Kleuter slaat moeder in de buik

maandag 20 mei 2019 om 19:24
Ik ben geschokt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.

maandag 20 mei 2019 om 20:38
minnimouse schreef: ↑20-05-2019 20:34Heb ik ook gehad, in een café in Brussel. Moest je een euro betalen voor de wc. Man moest ook en had alleen 2 euro. Dus hij betaald en gezegd dat ik er zo aan kwam en hij dus ook voor mij betaalde.
Toen ik me melde ging het mens helemaal over de zeik.
En ik ben ook een keer door een Belgische agent verzocht om 'terug te gaan naar mijn eigen land'omdat hij me staande hield en vertelde dat ik zigzaggend over de weg reed, wat gewoon niet waar was. En omdat ik toen netjes zei dat dat niet klopte, toen moest ik maar oprotten naar mijn eigen land
![]()
Die Belgen toch.
Mijn zoon van zes mocht niet bij de 'dames' plassen, en ik mocht niet bij de 'heren' naar binnen. En ik wilde hem niet zonder toezicht bij zo'n WC laten langs de snelweg.
maandag 20 mei 2019 om 20:39
Ohhh wat erg

Het is dat ik een geweldig neefje heb dat ook officieel een Belg is, maar anders ...

maandag 20 mei 2019 om 20:42
Nee stel je voor. Al die dames in paniek dat een jongen van 6 ze handen ziet wassen. Dat kun je niet hebben.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 20 mei 2019 om 20:44
Ben je mal, je gaat je geld toch niet verkwisten aan een (wildvreemd) kind? Nergens voor nodig.
Als ik in een winkel ben en zie en hoor een peuter/kleuter tegen de vader/moeder zeuren om wat dan ook dan bemoei ik me daar gewoon niet mee. Niet mijn zaken. En al helemaal niet dat ik dan ook nog de misplaatste filantroop uit ga hangen. Laat dat de ouders zelf maar oplossen

anoniem_374802 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 21:01
Reden: edit
Reden: edit
33.26% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 20:47
Ik ken die witte puntjes uit je vorige post als broodje/kadetje.
Bij een sandwich denk ik aan een boterham zonder korstjes en in driehoekjes gesneden.
maandag 20 mei 2019 om 20:47

maandag 20 mei 2019 om 20:49
Gaan we nu ruzie maken over wat een broodje of een sandwich is?
Jij wil meeschrijven op een NL forum, prima. Verdiep je even in onze taal, ipv onze opvoeding, dan spreken we straks dezelfde taal. Kan handig zijn.

maandag 20 mei 2019 om 20:50
Dat 3-hoekig ding dat hier tig posts geleden getoond werd is hier in BE gewoon een mislukte dubbele boterham die wat raar gesneden is.
Geen mens die dat vrijwillig wil maken of opeten

maandag 20 mei 2019 om 20:52
Nee, dit is een sandwich.

Oke.. een Broodje gezond.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 20:55
4.03% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 20:53
Je weet waar de sandwich vandaan komt ? Wel eens buiten België en Zeeuws Vlaanderen geweest ?

maandag 20 mei 2019 om 20:54
Je was in Nederland bij de bakker toch? Daar heet dat ding wat je eerst plakje gewoon een broodje. Bolletje of puntje.
Dus was je stiekem toch in Belgie en wilde het Belgische kindje een 'sandwich'? Ja he?

anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 20:54
0.20% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 20:54

Ook gegarandeerd boze reacties wanneer je in het Franstalige deel per ongeluk Nederlands spreekt of in het Nederlandstalige deel per ongeluk Frans.

anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 20:55
0.11% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 20:57
Dat is gewoon een boterham, oftewel: een boke (zoals de Belgen zeggen).
Onzin dat geen enkele Belg geen boterham zou willen opeten.