Kraamcadeau tips?

18-12-2019 09:26 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en over 5 weken komt ons wonder. Ik ben het geboortekaartje aan het ontwerpen.
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:47
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iets leuks voor jezelf of luiers. Die kan je nooit genoeg hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Bezoektijden bepalen na je bevalling
Geen cadeautip op het kaartje zetten
Tijden bepalen na de bevalling
Mensen nemen zelf vaak een cadeautje mee en zullen niet snel iets vragen wat je wilt
roosje1976 schreef:
18-12-2019 09:29
Bezoektijden bepalen na je bevalling
Ja, gewoon in overleg.

En geen verlanglijstje op het geboortekaartje.
Als mensen het vroegen gaf ik wel aan wat ik eventueel leuk vond (een mobile voor boven de box, kleertjes in maat x, dat en dat speelgoedje) en je zou ook een bon kunnen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
18-12-2019 09:31
Geen cadeautip op het kaartje zetten
Tijden bepalen na de bevalling
Mensen nemen zelf vaak een cadeautje mee en zullen niet snel iets vragen wat je wilt
Dat is wel wat ik er op wil zetten, anders krijgen we dubbele cadeau’s.
Alle reacties Link kopieren
Zoek het in de praktische hoek
- Cadeaukaarten
- Luiers, doekjes etc
- Ingevroren ovenschotels / bon voor catering
- Goed doel
- Leesboeken
Geen cadeautip of het moet een goed doel zijn omdat je alles al hebt.

Tijden in het midden laten, je weet nog niet wanneer je wel of niet rust en voed ect. Geef aan dat ze voor bezoek even moeten bellen/appen.

Met je partner het liefst, zijn naam als nummer erbij (of als eerst, dan pas jouw nummer).
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:36
1.14% gewijzigd
DuchessMeganMarkle schreef:
18-12-2019 09:34
Dat is wel wat ik er op wil zetten, anders krijgen we dubbele cadeau’s.
Is echt not done. Antwoord geven als iemand de vraag direct aan je stelt is normaal. Een cadeutip geven op een geboortekaartje komt niet tof over.

Al zou ik het zelf prima vinden hoor.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:36
32.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
18-12-2019 09:34
Ja, gewoon in overleg.

En geen verlanglijstje op het geboortekaartje.
Als mensen het vroegen gaf ik wel aan wat ik eventueel leuk vond (een mobile voor boven de box, kleertjes in maat x, dat en dat speelgoedje) en je zou ook een bon kunnen vragen.
Goeie, cadeaubonnen vragen.
DuchessMeganMarkle schreef:
18-12-2019 09:34
Dat is wel wat ik er op wil zetten, anders krijgen we dubbele cadeau’s.
Niet doen. Dubbele cadeaus is dan maar jammer, kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook geen cadeau tips op de kaart zetten. En inderdaad geen tijden, je hebt nu nog geen idee hoe goed (of slecht) je je na de bevalling voelt. Misschien ben je wel gewoon niet toe aan veel bezoek. Laten ze het lekker met je man overleggen en komen wanneer het jullie op dat moment uitkomt.

Of zoek je echt ideeën voor kado's?
Alle reacties Link kopieren
Met een cadeautip op de kaart krijg je toch alsnog dubbele cadeaus? Ik zou het ook niet doen. Echt ook nog nooit gezien.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DuchessMeganMarkle schreef:
18-12-2019 09:34
Dat is wel wat ik er op wil zetten, anders krijgen we dubbele cadeau’s.
Het gaat niet om de cadeaus. Geboortekaartje is een aankondiging van de geboorte.

Cadeaus erop zetten is ontzettend inhalig.
Ik zou geen cadeautip op het kaartje zetten, al helemaal niet omdat je aangeeft al alles te hebben. Als je iets dubbel krijgt kan je vast iemand anders er een plezier mee doen.
Nouschi schreef:
18-12-2019 09:39
Met een cadeautip op de kaart krijg je toch alsnog dubbele cadeaus? Ik zou het ook niet doen. Echt ook nog nooit gezien.
In België doen ze het wel.

In Nederland heb ik wel eens zo'n linkje naar een website met een lijstje gezien. Afgrijselijk.

Ik koop dan dus niks van het lijstje. Vind ik stom.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-12-2019 09:34
Zoek het in de praktische hoek
- Cadeaukaarten
- Luiers, doekjes etc
- Ingevroren ovenschotels / bon voor catering
- Goed doel
- Leesboeken
Schoonmoeder helpt ons de kraamweken door, doet de boodschappen kookt en helpt met de baby.
Alle reacties Link kopieren
(Duchess, 'onze' moet ons zijn in de OP)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-12-2019 09:40


In Nederland heb ik wel eens zo'n linkje naar een website met een lijstje gezien. Afgrijselijk.

Ik koop dan dus niks van het lijstje. Vind ik stom.
daar word ik ook vreselijk opstandig puberaal van, de kans dat de vrager iets krijgt van die link is nul
Nouschi schreef:
18-12-2019 09:39
Met een cadeautip op de kaart krijg je toch alsnog dubbele cadeaus? Ik zou het ook niet doen. Echt ook nog nooit gezien.
Ik gok dat er een online cadeaulijst bedoelt word, kunnen mensen afvinken.

Maar feit blijft dat het raar/not done is omdat op een geboorteaankondiging te gaan plakken.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-12-2019 09:39
Met een cadeautip op de kaart krijg je toch alsnog dubbele cadeaus? Ik zou het ook niet doen. Echt ook nog nooit gezien.
Ik heb wel een geboortekaartje gehad met kadotips. Daar stonden veel praktische dingen in.
DuchessMeganMarkle schreef:
18-12-2019 09:40
Schoonmoeder helpt ons de kraamweken door, doet de boodschappen kookt en helpt met de baby.
Zes weken lang? Je schoonmoeder in huis?!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-12-2019 09:40
(Duchess, 'onze' moet ons zijn in de OP)
Thanks :)
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-12-2019 09:41
Ik gok dat er een online cadeaulijst bedoelt word, kunnen mensen afvinken.

Maar feit blijft dat het raar/not done is omdat op een geboorteaankondiging te gaan plakken.

Brrrrrr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DuchessMeganMarkle schreef:
18-12-2019 09:42
Ik heb wel een geboortekaartje gehad met kadotips. Daar stonden veel praktische dingen in.
Ja maar dan heb je toch alsnog kans dat twee mensen hetzelfde cadeau kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven