen, hun eigen oppas was opeens ziek. Mijn ouders gingen naar een concert, mijn zusje is aan het studeren voor haar eindexamens, dus ik bood uiteindelijk aan op te passen (ik hou er eigenlijk niet zo van). Ik ging dus daar naartoe om op te passen, heb de kleine na een tijdje naar bed gebracht en de 6 jarige nog eventjes zijn gang laten gaan. Uiteindelijk werd hij moe en vervelend en ik ging een beetje piepen. Naar boven, tandenpoetsen en slapen. Maar hij wilde per se nog even spelen, ik bood aan om een verhaaltje te lezen met hem voor het slapen gaan. Maar hij wilde per ce een spelletje op mijn telefoon spelen. Dat vond ik niet goed, mijn telefoon is geen speelgoed. En toen brak zo ongeveer de hel los. Heb hem even laten gaan en verteld dat hij kon kiezen, of gelijk slapen of niet meer zeuren en een verhaaltje en daarna slapen. Hij bleef driftig dus in bed gestopt en zelf weer naar beneden gedaan. Vanochtend heeft hij blijkbaar lopen jengelen bij de buurvrouw dat hij niet met mijn telefoon mocht spelen en een beetje lopen miepen. Nu kwam de buurvrouw langs om te vertellen dat ze het gek en een beetje kinderachtig vond dat ik hem niet met mijn Iphone liet spelen. Ik aangegeven dat mijn Iphone geen kinderspeelgoed is en dat ik dat zelf wel uitmaak. Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?
En als je het joch wel op je tel had laten spelen en hij viel kapot dan zou je als reactie krijgen; waarom laat je zo'n jong kind op zo'n dure telefoon spelen?! Ik ga dat echt niet betalen...
Fame schreef op 26 mei 2012 @ 17:51:

En het leidt je ook nog af van je studie! ;-) Aanklagen voor psychische klachten nav goedbedoeld vrijwilligerswerk!
Tsja, ik zal de langstudeerboete van 3000 euro in de bus doen als ik komend tentamen niet haal en daardoor tegen de harde knip aanloop en vervolgens het hele jaar moet overdoen voor 1 vak ;)
Aan de studie dan maar! Succes!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame schreef op 26 mei 2012 @ 17:57:

Aan de studie dan maar! Succes!
Bedankt!! fijn weekend allemaal :)
Ik vind het zowiezo raar dat als hun oppas ziek is ze bij jouw ouders komen. Wat het nood moesten ze weg naar iets dringends. Maar om nou de buren te vragen als je oppas ziek is en omdan bv naar de film te gaan had ik niet gaan oppassen.

Daarom jammer dat zij hier overvallen. Ik zou ze de wind van voren hebben gegeven. Lief dat jij oppast en je inzet en zij mij de les lezen omdat ze niet met de telefoon mochten spelen. Je had groot gelijk
En voor hetzelfde geld wist het kind je contacten, je whatsapp berichtjes, je foto's, je programma's of zet het per ongeluk terug naar fabrieksinstellingen.

Een telefoon is geen speelgoed voor een 6-jarige.

En andermans spullen hebben ze al helemaal vanaf te blijven.

Ik leen mijn telefoon nog geeneens uit aan volwassenen.

En qua geld is het ook niet zomaar een strandschepje van 1 euro waar een 6-jarige enig besef van heeft hoe duur iets is.

Weet je buurvrouw wel wat een iphone is en hoe duur zo'n ding is of is ze zelfs nog jaloers.

Zelf zal ze blijkbaar geen nee kunnen zeggen tegen schattige lieve 6-jarige dus dat een onbekende dat ineens wel kwam zal hoogstwaarschijnlijk steken.

Verder vind ik het erg onbeleefd om zeker een noodoppas om zelf naar de film of zo te kunnen, niet te bedanken voor de moeite met iets kleins.
Raar verhaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Domme mensen, jouw buren. Neem toch aan, dat jouw ouders en zus ze nooit meer uit de brand helpen? De oppas had er misschien ook genoeg van, als ze jou geen vergoeding geven moet de oppas misschien ook om vergoeding zeuren. Klaplopers.
Ik vertel je verhaal aan mijn vriend en hij suggereert dat je een zak met brandende hondenpoep voor de deur legt. Stinkt extra met dit weer, en mensen lopen ook nog eens op blote schoenen ;-)

Sorry, kon het niet laten om even te vermelden :)
Pffft.

Waar haalt ze het lef vandaan. Ze mag blij zijn dat je bent komen oppassen en je bepaalt toch zeker zelf wel wie er toegang heeft tot jouw eigen spullen? En een I-Phone is zeer zeker geen kinderspeelgoed. Wat denkt ze wel.

Ik zou zelf boos zijn geworden.
Hoe zien blote schoenen er uit? ;-)
Wat een asociale mafklappers...die buuf is niet goed snik zeg.
knarie schreef op 26 mei 2012 @ 17:22:

Als mijn kinderen dit proberen hebben ze echt een probleem met mij. En de oppas krijgt een bedankberichtje van me.

En zo hoort het ook.

Ach, bij die buren is 'opvoeden' een heel vies woord.
anoniem_128048 wijzigde dit bericht op 26-05-2012 19:32
Reden: edit
% gewijzigd
Miriammm schreef op 26 mei 2012 @ 19:18:

Ik vertel je verhaal aan mijn vriend en hij suggereert dat je een zak met brandende hondenpoep voor de deur legt. Stinkt extra met dit weer, en mensen lopen ook nog eens op blote schoenen ;-)

Sorry, kon het niet laten om even te vermelden :)
dan zitten we zelf ook in de walm in de voortuin ;)
Wat een domme mensen.

En wat dat kind betreft: ik zie echt een heel strontvervelend jong voor me. Brrrrr..
Zo eens met de rest.

Als mijn kinderen dat zouden flikken zouden ze hier ook een probleem hebben.

Wat een asociale idioten die buren van jou. En dan ook nog eens recht in het gezicht van je moeder zeggen dat je niks krijgt... ze moeten zich schamen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Laat haar zelf een iphone kopen voor dat kind haha.
Loat goan!!!
Ik zou er toch zelf ook nog even langs lopen voor de vergoeding (voor je verpeste avond). Wat belachelijk! Zelf een avondje uit gaan, zal niet gratis zijn geweest en dan een student, neem aan dat je niet stinkend rijk bent, niet betalen!

Zelf één keer noodappas nodig gehad om met mijn neefje, dat aan mijn zorgen was toevertrouwd naar het ziekenhuis te kunnen. Dubbel en dwars mijn buurmeisjes betaald én nog wat lekkers erbij. Terwijl zij zeiden dat dat niet hoefde omdat het om een noodsituatie ging. Maar dat wil je als buur toch niet!
Zou dit topic uitprinten en in de brievenbus stoppen als je weer naar je studentenstad vertrekt.
Waar zit de any-key?
Belachelijk! Ipv excuses had ze je beter een bloemetje en doosje bonbons kunnen komen brengen als bedankje. Jouw spullen, jouw regels, laten we wel even normaal blijven doen.
De buurvrouw maakt zich volkomen belachelijk door zo te doen. Ze kan je beter bedanken dat je op haar kind wilde passen. Een iPhone is inderdaad geen speelgoed, je hebt helemaal gelijk. En geen wonder dat zo'n joch zo vervelend is met een moeder die hem zo'n voorbeeld geeft.
Uhhh wat dacht je zelf eigenlijk TO. Ben je dit topic gestart omdat je je écht afvroeg of het raar was wat je deed? Of wilde gewoon ff spuiten over de overdreven reactie van je buuf.

Het laatste kan ik me voorstellen, het eerste niet hoor.

Dit is zo klaar als een klontje, natúúrlijk geef je je 6 of 700,- euro iPhone niet ff aan een buurkind waar je tegen je zin in je eigen tijd gratis op aan het passen bent en natuuuuuurlijk (ja dohh echt wel heel erg logisch hoor pff) bied je geen excuses aan aan je buurvrouw.
Ik hoop dat de buuv ook op dit forum zit en dit leest. Je niet eens meer gedag zeggen, het loeder.
Helemaal eens met Saar. Ik draag het gezag over aan de oppas. Natuurlijk probeer ik met de oppas af te spreken wat wel en niet mag (bedtijd, hoeveel mag er evt. nog TV gekeken / gesnoept worden, etc.), maar bij twijfel beslist de oppas en niet de kinderen!
Nou, als buurvrouw het belachelijk vindt dat haar kind niet jouw iPhone mag spelen, weet je gelijk hoe hij zo verwend en jengelig is geworden. Nooit meer daar op gaan passen als het niet gewaardeerd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven