Kraamcadeau tips?

18-12-2019 09:26 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en over 5 weken komt ons wonder. Ik ben het geboortekaartje aan het ontwerpen.
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:47
1.27% gewijzigd
Sudrì schreef:
18-12-2019 21:27
Boekjes
Rammelaar e.d
Hydrofielen
Badcapes (vond ik echt ideale dingen)
Plantje voor op zijn kamer
Rompers, heb je er nooit teveel van
Pakjes met voetjes er aan vast is fijn voor de winter
Oordoppen
Lekkere fles wijn
Fijn boek
Foto apps
Cadeaubon voor fotoboek
Fotoshoot
Strakke onderbroeken
Dat heb ik allemaal al, behalve de fotoshoot.
Star² schreef:
18-12-2019 21:28
Alle prenteboeken al? Alle (bad-) speeltjes? Sophie de Giraf?
Nog geen boeken en Sophie de Giraf is dat een mist have? Ik heb wel 5 dezelfde knuffeldoekjes.
Star² schreef:
18-12-2019 21:30
Gaat hij naar het kdv? Leuk tasje voor zijn spulletjes.
Ja, kind gaat naar de kdv in April.
Ik zou t echt heel raar vinden om een cadeau verzoek op een geboorte kaartje te zien .

Niet iedereen die je een kaartje stuurt komt langs en sommige mensen komen langs zonder cadeau prima toch cadeautjes krijg je op je verjaardag en als iemand er naar vraagt dan kan je op dat moment zeggen wat je nodig hebt. Met 2 dagen heb je weer andere dingen nodig dan met 1 maand.

Tijden weetje pas als je bevallen bent.
Ik vind het altijd heel atent als mensen iets mee nemen en als ik iets krijg wat ik erg lelijk vind geef ik dat als reserve kleding mee op het kdv.
DuchessMeganMarkle schreef:
18-12-2019 21:44
Kies dan een leuk, lokaal, goed doel uit. Verzinnen om het verzinnen vind ik altijd zo debiel.
Als mensen ons vroegen of we nog iets nodig hadden, dan stuurde ik ze via w.app een linkje naar een lijstje(zelf aangemaakt) met de mededeling, wie weet staat er hier nog wat tussen ? en ook alle prijscategorieen. vroegen mensen niks, dan wees ik ze ook niet op het lijstje en was ik blij met de verrassing.
Sophie Giraffe is echt super leuk. Die geef ik bij elk kraambezoek. Het is het ultieme speeltje, zeker met doorkomende tandjes.
En het ziet er super leuk uit.
leolux schreef:
18-12-2019 22:29
Sophie Giraffe is echt super leuk. Die geef ik bij elk kraambezoek. Het is het ultieme speeltje, zeker met doorkomende tandjes.
Even gegoogled, maar ik vind er nou niet zoveel aan.
18-12-2019 21:47
Nog geen boeken en Sophie de Giraf is dat een mist have? Ik heb wel 5 dezelfde knuffeldoekjes.
Waarom in godsnaam 5 doekjes? Je bent toch niet in de waan dat dat z’n favoriete knuffeldoekjes worden en je dan alvast reserve exemplaren hebt? Er is een soort wet die bepaalt dat het favoriete knuffeltje:
- echt nergens meer te vinden is omdat dit laatste op=op exemplaar al 3 jaar ligt te wachten op een eigenaar
- het een oerlelijk felgekleurd cadeau van een stomme collega is
- je oudtante het als cadeau meegenomen heeft van haar reis naar Curaçao.
- een joekel van een knuffel is (lekker handig om mee te slepen).
- of iets willekeurig anders, :P
je begrijpt vast wat ik bedoel...

Verder: laat een aantal dingen los. Je komt behoorlijk als een controlefreak over in je posts, sorry dat ik het zeg. Geloof me: je kunt nu echt nog niet bedenken hoe je je straks voelt. Of je al zin hebt in bezoek en wanneer. Of je je schoonmoeder er niet na 3 dagen het liefst uitschopt omdat je RUST wil,
Hormonen doen rare dingen met een mens, en ja: dat gaat jou ook overkomen (ik wist zelf bijv echt ZE-KER dat ik veel te nuchter was voor kraamtranen. En daar stond ik dan :cry: . Vond het gewoon voor schut haha.
leolux schreef:
18-12-2019 22:29
Dat denken meer mensen, ik had er 3 :yes:
Star² schreef:
18-12-2019 21:28
Alle prenteboeken al? Alle (bad-) speeltjes? Sophie de Giraf?
Blokkendoos, duplo, voorleesboek, prentenboekjes, mobile, kinderbestek, -bordje en kommetje, babyslofjes, speelkleed, babygym, grote hydrofielen, rugzakje, vtech herriespul.
Klimrek, trampoline, scooter.
Ik vond het juist wel leuk om dingen voor ‘later’ te krijgen, ipv alleen maar babymeuk die je na een paar maanden weer weg kan doen.
Lodger slofjes, inbakerslaapzak (puckababy piep oid) , badcape, massageolie voor baby's, milestonekaartjes, geld voor de spaarrekening vd kleine.

Maar ik vond kleertjes krijgen heel leuk. En cadeaukaarten een straf, voelt als een verplichting.
SallySpectra* schreef:
19-12-2019 00:35
Ik vond het juist wel leuk om dingen voor ‘later’ te krijgen, ipv alleen maar babymeuk die je na een paar maanden weer weg kan doen.
Dan heeft ze later ook weer alles. Vraag of ze een boom in het regenwoud kopen voor de toekomst van je kind.
Oh een vriendin heeft de naam van zoon met geboortedatum heel mooi op een badcape geborduurd. Dat is echt wel het aller mooiste kraamcadeau die we hebben gekregen.

Je kan wel een lijst maken met dingen wat je nodig hebt, of wil hebben. Maar dat evenaart de persoonlijke cadeaus niet. Het hoeft niet allemaal handig of praktisch te zijn. Mensen geven ook graag iets bijzonders of iets persoonlijks en met een cadeaulijst ontneem je dat. En dat is jammer.
Wij hebben aangegeven (niet in de kaart overigens) dat onze zoon alles al heeft. Mocht men toch iets willen doen, dan konden ze uit zijn naam doneren (spullen of geld) aan stichting babyspullen zodat ook andere kersverse gezinnen een fijne start kunnen hebben.
Sudrì schreef:
19-12-2019 00:59
Dan heeft ze later ook weer alles. Vraag of ze een boom in het regenwoud kopen voor de toekomst van je kind.
Kan ook. Is maar net wat je wil toch?
Sudrì schreef:
18-12-2019 23:15
Even gegoogled, maar ik vind er nou niet zoveel aan.
Ik ook niet
Werk op een kinderdagverblijf en weer dat ze heel populair zijn
18-12-2019 21:47
Hahaha. Nu maar hopen dat je spruit het knuffeldoekje als favoriet kiest.
Anders heb je mooi 5 kraamkadootjes voor komende baby's 🤪 (moeten ze geen lijstje hebben he, want dan gaat t niet door....)

Meid, wij hadden niks op het kaartje staan. Gewoon; naam, datum en onze namen/telefoonnummers. Complimenten gekregen over het simpele geboortekaartje zonder rijmelarij, poespas en kadowensen. Nul problemen mbt bezoek/tijden (ik bedoel; iedereen appt/belt toch van te voren?! Hoeft er nie eens op te staan, is normaal) en keiveel leuke lieve kadootjes gekregen (wat we echt niet verwacht hadden, des te leuker!)
T komt allemaal wel goed. Niet teveel over nadenken. Is voor niemand leuk.
Star² schreef:
18-12-2019 21:30
Gaat hij naar het kdv? Leuk tasje voor zijn spulletjes.
Ja, rugtasje van Rex London bijvoorbeeld... :flirting:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
18-12-2019 21:44

Voetenzak? Draagdoek?

Ik vind deze sites leuk:

https://www.ilovespeelgoed.nl/

https://www.kleinezebra.com/1055-zwangerschap-en-baby

En redelijk bij jou in de buurt Cedille op het Gelderlandplein.
COtweepuntnul schreef:
18-12-2019 09:39
Het gaat niet om de cadeaus. Geboortekaartje is een aankondiging van de geboorte.

Cadeaus erop zetten is ontzettend inhalig.
Dat vind jij. Ik vind dat niet. Ook beter voor het milieu dan 25 dingen die je wellicht weg gooit
COtweepuntnul schreef:
18-12-2019 09:46
Bezoektijden weet je toch totaal niet? Was bij mij elke dag anders. Bij ons belden mensen gewoon en maakten een afspraak.
Je kan in ieder geval een vast rustmoment op de kaart zetten dat was 20 jaar terug heel normaal.
Toen hadden we geen app of mobiel
SallySpectra* schreef:
18-12-2019 10:20
Ja. Denken mensen echt dat een geboortekaartje een uitnodiging is voor kraambezoek?
Dat staat er wel vaak op. App voor een afspraak. Wat heb ik anders aan de mededeling dat je een kind hebt???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven