Kinderfeestje-perikelen!

29-09-2010 09:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn zoon is bijna jarig en wordt dan 6 jaar.

Ben op zoek naar tips voor de invulling van het feestje. Iemand?

En wanneer verspreiden jullie het uitnodigingskaartje, een week vantevoren ofzo?

Ben altijd zo'n miep met zulk soort dingen....

gr. marleen
Een speurtocht door de buurt is altijd een gegarandeerd succes. Cakejes versieren ook altijd leuk.

Hou het zo simpel mogelijk, het liefst willen ze gewoon lekker spelen en geen gekke dingen doen.

Uitnodigingen 1 of 2 weken van tevoren.
(bijna) gefeliciteerd!

Ik doe het altijd zo 10 dagen van te voren, als ik er laat mee ben dan zeg ik het alvast in de wandelgangen tegen de ouders van de uitgenodigden.

Ideeen? Wat voor "type" is je zoon? Houdt ie van fantasie? of is het meer een sportfanaat?

Hier 3 kinderen; 2 "echte" jongens die errug druk zijn, de feestjes staan altijd in het teken van een voetbalpartijtje in het park, speurtochten, zwemmen (maar dan alleen als ze allemaal een diploma hebben) en nu ze wat ouders worden (10 en 8) vinden ze bowlen en indoorskaten helemaal geweldig.

De partijtjes van mijn dochter (net 6) zijn veul, veul, veul relaxter dan de jongenspartijtjes trouwens

Gewoon een middagje knutselen, smincken, cakjes versieren en het leukste daarvan is; ze blijven gewoon allemaal zitten.

*ik weet niet wat me overkomt, na als ie jongenspartijtjes;-) *
De uitnodiging zou ik een week of 2-3 van te voren uitdelen. Bij voorkeur bij de kinderen in de brievenbus stoppen. Op school geeft soms scheve gezichten.

Om hoe veel kinderen gaat het? Zijn het jongens of jongens en meisjes? Heb je vervoer tot je beschikking of wil je het thuis houden?

Wat tips:

- fotospeurtocht

- Verkleedkist (met spelletjes) huren

- Naar de bossen

- Schat zoeken (piratenfeestje)

Wij hebben toen de oudste 6 werd een kasteel gemaakt van hele grote kartonnen dozen en dat versiert. En daarna een 'film' gemaakt waarbij ze mee het verhaal verzonnen hebben. Die heb ik na het feestje gemonteerd en dat kregen de kinderen daarna.
In de klas, ongeveer een week van tevoren. Bij de school van mijn kinderen is dat geen probleem en geeft dat geen probleem.

Hou het niet langer dan 2 1/2 a 3 uur en hou het simpel met max 6 kinderen.

Je kunt het thuis doen met spelletjes als spijkerpoepen, ballontrappen (ballon aan enkel en dan kapot trappen), koekhappen en ander geneuzel, maar hou vooral ook vrijheid om te spelen. Plannen is een drama met kleine kinderen
Ik vind het overigens zo een onzin om kaartjes maar niet in de klas uit te delen om scheve gezichten te voorkomen. Kinderen leren niet meer om gaan met 'afwijzing' en worden voor alles overmatig beschermd.
Heeft je zoon zelf geen idee? Mijn zoon wil al maanden dolgraag naar de binnenspeeltuin met zijn feestje dus gaan we daarheen. Dochter wilde graag naar recreatiegebied in de buurt om te spelen, met haar feestje hebben we dat gedaan.

Kaartjes brengen we rond want het is zo leuk om postbode te spelen

Overigens nodigt dochter meer jongens uit (4 jongens, 2 meiden) en doet zoon het fitfty/fifty.
Wij zijn naar Ballorig geweest met alles drop en dran. Ze hebben de tijd van hun leven gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven