kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
Beetje respect zeg, voor al die vrouwen die hier de economie en jou oude dag in stand houden!

Daarbij: lees ik hier iemand stellen dat als kinderen thuis zijn dat ze dan lekker rustig de dag kunnen beginnen??? Hahaha, hilarisch, weleens kinderen naar school moeten brengen voor 8.30? Denk je dat dat relaxt is?? Get real!!
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 19:10:

Ja maar mamaD, je zou ze ook thuisblijfmoeders kunnen noemen, want moeder en thuis Het is dan toch gewoon een moederdagverblijf?
tegen wie heb je het dummels?
quote:MamaD schreef op 08 juli 2009 @ 19:06:

[...]

Ja euh dit zijn toch gewoon thuiswerkers?

Nee hoor. Ik ben directeur.

Van mijn eenmanszaakje wel te verstaan
Stressed is just desserts spelled backwards
TO, ben jij niet stiekum beestje2009? Met je 'metteen weer werken?' Pasgeboren kindje en al metteen werken?
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 19:10:

Ja maar mamaD, je zou ze ook thuisblijfmoeders kunnen noemen, want moeder en thuis Werkende thuisblijfmoeders?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 19:05:

[...]

Er zijn ook thuisblijfmoeders die van huis uit werken. Hoe heten die dan?

Wat ik wel eens van Norre lang geleden heb gelezen, is ze allesbehalve middeleeuws en dom wicht enzo.

Nou, wat aardig.

Ik liet spontaan mijn stofdoek van deze posting uit mijn handen vallen! Had verdorie ook net steken opgezet voor een Beppy voor Leo. Die heb ik nu laten vallen...
quote:appeltje78 schreef op 08 juli 2009 @ 19:21:

TO, ben jij niet stiekum beestje2009? Met je 'metteen weer werken?' Pasgeboren kindje en al metteen werken?Ik zag volgens mij een angel in dit topic bevestigen dat ze het niet was.
quote:Maleficent schreef op 08 juli 2009 @ 19:14:

[...]

Nee hoor. Ik ben directeur.

Van mijn eenmanszaakje wel te verstaan Directeur of directrice?
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 19:24:

[...]

Ik zag volgens mij een angel in dit topic bevestigen dat ze het niet was.Oeps, was na pagina 20 afgehaakt...
quote:appeltje78 schreef op 08 juli 2009 @ 19:26:

[...]

Oeps, was na pagina 20 afgehaakt... Ik heb ze echt allemaal gelezen. En dat nog wel op mijn vrije dag!
Ja sorry, ik was heel ontaard aan het werk vandaag en heb net alles moeten bijlezen.
Dat doe je toch gewoon op het werk, zeg!
Ik krijg een babybamby gevoel.

Net (weer) lid.

Ze zou snel weer van zich laten horen waren haar woorden.

Haar topic ging over hoogopgeleid maar willen moederen.

Dit topic lijkt er weer op.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 19:25:

[...]

Directeur of directrice? Directrice inderdaad maar ook schoonmaakster, koffiezetster, secretaresse, art-director, alles eigenlijk
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik begrijp het echt niet goed wat jullie allemaal zwatelen.

Thuisblijfmoeder.

Werkende moeder.

Moeder dit moeder dat.

Opgelepeld door vrouwen.

Je bent volgens álle berichten hier dus altijd Moeder in eerste instantie.

Dus de feministen hebben nog een hoop werk te verrichten.

Emancipatie heeft gebracht dat ik juist niét dat strakke keurslijf van Moeder de vrouw in eerste instantie hoór te zijn (volgens anderen).

Want nogmaals, ik ben in eerste instantie Kjong. Zo ben ik geboren, zo ga ik ook dood.

Tussentijds heb ik allerlei rollen. Ook die van moeder.

Maar ik bén primair geen moeder. Ik ben Kjong.

En omdat men hier de hele tijd naar de ról die een vrouw kan aannemen, (de moederrol) als middelpunt stelt, en niét kijkt naar de persoon, verzandt het hele gezeik in wie-is-beste-beste-moeder-en-lijden-de-kinderen-daar-niet-onder.

Jullie hebben nog een hoop te evolueren.
Sohee..... daar is de kam en 'huppekee, weer er allemaal overheen!' Ik word duizelig!
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 19:50:

Thuisblijfmoeder.

Werkende moeder.

Moeder dit moeder dat.

Opgelepeld door vrouwen.

Emancipatie heeft gebracht dat ik juist niét dat strakke keurslijf van Moeder de vrouw in eerste instantie hoór te zijn (volgens anderen).

Want nogmaals, ik ben in eerste instantie Kjong. Zo ben ik geboren, zo ga ik ook dood.

En omdat men hier de hele tijd naar de ról die een vrouw kan aannemen, (de moederrol) als middelpunt stelt, en niét kijkt naar de persoon, verzandt het hele gezeik in wie-is-beste-beste-moeder-en-lijden-de-kinderen-daar-niet-onder.

Jullie hebben nog een hoop te evolueren.Wow wat een verlicht denkbeeld! Oh grote leider
quote:appeltje78 schreef op 08 juli 2009 @ 19:21:

TO, ben jij niet stiekum beestje2009? Met je 'metteen weer werken?' Pasgeboren kindje en al metteen werken?Haha.... jij zegt 't, ik dacht 't! Ik loop al de hele dag met een grote boog om dit topic heen!
quote:floor72 schreef op 08 juli 2009 @ 20:01:

[...]

Haha.... jij zegt 't, ik dacht 't! Ik loop al de hele dag met een grote boog om dit topic heen!Het is hier op en top vermaak hoor!
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 19:24:

[...]

Ik zag volgens mij een angel in dit topic bevestigen dat ze het niet was.Owkee, owkee val zojuist danig door de mand! Ik ben een luie forummer....

Thuisblijfmoeder.

Werkende moeder.

Moeder dit moeder dat.

Opgelepeld door vrouwen.

Jullie hebben nog een hoop te evolueren.

Geweldige posting!!!

(Zou je dit ook aan mijn schoonzus willen uitleggen?

Die vindt mij een ontaarde moeder omdat ik drie dagen met een vriendin naar Londen ga en mijn zoontje (9,5 m) bij zijn vader laat)
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 20:02:

[...]

Het is hier op en top vermaak hoor!

Ja maar kan niet alles bijhouden hè! Zelfs ik heb zo m'n prioriteiten.

ik vind dat we Kjongs post gewoon bij al dit soort topics standaard moeten quoten als eerste reactie.

Thuisblijfmoeder.

Werkende moeder.

Moeder dit moeder dat.

Opgelepeld door vrouwen.

Tussentijds heb ik allerlei rollen. Ook die van: moeder.

Jullie hebben nog een hoop te evolueren.HALLELUJA. He-le-maal mee eens, vervang " Kjong" door " Marie" en ik zou het geschreven kunnen hebben.Niets aan toe te voegen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven