kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 17:42:

Ik zal het nog sterker maken...

Jullie werken voor mijn uitkering.

Dat is pas krom!

En ik moet zelfs de helft van wat ik verdien afstaan, als freelancer, maar ik zit er niet mee.

Wel naar mijn series kijken he Nor, dat heb ik wel verdiend dan
Noem er eens eentje....

Kijk zo weinig tv...
quote:Zwieber schreef op 08 juli 2009 @ 17:06:

*ik lees vanavond wel bij. Pfff, da's best een klus.*Als je 't maar geen werk noemt. Want bijlezen is iets wat we allemaal moeten doen. Of we nu wel of niet betaald buitenshuis werken
Brei ik voor jou als thuismoeder een paar verse Beppies!
quote:roque schreef op 08 juli 2009 @ 15:56:

. Is dat nou normaal, dat iedereen zomaar een kdv binnen kan lopen?

Nee, daarom geloof ik ook geen iota van de openingspost(er).

PS Leuke avatar. Wilde 'm ooit kopen, of een van de varianten, maar toen kregen we al wat anders en nu hebben we er eigenlijk geen plaats meer voor. Maar hij blijft mooi...
quote:eleonora schreef op 08 juli 2009 @ 17:48:

En ik moet zelfs de helft van wat ik verdien afstaan, als freelancer, maar ik zit er niet mee.

Wel naar mijn series kijken he Nor, dat heb ik wel verdiend dan Ik ben nou toch zo benieuwd wie je nou bent, want je speelt toch ook in films? Ik heb wel een idee, op basis van wat je een keer vertelde, maar ik kan er natuurlijk gruwelijk naastzitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:chocoladereep schreef op 08 juli 2009 @ 11:25:

en mijn zelfstandigheid en identiteit hangt niet af van mijn salasisstrookje hoor...ik ben liever geestelijk onafhankelijk dan financieel....en ik ontwikkel me toch echt meer in mn vrijetijd boeken musea etc...oook altijd zulke vreemde argumenten..of hebben we hier allemaal zulke ontzettende geweldige banen waar je elke dag zooooveeel leert?? Aan onze aanwezigheid op dit forum te merken niet...laat iedereen in zn waarde en als wat iemand anders doet je zo erg stoort is het tijd om naar je eigen situatie te kijken..

Whahaha, mijn forumaanwezigheid zegt gelukkig niets over de inhoud van mijn baan. Juist omdat het veel vergt qua denken mag je tussendoor lekker forummen om je hersens ook even rust te geven. Dat moet wel, anders trek je het gewoon niet.

Sorry iedereen, ik zit nu op pagina 31 ofzo.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 11:42:

Ja mijn eigen mening heb ik gegeven ik stel een vraag om te kijken hoe anderen daarover denken summer...wat hun beweegredenen dan zijn..is het zo dat luxe of carriere een grote rol spelen bij sommigen of niet? Bij jou dus blijkbaar niet, maar bij sommigen misschien wel (daarbij zeg ik niet of dit goed of fout is...uit vorige posts van mij is wel te lezen dat dit niet mijn mening zou zijn, maar het kan best dat iemand wel die mening heeft).

Daarbij vroeg jij; "ik weet niet waar jij werkt" en daarom krijg je antwoord op je vraag..begripj niet wat daar dom aan is.

Ja, luxe speelt bij mij mee. Want ik woon nu op een flatje en zou het liefst ook willen dat Zwiepje een lekkere tuin heeft om in te spelen. Dus ja, dat klopt. Maar of dat zou zo veeleisend is, vraag ik me af.

Verder speelt zelfontwikkeling mee.

En vooral het feit dat ik persoonlijk gillend gek zou worden thuis. Ik kán het gewoon niet. Vandaar: alle respect aan tbm-ers.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 17:56:

[...]

Ik ben nou toch zo benieuwd wie je nou bent, want je speelt toch ook in films? Ik heb wel een idee, op basis van wat je een keer vertelde, maar ik kan er natuurlijk gruwelijk naastzitten.

Rot is dat he, dat anonieme van zo'n forum?

Maar ik ben geen BN-er hoor, als actrice, dus misschien herken je me alsnog niet als je weet wie ik ben.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 17:50:

Brei ik voor jou als thuismoeder een paar verse Beppies!Deal!
Volgens mij had je een keer verteld dat je een kleine rol had gespeeld in Alles is liefde en op basis van wat je daarover zei, had ik een klein vermoeden wie je dan was. Ik heb Alles is liefde wel een keer of tig gezien, dus ik weet ook de kleine rolletjes wel een beetje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:eleonora schreef op 08 juli 2009 @ 18:06:

[...]

Deal!Maar weer gewoon rood? Is wel het makkelijkst hè?
Meiden nog bedankt voor de reacties op mijn vraag rond pagina 45/46 :-)

Wat een hot-topic he :-)
quote:elska schreef op 08 juli 2009 @ 12:04:

[...]

En ik vraag me werkelijk af waar thuisblijfmoeders zo druk mee zijn. Ik zit op mijn ene vrije dag dus echt regelmatig lui op de bank!Ik ook, verveel me de pleuris over het algemeen
quote:babs65 schreef op 08 juli 2009 @ 15:35:

Bij het lezen van het verhaal van TO was ik al heel benieuwd naar alle verontwaardigde reakties. En ja hoor, die kwamen. Ik heb me niet door alle bladzijden heen geworsteld, maar in grote lijnen komt het toch allemaal op hetzelfde neer: de moderne vrouw gaat studeren, werken en krijgt kinderen. Op zich niets mis mee. Gelukkig kunnen we hiervoor tegenwoordig kiezen, en iedereen moet de beslissing nemen die bij zichzelf past. Alleen die kinderen............. die kiezen er echt niet zelf voor om een paar dagen per week in een creche of andere opvang te belanden. 's morgens vroeg al te worden ingepakt en als een pakketje bij wie dan ook terecht te komen. Ik geloof best dat de kinderen in de peuterleeftijd het allemaal wel leuk vinden, gezellig de hele dag spelen en knutselen. Maar de kindjes in de leeftijd tot ongeveer 2 jaar, zou je die hier echt een plezier mee doen? Wat is er toch fijner om de dag relaxed te beginnen en door moeder of vader te worden verzorgd, gebadderd en in alle rust de dag thuis door te brengen, slapen in je eigen bed in je eigen omgeving.

Als je als thuisblijfmoeder/vader je huis netjes aan kant hebt, en alle zorg aan je kind kunt geven, hoef je je echt niet te vervelen.

Ikzelf heb het geluk gehad om mijn eigen kinderen in hun eerste levensjaren zelf te kunnen verzorgen en opvoeden en ik kan het echt iedereen aanraden.Zwiepje heeft er juist tot zo'n 2.5 jaar heeeeeel veel aan gehad. Hij trok zich helemaal op aan de grote kindjes en vond het fantastisch. Pas daarna werd het minder. Hier dus eerder andersom.
quote:Dhelia schreef op 08 juli 2009 @ 17:52:

[...]

Nee, daarom geloof ik ook geen iota van de openingspost(er).

PS Leuke avatar. Wilde 'm ooit kopen, of een van de varianten, maar toen kregen we al wat anders en nu hebben we er eigenlijk geen plaats meer voor. Maar hij blijft mooi...Over welke avatar gaat het? ben al naarstig aan het terugbladeren...
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 18:48:

[...]

Ik ook, verveel me de pleuris over het algemeen Ik verveel me niet, maar om nou te zeggen dat wat ik doe op zo'n dag als vandaag, nuttig is voor ons gezin, laat staan de samenleving, nou neuh...
Hehe, volgens mij is alles nu weer koek en ei hier. Iedereen eens: de keuzes die wij vrouwkes tegenwoordig hebben: thuisblijven, deeltijd weken of voltijd werken is een luxe. Pfffieuw!

quote:MamaD schreef op 08 juli 2009 @ 18:56:

[...]

Over welke avatar gaat het? ben al naarstig aan het terugbladeren... Kan geen plaatjes plakken, maar kijk op marionnap.nl, onder 'vrouwen' 'staand groot' laatste in de rij en daar is 'ie.
quote:eleonora schreef op 08 juli 2009 @ 17:41:

Ik snap wel wat je bedoelt, ik ben het alleen niet met je eens. Oké, dat mag gelukkig
Zucht. Eindelijk bijgelezen. Ik verdien wel een applausje denk ik.

Nu maar gaan werken dan en er nog een artikeltje uitpersen.
quote:RosieRo schreef op 08 juli 2009 @ 14:00:

[...]

nee, je hebt wel gelijk.

maar dat is de reactie die middeleeuwse types zoals dit oproepen. Persoonlijk zou ik geen huismoeder kunnen/willen zijn en ik denk echt dat er in dit land een hoop talent onbenut op de bank zit, maar okay, is een keuze.

Er zijn ook thuisblijfmoeders die van huis uit werken. Hoe heten die dan?

Wat ik wel eens van Norre lang geleden heb gelezen, is ze allesbehalve middeleeuws en dom wicht enzo.
owwww kunst met een grote K!
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 19:05:

[...]

Er zijn ook thuisblijfmoeders die van huis uit werken. Hoe heten die dan?

Wat ik wel eens van Norre lang geleden heb gelezen, is ze allesbehalve middeleeuws en dom wicht enzo.Ja euh dit zijn toch gewoon thuiswerkers?
Ja maar mamaD, je zou ze ook thuisblijfmoeders kunnen noemen, want moeder en thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven