kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
quote:Dhelia schreef op 08 juli 2009 @ 19:01:

[...]

Kan geen plaatjes plakken, maar kijk op marionnap.nl, onder 'vrouwen' 'staand groot' laatste in de rij en daar is 'ie.

Deze avatar dus

(En ik vind 'm ook zo mooi... heb 'm ook willen kopen )
Of bedoelde je deze niet ? Nouja, ook MN in elk geval
hoe kom je op de naam kinderasiel?afschuwelijk!

Ik ben zelf pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf en natuurlijk zijn er wel eens drukke momenten op een dag,maar k zou zeggen kijk eens verder!

Bij ons hebben we 2 slaapkamers met max 5 bedjes, en daar is het erg rustig!elk kind draait op de groep in zijn eigen ritme net zoals thuis.dat proberen we zoveel mogelijk aan te houden.

ieder kind is uniek en daar ga je vanuit.maar jou kind heeft toch ook wel eens een dag dat ie huilt?

en leidsters hebben ook wel eens een dag dat er veel kinderen huilen,maar k kan me niet voorstellen dat k daar geiiriteerd op zou reageren.

ik vind jou reactie zeer overdereven,als je niet achter een kdv staat waarom ga je er dan uberhaupt kijken?

en bij ons zijn t echt geen rijkelui en 2 verdieners.we hebben genoeg alleenstaande moeders die moeten werken.

maar het gaat erom of jou kind plezier heeft op een kdv!denk hierbij ook aan de sociale contacten en activiteietn die wij met de kinderen doen.ik zie ouders thuis nog niet bodypainten of dagelijks wandelen met de bolderkar.vaak hebben wij meer aandacht voor 8 kinderen dan een moeder thuis wie ondertussen de huishouding doet of achter internet zit!!!!!!
quote:Maleficent schreef op 08 juli 2009 @ 19:45:

[...]

Directrice inderdaad maar ook schoonmaakster, koffiezetster, secretaresse, art-director, alles eigenlijk Nee joh, directeur! Da's emancipatie. Dat vrouwen en mannen dezelfde "naam" hebben...
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 19:50:

Ik begrijp het echt niet goed wat jullie allemaal zwatelen.

Thuisblijfmoeder.

Werkende moeder.

Moeder dit moeder dat.

Opgelepeld door vrouwen.

Je bent volgens álle berichten hier dus altijd Moeder in eerste instantie.

Dus de feministen hebben nog een hoop werk te verrichten.

Emancipatie heeft gebracht dat ik juist niét dat strakke keurslijf van Moeder de vrouw in eerste instantie hoór te zijn (volgens anderen).

Want nogmaals, ik ben in eerste instantie Kjong. Zo ben ik geboren, zo ga ik ook dood.

Tussentijds heb ik allerlei rollen. Ook die van moeder.

Maar ik bén primair geen moeder. Ik ben Kjong.

En omdat men hier de hele tijd naar de ról die een vrouw kan aannemen, (de moederrol) als middelpunt stelt, en niét kijkt naar de persoon, verzandt het hele gezeik in wie-is-beste-beste-moeder-en-lijden-de-kinderen-daar-niet-onder.

Jullie hebben nog een hoop te evolueren.

Quote van wikipedia:

De verbuiging 'evolueren' wordt soms per ongeluk gebruikt voor het begrip evalueren.

Kjong, ben je aan het ovuleren?
O ja, ik ben sowieso de beste moeder.

"Trek" van de staat.

Ga alleen op vakantie.

Laat mijn kinderen overblijven, terwijl ik gewoon thuis ben.

Laat de vader niet oppassen, maar gewoon voor ze zorgen.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 20:18:

[...]

Quote van wikipedia:

De verbuiging 'evolueren' wordt soms per ongeluk gebruikt voor het begrip evalueren.

Kjong, ben je aan het ovuleren? Ik dacht dat ze het bedoelde als verwijzing naar de evolutie.
Daar is geen werkwoord voor...

Evolutie is afgeleid van het Latijnse werkwoord evolvere. Betekenis is ontwikkeling.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 20:26:

Evolutie is afgeleid van het Latijnse werkwoord evolvere. Betekenis is ontwikkeling.Ja duh, tuurlijk is daar geen werkwoord voor. Maar een beetje creabea met de taal is ook leuk van tijd tot tijd!
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 20:26:

Evolutie is afgeleid van het Latijnse werkwoord evolvere. Betekenis is ontwikkeling.Maar, maar.......... evolueren is toch gewoon een bestaand werkwoord?
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Nee hè, werd het topic net wat luchtiger...
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 20:39:

[...]

Maar, maar.......... evolueren is toch gewoon een bestaand werkwoord? Niet in de context/zinsverband waarin Kjong hem gebruikte.
Waar hangt die Ziggies eigenlijk uit? Gniffelt ze dat ze in relatief korte tijd al 55 pagina's heeft weten te kunnen laten vullen?
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 20:41:

[...]

Niet in de context/zinsverband waarin Kjong hem gebruikte.Ik dacht dat Kjong bedoelde dat wij, als vrouwen in dit topic, nog een behoorlijke ontwikkeling te gaan hebben voordat we de hoge wijsheid bereikt hebben die zij bereikt heeft. Dan klopt evolueren gewoon in mijn idee.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
evolueren = ontwikkelen

Dat zou je weten als je een Goeie Moeder van de 21ste eeuw was.
Bloem...aandelen in je kdv? :-)
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 19:24:

[...]

Nou, wat aardig.

Ik liet spontaan mijn stofdoek van deze posting uit mijn handen vallen! Had verdorie ook net steken opgezet voor een Beppy voor Leo. Die heb ik nu laten vallen...

Steken? Stofdoeken? Ik begin toch te twijfelen nu

Nee serieus, ik vind dat er een beetje te hard geblèrd werd.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:26:

ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.Mens. Ga jij jezelf lekker op de borst kloppen en tevreden zijn met hoe goed jij het allemaal doet, maar val anderen niet lastig met je vooroordelen.
Zo, ik heb net even dit topic doorgescrold en me kostelijk geamuseerd. Hilarisch.

Het wachten is nu op een andere verveelde scholier die een topic over de voors en tegens van borstvoeding opent.
.
Of, of je je kind wel/niet in bed mag nemen 's nachts.

Of je wel/geen neger mag zeggen.

Of wie er verantwoordelijk is voor vreemdaan: de seksloze echtgenote, de GM, de hoer van een minares.
quote:appeltje78 schreef op 08 juli 2009 @ 20:43:

Waar hangt die Ziggies eigenlijk uit? Gniffelt ze dat ze in relatief korte tijd al 55 pagina's heeft weten te kunnen laten vullen?Ze is met haar ouders naar de camping denk ik
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 21:08:

Of, of je je kind wel/niet in bed mag nemen 's nachts.

Of je wel/geen neger mag zeggen.

Of wie er verantwoordelijk is voor vreemdaan: de seksloze echtgenote, de GM, de hoer van een minares.Je vergeet de beroemde corrigerende tik!
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 21:11:

[...]

Je vergeet de beroemde corrigerende tik!En wel of niet eventjes alleen thuis laten.
En wel of geen pijnbestrijding tijdens bevalling.
quote:Selma Duim schreef op 08 juli 2009 @ 21:17:

[...]

En wel of niet eventjes alleen thuis laten.Ook een gegarandeerd succes. En natuurlijk: wel of geen tuigje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven