Kinderalimentatie
dinsdag 5 mei 2020 om 22:37
Dan vraag je toch symbolisch 50 euro per maand?
Als je het dan niet nodig hebt zet je het op een spaarrekening / aparte zichtrekening en gebruik je het voor kind zijn studies later.
Of voor die reis naar Italië of Engeland of wherever die kind op de middelbare verplicht moet maken.
Nu komt hij er - met 24 dagen per maand totaal geen cent betalen en niet omkijken naar zijn kind - wel héél makkelijk en goedkoop vanaf.
Je hoeft hem niet te pluimen, maar een symbool-bedrag is dan toch wel iets.
Als je het dan niet nodig hebt zet je het op een spaarrekening / aparte zichtrekening en gebruik je het voor kind zijn studies later.
Of voor die reis naar Italië of Engeland of wherever die kind op de middelbare verplicht moet maken.
Nu komt hij er - met 24 dagen per maand totaal geen cent betalen en niet omkijken naar zijn kind - wel héél makkelijk en goedkoop vanaf.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 5 mei 2020 om 22:38
Houd er rekening mee dat kinderen duurder worden naarmate ze ouder worden, ik zou je goed laten adviseren, in t algemeen willen mensen later liever niet meer betalen. Zou toch van de zotte zijn als jij alle kosten voor kind draagt, ook al kun je het (nu nog) betalen? Wat voor een vader zou nou niet voor zijn kind willen betalen
dinsdag 5 mei 2020 om 22:42
dinsdag 5 mei 2020 om 22:50
Waarom symbolisch bedrag? Knappe koppen hebben er al lang een ei over gelegd en daar normen voor bedacht waarin ze met alle mogelijke variabelen rekening hebben gehouden, dus waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? Maak gewoon een berekening volgens de tremanormen en spreek dat af.
En hoe goed is jullie verstandhouding werkelijk als je zo huiverig bent om de vader van je kind een bijdrage in het levensonderhoud van jullie kind die hij wettelijk verplicht is te betalen te vragen?
En hoe goed is jullie verstandhouding werkelijk als je zo huiverig bent om de vader van je kind een bijdrage in het levensonderhoud van jullie kind die hij wettelijk verplicht is te betalen te vragen?
Am Yisrael Chai!
dinsdag 5 mei 2020 om 22:53
Ja. Ik denk dat ik toch maar luchtig het gesprek erover moet aangaan. Misschien is het ergens ook een soort van onwetendheid. Toen wij nog bij elkaar waren, betaalde ik ook alle kleding/zwemles.
Maar met het oog op eventuele boeken/iPads/schoolreisjes/kleding in grote maten etc, zal er wellicht toch iets vanuit ex moeten komen.
Zelf verwacht ik komende jaren wel een loonstijging, door afronden studie, echter is het natuurlijk ook gewoon zijn kind.
Maar met het oog op eventuele boeken/iPads/schoolreisjes/kleding in grote maten etc, zal er wellicht toch iets vanuit ex moeten komen.
Zelf verwacht ik komende jaren wel een loonstijging, door afronden studie, echter is het natuurlijk ook gewoon zijn kind.
dinsdag 5 mei 2020 om 22:54
In de alimentatie zitten ook de kosten verwerkt van meer boodschappen, hoger energieverbruik, eigen bijdrage kdv/bso, kleding en vanaf pubertijd kleedgeld, zakgeld, vakantie, uitjes, sport, telefoon en abbonememt, studiekosten en nog veel meer.
Een kind wordt duurder na gelang het ouder wordt.
Dit moet je goed laten vastleggen dmv een vast bedrag per maand. Wat je nu niet nodig heb, spaar je voor zijn studie en startkapitaal om om zich zelf te wonen.
Een kind wordt duurder na gelang het ouder wordt.
Dit moet je goed laten vastleggen dmv een vast bedrag per maand. Wat je nu niet nodig heb, spaar je voor zijn studie en startkapitaal om om zich zelf te wonen.
dinsdag 5 mei 2020 om 22:55
Ergens voelt het ongemakkelijk.fashionvictim schreef: ↑05-05-2020 22:50Waarom symbolisch bedrag? Knappe koppen hebben er al lang een ei over gelegd en daar normen voor bedacht waarin ze met alle mogelijke variabelen rekening hebben gehouden, dus waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? Maak gewoon een berekening volgens de tremanormen en spreek dat af.
Maar misschien moet ik dat opzij zetten.
dinsdag 5 mei 2020 om 22:55
Ik zit me hier plaatsvervangend op te winden. Hoezo moet jij erom vragen? Het is niet voor jou, maar voor kind. En nee, KA is ook niet om een eventueel tekort bij jou op te vangen. Heeft je ex überhaupt geïnformeerd wat hij kan bijdragen in de kosten van jullie kind nu hij jou ook al laat opdraaien voor het leeuwendeel van de feitelijke verzorging van jullie kind?
Even samengevat, jij draagt 100% van de kosten en 80% van de zorg en hij dus maar 20% van de zorg. En jij voelt je nog steeds bezwaard om hem een bijdrage te vragen en maakt je druk of hij daarvoor moet kromliggen?! Grow some balls woman.
Even samengevat, jij draagt 100% van de kosten en 80% van de zorg en hij dus maar 20% van de zorg. En jij voelt je nog steeds bezwaard om hem een bijdrage te vragen en maakt je druk of hij daarvoor moet kromliggen?! Grow some balls woman.
dinsdag 5 mei 2020 om 23:00
Dit dus. Heeft niets te maken met kromliggen of vel over de neus halen, er zijn gewoon wettelijk vastgelegde berekeningsregels.fashionvictim schreef: ↑05-05-2020 22:50Waarom symbolisch bedrag? Knappe koppen hebben er al lang een ei over gelegd en daar normen voor bedacht waarin ze met alle mogelijke variabelen rekening hebben gehouden, dus waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? Maak gewoon een berekening volgens de tremanormen en spreek dat af.
Overigens ben ik wel schoorvoetend akkoord gegaan met een ‘symbolisch’ bedrag van 100 euro per maand, omdat mijn ex er emotioneel niet mee om kon gaan dat ik met het ontvangen van alimentatie ook alle financiële beslissingen zou nemen (lees: zijn geld uitgeven zoals mij goeddunkt).
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 23:04
17.20% gewijzigd
dinsdag 5 mei 2020 om 23:00
Patatmetappelmoes schreef: ↑05-05-2020 22:55Ergens voelt het ongemakkelijk.
In mijn optiek doe je je kind tekort, en niet alleen financieel.
Nog even los van je ex-partner, die gewoonweg dus zijn kind niet onderhoudt.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 23:23
0.33% gewijzigd
dinsdag 5 mei 2020 om 23:01
Het is trouwens niet alleen eten, zwemmen, opvang en kleding.
Het is ook de helft van het bord en 't bestek waar hij van eet, die extra kamer qua huur dat je nodig hebt (een appartement met 1 slaapkamer is meestal goedkoper dan 1 met 2 slaapkamers), het is dat tekenpapier en die kleurtjes, de helft van zijn speelgoed (hij blijft geen 10 jaar met 't zelfde spelen), alle cadeautjes voor feestjes van klasgenoten, ...
Daarnaast blijft het niet bij zwemmen.
Eens uitgezwommen wil hij op voetbal, op piano-les, naar 't turnen, ... en mag jij 2 of 3 keer per week rijden. Die benzine én je tijd die je daarin steekt tikt ook aardig aan.
En hadden jullie om en om kunnen doen als je nog samen was of als er co-ouder zou zijn.
Om het niet te hebben over al die nieuwe voetbalschoenen, verplichte uitrustingen, hobby-kampen tijdens de vakantie om beter te worden, ...
En intussen wordt school en de opvang duurder en gaat hij ooit naar de middelbare wat het nog duurder maakt.
Als jij het ooit in je ééntje niet meer trekt is de stap bovendien moeilijker om hem dan te doen betalen dan als hij nu al gewend is van bij te dragen voor zijn eigen vlees en bloed.
Je hoeft het overigens niet persé elk jaar te herzien als je daar geen zin in hebt.
Maar elke 2 à 3 jaar wordt kind toch duurder dus zou ik hem wel laten optrekken.
Het is ook de helft van het bord en 't bestek waar hij van eet, die extra kamer qua huur dat je nodig hebt (een appartement met 1 slaapkamer is meestal goedkoper dan 1 met 2 slaapkamers), het is dat tekenpapier en die kleurtjes, de helft van zijn speelgoed (hij blijft geen 10 jaar met 't zelfde spelen), alle cadeautjes voor feestjes van klasgenoten, ...
Daarnaast blijft het niet bij zwemmen.
Eens uitgezwommen wil hij op voetbal, op piano-les, naar 't turnen, ... en mag jij 2 of 3 keer per week rijden. Die benzine én je tijd die je daarin steekt tikt ook aardig aan.
En hadden jullie om en om kunnen doen als je nog samen was of als er co-ouder zou zijn.
Om het niet te hebben over al die nieuwe voetbalschoenen, verplichte uitrustingen, hobby-kampen tijdens de vakantie om beter te worden, ...
En intussen wordt school en de opvang duurder en gaat hij ooit naar de middelbare wat het nog duurder maakt.
Als jij het ooit in je ééntje niet meer trekt is de stap bovendien moeilijker om hem dan te doen betalen dan als hij nu al gewend is van bij te dragen voor zijn eigen vlees en bloed.
Je hoeft het overigens niet persé elk jaar te herzien als je daar geen zin in hebt.
Maar elke 2 à 3 jaar wordt kind toch duurder dus zou ik hem wel laten optrekken.
Is dit nu later?
dinsdag 5 mei 2020 om 23:09
De kosten gaan sowieso meer worden met de jaren, en dan heb je misschien spijt van je beslissing om geen alimentatie te willen.
Ik zou het nu maar regelen, dat bespaart je later een hoop gedoe.
Je ex komt er wel makkelijk vanaf, als hij het kind maar 6x per maand ziet en niets hoeft bij te dragen. Hoezo moet hij krom liggen? Je kan toch naar ratio een bedrag afspreken. Dat is echt niet meer dan fair. Het is ook zijn kind.
Slim dat je een ouderschapsplan opstelt, maar dit hoort daar ook zeker in.
Misschien moet je eens voor de gein alles optellen bij elkaar. Van speelgoed tot sokken, eten, overblijven, schoolspullen, sport en daarbijbehorende benodigdheden, vakanties etc.
Je verzekeringen zijn ook hoger met kinderen. Ze zijn dan wel meeverzekerd maar bijvoorbeeld orthodontie moet je wel apart verzekeren.
Ik zou het nu maar regelen, dat bespaart je later een hoop gedoe.
Je ex komt er wel makkelijk vanaf, als hij het kind maar 6x per maand ziet en niets hoeft bij te dragen. Hoezo moet hij krom liggen? Je kan toch naar ratio een bedrag afspreken. Dat is echt niet meer dan fair. Het is ook zijn kind.
Slim dat je een ouderschapsplan opstelt, maar dit hoort daar ook zeker in.
Misschien moet je eens voor de gein alles optellen bij elkaar. Van speelgoed tot sokken, eten, overblijven, schoolspullen, sport en daarbijbehorende benodigdheden, vakanties etc.
Je verzekeringen zijn ook hoger met kinderen. Ze zijn dan wel meeverzekerd maar bijvoorbeeld orthodontie moet je wel apart verzekeren.
dinsdag 5 mei 2020 om 23:09
Symbolisch bedrag? In je kind, dat 4 x zoveel bij moeder is, te onderhouden?Wissewis schreef: ↑05-05-2020 22:37Dan vraag je toch symbolisch 50 euro per maand?
Eeuuhhh... waarom? Het is voor kind hè, niet voor haar.
dinsdag 5 mei 2020 om 23:10
Patatmetappelmoes schreef: ↑05-05-2020 22:55Ergens voelt het ongemakkelijk.
Nou idd, snel opzij zetten. Je vraagt het niet voor jezelf hè, voor je kind lijkt het me fijn als er wat financiële ruimte is
dinsdag 5 mei 2020 om 23:11
Ongemakkelijk? Het is ook zijn kind!Patatmetappelmoes schreef: ↑05-05-2020 22:55Ergens voelt het ongemakkelijk.
Ik vind het heel vreemd dat jullie de alimentatie niet hebben berekend en vastgelegd toen jullie uit elkaar gingen.
Hebben jullie wel een ouderschapsplan?
dinsdag 5 mei 2020 om 23:15
Maar waarschijnlijk betaalde hij op dat moment wel mee de huur / de hypotheek en een deel van de vaste kosten, een deel van het eten, de een deel van de uitstapjes samen, ...Patatmetappelmoes schreef: ↑05-05-2020 22:53Ja. Ik denk dat ik toch maar luchtig het gesprek erover moet aangaan. Misschien is het ergens ook een soort van onwetendheid. Toen wij nog bij elkaar waren, betaalde ik ook alle kleding/zwemles.
Zelfs als je alles netjes in 2 deed betaalde hij nog altijd voor een half kind.
Al die kosten van dat half kind zijn niet ineens verdwenen omdat hij op een ander adres woont.
Is dit nu later?
dinsdag 5 mei 2020 om 23:18
Hoezo luchtig? Het levensonderhoud en de financiële veiligheid van je kind is een serieus onderwerp, bespreek het dan ook serieus. je doet je kind echt tekort met deze slappe houding.Patatmetappelmoes schreef: ↑05-05-2020 22:53Ja. Ik denk dat ik toch maar luchtig het gesprek erover moet aangaan.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 5 mei 2020 om 23:32
Uit eigen ervaring: laat een bedrag uitrekenen en officieel vastleggen. Geen jaarlijkse nieuwe afspraken afspreken. Nu lukt het misschien onderling, maar er kan een moment komen dat je ex eronderuit wil of dat niets meer bespreekbaar is en dan heb je zonder papieren geen poot om op te staan. Dan kun je bijvoorbeeld ook het LBIO niet inschakelen.
Als je zelf ruim voldoende verdient, lijkt dat misschien niet nodig, maar jij kunt ook je baan kwijt raken of ziek worden.
Verder eens met de anderen. Jij draagt al bijna de volledige zorg, hij mag ook een deel bijdragen aan de zorg en opvoeding van jullie kind.
Als je zelf ruim voldoende verdient, lijkt dat misschien niet nodig, maar jij kunt ook je baan kwijt raken of ziek worden.
Verder eens met de anderen. Jij draagt al bijna de volledige zorg, hij mag ook een deel bijdragen aan de zorg en opvoeding van jullie kind.