Kraamcadeau tips?
woensdag 18 december 2019 om 09:26
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en over 5 weken komt ons wonder. Ik ben het geboortekaartje aan het ontwerpen.
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:47
1.27% gewijzigd

woensdag 18 december 2019 om 12:05
Want alleen bij de koningin moet je een afspraak maken?DuchessMeganMarkle schreef: ↑18-12-2019 11:44De huisarts is toch heel anders dan bij mij langskomen. Ze denken van: ben jij de koningin, dat we een afspraak moeten of we langs mogen komen.
Bij onaangekondigd bezoek zou ik heel makkelijk zijn: als het niet uitkomt (want je slaapt, wil net naar bed, douchen of naar de winkel), zou ik ze gewoon wegsturen of niet open doen. Of zeggen: je mag even tien minuten binnen komen, maar daarna moet ik echt .... En ze dan ook echt wegsturen. Leren ze het vanzelf af.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 12:23
0.25% gewijzigd

woensdag 18 december 2019 om 12:19
Bij mij moet je inderdaad een afspraak maken. En ik ben niet de koningin. Dat is niet raar hoor. Je oma wijkt af van de norm.DuchessMeganMarkle schreef: ↑18-12-2019 11:44De huisarts is toch heel anders dan bij mij langskomen. Ze denken van: ben jij de koningin, dat we een afspraak moeten of we langs mogen komen.
woensdag 18 december 2019 om 12:29
Om hoeveel mensen gaat dat dan? Je kunt het een beetje incalculeren. Dat je het geplande bezoek iets ruimer en rustiger inplant: niet elke dag, zeker niet meerdere tijden per dag.DuchessMeganMarkle schreef: ↑18-12-2019 11:06Mijn Surinaamse familie houdt niet zo van op afspraak komen. Zeker mijn oma niet.
Als er dan onverwacht mensen komen, is dat niet ook nog eens bovenop je te drukke kraambezoek schema.
En je kunt het op je kaartje laten klinken alsof het voor hún handig is om even te bellen. Bijvoorbeeld: 'wil je zeker weten dat wij niet uit wandelen zijn? Bel of app even!'

woensdag 18 december 2019 om 13:20
Geen tijden voor bezoek erop zetten, maar bellen voor bezoek. Misschien komen die tijden uiteindelijk helemaal niet handig uit, of heb je een week geen zin in bezoek.
Ik vind een wensenlijst op een geboortekaartje vreselijk gierig overkomen. Heb het ook nog nooit gezien op een geboortekaartje.
En wat maakt het uit als je iets dubbel krijgt? Ik neem aan dat je zelf alles al aangeschaft hebt?
Het is een cadeautje...... En dan krijg je 2 dezelfde pyjamapakjes? En dan? Is dat zo erg?
Ik vind een wensenlijst op een geboortekaartje vreselijk gierig overkomen. Heb het ook nog nooit gezien op een geboortekaartje.
En wat maakt het uit als je iets dubbel krijgt? Ik neem aan dat je zelf alles al aangeschaft hebt?
Het is een cadeautje...... En dan krijg je 2 dezelfde pyjamapakjes? En dan? Is dat zo erg?
woensdag 18 december 2019 om 13:26
Cadeautips of een link naar een verlanglijst zou ik niet doen op een geboortekaartje, dat is ook niet zo gebruikelijk. Je kan wel voor jezelf een lijstje maken zodat als ze direct aan je vragen wat je zou willen hebben, je kan antwoorden. Wat je daarop zet, kan je natuurlijk alleen zelf bepalen, wij kennen je smaak niet.
Op een geboortekaartje zetten dat kraambezoek even moet bellen, is dan weer wel heel gebruikelijk en dat zou ik dus ook gewoon doen, ongeacht wat je oma daarvan denkt. In een kraamweek gelden nou eenmaal andere regels dan normaal, je hebt net een kind op de wereld gezet en je hebt je rust nodig, het draait dan dus even niet om oma.
Op een geboortekaartje zetten dat kraambezoek even moet bellen, is dan weer wel heel gebruikelijk en dat zou ik dus ook gewoon doen, ongeacht wat je oma daarvan denkt. In een kraamweek gelden nou eenmaal andere regels dan normaal, je hebt net een kind op de wereld gezet en je hebt je rust nodig, het draait dan dus even niet om oma.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 18 december 2019 om 16:54
Ik zou op het geboortekaartje zetten dat ze even bellen/app’en als ze op bezoek willen komen.
Wanneer je alleen tijden erop zitten komen mensen misschien onaangekondigd en staan er misschien ineens een aantal mensen tegelijk op de stoep. Geloof me...daar heb je echt geen zin in de eerste tijd.
Ik vond het veel fijner als ik de tijd kon bepalen en de hoeveelheid bezoek per dag/week.
Ik zou ook geen wensenlijstje op het kaartje zetten. Ook nog nooit gezien overigens.
De meeste mensen vroegen, wanneer ze een afspraak maakte, of ik nog wensen had. Deden ze dit niet dan was het ook prima en liet ik me verrassen.
Meestal vroeg ik cadeaukaarten. Ideaal...kon zelf iets uitkiezen en je heb daarna nog een heleboel kleertjes nodig.
Geen enkele dubbele cadeaus gekregen.
Wanneer je alleen tijden erop zitten komen mensen misschien onaangekondigd en staan er misschien ineens een aantal mensen tegelijk op de stoep. Geloof me...daar heb je echt geen zin in de eerste tijd.
Ik vond het veel fijner als ik de tijd kon bepalen en de hoeveelheid bezoek per dag/week.
Ik zou ook geen wensenlijstje op het kaartje zetten. Ook nog nooit gezien overigens.
De meeste mensen vroegen, wanneer ze een afspraak maakte, of ik nog wensen had. Deden ze dit niet dan was het ook prima en liet ik me verrassen.
Meestal vroeg ik cadeaukaarten. Ideaal...kon zelf iets uitkiezen en je heb daarna nog een heleboel kleertjes nodig.
Geen enkele dubbele cadeaus gekregen.
woensdag 18 december 2019 om 16:56
Ik ben net vorige week bevallen, en ik heb op het kaartje "kraamkost" gezet. Heerlijk, als er een lekkere ovenschotel, pan soep of ander avondeten naar binnen wordt geschoven! Ik vind het echt genieten en de keuken is na afloop niet ontploft (aan schoonmaken kom ik niet toe en ik wil ook niet dat de kraamzorg steeds bezig is)
We hebben in de omgeving nadrukkelijk gevraagd om geen knuffels mee te nemen. We lopen nu al over van die dingen en je kan er niks mee!
Ik had overigens al aangegeven de eerste week geen bezoek te willen (behalve van ouders). Ik heb dus geen tijden / bellen / etc op het kaartje gezet. Daarbij het kaartje pas na 5 dagen verstuurd, en vanwege de kerstpost is 99% nog niet bezorgd, dus het is nog heerlijk rustig aan verzoeken voor bezoek. (En de mensen die eten brengen schuiven iets naar binnen, roepen ooh en aahh en gaan dan snel weer weg. Echt. Wie dit ooit bedacht heeft moet een lintje)
We hebben in de omgeving nadrukkelijk gevraagd om geen knuffels mee te nemen. We lopen nu al over van die dingen en je kan er niks mee!
Ik had overigens al aangegeven de eerste week geen bezoek te willen (behalve van ouders). Ik heb dus geen tijden / bellen / etc op het kaartje gezet. Daarbij het kaartje pas na 5 dagen verstuurd, en vanwege de kerstpost is 99% nog niet bezorgd, dus het is nog heerlijk rustig aan verzoeken voor bezoek. (En de mensen die eten brengen schuiven iets naar binnen, roepen ooh en aahh en gaan dan snel weer weg. Echt. Wie dit ooit bedacht heeft moet een lintje)
woensdag 18 december 2019 om 19:28
Ik zou geen kadolijst op het kaartje zetten. Wel had ik zelf een online lijstje gemaakt waarvan ik de link doorstuurde als mensen vroegen of we nog bepaalde wensen hadden.
Fijne kraamcadeautjes vond ik:
- speelgoed
- slabbetjes (Silly Billy)
- serviessetje
- besteksetje
- boekjes
- badcape
- dooky voor kinderwagen
Succes met de laatste loodjes!
Fijne kraamcadeautjes vond ik:
- speelgoed
- slabbetjes (Silly Billy)
- serviessetje
- besteksetje
- boekjes
- badcape
- dooky voor kinderwagen
Succes met de laatste loodjes!
Keep on dreaming!
woensdag 18 december 2019 om 20:08
Gefeliciteerd.Pergamon schreef: ↑18-12-2019 16:56Ik ben net vorige week bevallen, en ik heb op het kaartje "kraamkost" gezet. Heerlijk, als er een lekkere ovenschotel, pan soep of ander avondeten naar binnen wordt geschoven! Ik vind het echt genieten en de keuken is na afloop niet ontploft (aan schoonmaken kom ik niet toe en ik wil ook niet dat de kraamzorg steeds bezig is)
woensdag 18 december 2019 om 20:09
Dan komt mijn oma nooit meer.SallySpectra* schreef: ↑18-12-2019 12:05Want alleen bij de koningin moet je een afspraak maken?
Bij onaangekondigd bezoek zou ik heel makkelijk zijn: als het niet uitkomt (want je slaapt, wil net naar bed, douchen of naar de winkel), zou ik ze gewoon wegsturen of niet open doen. Of zeggen: je mag even tien minuten binnen komen, maar daarna moet ik echt .... En ze dan ook echt wegsturen. Leren ze het vanzelf af.

woensdag 18 december 2019 om 20:20
Dan niet. Ga je lekker bij haar langs.

woensdag 18 december 2019 om 20:33
Zeker wel dat jij de koningin bent als je net bevallen bent! Vrouwen die net bevallen zijn, zijn heldinnen en iedereen hoort rekening met ze te houden. Jouw wil is wet en het gaat om jouw comfort.DuchessMeganMarkle schreef: ↑18-12-2019 11:44De huisarts is toch heel anders dan bij mij langskomen. Ze denken van: ben jij de koningin, dat we een afspraak moeten of we langs mogen komen.

woensdag 18 december 2019 om 21:11
Ach neeBrucedehond schreef: ↑18-12-2019 20:33Zeker wel dat jij de koningin bent als je net bevallen bent! Vrouwen die net bevallen zijn, zijn heldinnen en iedereen hoort rekening met ze te houden. Jouw wil is wet en het gaat om jouw comfort.
woensdag 18 december 2019 om 21:12
Maar waarom dan die tijden op het kaartje?DuchessMeganMarkle schreef: ↑18-12-2019 20:10Ik stuur oma en tante’s ook geen geboortekaartje. Ze horen het vanzelf wel.

woensdag 18 december 2019 om 21:14
Waarom niet?DuchessMeganMarkle schreef: ↑18-12-2019 20:10Ik stuur oma en tante’s ook geen geboortekaartje. Ze horen het vanzelf wel.
Wat tijden betreft: kijk wat je fijn vind. Ik was de eerste week hyper en de hele dag op.

woensdag 18 december 2019 om 21:27
Boekjes
Rammelaar e.d
Hydrofielen
Badcapes (vond ik echt ideale dingen)
Plantje voor op zijn kamer
Rompers, heb je er nooit teveel van
Pakjes met voetjes er aan vast is fijn voor de winter
Oordoppen
Lekkere fles wijn
Fijn boek
Foto apps
Cadeaubon voor fotoboek
Fotoshoot
Strakke onderbroeken

woensdag 18 december 2019 om 21:28
Alle prenteboeken al? Alle (bad-) speeltjes? Sophie de Giraf?