Kleuter slaat moeder in de buik

maandag 20 mei 2019 om 19:24
Ik ben geschokt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.

maandag 20 mei 2019 om 22:35

maandag 20 mei 2019 om 22:36
En best handig om die worden te kennen soms. Ik win zojuist Wordfeud van mijn vader met het woord ajuinen.

maandag 20 mei 2019 om 22:37

maandag 20 mei 2019 om 22:38
Ik vind Vlaams best vet. Zolang mensen gewoon weten wat een broodje is dan hoor je mij verder niet hoorWhatsinaname1988 schreef: ↑20-05-2019 22:31Neeee mijn god wat praten ze toch achterlijk zeg. En zijn er in België geen fora? Kom op zeg, ik ben Nederlands en ga ook niet op een Spaans forum zitten als ik geen Spaans kan spreken.

maandag 20 mei 2019 om 22:45
MinkeDeWit schreef: ↑20-05-2019 22:40Ajuinen is toch ook best Hollands? Net als kroten. De eerste keer dat ik dat hoorde had ik geen idee waarover het ging.
Ajuinen kende ik niet tot een paar jaar geleden. Mijn vader kende het kennelijk tot vandaag niet.
maandag 20 mei 2019 om 22:47
Wat een fantastische vergelijking.Whatsinaname1988 schreef: ↑20-05-2019 22:31Neeee mijn god wat praten ze toch achterlijk zeg. En zijn er in België geen fora? Kom op zeg, ik ben Nederlands en ga ook niet op een Spaans forum zitten als ik geen Spaans kan spreken.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 20 mei 2019 om 22:49
Jij kunt dan weer wel naar een Spaans forum.

maandag 20 mei 2019 om 23:07
+1Lucifer2018 schreef: ↑20-05-2019 19:25Ja. Heel normaal in Nederland. Gelukkig woon je niet hier en heb je geen kinderen. Wees maar blij.
Wat een sneu gedoe weer zo'n topic.
Maar eerlijk is eerlijk ik heb erg gelachen om de reacties.
maandag 20 mei 2019 om 23:26
In België hebben ze weer andere dingen die als doodnormaal worden beschouwd en die ik in Nederland echt nog niet tegengekomen ben.Belg007 schreef: ↑20-05-2019 19:43Conclusie na een bericht of 30 à 35:
Blijkbaar is het dus doodnormaal dat een Nederlands kind zijn moeder molesteert in volle winkel.
Ik denk dat ik mijn boodschappen volgende keer maar weer uitstel tot ik terug in België ben.
Daar ben ik zulks toch echt nog niet tegengekomen.
Hoewel Belgie een mooi land is en er familie woont, ik denk dat ik mijn bezoeken maar ga uitstellen.......
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/kla ... gle.com%2F
https://www.redactie24.be/2019/04/04/bu ... -verbiedt/

dinsdag 21 mei 2019 om 00:31
Je bent geen Rotterdamse zeker haha. Pas toen ik 21 was ofzo wist ik dat kroten rode bietjes zijn. Net zoals kornet bief eigenlijk corned beef is en meer van die woorden.MinkeDeWit schreef: ↑20-05-2019 22:40Ajuinen is toch ook best Hollands? Net als kroten. De eerste keer dat ik dat hoorde had ik geen idee waarover het ging.
dinsdag 21 mei 2019 om 00:51
Ik denk dat het kind zijn huisdier genaamd sandwich heeft moeten laten inslapen. Anders had ik het als zwangere moeder niet aan me voorbij laten gaan. Maar een vreemde die vind dat ie mijn kind naar buiten kan sleuren, die krijgt van mij toch een vreselijk probleem, en dat ben ik. Als ik er niet bij zou zijn en mijn kind word terecht gecorrigeerd, begrijpelijk maar niet middels oorsleuren.
Mijn moeder heeft me ooit aan mijn haren omhoog gesleurd, nou dat weet ik nog dondersgoed.
Mijn moeder heeft me ooit aan mijn haren omhoog gesleurd, nou dat weet ik nog dondersgoed.
dinsdag 21 mei 2019 om 09:14
Ik denk dat je je met opvoedingsissues (mensen en huisdieren) niet moet bemoeien. Ook niet met echtelijke ruzies trouwens. Zelfs niet als je opinie wél wordt gevraagd. Omdat men jouw mening dan eigenlijk niet wil horen maar alleen maar meelevende woorden.
Anders word jij plotseling degene die de bliksemafleider voor hun spanningen wordt en die dus de volle laag krijgt.
Anders word jij plotseling degene die de bliksemafleider voor hun spanningen wordt en die dus de volle laag krijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

dinsdag 21 mei 2019 om 10:08
Ik hoorde dat inderdaad van een Rotterdamse! Zij noemde zichzelf rooie kroot (had rood haar), en ik had dus geen idee wat ze nu precies zei en bedoelde.Whatsinaname1988 schreef: ↑21-05-2019 00:31Je bent geen Rotterdamse zeker haha. Pas toen ik 21 was ofzo wist ik dat kroten rode bietjes zijn. Net zoals kornet bief eigenlijk corned beef is en meer van die woorden.
woensdag 22 mei 2019 om 06:59
Denk jij echt dat je je bij wildvreemden kan bemoeien met de opvoeding? En zelfs aan jou volledig vreemde kinderen kan zitten door ze onder het oog van hun vader of moeder naar buiten te sleuren? En dat die vader of moeder dan nog blij met je is ook?
Jee. Jouw ouders hebben wel een paar steekjes laten vallen dan. Ik heb altijd geleerd dat ik me niet met andermans hoor te bemoeien en al helemaal dat ik mijn handjes thuis hoor te houden.
Jee. Jouw ouders hebben wel een paar steekjes laten vallen dan. Ik heb altijd geleerd dat ik me niet met andermans hoor te bemoeien en al helemaal dat ik mijn handjes thuis hoor te houden.

woensdag 22 mei 2019 om 11:20
Natuurlijk!!! Ik had mijn peuter meteen aan een complete wildvreemde meegegeven een paar minuten. Ik zie daar geen enkel risico noch gevaar in. Je kind geef je gewoon mee aan een vreemde. Niks vreemds aan.
Wat een idioterie.
Overigens, de eerste 'belg' die mijn kind bij zijn/haar oren had gepakt en naar buiten had gesleept had ik compleet knock-out geslagen. Daar hoef ik dan weer niet over na te denken. Je weet dat het (in tegenstelling tot in België waar je nog steeds mag slaan wettelijk) het hier compleet verboden is je kind lichamelijk te mishandelen he? Aan de oren nemen en naar buiten slepen hoort daar bij. Dat kost je een paar jaar 'onder toezicht bij jeugdzorg' en er staan gewoon straffen op. Ik weet dat België wat achterloopt (niet alleen op het gebied van de kwaliteit van de wegen) en nog wat middeleeuwse praktijken toestaat. Wij evolueren iets sneller dan dat.

woensdag 22 mei 2019 om 11:30
inclusief plaatje...
https://www.metronieuws.nl/nieuws/buite ... n-verboden
Kortom wat loopt België gigantisch achter met hun kinder rechten.
Feitjes:
https://www.metronieuws.nl/nieuws/buite ... n-verboden
Kortom wat loopt België gigantisch achter met hun kinder rechten.
Feitjes:
- In Vlaanderen is één op tien kinderen het slachtoffer van fysiek of verbaal geweld door hun ouders. EEN OP DE 10!!!!! Stelletje holbewoners!
Mishandeling is de tweede doodsoorzaak van kleutersterfte in Vlaanderen. (WTF???)
In 2006 kwamen er in Vlaanderen 4.669 meldingen over een concrete situatie van kindermishandeling of verwaarlozing binnen bij de vertrouwenscentra (VK). Bij deze meldingen waren 6.316 minderjarigen betrokken.