Klepperdeklepper

08-06-2009 14:08 32 berichten
Hallo allemaal,

Ik wil graag kinderen (nouja, laten we er met één beginnen). Mijn vriend wil ook, maar we vinden dat we nog ongeveer een jaar moeten wachten vanwege financiën, woonomstandigheden, de opleiding van mijn vriend en de wens om volgend jaar te trouwen.

Ondertussen droom ik van zachte naar Zwitsal geurende haartjes, lieve lachjes en grijpvingertjes. Kortom: mijn eierstokken klepperen erop los.

Wie heeft dit ook en praat er mee?

Je moet wachten tot alle omstandigheden perfect zijn.

Totaal aantal stemmen: 33

Inderdaad, pas dan ben je klaar om voor een kindje te gaan. (12%)
Vooral het financieel op orde hebben is belangrijk. (36%)
Onzin, het komt wanneer het komt. (52%)
Keeprunning, wat leuk! En spannend! En geweldig!

Ik ben een tikkeltje jaloers, maar het is je gegund.

Ik ben aan het wachten op het aanzoek, haha. Maar ondertussen maken we alvast plannen. Mijn vriend volgt het komende jaar nog een opleiding, als hij daarmee klaar is, willen we gaan trouwen. Dat wordt dan eind juni 2010. Dat duurt nog wel even, maar dan hebben we ook uitgebreid de tijd om te sparen en te plannen (ben ik dol op).

Ik heb altijd graag kinderen gewild. Ik vind ze gewoon leuk, klein of groot en zou het fantastisch vinden om zelf kinderen te hebben die (zoals jij ook zegt) op ons lijken. Heel bijzonder. Mijn vriend is ook echt een kindertype. Wij willen graag een gezinnetje vormen en veel aandacht aan onze kinderen schenken. Geluk zit wat ons betreft in kleine dingen. Letterlijk en figuurlijk. Daarnaast lijkt het me erg mooi om zwanger te zijn, mee te maken dat er een kindje in mijn lichaam groeit. Maar ahum, het kan zijn dat ik dat ietwat idealiseer.

Gaan jullie verder met het plannen van de bruiloft? Wanneer willen jullie gaan trouwen?
Alle reacties Link kopieren
ja leuk he! kan me goed voorstellen dat je ook een tikkeltje jaloers bent. Had ik ook in mijn omgeving, ik vind het geweldig dat mijn schoonzus een kindje heeft, vriendinnen en collega's zwanger zijn, maar ondertussen wilde ik het zelf ook erg graag.

Betreft de bruiloft, ik weet het niet zo goed, heb eigenlijk het idee dat mijn vriend me binnenkort zal vragen en we onze bruiloft niet over een jaar gaan houden maar wat kortere termijn. Hij deed daar gisteravond wat vaag over... dus ik laat me verrassen, ook al weet ik dat het er wel aankomt. Is dan ook wat dubbel natuurlijk.

Lijkt het je niet moeilijk als je nu al die kriebels hebt, het om rationele redenen nog even te wachten?
Keeprunning wat geweldig dat jullie ervoor gaan! Erg spannend! (en ja ik ben ook wel een klein beetje jaloers

Om me heen worden steeds meer mensen zwanger. Het is wel uit te houden met de kriebels, ik weet zeker dat mijn vriend ook graag aan de kinderen wil. We maken er al genoeg gein over en zijn echt bewust bezig met het plannen van de toekomst.

Zo nu lekker even uit met mijn moeder, lekker hoor even qualitytime

Groetjes!
Soms is het idd lastig om te luisteren naar de rationele argumenten. Maar ik denk dan 'mijn tijd komt nog wel'. Het heeft ook wel weer voordelen om nog even te wachten. Bepaalde dingen wil ik ook echt eerst nog doen. En ik wil bijvoorbeeld volgende winter nog een keer op wintersport, daarna zal het er wel een paar jaar niet van komen.

En Keeprunning, nog een verrassing gehad? ;)

P1nda, hoe zien jullie toekomstplannen eruit? En was het gezellig met je moeder?
He P1nda en Frutje,

kan in het weekend vaak moeilijk op internet, dus vandaar nu pas een antwoord. Nee frutje haha nog geen verrassing gehad. We zullen wel zien, hij doet er nu heel vaag over. Ik wacht het nog maar even af...

Is ook fijn om eerst nog wat dingen voor jezelf te doen. Wij hebben bijvoorbeeld begin van dit jaar een maand door Zuid-Afrika gereisd, dat doe je toch minder snel met een kleintje erbij. Al denk ik wel dat het na een tijdje best kan, wat verdere reizen. Maar het is toch leuk zoiets nog samen te doen.
Hoi Hoi,

Even snel op werk reageren

Het was erg gezellig met mijn moeder, merk dat ik naar mate ik wat ouder wordt ik steeds meer naar haar toe trek. Ben blij dat ik zo'n leuke band heb met allebei mijn ouders. Ik zie mijn ouders in ieder geval eens in de week, omdat ik een van onze paardjes verzorg. Meestal eet ik dan mee en ga ik snel op weg naar stal, dus echt uitgebreid kletsen is er dan niet bij.

Tja plannen om te trouwen hebben we ook wel, maar stellen we steeds uit. Eigenlijk omdat de prioriteit daar niet echt ligt. We hebben een geregistreerd partnerschap en zouden bij de balie van de gemeente het zo om kunnen laten zetten als het moet. Wel willen we ooit een leuk feest geven, maar of dat er van komt???? We blijven roepen dat we willen als we tijd/geld/zin hebben

Verder staan er eerst nog wat verbouwplannen op de rol voordat we ons appartement in de verkoop kunnen gooien, dan is het afwachten hoe snel alles gaat. Begin volgend jaar willen we graag een verre reis maken. Mijn broertje gaat een jaar op (werk)vakantie. Hij gaat begin volgend jaar een maand rondreizen, wij willen hem graag daarbij vergezellen (en niet geheel onbelangrijk lijkt het hem ook eengoed idee ;)).

Tja door al deze dingen is het financiele buideltje niet rijkelijk gevuld. We zien wel wat er allemaal gaat gebeuren, in iedergeval genoeg te doen in veels te weinig tijd

Het is toch nog een flinke post geworden, nu weer snel aan de arbeid!!!!
Zo eindelijk even rustig thuis, blijf de laatste tijd maar rennen en vliegen. Als ik het zo bekijk ben ik blij dat er nog geen kids zijn, heb nauwelijks tijd voor mijn katten.

Frutje, heb je ook al een toekomstplan uitgestippelt? Of zie je wel wanneer alles gebeurd?

Keeprunning, hij houdt het wel spannend voor je! ben benieuwd wat voor leuks hij verzonnen heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven