Kleuter slaat moeder in de buik

maandag 20 mei 2019 om 19:24
Ik ben geschokt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
maandag 20 mei 2019 om 20:58
Is het moeilijk te begrijpen voor je dat Nederlanders sommige dingen anders noemen?
Hello, can you hear me?

maandag 20 mei 2019 om 20:58
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑20-05-2019 20:54![]()
Ook gegarandeerd boze reacties wanneer je in het Franstalige deel per ongeluk Nederlands spreekt of in het Nederlandstalige deel per ongeluk Frans.![]()
Oh, ik ken nog wel meer van zulke verhalen maar laten we het verzieken van dit topic maar aan de TO over laten.
Misschien even een Belgen topic openen.

maandag 20 mei 2019 om 21:00
Nee joh, had wel effe zin an een reltopic...
maandag 20 mei 2019 om 21:01

maandag 20 mei 2019 om 21:02

maandag 20 mei 2019 om 21:03
Kleuters zijn nu eenmaal nog niet zo goed in zich beheersen. Dat moeten ze eerst leren. En sommige mensen leren dat nooit of heel laat. Die zullen een kleuter die iets doet wat ze niet bevalt aan hun haren naar buiten slepen, zonder dat ze weten hoe het verhaal precies zit. Dat heeft trouwens niets met het geboorteland te maken.
Gelukkig heeft zo’n onbehouwen kleuter de mepkracht van een fruitvlieg, dus moeder en ongeboren baby hebben er niks aan overgehouden.
En de sandwich die jij bedoelt heet in nl een broodje, kadetje, puntje of bolletje. Als het in nl was dan heeft de kleuter niet om een sandwich gevraagd, onmogelijk.
Daarbij zeuren kinderen bij de bakker vooral om kaasstengels of croissantjes. En bij veel bakkers krijgen kinderen zo’n broodje gewoon gratis, zoals bij de slager een stukje worst.
Gelukkig heeft zo’n onbehouwen kleuter de mepkracht van een fruitvlieg, dus moeder en ongeboren baby hebben er niks aan overgehouden.
En de sandwich die jij bedoelt heet in nl een broodje, kadetje, puntje of bolletje. Als het in nl was dan heeft de kleuter niet om een sandwich gevraagd, onmogelijk.
Daarbij zeuren kinderen bij de bakker vooral om kaasstengels of croissantjes. En bij veel bakkers krijgen kinderen zo’n broodje gewoon gratis, zoals bij de slager een stukje worst.
anoniem_384905 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 21:04
0.30% gewijzigd

Als dat nou het enige was wat ze niet goed begreep.HelloFromTheOtherSide schreef: ↑20-05-2019 20:58Is het moeilijk te begrijpen voor je dat Nederlanders sommige dingen anders noemen?

Gezellig toch?

maandag 20 mei 2019 om 21:05
En gratis fruit bij de kassa van de supermarkt. Dat wil ik ook wel hoorGatekeeper* schreef: ↑20-05-2019 20:59Mijn ervaring is dat de kleintjes standaard gratis een puntje krijgen bij de bakker. Heulemaal graties. Ik voer ze ook nooit voordat ik boodschappen ga doen hoor. Broodje hier, worstje daar, banaantje, appeltje, kibbeling. Allemaal graties. Bespaar ik toch op hoor.

De Nederlandse economie hoeft niet gesteund te worden hoor, België heeft het harder nodig!
https://m.hln.be/geld/11-4-miljard-op-o ... ~ad9e1162/

maandag 20 mei 2019 om 21:15
Gierige Hollander!Gatekeeper* schreef: ↑20-05-2019 20:59Mijn ervaring is dat de kleintjes standaard gratis een puntje krijgen bij de bakker. Heulemaal graties. Ik voer ze ook nooit voordat ik boodschappen ga doen hoor. Broodje hier, worstje daar, banaantje, appeltje, kibbeling. Allemaal graties. Bespaar ik toch op hoor.

maandag 20 mei 2019 om 21:19
Ja duh, mijn wc papier hangt nu ook te drogen.

maandag 20 mei 2019 om 21:21
Met dank, even een pak op de trap zetten. Het is boven bijna op.
Is dit topic toch nog nuttig.
maandag 20 mei 2019 om 21:22
Na 1 keer gebruiken pas? Zuunigerd.

maandag 20 mei 2019 om 21:24
Ik ook! En ik heb ineens zin in een Franse vakantie.

maandag 20 mei 2019 om 21:26
Groot gelijk heb je ook.Gatekeeper* schreef: ↑20-05-2019 21:07Precies. Daarom zeg ik nergens nee tegen, scheelt mij weer boodschappen![]()

maandag 20 mei 2019 om 21:26
Naast de theezakjes hoop ik?

maandag 20 mei 2019 om 21:58
Mijn god TO pleurt gewoon op naar een Belgisch forum ofzo als je niet eens normaal kan praten, of ga poepen ofzo. Sinds ik weet dat Belgen neuken poepen noemen kan ik Belgen echt niet serieus meer nemen.
En trouwens weet iemand wat Belgen zeggen als ze moeten poepen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
En trouwens weet iemand wat Belgen zeggen als ze moeten poepen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.